Põneva reede hommiku järel juhivad Portugali MM-rallit Takamoto Katsuta / Aaron Johnston. Ott Tänak / Martin Järveoja neljandad.
Portugali MM-ralli sai avalöögi neljapäeva õhtul, kui esimese kiiruskatsena sõideti 2,94 km pikkune asfaldikatse, mis enamusele võistlejatest ei meeldinud, sest nende samade rehvidega oli vaja reede hommikul startida ligi 65 km pikkusele kruusakatsete ringile. Avakatse võit MM-liidritele Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1).
“Meid on keeruline nädalavahetus ees ootamas. Me ei tea, kas ma kulutasin rehve liiga palju või mitte. Minu jaoks on täiesti aru saamatu, miks me peame siin sõõrikuid tegema ja siis nende samade rehvidega homme 70 km sõitma. Keegi ei kuula meid,” sõnas liidriks tõusnud Neuville avakatse finišis.
Reede hommikut alustati nelja kruusakatsega ja Rally1 võistluspaarid läksid nendele vastu järgneva rehvivalikuga.
Hommiku avakatse võitsid Toyota GR Yaris Rally1 autol sõitvad Takamoto Katsuta / Aaron Johnston. Jaapanlasele oli see karjääri 30 katsevõit! Niisketes oludes sõidetud katse järel säilitasid esikoha teistele teed puhastanud Neuville / Wydaeghe, kes kaotasid katse Toyota duole 1,2 sekundiga ja juhtisid rallit napi 0,8 sekundiga. Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) alustasid päeva kolmanda katseajaga ja hoidsid kolmandat kohta ka ralli üldarvestuses. Meeskonnakaaslastest jäid nad maha 2,9 sekundiga.
„Üsna niiske ja lahtist pole üldse – nii on hea. Ma olen autoga hädas, kuid ma püüan rohkem. Aeg hea pole,“ võttis Tänak reede avakatse kokku.
Järgneva kahe kiiruskatse võidud võtsid neljapäeva hommikul testikatse võitnud Dani Sordo / Candido Carrer (Hyundai i20 N Rally1).
„Ma nautisin seda katset väga-väga. Ma võiks selliseid katseid sõita terve päeva. Olen auto üle õnnelik, sest see on hea ja mul on tunne hea. Müts maha Hyundai inimeste ees,“ võttis viiendaks tõusnud Sordo SS4 kokku.
Nelja sõidetud kiiruskatse järel juhtisid rallit endiselt Katsuta / Johnston, kelle edu teiseks tõusnud Tänak / Järveoja ees oli 1,9 sekundit. Pika hommikuse ringi lõpetas päeva pikima katse Arganil esimene läbimine. 18,72 km pikkusele katsel ainult pehmete rehvidega Hyundaiga sõitnud ja esimesena startinud Neuville / Wydaeghe aega keegi üle ei sõitnudki. See oli kogenud piloodi karjääri 390 katsevõit!
Lõunapausile, kus toimus vaid rehvide vahetus said esimesena Katsuta / Johnston, kelle edu hea hommiku teinud ja teiseks tõusnud Neuville / Wydaeghe ees oli 2,9 sekundit.
“Autos on väga-väga palav. Ma ei sõida piiri peal, sest heitlen autoga kuna see pole päris see mida ma tahaks. Kui saame selle veel paremaks oleks hea. Peamiselt pean nüüd muutma oma mõttemaailma, et mitte vigu teha, mis ma hommikul tegin,” sõnas ralli liider Katsuta pausi ajal.
Terve hommiku TOP3 kohtade eest heidelnud Tänak/Järveoja said lõunapausile neljandalt kohalt. Liidritest jäid nad maha 4,1 sekundiga.
„Ei naudi hetkel, kui aus olla. Ei saa autot enda järgi sõitma. Püüan kõvasti, kuid keeruline on head katset saada. Ralli eel oli sama seis ja midagi pole muutunud. Pean sellega lihtsalt harjuma ja proovime teisiti,” võttis Tänak hommiku kokku.
Hommiku viimase kiiruskatse keskel kadus Sebastien Ogier / Vincent Landais Toyota GR Yaris Rally1 autos side ja prantslased pidid katse lõppu jõudma käemärke kasutades. Teise ringi eel mahtus TOP6 9,1 sekundi sisse. Probleeme oli ka Sordo / Carreral, kelle autol polnud alates stardist hübriidi.
WRC2 klassi esikoha heitlus Oliver Solbergi ja Gus Greensmithi vahel
WRC2 klassis startisid päevale liidrina Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2), kes edestas vaid 0,5 sekundiga hooaja esimest starti tegevat Pierre-Louis Loubet / Loris Pascaud (Škoda Fabia RS Rally2). Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) hoidsid avakatse järel 19 kohta ja jäid liidritest 7,5 sekundi kaugusele.
Reede hommiku katsetest kaks võitsid Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2), kes ka Gus Greensmith / Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) ees 8,7 sekundilise eduga lõunapausile said.
Linnamäe / Morgan alustasid kahjuks päeva purunenud rehviga ja kaotasid üle kolme minuti. Hommiku parimat katseaega näitasid nad SS4, kus jäid liidritest 6,5 sekundi kaugusele, mis andis kuuenda resultaadi.
Portugali MM-ralli järjestus SS5 järel
Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool