Humus Paide Rally võit Norrasse! Parimad eestlased olid Egon Kaur / Allan Birjukov.
Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2024 eelviimane etapp, Humus Paide Rally jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega ja päevale läksid liidrina vastu Karl Peder Nordstrand / Jørn Listerud (Škoda Fabia SRT Proto), kelle edu Egon Kaur / Allan Birjukov (Hyundai i20 Proto) ees oli 6,7 sekundit. Kui reedel loovutasid norrakad konkurentidele ühe kiiruskatse võidu, siis täpselt sama tehti ka laupäeval. Kuigi Nordstrand / Listerud tegid Vahvastu katse mõlemal läbimisel väikesed sõiduvead, siis sel korral vahetasid nad möödunud aastase napi kaotuse Humus Paide Rally esikoha vastu. Lisaks Eesti meistrivõistluste arvestuse üldvõidule kuulus nendele ka võit Läti ja Balti mere meistrivõistluste arvestustes.
„On alati hea võita ja nüüd oleme võitnud kaks rallit järjest. Peale väga rasket talve, kus meil oli tehnilisi probleeme, oleme nüüd tagasi seal, kus olla tahame. Siin võita on hea tunne ja see loeb kõige rohkem. Korraldajad tegid taas head tööd ja siin on alati hea sõita. Olen sõitnud paljudel rallidel, kuid see on üks parimaid,“ võttis Humus Paide Rally 2024 võitja Nordstrand eduka võistluse kokku.
Parima Eesti võistluspaari tulemuse eest hoolitsesid Kaur / Birjukov, kes jäid kümne kiiruskatse kokkuvõttes võitjatest maha 24 sekundiga. Ralli kokkuvõttes eestlastele kaks katsevõitu. Teise kohaga lõpetati ka Balti mere meistrivõistluste arvestuses.
„Olen aasta algusest olnud Leedu meeskonnas ja aidanud seda autot arendada. Paides startimise ajendiks oli meie hooaja eesmärk osaleda Balti karikasarjas, kus on neli etappi, millest Sarma võitsime, Soomes katkestasime ja siin jälle hea tulemus. Eks meil oli siin rallil natukene viperusi nii auto tehnika, kui ka enda sõidu poolelt. Midagi sellist samas ei olnud, et me oleks Nordstrandi mõnel katsel püüdnud. Mõni katse tuli suhteliselt okeilt küll välja, kuid tema auto ja sõidu komplektile ma vastu poleks saanud ka parimal päeval selle enda komplektiga, millega me rajal olime. Arvestades tehnika vahet ja kõike seda, siis ma usun, et meeskond võib väga rahul olla,“ võttis Paide teedel eestlaste parima tulemuse eest hoolitsenud Kaur võistluse kokku.
Absoluutarvestuse kolmanda ja klassi EMV2 esikohaga finišeerisid Paide Rally möödunud aastased võitjad Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 Evo), kes jäid 124,96 katsekilomeetri kokkuvõttes võitjatest maha 59,3 sekundiga. Balti mere meistrivõistluste arvestuses olid Koik / Tamm parimad klassis 1.
EMV2 arvestuses olid 58,5 sekundilise kaotusega Kesk-Eesti teedel sõidetud võistluse teised Kaspar Kasari / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally2) ja kolmandad Kerem Kazaz / Corentin Silvestre (Hyundai I20 N Rally2), kes jäid võitjatest 1.03,4 kaugusele. Türgi / Prantsusmaa ekipaažile kuulus klassivõit Läti meistrivõistluste LRC2 arvestuses.
Klassis EMV3 jagus põnevust kuni viimase kiiruskatse finišini. Põnevast duellist väljusid klassivõiduga nii Eesti ja Läti meistrivõistluste, kui ka Balti mere meistrivõistluste klassi 2 arvestuses Patrick Enok / Silver Simm (Ford Fiesta Rally3), kes edestasid 5,7 sekundiga pooled katsevõidud võtnud Joosep Ralf Nõgene / Ken Järveoja (Renault Clio Rally3).
