Eestlased näitasid Euroopa autoralli meistrivõistluste avaetapil korralike tulemusi, kuid kogesid ka ebaõnne

Kui tavapäraselt on Euroopa autoralli meistrivõistluste etappidel eestlaste osalus suurim lõunanaabrite poolt korraldataval Liepaja rallil, siis möödunud nädalavahetusel Põhja-Portugalis alguse saanud ERC hooaja 2022 avaetapil olid eestlased esindatud nelja võistluspaariga.

Linnamäe/Morgani ERC etapi teise koha “röövis” küll viimase katse rehvimure, kuid sellest hoolimata SUPER sõit!

Linnamäe / Morgan võitsid katseid ja lõpetasid poodiumil

Juba rajakirjutamise ajal oli selge, et ERC hooaja avaetapp Rally Serras de Fafe – Felgueiras – Cabreira e Boticas sõidetakse keerulistes oludes, sest tugev vihmasadu oli teed muutnud väga libedateks ja poristeks ning kohati piiras nähtavust tihe udu.

Rallieelne Kvalifikatsioonikatse andis aimu, et Rootsi MM-etapil head kiirust näidanud ja WRC2 Junior klassi võitnud Georg Linnamäe ja tema britist kaardilugeja James Morgan on heas tempos ka Portugalis.

ALM Motorsport poolt ettevalmistatud VW Polo GTI R5 autol sõitvad mehed näitasid 3,04 km pikkusel katsel aega 2.20,646, millest parimat ei suutnud keegi. See andis Linnamäele õiguse esimesena ralliks stardipositsioon valida. Eestlane startis laupäevastele katsetele viienda autona.

Pärast reedest avakatset, mis sõideti Fafe linnatänavatel jätkus ralli laupäeval kaheksa kiiruskatsega või vähemalt algselt plaaniti sõita. Lõpuks neist kaks kehvade ilmaolude tõttu tühistati.

Teise katse järel haarasid liidriohjad 2017.aasta JWRC klassi meister Nil Solans ja Hispaania üks kogenumaid kaardilugejaid Marc Marti. Linnamäe/ Morgan hoidsid esialgu neljandat kohta, kuid tähistasid järgmise katse finišis ERC karjääri esimest katsevõitu ja tõusid teiseks. Kiire sõit jätkus ka peale hoolduspausi, millest esimese taas Eesti / Briti ühisekipaaž võitis, vähendades vahet liidritega 13,5 sekundile. Kahjuks päeva kaks viimast katset ebaõnnestusid kehva autoseade ning uduse esiklaasi tõttu ning heitlus esikohale oli minetatud. Sellest hoolimata ootas ees tihe heitlus Portugali oma mehe Armindo Araujo vastu, kellega vahe enne pühapäevaseid katseid oli 15,3 sekundit.

Linnamäe/Morgan alustasid päeva katsevõiduga, millel lisasid järgneval teise katseaja. Kahjuks tõi esimese ringi viimane katse rehvipurunemise, mis juba välja sõidetud 20,9 sekundilises edu 10 sekundiliseks sulatas.

Võistluse viimase katse eel oli Linnamäe edu Araujo ees 9,3 sekundit, kuid eestlane pidi viimasel katsel sõitma tühja rehviga, mis kahjuks tähendas ralli lõpuks küll teise koha loovutamist, kuid sellegipoolest ERC avaetapilt poodiumikohta. Esikoht jäi ralli lõpuks Linnamäest 55,7 ja teine koht 3,8 sekundi kaugusele.

Powerstage palus peale rallit Georg Linnamäel vaadata tagasi edukale nädalavahetusele ja vastata mõnele küsimusele:

Kuidas võtad enda jaoks kokku möödunud nädalavahetuse Portugali ERC rallil, kus saavutasid absoluudi kolmanda koha?

Oli väga palju positiivset ja natukene negatiivset. Tulemuse mõttes oli ju esimene ERC poodium super aga teisest küljest need apsakad, mis olid jäid kripeldama. Õpime vigadest ja tuleme sellest tugevamana välja.

Ütlesid viimase katse lõpus, et autol oli midagi viga ja see oli juhitamatu. Mis autoga viimasel katsel juhtus?

