Eesti autoralli aasta 2022 kümme tipphetke!

Aasta 2022 oli Eesti rallisportlastele edukas ja pakkus nende kaasaelajatele palju põnevaid ja rõõmsaid hetki.  Hooaja jooksul toodi väljastpoolt Eestisse Juunioride maailmameistritiitel, WRC sarja teine koht, Euroopa meistrivõistluste poodiumikohad, medal Soome meistrivõistlustelt, FIA Rally Star Euroopa finaali võit ja medal FIA Mootorispordimängudelt. Kolmandat aastat heideldi autoralli MM-punktide nimel Eestis, Rally Estonial.

Kodustel meistrivõistlustel jõudsid kolm võistluspaari debüütvõiduni, selgus parim juunior ja 14. aastase pausi järel oli tagasi kalendris Paide ralli. Hooaja lõpus selgus, et Eesti rallisõpradel on hooajal 2023. põhjust hakata Hyundai fänniriideid vahetama M-Sport meeskonna ja Fordi logo kandvate riiete vastu.

Robert Virvesest sai aastal 2022. esimene eestlane, kes võitnud Junior WRC maailmameistri tiitli

1.Robert Virvesest sai esimene eestlasest Juunioride maailmameister

2020.aasta Rally Estonial Junior WRC sarjas debüüdi teinud Robert Virves alustas veebruaris sõidetud Rootsi MM-rallil koos Aleks Leskiga sarjas teist täishooaega. Kuigi WRC3 Junior hooaja esimene etapp tulemuse poolest rõõmu ei pakkunud, siis oli Saaremaalt pärit andekal piloodil pärast avapäeval tehtud sõiduviga rajaääres piisavalt aega mõelda ja järgnevateks etappideks korralikud järeldused teha. Horvaatia asfaldilt, kus juba eelmise aasta kogemus all võeti hooaja esimene poodium, kuigi eestlased olid seal teel karjääri esimese MM-ralli võidu poole, kuid suures segaduses tehtud viga enne viimast ajakontrolli kukutas mehed lõpuks kolmandaks. Poodiumi koht ka Portugalist. Hooaja neljanda etapina ootas ees Eesti MM-ralli, kus Virvese kõrval võttis koha sisse 25.aastane rootslanna Julia Thulin. Kuigi klassivõidust jäi Virvesel koduteedel 14,9 sekundit puudu, siis 17 kiiruskatse võitu tähendas, et enne hooaja viimast etappi lahutas eestlast juunioride MM-arvestuse liidrikohast vaid üks punkt. Kunagi varem polnud ükski JWRC sarja piloot suutnud ühe ralli jooksul võita nii palju katseid, kui Virves. Senine rekord oli 2008. aastast kaheksakordse maailmameistri Sebastien Ogieri nimel, kes Mehhiko rallil võitis 16 katset.

Hooaja viienda ja viimase MM-rallina ootas legendaarne Acropolis, mis olnud Eesti rallisõitjatele ka minevikus väga märgilise tähendusega. 2003. aastal võitis mäletatavasti Markko Märtin esimese eestlasena seal MM-ralli. Virves hoidis kõigil võistluspäevadel erinevalt konkurentidest pea külmana ja võistlusauto terve ning 11.septembril sai temast Kreeka MM-ralli viimase kiiruskatse finišis esimene eestlasest Juunioride maailmameister. Alates 2003. aastast olid seda tiitlit koos Virvesega püüdnud kokku üksteist Eestist pärit pilooti. 2023. aastal ootab Virvest ees Junior WRC auhinnana võidetud neli MM-rallit WRC2 klassis M-Sport meeskonna poolt ettevalmistatud Ford Fiesta Rally2 autol. Esimese stardi peaks saarlane tegema veebruaris sõidetaval Rootsi MM-rallil.

„Täna mõistan, et kõik mis eelmine aasta ebaõnnestus oli väga oluline tänavuse aasta õnnestumiseks. Seega suutsin õppida vigadest ja oluline on, et see samamoodi jätkuks,“ võttis Virves meistritiitliga lõppenud hooaja kokku.

See millega Ott ja Martin aastal 2022 Soome MM-rallil hakkama said oli midagi SUPER VINGET!

