Toyotad lähevad laupäevale vastu kolmikjuhtimisel. Ott Tänak / Martin Järveoja katkestamise põhjustas sõidujoonel olnud suur kivi.
Keenia MM-ralli jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega. Ka teisel ringil oli eelistatud rehvisegu pehmem, kuid Katsuta, Evans ja Rovanperä kasutasid ka ühte või kahte kõvemat segu.
Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) jätkasid ka päeva teisel ringil sealt, kus olid esimesel pooleli jäänud ja võitsid ka järelejäänud kolm kiiruskatset. See tähendas, et soomlased olid kuuest katsest parimad olnud kuuel ja lähevad laupäevale vastu 56,9 sekundilises eduseisus.
Rovanperä SS7 finišis: “Pean tänasega rahul olema. Sellel katsel olid olud päris karmid ja iga autoga lähevad roopad sügavamaks. Ei võtnud riske ja hoidsin auto ühes tükis. Oleks tahtnud kiiremini sõita, kuid sellises positsioonis on see ok.“
Kui hommiku järgi hoidsid Hyundai meeskonna kolmest võistluspaarist kaks poodiumikohta, siis kohe esimene korduvkatse jättis kahjuks käigukasti probleemide tõttu rajaäärde Esapekka Lappi / Janne Fermi (Hyundai i20 N Rally1).
Esapekka Lappi:” Käigukast läks katki. Pärast ühte kiirendust jäi meile vaid esivedu ja mõne aja pärast ei vedanud auto enam üldse edasi. Auto oli viienda käigu peal kinni ja ma ei saanud seda välja. Sellel momendil, kui see juhtus ei olnud meil autole lööke, küll aga eelnevatel katsetel, kuid selliseid on kõigi autodel. Need ei tohiks selliseid probleeme tekitada. Splitt oli hea ja hommik oli ka hea, kuigi kaotasin Kallele. Sinnani läks hästi.”
Meeskonnakaaslaste ebaõnn tähendas üldarvestuses teiseks tõusmist Ott Tänak / Martin Järveojale (Hyundai i20 N Rally1), kuid kahjuks jäi eestlaste õnn üürikeseks. Juba järgmisel katsel ootas neid ühes vasakus poolkiires pimedas kurvis sõidujoonel suur kivi, millele pihta sõideti ja mille tulemusel auto paremal teeääres olnud valli rammis, mis auto parema esivedrustuse lõhkus. Oli see sõiduviga? Ei olnud, see oli puhas ebaõnne mida tuleb autorallis kahjuks ette ja kus valikuteks on halb ja veelkord halb.
Ott Tänak katkestamise järel Dirtfishile antud intervjuus:
“Selles kohas polnud mingit lõikamist. See oli koht mida sa võid Safari rallil oodata. Seal oli tõenäoliselt eelmise auto järel suur kivi maa seest välja tulnud. See oli pime ja keskmiselt kiire kurv, mis üllatas sellel kiirusel korralikult. Mul oli valida kas kivile pihta sõita või rajalt välja, seega head valikut polnud. Sõitsime kivile vastu, kuid see viskas meid omakorda valli, mis lõhkus auto. Auto saab homseks korda. Ma ei ütleks, et me väga surusime ja olime pigem alati paar sekundit maas, et olla heas rütmis ja hoida vahet. Eesmärk oli hooaja esimesel kruusarallil selle autoga täna harjuda, kuid kahjuks ei tasunud see end ära.”
Hyundaide ebaõnn tähendas pidu Toyotade õuel, kes lõpetasid päeva kolmikjuhtimisel. Päeva viimase katse eel teist kohta hoidnud Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) pidid viimasel katsel endast mööda laskma Elfyn Evans / Scott Martini (Toyota GR Yaris Rally1). Kui Rovanperä edu on laupäeva eel Evansi ees 56,9 sekundit, siis Evansi ja Katsuta vahe on kõigest 3,9 sekundit. Ainsa Hyundai võistluspaarina suurde mängu jäänud Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) vältisid teisel ringil rehvipurunemist ja tõusid meeskonnakaaslaste ebaõnne tõttu päeva lõpuks neljandaks. Viimasest poodiumikohast lahutab belglaseid 6,5 sekundit.
M-Sport meeskonna parima tulemuse eest hoolitsesid reedel Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Puma Rally1), kes jäävad viiendana liidritest 1.46,6 kaugusele.
WRC2 klassis hoiavad reede järel kindlat esikohta Gus Greensmith / Jonas Andersson (Škoda Fabia RS rally2). Mitte kõige paremini end tundnud Greensmithi edu on lähimate jälitajate ees 3.23,0. Päeva esimesel ringil kahe rehvipurunemisega aega kaotanud Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) võitsid kolmest pärastlõunal sõidetud katsest kaks ja jäävad teisest kohast 11,9 sekundi kaugusele.
Keenia MM-ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse 160,96 katsekilomeetrit. SS8 Soyasambu 1 29,32 km saab stardi 07:01.
Fotod: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport