ERC Rally Islas Canarias võitsid Yoann Bonato / Benjamin Boulloud. Karl-Marku Sei / Martin Leotoots lõpetasid asfaldiralli debüüdi tublil ERC Junior klassi seitsmendal kohal.
ERC Kanaari saarte ralli jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega. Euroopa autoralli meistrivõistluste teise etapi viimasele võistluspäevale startisid liidrina Yoann Bonato / Benjamin Boulloud (Citroën C3 Rally2), kelle edu kaasmaalaste Mathieu Franceschi / Andy Malfoy (Škoda Fabia RS Rally2) ees oli 0,3 sekundit.
Reedel kaks katset võitnud Bonato / Boulloud alustasid ka laupäeva kahe järjestikuse katsevõiduga ja said lõunapausile 6,9 sekundilises edus. Valitsevad ERC meistrid Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 N Rally2) hoidsid veel kolmandat kohta, kuid nende edu ringi viimase katse võitnud Diego Ruiloba / Ángel Luis Vela (Citroën C3 Rally2) ees oli kõigest kaks sekundit. Auto alajuhitavusega hädas olnud uusmeremaalased loovutasid kolmanda koha juba järgmisel katsel, kuid mitte Ruiloba / Vielale vaid nende kaasmaalastele José Antonio Suárez / Alberto Iglesias Pin (Škoda Fabia RS Rally2). Kui hommikusel ringil jäid Franceschi / Malfoy katsevõiduta, siis pealelõunal võitsid nad kaks katset järjest ja vähendasid PowerStage katse eel vahe liidritega 3,7 sekundi peale.
Viiekordsed Prantsusmaa meistrid Yoann Bonato / Benjamin Boulloud suutsid viimasel katsel konkurentide rünnaku tõrjuda ja said tähistada karjääri kolmandat ERC etapi ja Kanaari saarte teist järjestikust võitu. Nende edu oli 13 sõidetud kiiruskatse järel lõpuks Mathieu Franceschi / Andy Malfoy ees 2,8 sekundit.
“Oleme väga õnnelikud,” ütles Bonato pärast oma ERC-karjääri kolmandat võitu. „Püüdsime suruda nii maksimaalselt, kui võimalik ja tulemus oli meie, meeskonna, rehvide ja auto jaoks ideaalne. Me teeme sel aastal ERC-s sarjas kaasa vaid kolm etappi ja kui suudame kõik võita, siis peaks see olema täiuslik. Nii väikese vahega täna hommikul startides tuli nagu alustada uut rallit ja see töötas. Aitäh kõigile, tänu minu uuele meeskonnale Trajectus Motorsport. Nädalavahetuse sõitja on Franceschi ja see on talle meistrivõistluste mõttes hea tulemus. Loodan, et ta suudab hooaja lõpus võita,“ jätkas prantslane.
Kui heitluses esikohale oli viimase katse eel heitlemas kaks võistluspaari, siis kolmandat kohta püüdsid kolm Hispaania võistluspaari, kes mahtusid 0,4 sekundi sisse. Lõpuks tõusid neljandalt kohalt poodiumi viimasele kohale punktikatse võitnud Alejandro Cachón / Borja Rozada (Toyota GR Yaris Rally2), kes olid reede viiendal katsel rehvi purunemise tõttu ralli esikoha kaotanud ja alustasid laupäeva seitsmendalt kohalt. Ralli finišis jäid hispaanlased võitjatest maha 29,7 sekundiga.
2023. aasta meistrid Hayden Paddon / John Kennardile hooaja teise etapi kuues koht ja 40,9 kaotussekundit.
Karl-Markus Sei / Martin Leotoots näitasid laupäeval ERC Junior TOP5 katseaegu
ERC Junior klassis alustasid päeva liidrina Mille Johansson / Johan Grönvall. Kui reedel võitsid rootslased neli kiiruskatset, siis laupäeval viis. Ainsana suutsid neilt ühe katsevõidu näpata ERC hooaja avaetapi võitnud Max McRae / Cameron Fair (Peugeot 208 Rally4). Rootslastele tõid Kanaaride etapilt kaksikvõidu Calle Carlberg ja tema norralasest kaardilugeja Jørgen Eriksen. Kahe Opel Corsa Rally4 autol sõitnud võistluspaari vaheks jäi 35,5 sekundit.
“See on hämmastav tunne, sest me ei teadnud, et meil on asfaldil selline kiirus. See on mul alles kolmas ralli selle autoga asfaldil. Suur aitäh minu meeskonnale, sponsoritele ja treenerile Pontus Tidemandile,” võttis Johanson eduka ralli kokku.
Karl-Markus Sei / Martin Leotoots (Peugeot 208 Rally4) alustasid päeva kaheksandalt kohalt ja jäid liidritest 2.50,9 kaugusele. Kui reedel jäi eestlaste parimaks katseajaks kaheksas ja liidritele kaotati parimal katsel kilomeetri peale 1,48 sekundit, siis laupäeval oli eestlaste tempo veel parem. Kui laupäeva kahel esimesel katsel sõideti välja üheksas ja kaheksas aeg, siis ringi lõpetanud 11,50 km pikkusel katsel viies aeg. Korralik tulemus tõstis eestlased ka üldarvestuses koha võrra. Team Estonia Autosport 2024 koosseisu kuuluv Sei jätkas samas tempos ka teisel ringil ja sõitis välja kaks järjestikust viiendat katse resultaati, millest üks oli ralli pikim katse. Ligi 28 km pikkuse katsel kaotas ta ralli võitja Johanssonile kõigest 0,53 sekundit kilomeetri peale. Karjääri esimese ERC asfaldi ralli lõpetasid eestlased katse seitsmenda resultaadiga ja sama koht kuulus neile ka ralli kokkuvõttes. ERC Junior klassi võitnud rootslastest jäid ALM Motorsport võistlejad lõpuks maha 4.17,5.
„Ralli läks meil plaani järgi, mis tähendab, et eesmärk ei olnudki koha peale sõita vaid kogemusi koguda. Ma arvan, et võime esimese asfaldi etapi progressiga rahul olla, mis me tegime. Mida katse edasi seda väiksemaks vahe jäi kilomeetri peale ja laupäeval suutsime sõita mitu TOP5 aega. Teed olid siin lahedad ja tänud kõigile toetajatele ning kaasaelajatele. Kohtumiseni Rootsis,“ võttis rahulolev Sei karjääri esimese asfaldiralli kokku.
ERC Rally Islas Canarias lõpptulemused
1.Y.Bonato / B.Boulloud Citroën C3 01.57.18,8
2.M.Franceschi / A.Malfoy Škoda Fabia RS +2,8
3.A.Cachon / B.Rozada Toyota Yaris GR Rally2 +29,7
4.D.Ruiloba / L.Ángel Vela Citroën C3 +32,4
5.J.Suárez / A.Pin Škoda Fabia RS +35,3
6.H.Paddon / J.Kennard Hyundai i20 N +40,9
ERC hooaeg jätkub juuni keskel, kui 13.-15. juunini sõidetakse BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia.
Foto: Greg Roslon Photography