2.Ott Tänaku ja Martin Järveoja uskumatu võit Soomes

Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid hooajal 2022 kokku kolm MM-rallit, kuid selgelt eristus neist üks ja see oli võit Soomes. Kodusel Rally Estonial ei viidanud ükski märk selle poole, et koduteedel ligi kahe minutiga Kalle Rovanperäle ja Toyotale kaotatud ralli järel võiks kaks nädalat hiljem üle lahe olla asjade käik sootuks teine. Ometigi nii see läks ja just eelkõige tänu Tänaku sõitja tarkusele, riskide võtmisele ja Toyota meeskonna liigsele enesekindlusele. Reede järel jälitas eestlaseid nagu hai, kes on tundud vere lõhna Toyotade kolmik, kuid eestlased ei murdunud. Laupäeva järel oli jälitavast kolmikust ajalises mõttes järel vaid Rovanperä, keda lahutas Tänak / Järveojast enne pühapäeva 8,4 sekundit. Tänak tegi pühapäeva hommikul seda mida ta on osanud suurepäraselt terve oma karjääri vältel ehk võitis avakatse, suurendas edu ja sellega oli suur samm karjääri kolmanda Soome MM-ralli võidu suunas tehtud. Ralli lõpupoodiumil kõlas ka soomlastele üsna tuttav hümn, kuid seda hoopis eestlaste auks. Kui aasta varem olid Tänak / Järveoja Soome teedelt toonud Hyundaile ajaloo esimese poodiumikoha, siis nüüd oli kord esimese võidu käes.

„Ma arvan see oli üks kõige tummisemaid ja suuremaid pingutusi. Ma ise ka ei uskunud, et ma suudan seda lõpuni tee peal hoida aga vedas välja. Ma arvan, et tegelikult ei olnud Eestis ainult nii, et Kalle võitis ja me olime kolmandad. Tegelikult nad võitsid kolme minutiga. Tänapäeval ei võideta isegi Kreeka rallit kolme minutiga ja sellisel kiirel rallil on see tõsine kalender. Me sõitsime nagu R5 põhimõtteliselt. Ma arvan me leidsime Eestis mingid nõrgad kohad ja suutsime natukene edasi liikuda Soome tarbeks aga ma arvan Toyota vastupidi läks suht kindla peale mütsiga lööma ja olid väga enesekindlad, et nad võtavad selle ühe käega ära seal,“ vaatas Tänak Betsafe Podcastis karjääri ühele kõige vingemale võidule tagasi.   

Rally Estonia on kolme aastaga WRC Promootorile ja meeskondadele tõestanud enda kvaliteeti ja kuulub WRC kalendrisse ka hooajal 2023

3.Rally Estonia kolmandat aastat järjest MM-etapp

Kolmandat aastat järjest sõidetud Rally Estoniale startis 42 võistluspaari. Nelja võistluspäevaga sõideti 24 kiiruskatset ja läbiti 313,84 katsekilomeetrit. Lisaks MM-punkte jahtivatele võistluspaaridele oli stardis ka 66 Terminal Oil Eesti Autoralli Meistrivõistluste punktidele sõitvad võistluspaari, kes jagasid sekundeid ja minuteid seitsmel kiiruskatsel.

Kahe aastase pausi järel oli WRC Rally Estonia stardi- ja finišipoodium tagasi Tartu Raekoja platsil, kus terve nädalavahetuse jooksul jagus tegevust ja meelelahutust kogu perele.

Võistluskeskus ja hoolduspark asusid kolmandat aastat järjest Eesti Rahva Muuseumi (ERM) territooriumil, kus rallisõpradel õnnestus peale kahte seljataha jäänud koroona aastat lõpuks oma silmaga näha kuidas töötavad hoolduspargis maailma parimad meeskonnad, nende mehaanikud, insenerid ja paljud teised. Neljapäeva õhtul sõidetud Raadi Mõisapargi publikukatse võitsid Craig Breen / Paul Nagle (Ford Puma Rally1). Laupäeva õhtul sõidetud sama katse korduse võitsid samuti Ford Puma Rally1 autol sõitnud Adrien Fourmaux / Alexandre Coria. M-Sport meeskonna juht Rich Millener sõnas peale seda naljatades, et Rally Estonia võiks koosneda vaid Raadi katsetest, siis nad võidaksid selle. Kui Raadi publikukatse välja jätta, siis domineerisid kohati väga tugevas vihmas ja libedates tingimustes sõidetud Eesti MM-rallit Toyota piloodid. Reedel kasutasid enda rajapositsiooni eelise suurepäraselt ära Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), kuid alates üheksandast katsest tõusid ralli liidriteks Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) ja soomlased kindlustasid endale pühapäeval Kambja katse teisel läbimisel ülivõimsa Powerstage katse võiduga teise järjestikuse WRC Rally Estonia võidu. Kodupubliku lemmikud Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) lõpetasid hoolimata mitmest tehnilisest murest poodiumi viimasel astmel.