Eelviimasel katel oli meil kaks slow puncture´t (aeglane rehvi tühjenemine) ja olime kehvemas seisus rehvi varu vastu välja vahetanud. Tänu sellele pidime viimasele katsele startima ühe pooltühja rehviga. Proovisime küll CO2 balloone ja muid asju, et saada lisarõhku, kuid see oli seal kiirelt taas läinud.  

Kas selline edu on endale ka üllatuseks?

Natukene oli ikka üllatuseks. Areng on sel hooajal olnud üpris hüppeline, kuid selle nimel on nähtud ka kõvasti vaeva, sest kogu tiim töötab selle nimel väga kõvasti, et me saaksime paremaid tulemusi näidata. See ongi selle raske töö tulem ja seetõttu polegi ehk jällegi nii suureks üllatuseks.

Kas see tulemus muudab ka sinu hooaja plaani ERC sarjas võistlemise osas?

Mis puudutab ERC sarjas osalemist, siis hetke seisuga plaanid muutunud pole ja põhirõhk on endiselt WRC2 klassil. Samas vaatame jooksvalt, et mis sarjas ja mis seis parajasti suve alguses on ja siis arutame tiimi siseselt seda asja.   

Kasari/Raidma pingutasid lõpuni ja tulemuseks ERC3 klassivõit

Kasari / Raidma võitsid Portugalis ERC3 klassi

Portugalis karjääri kolmanda ERC võistluse stardi teinud Kaspar Kasari / Rainis Raidma olid stardis uue neljaveolise Ford Fiesta Rally3 autoga. Eestlased alustasid rallit ERC3 klassi katsevõiduga. Heas tempos jätkati ka laupäeval, kui kuuest sõidetud katsel näidati kahel parimat aega. Ööpausile said möödunud aastased Estonian Junior Challenge klassi võitjad teiselt kohalt. Liidritest jäid nad maha 32,6 sekundiga. Pühapäeva alustasid eestlased ERC3 klassi katsevõiduga ja hoolduspausiks oli eestlaste edu liidritega kahanenud 16,2 sekundile. Sealt edasi Kasari/Raidma enam tagasi ei vaadanud ja võitsid neljast järelejäänud katsest kolm. Enne viimast katset jäid eestlased liidritest veel 5,8 sekundi kaugusele, kuid ralli lõpuks edestasid probleemidesse sattunud konkurente koguni 31,5 sekundiga. Ühtlasi tähendas viimase katse võit ka seda, et lisaks klassivõidule võitsid eestlased ka punktikatse. Hooaja avaetapi tulemuseks seega maksimum 30 punkti.

Palusime Portugali sündmused kokku võtta ka Kaspar Kasaril.

„Väga keeruline ralli oli, kohati olid olud ekstreemsed (sellepärast jäid mõned katsed ka ära). Meie põhiline eesmärk oli 100% lõpuni tulla ja õppida võimalikult palju. Lõpuks oma klassi võit oli super! Meie kogu Meeskond tegi mega töö! Järgnevana sõidetavale Assooride rallile me kahjuks ei lähe,“ võttis Kasari eduka võistluse kokku.

Torn/Pannas võtsid ebaõnne täis nädalavahetusest maksimumi punktikatsel

Torn / Pannas kogesid ebaõnne, kuid võitsid punktikatse

Möödunud aasta ERC Junior klassi meistritele Ken Tornile ja Kauri Pannasele oli see ERC sarja debüütvõistluseks Rally2 autol.

Reedesel avakatsel näitasid eestlased viiendat aega ja jäid liidritest 1,2 sekundi kaugusele.

Laupäeva avakatsele startisid saarlased 16. autona. Kahjuks sai Torn / Pannase võistluspäev kiire lõpu, sest juba avakatse esimeses pooles sai teel olnud liigsest mudast alguse tehniliste murede jada, mis viis lõpuks mootori ülekuumenemiseni ja katkestamiseni.  Õhtul vaatas Torn/Pannase Ford Fiesta Rally2 autole hooldust pakkuv C-Rally Team võistlustehnika üle ning üheskoos tõdeti, et õnneks ei saanud mootor viga ning pühapäeval saavad eestlased taas minna vajalike kilomeetreid koguma.

