ERC Ungari etapi TOP3 mahub 3 sekundi sisse. Jaspar Vaher / Sander Pruul võitsid kolmest katsest kaks ja juhivad ERC Junior klassi. Karl-Markus Sei / Tanel Kasesalu lõhkusid auto ja katkestasid.

Mikko Heikkilä oli ERC Ungari ralli laupäeva hommiku kiireim piloot

Autoralli Euroopa meistrivõistluste avaetapp, mis sõidetakse Ungaris sai laupäeva hommikul jätku kuue kiiruskatsega, millest esimesel ringil sõideti kolm.
Liidrina alustasid päeva Erik Cais / Igor Bacigál (Škoda Fabia RS Rally2), kelle edu ungarlaste Martin László / Viktor Bán (Škoda Fabia RS Rally2) ees oli napp 0,1 sekundit.
Esimese pika võistluspäeva avakatse võidu võtsid Mathieu Franceschi / Andy Malfoy (Škoda Fabia RS Rally2), kes 2,3 sekundiga valitsevate ERC meistrite Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 N Rally2) ees liidriks tõusid. Neljapäeva avakatse järel liidrikohta hoidnud Cais / Bacigál kaotasid katsel võitjatele 23,4 sekundit ja kukkusid üldarvestuses 12.kohale.  Tšehh sõnas katse finišis, et tema legend oli liiga optimistlik ja katse polnud hea.
Päeva teise katsena sõideti ralli pikima katse esimene läbimine. Pikad 27,40 katsekilomeetrid õnnestusid kõige paremini võistluspaaril Simone Tempestini / Sergiu Itu (Škoda Fabia RS Rally2). Senised liidrid Franceschi / Malfoy käisid katsel ühes kurvis kaks korda üle katuse ja lõhkusid rehvi. Siiski jõudsid “õnneliku katuse“ teinud prantslased finišisse ja kaotasid parimatele 52 sekundit. Üldarvestuses kukkusid nad kümnendaks.
Prantslaste ebaõnn tähendas, et uuteks ERC Ungari ralli liidriteks tõusid Mikko Heikkilä / Kristian Temonen (Toyota GR Yaris Rally2), kelle edu oli sarnase Toyotaga sõitvate Mārtiņš Sesks / Renārs Francis ees vaid 0,4  sekundit.
Hoolduspausi eel sõidetud katse võitsid ungarlased Miklós Csomós / Attila Nagy (Škoda Fabia Rally2 evo). Üldarvestuses hoidsid parimad madjarid absoluudi kuuendat kohta ja jäid liidritest 15,4 sekundi kaugusele. Ralli esikoha duellis sõitsid Heikkilä ja Sesks 8,4 km pikkuse katse täpselt 0 ja läksid hoolduspausile soomlase 0,4 sekundilises edus. TOP3 mahtusid veel Tempestini / Itu, kes jäid liidritest 3 sekundi kaugusele.
Valitsevad meistrid Paddon / Kennard läksid laupäeva teisele ringile vastu neljandalt kohalt. Soomlastest jäid nad maha 7,3 sekundiga.

Kahjuks pidid Karl-Markus Sei/Tanel Kasesalu päeva teisel kiiruksatsel katkestama

Jaspar Vaher / Sander Pruul juhivad ERC Junior arvestust

ERC Junior klassis alustasid päeva liidrina Jaspar Vaher / Sander Pruul (Ford Fiesta Rally4), kelle edu oli lähimate jälitajate ees 1,2 sekundit. Karl-Markus Sei / Tanel Kasesalu (Peugeot 208 Rally4) hoidsid reede järel viiendat kohta ja jäid kaasmaalastest kahe sekundi kaugusele. Vaher / Pruul alustasid laupäeva sealt, kus reedel pooleli jäi ja võitsid taas katse ning suurendasid teiseks tõusnud Leevi Lassila / Antti Linnaketo (Ford Fiesta Rally4) ees üldedu 9,6 sekundi peale. Päeva pikima katse esimesel läbimisel võtsid eestlased veidi rahulikumalt ja kaotasid katse Opel Corsa Rally4 autol sõitnud  Calle Carlberg / Jorgen Eriksenile 4,4 sekundiga.  Katsevõiduga teiseks tõusnud rootslased jäid eestlastest kolme kiiruskatse järel maha 10,5 sekundiga. Hommikuse ringi viimasel katsel polnud taas Vaher / Pruulile vastaseid ja ralli kolmas katsevõit tuli 0,6 sekundilise eduga. Lõunapausile said eestlased 11,3 sekundilises edus.
Sei / Kasesalu hommik algas viienda katseajaga ja Vaherist jäid nad maha 14,5 sekundiga. Viiendat kohta hoidsid nad ka üldarvestuses. Kahjuks tõi järgmine katse Eesti rallisõpradele kurva sõnumi, sest ühest hüppest maandudes kukkus eestlaste auto liialt ninale, mille tulemusena auto mootorist õli välja jooksis ja päev tuli katkestada.
“Tahtsime pikal katsel suruda erinevalt teistest, kuna peale reccet oli tunne hea sellest katsest. Hommikul esimesel (SS2) võtsime rahulikumalt, et rehvi säästa pika jaoks. Paraku üks hüpe oli liiga suur tolle kiiruse jaoks ja maandusime nina peale. Homme ei jätka ja tegemist oli puhtalt sõiduveaga. Vabandused toetajate ees ja Kanaarides oleme tagasi.”

Fotod: FIA ERC FB, Greg Roslon Photography

Back to top button