25.novembril kinnitas FIA ehk Rahvusvahelise Autoliidu Mootorispordi Nõukogu 2023. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste kalendri. Neljandat aastat järjest kuulub MM-kalendrisse ka Rally Estonia, mis sõidetakse 20.-23.juulini.

Romet Jürgenson tuli, nägi ja võitis. Hooajal 2023 ootab teda ees põnev hooaeg. Pöidlad pihku!

4.Romet Jürgenson FIA Rally Star Euroopa finaali võitja

Jaanuari lõpus võitis 22.aastane Romet Jürgenson Saksamaal Esteringil toimunud FIA Rally Star programmi Euroopa finaali. Euroopa finaali pääsenud valiti välja 22. riigi 89. osaleja seast vanuses 17-26 eluaastat. Finaal kestis kolm päeva tuulistes ja vihmastes oludes. Võisteldi LifeLive TN5 krossikartidel rajal, lisaks toimus digitaalne võistlus, oskuste test ning intervjuu ja hindamine žürii poolt. Žürii esimees oli FIA asepresident spordi alal ja 2001. aastal koos varalahkunud Richard Burnsiga autoralli maailmameistriks tulnud Robert Reid, 2003. aasta maailmameistri Petter Solbergi abikaasa ja WRC-sõitja Oliver Solbergi ema Pernilla Solberg, M-Sporti juht Malcolm Wilson, Pirelli esindaja Terenzio Testoni ja rallisõitja Thierry Neuville.

“Olen auhinna üle väga uhke. Kogemus oli suurepärane, tänan FIA-t ning kõiki inimesi, kes sellise programmi kokku panid,“ sõnas  Jürgenson. „Suure võistluspinge kogemine ja sellest võidukalt väljatulek on hea treening minu edaspidiseks karjääriks.“

Regionaalse finaali võit tähendab pääsu 2023. aasta FIA Rally Stari treeninghooajale, mis sisaldab kuut rallit M-Sport Ford Fiesta Rally3 autoga, teste ja juhendamist, samuti sõitja võimete hindamist.

2023. aasta lõpus selgub neli FIA Rally Star Team liiget, kes saavad sõita teise JWRC hooaja 2024. aastal. 2025. aasta JWRC hooaja teevad kaasa neist omakorda kolm paremat. Kui keegi neist võidab 2025. aastal JWRC-tiitli, saab ta osaleda 2026. aastal Rally2 autol WRC2-hooajal. Järgmiseks sammuks on võistlemine Rally1 autoga.

Jaanuari kuuni peamiselt virtuaalsetel ralliradadel suuri tegusid teinud Jürgenson tegi Eesti meistrivõistluste debüüdi mais sõidetud Rapla rallil. Hooaja jooksul teenis Honda Civic Typer-R autoga sõitnud noormees EMV7 klassis kolm klassivõitu ja aasta kokkuvõttes riputati tema kaela klassi hõbemedal.

Tänak / Järveoja on pärast viite hooaega tagasi “kodus”

5.Tänak /Järveoja lahkumine Hyundaist ja taasliitumine M-Spordiga

WRC hooaja 2022 jooksul kõlas nii mõnigi kord Ott Tänaku poolt rahulolematust meeskonna juhtimise osas, mis päädis lõpuks sellega, et peale Kataloonia MM-rallit teatas 2019.aasta maailmameister pressiteate vahendusel, et lõpetab Lõuna-Korea meeskonnaga aasta varem lepingu.