Kui pühapäeva esimesed kaks katset said Torn/Pannas sõita heas tempos ja näitasid katsetel vastavalt üheksandat ja seitsmendat katseaega, siis 12. kiiruskatse järel pidid eestlased tõdema, et viimasel katsel oli auto iluvõre lahti tulnud ja radiaatorile augu sisse surunud. See tähendas, et järgnevad kaks katsed sõitsid mehed autoga, mis oli Road mode ´s (nö. tava auto kiirusel).

Peale hoolduspausi, kus auto taas töökorda seati, näitasid eestlased korduvkatsetel kümnendat ja kuuendat aega. Kuna Torn/ Pannasel polnud viimasel katsel enam midagi kaotada vaid ainult võita ning auto seade ning enesetunne tundus ka hea, siis mindi püüdma maksimumpunkte ja see neil ka õnnestus. Muidu mõrudale nädalavahetusele seega väga magus ja 5 punkti väärt lõpp.

„Oli oodata, et ilm teeb ralli keeruliseks. kuid paraku oli meil ka muid seikluseid. Kahjuks jäi palju vajalike kilomeetreid sõitmata, mis oleks meid kiiremini edasi aidanud. Power Stage katseks erilist plaani polnud, kuid olime selleks hetkeks auto ja enesetunde järjest paremaks saanud.

Nüüd tuleb tublisti vaeva näha ja loota ,et Assooridel tuleb parem võistlus, kuigi ka seal tuleb asuda starti eelneva kogemuseta. Põnev saab igal juhul olema,“ võttis Torn nädalavahetuse pressiteate vahendusel kokku.

„Kahjuks kõik nii hästi ei sujunud, kui me lootsime, kuid see teebki selle spordi eriliseks ja ettearvamatuks. Kindlasti pean mainima, et äraütlemata põnevad katsed on siin. Oma vürtsi ei jätnud lisamata ilmastik. Ralli lõpu mõrudust vähendas Power Stage hea tulemus. Uus väljakutse on jube põnev ja tööd on vaja veel kõvasti teha,“ lisas omaltpoolt Kauri Pannas.

Torn/Pannas teevad järgmise ERC stardi juba järgmine nädal, kui 25.-27.märtsini sõidetakse järjekorras 56. Assooride ralli.

Nõgene/Järveoja kogusid väärt ERC kilomeetreid ja näitasid pühapäeval kiiret sõitu

Nõgene / Järveoja näitasid mitmel korral ERC4 klassi TOP3 aegu

Neljas Eesti võistluspaar ERC hooaja 2022 avaetapil oli noor Eesti autoralli tulevikulootus Joosep Ralf Nõgene ja karjääri jooksul 171 rallil startinud Ken Järveoja, kes asendamas vigastusest taastuvat Simo Koskineni.

Sarnaselt Torn/Pannasele jäi kahjuks ka võistluspaari Nõgene/Järveoja laupäevane võistluspäev lühikeseks ja võistluse kolmandal katsel pidid nad pooltelje purunemise tõttu katkestama. Palusime Powerstage poolt ralli kokku võtta Joosep Ralf Nõgenel.

„Nädalavahetus algas päris hästi, sest reedesel Shakedown katsel näitasime neljandat aega. Laupäeval sadas terve aeg vihma ja katset olid ebareaalsetes seisudes. Päeva teisel katsel läks me autol pooltelg katki ning ühes vasakkurvis kiskus auto ootamatult vasakule ning sõitsime kraavi ja jäime kinni,“ võttis Nõgene reede ja laupäeva sündmused kokku.

Pühapäeval olid esiveolisel Ford Fiesta Rally4 autol võistelnud eestlased rajal tagasi ja kõigil avaringi katsetel näidati TOP3 aegu. Heas tempos jätkus sõit ka korduvkatsetel, millest kahel saagiks neljas ja ühel teine katseaeg.

„Pühapäeval olid olud märksa lihtsamad ning üllatuseks olid ajad ka soliidsed, kuigi ma võtsin suhteliselt rahulikult. Kahjuks oli teine katsetering jällegi märg. Kuna esimesel läbimisel tuli meil Fafe katse väga hästi välja, siis tahtsin sinna teisel korral proovima minna, kuid olud olid täiesti muutunud ning kulgesime lihtsalt lõpuni. Üldiselt jäin rahule, eriti pühapäevaga,“ lisas Nõgene viimase võistluspäeva osas.

Fotod: Sven Kollus

Back to top button