Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid Otepää talveralli 2023
- Ideaalsetes talveoludes sõidetud Otepää talverallile stardi saanud 83 võistluspaarist finišeeris 64
- Rootsi MM-ralliks valmistunud Tänak / Järveoja võitsid kõik kaheksa sõidetud kiiruskatset
- Kõige tihedam heitlus esikohale käis klassis EMV5, millest võitjana väljusid lõunanaabrid
Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste 2023. aasta avaetapina sõideti laupäeval Otepää talveralli. Ideaalsetes talveoludes sõidetud hooaja avavõistlusele stardi saanud 83 võistluspaari hulgas olid ka Ott Tänak / Martin Järveoja, kes olid Ford Puma Rally1 autoga tulnud koduteedel valmistuma Rootsi MM-ralliks. Sarnase võistlusautoga olid Otepääle võistlema tulnud ka eestlaste meeskonnakaaslased Jourdan Serderidis / Frédéric Miclotte.
Sellega sai Otepää rallist maailma esimene ralli, kus väljaspool MM-rallit on startinud ja ka lõpetanud Rally1 autod.
2021. aasta Otepää ralli võitjad Tänak/Järveoja läksid rajaäärde kogunenud rohkearvulise publiku ees kohe oodatult avameetritest oma teed ja võitsid kõik kaheksa sõidetud kiiruskatset. Ralli finišis oli nende edu lähimate jälitajate ees 2.44,1. Eestlastele kuulus esikoht ka klassis EMV1.
„Igal juhul oli kasulik tulla (Otepää talverallile). Oludega meil väga vedas ja ütleks isegi, et veidi keerulised olud ja päris palju lund, et ei olnud liiga lihtne sõita. Ilma selle rallita oleks Rootsis oluliselt keerulisem olnud. Siin neid erinevaid olusid ja justnimelt neid keerulisi olusid kogedes, ma arvan see annab palju infot. Suund on õige, aga on veel teha ja saab paremaks,“ sõnas Tänak Otepää talveralli finišis.
EMV2 klassis võtsid Otepääl klassivõidu samuti Rootsi MM-ralliks valmistunud Georg Linnamäe / James Morgan (Hyundai i20 N Rally2). Oma klassis kaheksast kiiruskatsest seitse võitnud 2022. aasta Otepää ralli võitjad edestasid lõpuks lähimaid konkurente, kelleks olid Gregor Jeets / Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 evo) minuti ja 5,2 sekundiga. Klassi kolmas koht kuulus Rally2 autoga debüüdi teinud Kaspar Kasarile / Rainis Raidmale (Škoda Fabia R5; +3.16,5). Kahe kiiruskatse järel hoidsid EMV2 arvestuse kolmandat kohta Priit Koik / Kristo Tamm (VW Polo GTI R5), kuid nende ralli lõppes kahjuks kolmandal katsel juhtunud väljasõidu tõttu.
Ka EMV3 arvestuses kuulus võit ekipaažile, kes valmistus Rootsi MM-ralliks. Otepää talveralli parimad olid selles Rally3 autode klassis Diego Dominguez Jr. / Rogelio Penate (Ford Fiesta Rally3). Janno Pagar / Mikk-Sander Laubert (Ford Fiesta Rally3) jäid klassivõitjatest veidi enam kui pooleteise minuti kaugusele.
Jaspar Vaher / Evelin Mitendorf tegid sõiduvea, kuid võtsid lõpuks klassivõidu
Esiveoliste klassis, kus sõidetakse Rally4 autodega tuli hooaja avaetapil starti üheksa võistluspaari. Kolme kiiruskatse järel juhtisid nii EMV4, kui Estonian Junior Challenge arvestusi esimest rallit koos sõitnud Jaspar Vaher / Evelin Mitendorf (Ford Fiesta Rally4), kuid siis keerasid nad ühes kurvis oma auto külili ja kaotasid väärtuslike sekundeid. Publiku abil taas liikuma saanud olid oma 36 sekundilise edu kaotanud ja leidsid end nüüd kolmandalt kohalt. Esikohale tõusnud Patrick Enoki / Rauno Rohtmetsa (Peugeot 208 Rally4) edu oli nüüd lähimate jälitajate ees täpselt 30 sekundit. Vaher / Mitendorf alustasid marulist tagaajamist ja võitsid kõik järelejäänud katsed, mis ralli lõpuks tähendas EMV4 klassivõitu.
EMV4 arvestuse Otepää talveralli teine koht võistluspaarile Enok / Rohtmets +1,08,00 ja kolmas Joosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk (Ford Fiesta Rally4) 1.39,1.