2020. aastal Hyundai Motorsport meeskonnaga liitunud Ott Tänak ja Martin Järveoja esindasid Hyundai värve 31. MM-rallil, millest võitsid viis ja jõudsid 16. poodiumile. Eestlaste arvele jäi 102 katsevõitu ja 7 Powerstage võitu. MM-hooaja 2020 kokkuvõttes eestlastele kolmas ja tänavuse hooaja järel üldarvestuse teine koht. Meeskondlikus arvestuses aitasid Tänak / Järveoja 2020. aastal võita tootjate MM-tiitli.

7. detsembril andsid M-Sport meeskond ja Tänak teada, et eestlane taasliitub Briti meeskonnaga 2023. aastal ja sõidab WRC-sarjas tuleval hooajal Ford Puma Rally1 autoga.

„M-Sport on meeskond, mis kasvatas mind sõitjana ja koht, kust pärinevad õppetunnid ja kogemused, et saada MM-tasemel tippsõitjaks. Pärast maailmameistriks tulemist ei ole mul tiitlit õnnestunud kaitsta ja ma ei saa enne rahu, kui see on tehtud. Meil on olnud Malcolmiga palju jutuajamisi ja on kindel, et meil on uue hooaja eel samad ambitsioonid. See saab olema väljakutse, kuid ma tean Dovenby Hall inimesi ja seda, milleks nad võimelised on. Nende kire ja pühendumise abil suudame me heidelda MM-tiitli nimel. Mul on hea meel olla tagasi M-Sport Ford World Rally Team meeskonnas ja me anname järgmisel aastal endast kõik,“ sõnas Tänak pressiteate vahendusel.

Torn / Pannas saavutasid Poola etapil karjääri esimese ERC absoluudi poodiumikoha

6.Linnamäe,Torn, Kasari ja Virves ERC sarjas poodiumil

Euroopa autoralli meistrivõistluste (ERC) hooajal 2022 sõideti kokku kaheksa etappi, millest kuuel olid stardis ka eestlased. Hooaega alustati märtsi keskel Portugalis, kus ootas ees järjekorras 35. Rally Serras de Fafe. ERC hooaja avaetapile startisid 67. võistluspaari hulgas ka Georg Linnamäe / James Morgan (VW Polo GTI R5), Kaspar Kasari / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally3), Joosep Ralf Nõgene / Ken Järveoja (Ford Fiesta Rally4) ja 2021. aasta ERC Junior meistrid Ken Torn / Kauri Pannas, kelle jaoks oli see ERC debüüt Ford Fiesta Rally2 autol. Kõige paremini läks üldaervestuses eestlastest Linnamäel, kes võitis kolm katset ja lõpetas koos Morganiga võistluse absoluudi kolmandal kohal. Torn / Pannas võitsid võistluse viimase Powerstage katse ja Kasari / Raidma olid ralli kokkuvõttes parimad ERC3 klassis.

Autoralli Euroopa meistrivõistluste neljas etapp sõideti Poolas, kus eestlastest läksid võistlustulle kuus ekipaaži. Lisaks juba hooaja jooksul ERC sarjas startinud Torn / Pannasele, Kasari / Raidmale ja Nõgenele, kelle kõrval istus sel korral Aleks Lesk olid stardis Gregor Jeets / Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 evo), Priit Koik / Kristo Tamm (Ford Fiesta Rally2) ja esimest korda ühes võistlusautos istunud Robert Virves / Julia Thulin (Ford Fiesta Rally3).

Eestlastest näitasid parimat tempot Torn / Pannas, kes võitsid ühe katse ja näitasid veel mitmel TOP3 aegu.  Ralli kokkuvõttes kuulus saarlastele tugev kolmas koht. Ralli võitjatest jäid nad 14. sõidetud kiiruskatse järel maha 18,1 sekundiga. Klassis ERC3 saavutasid eestlased kaksikvõidu: Virves ja tema rootslannast kaardilugeja Thulin võitsid kõik 14 kiiruskatset ja olid liidrid avakatsest kuni finišini. Kasari / Raidmale 5.12,3 kaotusega klassis teine koht. Juulis sõidetud Läti ERC rallil eestlaste parimate kohtade eest hoolitsesid Ken Torn / Andrus Toom ja Jeets / Taniel, kes lõpetasid absoluudi neljandal ja viiendal kohal.  Euroopa meistrivõistluste debüüdi tegid Karl-Markus Sei / Martin Leotoots (Peugeot 208 Rally4).

Robert Virves teenis hooaja teise ERC3 klassivõidu juuli lõpus sõidetud Rally di Roma Capitalel. Eestlase Ford Fiesta Rally3 auto kõrvalistmel istus kogenud Hugo Magalhães. Absoluudis sõitsid eestlaste parima koha välja Ken Torn / Ken Järveoja, kes lõpetasid 12.kohal.

ERC hooaja kokkuvõttes saavutasid eestlastest poodiumikohad Kaspar Kasari /Rainis Raidma ja Robert Virves, kes olid ERC4 klassis vastavalt teisel ja kolmandal kohal.

Jaspar Vaher oli hooajal 2022 kodustel meistrivõistlustel selgelt parim juunior, keda märgati ka väljaspool Eestit

7.Jaspar Vaher Eesti parim juunior

Estonian Junior Challenge arvestuses sõideti 2022. hooajal viis etappi. Viiest neljal etapil võidutses 15.aastane Jaspar Vaher, kelle kõrval istus Marti Halling. Võidud Raplas, Rally Estonial, Lõuna-Eestis ja Paides tähendasid seda, et Saaremaal sai Vaher juba startida Estonian Junior Challenge peaauhinna võitjana. Hooaja jooksul sõidetud 52. kiiruskatsest võitis Vaher 49.

11.detsembril avaldas mainekas ralliportaal DirtFish Vaherist loo pealkirjaga „Lubage esitleda, rallimaailma viimane imelaps.“

Noore eestlase hooaja 2023. väljakutseks on osalemine Euroopa meistrivõistlustel klassis ERC4 Junior, mis on ühtlasi ka võidetud peaauhind.

2022. aastal on Estonian Junior Challenge auhinnaks oli stipendium osalemiseks autoralli Euroopa 2023. aasta meistrivõistlustel ERC4 Junior kategoorias M-Sport Poland tiimi Rally4 klassi autol. Projekti koguväärtus oli 95 000 eurot (sisaldas osalemistasusid ja Pirelli rehve kuuel etapil). Estonian Junior Challenge 2022 partnerid olid M-Sport Poland ja Pirelli.

Kaur / Simm näitasid Soome meistrivõistlustel kiirust ja stabiilsust, mille eest tasuks medal

8.Kaur/Simm Soome MV medalil

Terve hooaja tegid Soome meistrivõistlustel kaasa Egon Kaur / Silver Simm (VW Polo GTI R5).

Hooaja seitsmest sõidetud rallist lõpetasid eestlased kahel korral poodiumi teisel ja kolmel kolmandal astmel. Hooaega alustati jaanuaris Lapimaal. Veebruaris sõidetud Riihimäki ralli ja mais ees oodanud Länisrannikon ralli olid need võistlused, kus Kaur / Simm poodiumikohtadel ei lõpetanud. Tulemusteks vastavalt viies ja neljas resultaat. Hooaja kokkuvõttes eestlastele Soome meistrivõistluste klassi SM1 pronksmedal, kusjuures viimasel etapil Kouvolas mahtus esikolmik, kes jagasid ära ka tänavused medalid 98,02 sõidetud katsekilomeetri järel vaid 1,5 sekundi sisse.

Koduste meistrivõistluste hooaja 2022. parim võistluspaar oli Gregor Jeets / Timo Taniel

9.Linnamäe, Koik ja Jeets võtavad Eesti autotralli meistrivõistlustel debüütvõidud

Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste hooaeg 2022 tõi esimese viie etapiga viis erinevat võitjad ja kolmele võistluspaarile oli see nende debüütvõit.

Hooaja avaetapi Otepääl võitsid Georg Linnamäe / James Morgan. Kui Morgan oli varem Eesti meistrivõistlustel etapi võitnud koos Sander Pärnaga (Võrumaa Talveralli 2015), siis Linnamäe jaoks oli see debüütvõiduks kodustel meistrivõistlustel. Lisaks sai ALM Motorsport meeskonda esindanud Linnamäest oktoobri lõpus Prantsusmaal toimunud FIA Mootorispordimängudel esimene eestlane, kes medali võitnud. Võistluse kokkuvõttes kuulus Linnamäele pronksmedal.

Lätis sõidetud talveralli parimad olid Valeriy Gorban / Sergey Larens (Mini Cooper WRC).

