Rootsi MM-ralli laupäeva hommik viis kõrgest mängust Takamoto Katsuta/Aaron Johnstoni. Georg Linnamäe/James Morgan jätkavad heitlust karjääri esimese WRC2 klassi poodiumikoha nimel ja Romet Jürgenson/Siim Oja näitasid kõigil hommikuse ringi katsetel TOP3 aega.
Rootsi MM-ralli jätkus laupäeva hommikul kolme kiiruskatsega ja päevale läksid liidrina vastu Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1), kelle edu Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) ees oli 3,2 sekundit. Peale reedest pettumust olid rajal tagasi ka Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1), kes startisid katsetele esimese võistlusautona.
SS9 Vännäs 1 – 15.65 km – Tänak/Järveojale nädalavahetuse esimene katsevõit
Laupäeva hommikut alustati MM-ralli mõttes täiesti uue katsega, kuid mis Rootsi ralli meistrivõistlustel kasutusel juba 90ndatest. Avakatse võidu võtsid 0,3 sekundilise eduga Tänak/Järveoja, kellele see oli nädalavahetuse esimeseks parimaks resultaadiks.
Tänak:”See on hea ja lumine katse. Lumeolud on teised, mis recce ajal.”
Kui päeva alustasid kolmandalt kohalt WRC2 klassi liidrid Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2), siis nüüd kaotasid nad oma positsiooni ja viimasele poodiumiasmele tõusid M-Sport võistlejad Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1). Heitluses esikohale olid paremini ärganud Katsuta/ Johnston, kes võtsid liidritelt tagasi 2,3 sekundit ja jäid nüüd esikohast vaid 0,9 sekundi kaugusele.
SS10 Sarsjöliden 1 – 14.23 km – Katsuta/Johnston katkestavad
Kahjuks jäi Jaapani/Iirimaa duo rõõm üürikeseks, sest ralli kümnenda kiiruskatse alguses tegid nad sõiduvea, mille järel oma Toyota tugevalt lumevalli sõitsid ning kuna selles kohas polnud peale kahe rajatöötaja rohkem abilisi, tuli võistlus katkestada.
„Mu karjääris on olnud palju pettumusi, kuid ma arvan see on tõenäoliselt neist kõige suurem,“ võttis pettunud Katsuta juhtunu kokku.
VIDEO: Katsuta / Johsntoni SS10 sõiduviga
Kui avakatse parimad olid Tänak/Järveoja, siis järgmisel võtsid nende ees 2,8 sekundilise eduga võidu samuti reedese katkestamise järel taas rajal olnud Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1).
„Mis sa ikka meie situatsioonis teed. Meil on Soomes ütlus: loll pea on ihu nuhtlus,“ sõnas Rovanperä katse finišis.
Tänak/Järveoja katse tempot segas ka veidi Rally TV ülekande kopter, mis lendas kohati liiga madalalt ja tekitas eestlaste tuuleklaasile lumepuhuri efekti.
“Ma ei usu, et mul mingi eelis on. Päris palju lund on. Helikopter terroriseeris mind, tuli metsast välja ja puhus mulle lund ette. Polnud mingit nähtavust, “võttis Tänak katse kokku.
Katsuta katkestamine tähendas, et liidrina jätkanud Lappi / Fermi edu oli nüüd teiseks tõusnud Fourmaux / Coria ees üle pooleteise minuti. TOP3 tõusid katkestanud meeste meeskonnakaaslased Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1).
Lappi:”Mul on väga kahju Taka pärast. Tal oli siin juba eelmine aasta hea hoog ja sel aastal veel parem. Siin saab nii juhtuda, sest vallid on sõbrad vaid teatud hetkeni. Saavad olema kaks pikka päeva.”
SS11 Bygdsiljum 1 – 28.06 km – Fourmaux teeb Malcolm Wilsonile sünnipäeva kingi
Täna tähistab oma 68. sünnipäeva M-Sport meeskonna omanik Malcolm Wilson, kes ka Rootsis kohal. See on rallimaailma legendi 28. järjestikune kord olla Rootsi rallil kohapeal. Meeskonna eestvedajale tegid ilusa sünnipäeva kingi karjääri esimese WRC ralli poodiumikoha eest heitlevad Fourmaux /Coria, kelle aega ei suutnud keegi üle sõita. See oli Fourmaux karjääri neljas WRC katsevõit. Prantslane edestas 1,5 sekundiga Thierry Neuville / Martijn Wydaeghet (Hyundai i20 N Rally1), kuid kõige olulisem, et 4,8 sekundiga Evans / Martinit. See tähendas, et heitluses teisele kohale oli nüüd prantslaste edu brittide ees 16,2 sekundit.
„Näeme, kas tuleb katsevõit, sest Lappi alles tuleb. Tegin enne katset seade muudatuse ja leidsime midagi head. Olen rahul oma tempoga sellel katsel. Meil on nüüd võimalus võtta esimene poodium ja peame teel püsima,”võttis Fourmaux katse kokku.
Nii Rovanperä, kui Evans tegid katsel väikesed sõiduvead, mille tõttu nende autode esiosad lund täis läksid, mis omakorda tähendas mootori jõukadu. Lõunapausile said esimesena Lappi / Ferm, kelle edu lähimate jälitajate ees oli 1.24,3.