Estonian Junior Challenge esikolmiku moodustasid: Vaher / Mitendorf, Nõgene / Lesk ja esimese talveralli stardi teinud Kevin Lempu / Andre Rahumeel (Ford Fiesta Rally4) +2.04,6.
Timmu Kõrgel / Erki Pintsil jäi klassi esikohast napilt puudu ja Taavi Niinemets / Esko Allika võtsid kindla klassivõidu
Nelikveoliste EMV5 arvestuses võtsid hooaja esimese klassivõidu Emils Blūms / Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo IX). Timmu Kõrge / Erki Pints (Mitsubishi Lancer Evo X) ei saanud ennast kohe nö. käima ja andsid juba avakatsel lõunanaabritele ära 7,2 sekundit ja kuue kiiruskatse järel oli vahe lätlaste kasuks juba 17,6 sekundit. Kaheksa kiiruskatse järel jäi kahte võistluspaari lahutama 7,1 sekundit. Klassi kolmas koht võistluspaarile Allan Popov / Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid liidritest maha 2.10,0.
Tagaveoliste EMV6 klassi parimad olid Taavi Niinemets / Esko Allika (BMW M3 E36). Sarnaselt klassivõitjatega kaks kiiruskatse võitu võtnud Markus Tammoja / Henri Ääremaa (BMW M3 E36) jäid võitjatest kaheksa kiiruskatse kokkuvõttes maha 2.28,3. Klassi kolmandad olid Raiko Aru / Veiko Kullamäe (BMW 1M Coupé), keda jäi poodiumi teisest astmest lahutama 22,6 sekundit.
Kaheveoliste EMV7, EMV8 ja EMV Lada klassivõidud jäid koju
Kaheveoliste klassis EMV7 dikteerisid kuni seitsmenda katseni tempot lõunanaabrid Madars Dīriņš / Gints Lasmanis (Honda Civic Type-R), kuid siis lakkas nende võistlusautol töötamast sidur ja võistlus tuli katkestada. See tähendas hooaja esimest klassivõitu võistluspaarile Robert Kikkatalo / Robin Mark (Honda Civic Type-R), kelle edu sarnaste autodega võistelnud Caspar Ojamägi / Sulev Sarve ees oli 1.00,5 ja Arno Metsaluige / Mati Solomi ees 1.02,3.
EMV8 arvestuses jagus võrdselt neli katsevõitu võistluspaaridele Oskar Männamets / Holger Enok (Citroën C2 R2 Max) ja Joosep Planken / Taavi Lassmann (Ford Fiesta R2).
Lõpuks kuulus klassivõit Citroënil sõitnud võistluspaarile 30,1 sekundiga, millest 20 sekundit kogunes võistluspaarile Planken / Lassmann ajakontrolli hilinemise eest.
Klassi kolmas koht kuulus lõunanaabritele Ivo Kilpis / Artis Cerinš (Toyota Corolla 1600 GT) +6.39,9.
EMV Lada arvestuses oli Otepääl stardis kolm võistluspaari, kellest finišisse jõudsid kaks.
Hooaja esimese klassivõidu võtsid möödunud aastased Lada Cup võitjad Koit Repnau / Hannes Hannus (VAZ-21053), kelle edu VAZ-2105 autol sõitnud Martin Tuusise / Taivo Tuusise ees oli 55,6 sekundit. Kuue katse järel klassi juhtinud Sander Klaus / Martin Udusalu (VAZ-2105) sõitsid seitsmendal katsel teelt välja ja katkestasid.
Veoautode hooaja avaetapi võit kuulus võistluspaarile Tarmo Silt / Raido Loel
Üle kaheksa aasta talverallil osalenud veoautode klassi EMV9 parimad olid Otepää talverallil Tarmo Silt / Raido Loel. GAZ-51 autol võistelnud mehed võitsid kaheksast sõidetud katsest kuus ja edestasid ralli finišis lähimaid jälitajaid kolm sekundit vähem, kui kolme minutiga.
Klassi teine koht kuulus võistluspaarile Martin Kio / Toomas Tisson (GAZ-51) ja kolmas Janno Kamp / Enri Esnar (GAZ-51) +3.57,0.
Otepää talverallile stardi saanud 83 võistluspaarist finišeeris 64.
Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistlused jätkuvad kolme nädala pärast Lätis, kui 24.-25. veebruarini sõidetakse Rally Alūksne.
Fotod: Raivo Remmelgas