Rapla ralli parimad olid Priit Koik / Kristo Tamm (Ford Fiesta Rally2), kellele see oli debüütvõiduks.  Rally Estonia parimad olid Egon Kaur / Silver Simm. Samad mehed võitsid ka hooaja lõpetanud Saaremaa ralli.  Lõuna-Eestis võtsid karjääri esimese ühise võidu Gregor Jeets / Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 evo).   Timo Tanielist sai Eesti autoralli ajaloos esimene kaardilugeja, kes jõudnud meistrivõistluste absoluutvõiduni nii, et piloodi kohal istuvad ühest ja samast perest pärit isa ja poeg. Rapla ralli 2021 oli Taniel võitnud Raul Jeetsiga ja 13 kuud hiljem jõudis ta Lõuna-Eesti teedel võiduni Rauli poja Gregoriga. Jeets / Tanielile kuulusid hooaja kokkuvõttes kuldmedalid nii absoluutarvestuses, kui ka klassis EMV2.

Eesti meistrivõistluste hooaja lõpetas Saaremaa ralli, mis pakkus vinge lõppvaatuse

10.Tagasi kalendris Paide ja põnev hooaja lõpp Saaremaal

Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste kalendrisse kuulus seitse etappi. Kolme aastase pausi järel sõideti talvel taas kaks etappi, millest üks Otepääl ja teine Lätis, Gulbenes, kus toimus Sarma ralli. Mais ootas ees möödunud hooajal Eesti meistrivõistluste kalendrisse comebacki teinud Rapla ralli. Juulis sõideti üle kolme aasta Eesti meistrivõistluste kõikide klasside (va EMV9) punktidele Rally Estonial ja augustis Võrumaal, kus ootas ees Lõuna-Eesti ralli. Septembri keskel jätkusid meistrivõistlused 14. aastase vaheaja järel Järvamaal, kus ootas ees järjekorras 19. Paide ralli.

Hooaja lõpetas traditsiooniliselt Saarema ralli, kus tuli kokku starti 163. võistluspaari.

Esikoha eest asusid võitlusesse Juunioride maailmameister Robert Virves, kelle Škoda Fabia R5 auto kõrval istus britt Craig Drew, Soome meistrivõistluste pronksi võitjad Egon Kaur / Silver Simm, ERC Poola etapil poodiumil lõpetanud Ken Torn / Kauri Pannas (Škoda Fabia Rally2 Evo) ja esimest korda Hyundai i20 N Rally2 autoga võistelnud Georg Linnamäe / James Morgan. Kui kaks viimati nimetatud võistluspaari finišisse ei jõudnud, siis põnevas duellis võtsid lõpuks järjekorras 55. Saaremaa ralli võidu Kaur / Simm, kelle edu Virves / Drew ees oli lõpuks 7,8 sekundit.

Hooaja jooksul jõudsid etapivõitudeni viis erinevat võistluspaari, kellest kaks suutsid võita kaks etappi. Viimati oli nii põnev hooaeg olnud aastal 2011, kui esimesel viiel etapil oli sarnaselt tänavuse hooajaga olnud viis erinevad võitjat.

Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste 2022 parimad

EMV1 Gregor Jeets / Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 Evo)

EMV2 Gregor Jeets / Timo Taniel (Škoda Fabia Rally2 Evo)

EMV3 Hubert Laskowski / Michał Kuśnierz (Ford Fiesta Rally3)

EMV4 Jaspar Vaher / Marti Halling (Ford Fiesta Rally4)

EMV5 Edijs Bergmanis / Ivo Pūķis (Mitsubishi Lancer Evo IX)

EMV6 Taavi Niinemets / Esko Allika (BMW M3 E36)

EMV7 Keiro Orgus / Evelin Mitendorf (Honda Civic Type-R)

EMV8 Karel Tölp / Martin Vihmann, Sander Siniorg ja Karol Pert (Ford Fiesta R2)

EMV9 Tarmo Silt / Raido Loel (GAZ51)

EMV10 CKR Estonia

Lada Classic Cup Koit Repnau / Hannes Hannus (Lada VFTS 21053)

Estonian Junior Challenge Jaspar Vaher (Ford Fiesta Rally4)

Fotod: M-Sport, Hyundai Motorsport, Rally Estonia, Sven Kollus, Pille Russi, FIA Rally Star

Back to top button