Väga põneva hommikuse katseteringi parimad olid Neuville/Wydaeghe. Jürgenson/Oja võitsid kolm kiiruskatset ja jätkavad Junior WRC klassi liidritena.
Horvaatia MM-ralli jätkus laupäeva hommikul nelja kiiruskatsega, millele läksid jagatud liidrikohalt vastu Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) ja Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1). Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) alustasid päeva neljandalt kohalt ja jäid liidritest 41,1 sekundi kaugusele.
Kuna laupäeva hommikuseks ringiks ennustati ka vihma, siis läksid kõik võistluspaarid katsetele kaasas ka vihmarehvid.
Hommiku avakatse oli ainus, kus korraks vihma tibutas ja selle võitsid Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Puma Rally1). See oli prantslaste hooaja teine katsevõit. Heitluses esikohale võtsid esimese skalbi Neuville/Wydaeghe, kes läksid juhtima 0,8 sekundilise eduga. Tänak / Järeoja alustasid päeva neljanda aja ja 1,1 sekundilise kaotusega.
Kui avakatsel mahtus ralli TOP3 0,8 sekundi sisse, siis järgneval 0,3. Katsevõidu võtsid Sebastien Ogier / Vincent Landais, kes edestasid 20km pikkusel katsel võrdse aja välja sõitnud Neuville ja Evansit eelpool mainitud 0,3 sekundiga.
Hommikuse ringi lõpetasid 8,78 ja 9,11 km pikkused katsed, mille mõlema võidud võtsid ralli liidrid Neuville / Wydaeghe. Kui võistluse 11. katse võitsid nad Evansi ees 0,9 sekundilise eduga, siis ringi lõpetanud katse 3 sekundiga. Üldarvestuses tähendas see seda, et hoolduspausile läksid belglased 4,7 sekundilises edus.
„Meie hommik läks hästi. Võitlesime veidi sodise teega, kuid tunne oli autos parem, kui eile ja see andis mulle võimaluse suruda rohkem, seda eriti viimasel katsel. Vahe on väike, kuid me saime hästi hakkama. Lõpuks saime küll natukene vahet sisse, sest hoidsime rehve kõige paremini ja see tasus ära. Hommikul oli ilma osas infot, mis polnud päris see mida me ootasime. Üldiselt oli see mu stardipositsiooni arvestades parem valik. Martijn ütles mulle recce ajal, et see viimane katse on 9,11 km pikk. Kui sa selle mõlemal korral võidad, siis ma ostan endale esimese Porche 911. Teisel ringil jätkan surumist ja loodan, et rehvid püsivad terved,“ võttis Neuville eduka hommiku kokku.
Ogier / Landais, kes alustasid päeva 6,6 sekundilises kaotusega elasid 11. katsel üle väga äreva momendi, kuid suutsid auto hüppe maandumise järel siiski kontrolli alla tagasi saada.
VIDEO: SS11 Ogier/Landais moment
Laupäeva hommikuse ringi lõpetasid prantslased nii, et nende auto all oli paremal taga üks vihmarehv, sest ülesõidul avastati, et kaks pehmet rehvi on hakanud aeglaselt tühjenema. Vahe liidritega on teise ringi eel 11,3 sekundit.
Tänak / Järveoja käisid päeva teisel katsel korra ühes vasakkurvis rajaäärest lisa võtmas, kuid pääsesid õnneks vaid pihta saanud ja vibreerima hakanud veljega. Järelejäänud katsetel näitasid nad korra viiendat, neljandat ja kolmandat katseaega. Lõunapausile said eestlased 52,2 sekundilises kaotuses ja neljandalt kohalt.
„Mul pole aimu ka, et kas me täna vihma näeme, sest seda oli juba ennustatud hommikuks. Mägedes on alati keeruline ennustada ja kuigi me eile õhtul olime selles kindlad, siis täna hommikul juba kaheldi selles. Hommik oli väljakutse ja esimesel katsel ma surusin päris kõvasti, kuid kasutasin liialt rehve, mis tähendas, et järgmised kolm katset pidin üle elama. Peale ühe momendi oli muus osas okei. Puudutasime parema esimesega teeäärset valli, kuid ei midagi hullu. Arvasin, et juhtub midagi enam, kui nägin, et laiaks läheme. Pealelõunaks saab sama väljakutse olema ja peame kõigeks valmis olema, “võttis Tänak hommikuse ringi kokku.
Avakatse võitnud Fourmaux auto mootoril tekkis viimasel katsel probleem, mis väljendus just pikkadel sirgetel, kus kadus mootorist jõud. 12. kiiruskatse järel hoiavad prantslased viiendat kohta ja jäävad liidritest 1.06,4 kaugusele.
Rosselil purunes rehv ja liidrikoht libises minuti kaugusele
Rally2 autode arvestuses jätkab liidrina Nikolay Gryazin, kes oli tippudest ainus, kes ei võtnud ringile kaasa ühtegi vihmarehvi. Sarnase Citroën C3 Rally2 autoga sõitvad Yohan Rossel / Arnadu Dunand vähendasid liidritega kolme hommikuse katsega vahe 31,1 sekundi pealt 21,2 peale. Kahjuks oli ringi viimasel katsel oli ühes vasakkurvis kivi, mis nende auto vasaku esimese rehvi lõhkus ja lõunapausile said prantslased 59,9 sekundilises kaotuses. Reede järel kolmandat kohta hoidnud Gus Greensmith / Jonas Andersson (Škoda Fabia Rally2) autol oli hommikusel katsel kaks aeglast rehvipurunemist ja kuna neil oli varuks kaasas vaid vihmarehvid, siis tuli need taha alla panna. Kui eelviimasel katsel nautis britt driftimist, siis ringi viimasel katsel purunes tal samas kurvis Rosseliga veel üks rehv. Greensmithi probleemid tähendasid seda, et kolmandaks tõusid hommiku kolmanda katse võitnud Sami Pajari / Enni Mälönen (Toyota GR Yaris Rally2). Liidritest jäävad soomlased 1.05,1 kaugusele.
Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) jätkavad asfaldil kilomeetrite ja kogemuse kogumist. Eesti / Briti ekipaaž näitas parimat katseaega SS12, kus said kirja seitsmenda resultaadi. Kokkuvõttes hoitakse 4.44,0 kaotusega üheksandat kohta.
Romet Jürgenson / Siim Oja jätkavad suurepärases tempos
Junior WRC klassis alustasid päeva liidrina Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally3), kelle edu Tom Rensonnet / Manon Deliot (Ford Fiesta Rally3) ees oli 1.04,3. Reedel viis kiiruskatset võitnud eestlased lisasid laupäeva hommikuse ringiga enda kontosse veel kolme katse parimat tulemused ja said hoolduspausile 1.56,0 edus.
Ralli 11.kiiruskatsel pidid eestlaseid jälitanud belglased päeva mehaanilistel põhjustel katkestama. Teiseks tõusid Jürgenson / Oja FIA Rally Star meeskonnakaaslased Gill Taylor / Daniel Brkic (Ford Fiesta Rally3), kes jäävad eestlastest 1.56,0 kaugusele.
Fotod: Hyundai Motorsport, M-Sport