ERC Ungari ralli TOP3 mahub laupäeva järel 6,3 sekundi sisse. Eestlastest tegid kiiret sõitu Jaspar Vaher / Sander Pruul.
Reedel 2,05 km pikkuse publikukatse ja Erik Cais / Igor Bacigál (Škoda Fabia RS Rally2) liidrikoha haaramisega alanud ERC Ungari etapp jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega. Hommikuse ringi avakatse võitsid Mathieu Franceschi / Andy Malfoy (Škoda Fabia RS Rally2), kes 2,3 sekundiga valitsevate ERC meistrite Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 N Rally2) ees liidriks tõusid. Päeva teise katsena sõideti ralli pikima katse esimene läbimine. Pikad 27,40 katsekilomeetrid õnnestusid kõige paremini võistluspaaril Simone Tempestini / Sergiu Itu (Škoda Fabia RS Rally2). Senised liidrid Franceschi / Malfoy käisid katsel ühes kurvis kaks korda üle katuse ja lõhkusid rehvi.
Prantslaste ebaõnn tähendas, et uuteks ERC Ungari ralli liidriteks tõusid Mikko Heikkilä / Kristian Temonen (Toyota GR Yaris Rally2), kelle edu oli sarnase Toyotaga sõitvate Mārtiņš Sesks / Renārs Francis ees vaid 0,4 sekundit. Hoolduspausi eel sõidetud katse võitsid ungarlased Miklós Csomós / Attila Nagy (Škoda Fabia Rally2 evo). Ralli esikoha duellis sõitsid Heikkilä ja Sesks 8,4 km pikkuse katse täpselt 0 ja läksid hoolduspausile soomlase 0,4 sekundilises edus. TOP3 mahtusid veel Tempestini / Itu, kes jäid liidritest 3 sekundi kaugusele. Kui hommikusel ringil jagus katsevõite kolmele võistluspaarile, siis korduvkatsetest võitsid kaks hommikul üle katuse käimisega aega kaotanud Franceschi / Malfoy ja ühe esikohta jahtinud Sesks / Francis.
Pühapäevale lähevad liidrikohalt vastu soomlased Mikko Heikkilä / Kristian Temonen, kelle edu on lätlaste Mārtiņš Sesks / Renārs Francis ees 2,3 sekundit. Kusjuures soomlane sõnas päeva lõpus, et tema edu võiks olla 20 sekundit suurem, sest umbes nii palju kaotas ta erinevate tehniliste probleemide tõttu. Kolmandat kohta hoiavad 6,3 sekundilise kaotusega Simone Tempestini / Sergiu Itu,
ERC Junior klassis liidrikohta hoidnud Jaspar Vaher / Sander Pruul lõhkusid eelviimasel katsel rehvi ja kukkusid kolmandaks.
ERC Junior arvestuses alustasid päeva liidrina Jaspar Vaher / Sander Pruul (Ford Fiesta Rally4), kelle edu oli lähimate jälitajate ees 1,2 sekundit. Vaher / Pruul alustasid laupäeva sealt, kus reedel pooleli jäi ja võitsid taas katse ning suurendasid teiseks tõusnud Leevi Lassila / Antti Linnaketo (Ford Fiesta Rally4) ees üldedu 9,6 sekundi peale. Päeva pikima katse esimesel läbimisel võtsid eestlased veidi rahulikumalt ja kaotasid katse Opel Corsa Rally4 autol sõitnud Calle Carlberg / Jorgen Eriksenile 4,4 sekundiga. Katsevõiduga teiseks tõusnud rootslased jäid eestlastest kolme kiiruskatse järel maha 10,5 sekundiga. Hommikuse ringi viimasel katsel polnud taas Vaher / Pruulile vastaseid ja ralli kolmas katsevõit tuli 0,6 sekundilise eduga. Lõunapausile said eestlased 11,3 sekundilises edus. Esimesel korduvkatsel näitasid Vaher / Pruul teist aega ja suurendasid üldedu teiseks tõusnud Mille Johansson / Johan Grönvall ees (Opel Corsa Rally4) 19,1 sekundile. Kui senine päev oli eestlastel möödunud probleemide vabalt, siis kahjuks purunes päeva pikima katse kordusel nende autol parem esimene rehv, mille tõttu parimatele ligi kolm minutit kaotati ja esikohalt kolmandaks kukuti. Päeva lõpetasid Vaher / Pruul katse teise ajaga ja lähevad pühapäevale vastu ERC Junior klassi kolmandalt kohalt. Liidritest, kelleks on Max McRae / Cameron Fair (Peugeot 2018 Rally4) jäävad nad maha 2.34,1.
„Esimene katsete ring oli päris hea ja eks me läksime sellise taktikaga, et rehve säästa, sest me teadsime, et rehvikulu on päris suur. Esimese katse sõitsime enda arvates säästliku tempoga, aga aeg oli päris hea. Teisel katsel, mis oli kõige pikem teadsime, et seal võib tee üsna katki olla ja teel on palju „bumpe“, mis autot viskavad. Seal võtsime veidi tagasi ja kolmandal saime taas hoogu lisada, võttis Vaher päeva esimese poole kokku.
„Hankook rehv ise pidamiselt halb pole ja sellega saab kiirelt sõita, kuid kulu on suur, sest muster on päris lahtine ja segu päris pehme võrreldes Pirelli või Micheliniga. Tuleb pikalt ette mõelda, et kuidas ja kus kiiresti sõita ning kus veidi tagasi hoida. Sanderiga on koostöö täitsa hea ja ta teeb oma tööd väga hästi. Homme plaanime samamoodi edasi liikuda ja ei hakka üle mõtlema. Ralli on veel pikk ja rasked katsed ees mida võtame üks korraga,“ jätkas eestlane.
Karl-Markus Sei / Tanel Kasesalu hästi alanud ralli lõppes katkestamisega
Karl-Markus Sei / Tanel Kasesalu (Peugeot 208 Rally4) hoidsid reede järel viiendat kohta ja jäid kaasmaalastest kahe sekundi kaugusele. Eestlaste hommik algas viienda katseajaga ja Vaherist jäid nad maha 14,5 sekundiga. Viiendat kohta hoidsid nad ka üldarvestuses. Kahjuks tõi järgmine katse kurva sõnumi, sest ühest hüppest maandudes kukkus eestlaste auto liialt ninale, mille tulemusena auto mootorist õli välja jooksis ja päev tuli katkestada. Pühapäeval ALM Motorsport võistlejad enam starti ei tule.
“Tahtsime pikal katsel suruda erinevalt teistest, kuna peale reccet oli tunne hea sellest katsest. Hommikul esimesel (SS2) võtsime rahulikumalt, et rehvi säästa pika jaoks. Paraku üks hüpe oli liiga suur tolle kiiruse jaoks ja maandusime nina peale. Homme ei jätka ja tegemist oli puhtalt sõiduveaga. Vabandused toetajate ees ja Kanaarides oleme tagasi,” sõnas Sei pettumust valmistanud päeva kokkuvõtteks.
ERC Ungari ralli jätkub pühapäeval kuue kiiruskatsega, millest esimene saab Eesti aja järgi alguse 10:27.
Fotod: @World / Red Bull Content Pool, Greg Roslon