Esapekka Lappi lõunapausi eel:“See on nüüd palju väljakutsuvam, kui enne. Me teame nüüd, mis positsioonil me sõidame, pean punktid ära tooma ja ma tahaks ka võita. Vahe on suur ja mul pole vaja suruda, kuid samas on lihtne rütm kaotada, kui ei suru üldse. Püüan püsida vallides eemal, sest sa ei tea kunagi, mis seal sees on. Need võivad lõhkuda auto või siis auto endasse tõmmata nagu kahjuks Takamoto puhul näha oli. Seetõttu kaotame natukene aega, kuid meil on see võimalus. Viimase katse lõpp oli eriti segane, sest seal polnud ühtegi sõidujoont ja ma sõitsin ka seal paaris kohas laiaks, sest lund on nii palju ja rehvid ei pea. Pärastlõunal on plaan samaoodi jätkata.“
Tänak/Järveoja hoidsid 52.positsiooni ja lõpetasid hommikuse ringi katse kuuenda ajaga.
Ott Tänak Media tsoonis: “Viimane katse oli kõige hullem. Päeva avakatse oli natukene erinev ja kitsam, kui me recce ajal nägime. Keskmine katse oli väga heas seisus ja viimane üpris lumine. Viimase katse lõpuosa lõik ei ole õnneks väga pikk ja lihtsalt veidi käänulisem. Hetkel pole meil tänaseks eesmärki, sest meil pole midagi püüda ja lihtsalt sõidame. Me nägime eile kuidas teise ringi katsed olid, kuid täna ei tohiks nii hull olla, sest pole lund sadanud. Asi polegi temperatuuris vaid rohkes lumes, mis tähendab, et reccega võrreldes ei ole enam seda uisuväljaku tunnet, mis siis oli.”
Georg Linnamäe kaotas küll aega, kuid heitleb endiselt karjääri esimese WRC2 klassi poodiumikoha nimel.
WRC2 klassis võitsid hommiku kolmest katsest kaks liidrid Solberg / Edmondson. Päeva teiselt positsioonilt alustanud Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) ei leidnud avakatsel head rütmi ja kaotasid parimatele koguni 12,1 sekundit.
“Paremad olud kui eile. kuid sõit polnud hea ja peame endale restardi tegema. Pole ajas üllatunud meil oli väga paha katse,” sõnas eestlane katse finišis.
Järgmiseks katseks oligi Linnamäe restardi teinud, sest vaid 5,3 sekundi kaugusele jõudnud Sami Pajarit (Toyota GR Yaris Rally2) edestas eestlane 1,6 sekundiga, mis tähendas üldeduks 6,9.
Linnamäe:”Olud olid üllatavalt libedad kuigi ma lootsin, et sellised nagu eelmisel aastal. Oliver on sel nädalavahetusel fenomenaalne ja me proovime täna Pajari seljataga hoida.”
Hommikuse ringi lõpetas 28,06 km pikkune katse, mille lõpu viimased kilomeetrid olid väga hüpliku ja tehnilise teega. Linnamäe, kes juhtis 19km peal Pajari ees 5,6 sekundiga ja jäi Solbergist maha vaid 0,3 tegi kahjuks mõned kilomeetrid enne katse finišit spinni ja kaotas Pajarile 14,2 sekundit. Kuna ka Roope Korhonen (Toyota GR Yaris Rally2) oli eestlasest tublisti kiirem, siis tähendas see üldarvestuses kukkumist neljandaks. Teisest kohast lahutab Linnamäed korduvkatsete eel 7,3 ja kolmandast 3,4 sekundit.
Linnamäe:”Tegime katse lõpus spinni. Ma arvan finišini oli jäänud 1,5 kilomeetrit.”
Gregor Jeets / Timo Taniel (Škoda Fabia RS Rally2) said hommikusel ringil kahel korral kirja TOP10 aja ning hoiavad 11.kiiruskatse järel 12.kohta. Liidritest jäävad eestlased maha 10.43,3. Liidrina jätkava Solbergi edu on laupäeva teise ringi eel Pajari ees 58,9 sekundit.
Romet Jürgesnon / Siim Oja katsetel Junior WRC TOP3
Laupäeva Junior WRC klassi teiselt kohalt alustanud Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally3) alustasid päeva katsevõiduga ja lisasid sellele päeva teisel katsel kolmanda tulemuse, kaotades katsevõitjale kõigest 0,8 sekundiga.
” Surumine polnud nii suur nagu eelmisel. Mõnus sõit ja ilm, naudin,” sõnas Jürgenson SS10 finišis.
Eestlased liikusid katsevõidu tempos ka ringi viimasel katsel ja juhtisid 15km peal juba klassiliidri ees 2,1 sekundiga, kuid tegid siis ühes mahapöördes väikese sõiduvea ja kaotasid lõpuks Junior WRC liidrikohta hõivatele Mille Johansson / Johan Grönvall (Ford Fiesta Rally3) 12,1 sekundit. Sellest hoolimata tähendas see eestlastele kolmandat järjestikust TOP3 katseaega. Pealelõunale lähevad eestlased vastu JWRC teiselt kohalt ja jäävad liidritest maha 37,5 sekundiga. Eestlaste lähimad jälitajad on neist omakorda maas 1.49,5.
Rootsi MM-ralli jätkub laupäeva pärastlõunal nelja kiiruskatsega, millest esimene saab alguse 15:15.
Fotod: Hyundai Motorsport, Georg Linnamäe FB, FIA Rally Star FB