„Rada sai meil kirja üldjoontes üsna hästi, sest meil on selline legendisüsteem, kus eksida kategooriliselt on keeruline ja see toimis meil hästi. Katsed ise olid üsna kiired ja looklevad, eriti see Võidula katse. Tänase tegi meile keeruliseks meie stardipositsioon, kus hommikul oli palju libedat osa ja pärastlõunal palju lahtist kruusa. Üldjoontes me siiski nautisime neid katseid. Viimasel katsel riskisime rohkem, kui oleks muidu soovinud,“ sõnas Enok Paide Rally finišipoodiumi eel.
Klassi kolmandad olid Humus Paide Rally üldarvestuses parima Järvamaa võistluspaarina 14.kohal lõpetanud Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally3), kelle võistlust varjutasid tehnilised probleemid ja laupäeva hommikul tehtud sõiduviga. Klassivõitjatest jäid möödunud aastal Paide teedel EMV4 klassi võitnud Jürgenson / Oja maha 1.49,5.
Humus Paide Rally 2024 kõige napima vahega lõpetasid EMV4 klassi võistlejad Karl-Markus Sei / Martin Leotoots (Peugeot 208 Rally4) ja Mark-Egert Tiits / Jakko Viilo (Ford Fiesta Rally4). Viimase katse eel 1,6 sekundilise kaotusega teist kohta hoidnud Sei / Leotoots võitsid viimase katse kahe sekundiga, mis tähendas neile ralli kokkuvõttes 0,4 sekundilist võitu nii EMV4, Läti meistrivõistluste LRC4, kui ka Balti mere meistrivõistluste klassi 3 arvestustes. Klasside kolmandad olid Can Alakoč / Ivo Pūķis (Ford Fiesta Rally4), kes jäid võitjatest 2.20,6 kaugusele.
EMV5 klassis ei olnud sel nädalavahetusel vastaseid võistluspaarile Urmo Aava / Janno Siitan (Subaru Impreza WRX STI), kes võitsid kõik sõidetud kümme kiiruskatset ja edestasid finišis lähimaid jälitajaid Emīls Blūms / Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo IX) 50 sekundiga.
„Ralli oligi pooleks vana tuntud Põikva, Rava, linn ja siis Vahastu ja Võidula meie jaoks uued. Eesmärk oli EMV5 klassis võita kõik kiiruskatsed ja ka klass, mis meil väga hästi õnnestus ja saime ka PowerStage katse maksimumpunktid. Meil oli unistus siin sõita kõige kõvemas konkurentsis, kuid sealt jäi natukene puudu. Kui loogiliselt analüüsida, siis seda oligi ehk palju soovida ja oma sõiduga päris rahul pole, sest tempo käis üles ja alla,” võttis teist aastat järjest Paides EMV5 klassivõidu võtnud Aava eduka võistluse kokku.
Klassi kolmandad olid 1.19,4 kaotusega Jānis Vorobjovs / Guntars Zicāns (Mitsubishi Lancer Evo VIII).
Põnevust jagus viimasele katsele ka klassis EMV6, kus kahte esimest võistluspaari – Taavi Niinemets / Esko Allika (BMW M3) ja Markus Tammoja / Henri Ääremaad (BMW M3) lahutas üheksa kiiruskatse järel 1,9 sekundit. Kui Niinemets / Allika jaoks lõppes ralli katse- ja klassivõiduga, siis Tammoja / Ääremaa tegid viimasel katsel sõiduvea, mis lõhkus auto kaks rehvi ja üldarvestuses kukkusid nad lõpuks neljandaks. Teisest kohast jäi neid lahutama 1,7 sekundit. Hooaja esimese etapivõidu võtnud ja ka Balti mere meistrivõistluste klassi 5 võitnud Niinemets / Allik edu oli lõpuks teisena lõpetanud Rasmus Arras / Allar Heina (BMW E46 Compact) ees 2.14,0 ja mitmeid tehnilisi probleeme kogenud Markus Abram / Rauno Rohtmets (BMW Compact) ees 2.15,2. Arras / Heina olid parimad Läti meistrivõistluste klassi LRC6 arvestuses.
