Autoralli EM-sari liigub sel nädalavahetusel Kanaari saartele, stardis üks Eesti võistluspaar
Mai esimesel nädalavahetusel sõidetakse Kanaari saartel autoralli Euroopa meistrivõistluste (ERC) teine etapp ning sarja hooaja esimene asfaldiralli. Kanaari saarte rallile registreerus kokku 96 ekipaaži, kelle seast leiab ka ühe Eesti võistluspaari.
Eestlastest on stardis seekord ERC Junior klassi arvestuses sõitvad Karl-Markus Sei / Martin Leotoots. Võistlusautoks on neil Peugeot 208 Rally4. Auto valmistab eestlastele ette ALM Motosport. Sei kuulub Team Estonia Autosport 2024 koosseisu.
Karl-Markus Sei tõdes, et asfaldil sõitmine polegi nii kerge, kui ta alguses arvas. “Tegime enda autoga testi ära ja ütleme nii, et ma arvasin, et asfaldil on autoga kõvasti kergem. Päris palju vajab harjumist rehvide pidamine ja nende õigele temperatuurile saamine. Ausalt öeldes olen hetkel suhteliselt hämmingus asfaldiseadest. Päeva lõpuks olime testilõigul tempos, kuid rallil on plaanis mõistusega võtta. Uusi asju, mida õppida on omajagu,” rääkis Sei.
2.-4. maini sõidetakse 48. Kanaari saarte ralli traditsiooniliselt Las Palmas de Gran Canaria linna ümbruses. Eelmise aasta esikolmiku moodustasid sellel rallil prantslane Yoann Bonato, uusmeremaalane Hayden Paddon ja hispaanlane Efren Liarena. Kanaari saarte etapp kuulub 2025. aastal autoralli maailmameistrivõistluste kalendrisse.
ERC põhiklassi regristreerus 29 võistluspaari, kes hakkavad meistrivõistluste punktide eest võistlema. Lisaks neile on stardis ka kaks ERC3 klassi autot, 16 ERC4 klassi ekipaaži, kellest Junior ERC arvestusesse kuulub 14 võistluspaari. Kokku sõidab ERC arvestuses 48 võistluspaari, ülejäänud võistlejad sõidavad Hispaania või Kanaari saarte meistrivõistluste arvestuses.
Viimase viie aasta edukaim autotootja Kanaari saate rallil on olnud Škoda, kes on jõudnud kuuel korral poodimile. Teisel kohal on selles arvestuses Citroën viie poodiumiga. Neile järgnevad Hyundai kahe ning Ford ja Wolkswagen ühe poodiumiga.
Kolme päeva jooksul läbitakse asfaldil 193,12 katsekilomeetrit. Neljapäeva lõunal sõidetakse vabatreening, kvalifikatsiooni katse ning testikatse. Ralli algab neljapäeva õhtul lühikese linnakatsega, mille pikkuseks on 1,80 km. Reedel sõidetakse kolme korduvkatsega natukene alla poole ralli kilometražist (95,9 km). Ralli lõppeb laupäeval, kui sõidetakse taas kolm korduvkatset kogupikkusega 97,22 km. Ralli viimane katse, mis on ühtlasi ka punktikatse saab Eesti aja järgi saab alguse laupäeva õhtul kell 19.05.
Suure tõenäosusega hakkavad ralli üldvõidu peale sõitma tiitlikaitsja Hayden Paddon (Hyundai i20 N Rally2), eelmise aasta võitja Yoann Bonato (Citroën C3 Rally2) ning tervise tõttu avaetapi vahele jätnud suur tiitli pretendent Mads Östberg, kes sõidab samuti Citroën C3 Rally2 autoga.
Lisaks neile kolmele võiksid konkurentsi pakkuda ka uue Toyota Rally2 autoga sõitev Mārtiņš Sesks, Eric Cais (Škoda Fabia Rally2) ning kahekordne ERC meister ja kolmekordne Kanaari saarte ralli võitja Alexey Lukyanuk. ERC hooaja esimesel etapil oma esimese ERC üldarvestuse võidu saanud Simone Tempestini otsustas Kanaari saarte etapi vahele jätta.
Kanaari saarte ralli algab 2. mail, kui Eesti aja järgi kell 22.35 saab alguse lühike linnakatse.
Foto: Andre Lavadinho / @World / Red Bull Content Pool