EMV7 ja Balti mere meistrivõistluste klassi 6 võtsid võidud hooaja avastardi teinud David Sultanjants / Taaniel Tigas (Citroen DS3). Nende edu oli kümne sõidetud kiiruskatse järel Sander-Erik Tiits / Fredi Kostikov (Volkswagen Golf 2) ees 12,3 ja Joonas Palmisto / Jan Nõlvak (VW Golf) ees 50,1 sekundit.
„Täna olid Läti poisid väga tugevad ja me teadsime, et nad sõidavad oma sõitu ja kui on vaja, siis nad neil on tempos juurde panna, kuid kahjuks vedas neil tehnika alt. Ka teised noored poisid olid väga teravad, kuid me ei lasknud kordagi ennast mõjutada ja ei läinud nende hooga kaasa ning tegime oma asja. Kõige paemini tulid meil välja kurvilised katsed ja ära andsime aega pikkade sirgete pidurdustel. See oli minu jaoks koduralli ja edasisi plaane sel hooajal pole,“ sõnas Sultanjants esikohaga lõppenud Paide Rally finišis.
EMV8 arvestuses olid Eesti meistrivõistluste hooaja eelviimase etapi parimad Tiit Keldo / Jaagup Toome (Ford Fiesta R2), kelle edu Romario Voksepp / Tanel Vahter (Honda Civic) ees oli 1.33,1 ja Priit Guljajev / Gerdi Guljajev (Nissan Sunny) ees 2.01,2. Viimase katse eel klassi teist kohta hoidnud Kerli Vilu / Arvo Liimann (Ford Fiesta R2) kaotasid viimasel katsel tehtud sõiduvea tõttu aega ja lõpetasid ralli viiendana.
EMV Lada arvestuses jõudsid üle Humus Paide Rally finišijoone kaks võistluspaari. Klassivõit ekipaažile Rauno Plado / Marko Kaasik (Lada VFTS), kelle edu Einar Visnapuu / Anti Kaljumäe (Lada VFTS) ees oli 2.03,4.
Veoautode EMV9 arvestuse parimad olid Paide teedel Martin Kio / Toomas Tisson (GAZ 51). Kümnest katsest üheksa võitnud Kio / Tisson edu oli viimasel katsel teiseks tõusnud Martin Leemets / Andres Lichtfeldt (GAZ 51) ees 1.59,4 ja mootoriprobleemide tõttu koha loovutanud Veiko Liukanen / Toivo Liukanen (GAZ 51) ees 2.07,8.
„Esimene päev oli paras pudistamine ja ei leidnud head rütmi üles. Saime juba Lätis, Cesises aru, et kui auto töötab ja kestab, siis kiirusega suudame teistest üle olla. Auto töötas hästi ja täna saime esimese kolme katsega tunde kätte, et kuidas auto käitub ja järgmised kolm katset lihtsalt nautisime,“ võttis Kio võiduka ralli kokku.
Humus Paide Rallyl olid stardis ka klassi EMV9* veoautod, millel peal GAZi mootori asemel BMW mootor ja selle arvestuse parimad olid Rainer Tuberik / Raido Vetesina (GAZ). Võitjate edu teisena lõpetanud Raik-Karl Aarma / Sven Raid (GAZ) ees oli 32,7 sekundit ja Tarmo Bortnik / Rainer Niinepuu (GAZ) ees 4.34,7.
Humus Paide Rally ametlikud lõppetulemused leiab SIIT
Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2024 viimane etapp sõidetakse 11.-12.oktoobrini Saaremaa teedel.
Fotod: Ray Põder.