Ott Tänak / Martin Järveoja lähevad Portugali MM-ralli viimasele võistluspäevale vastu teiselt kohalt.

Ott Tänaku ja Martin Järveoja laupäev andis põhust rahuloluks

Portugali MM-ralli jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega ja nendele läksid liidrina vastu Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kelle edu Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) ees oli 13,6 sekundit. Teisele ringile läksid peaaegu kõik Rally1 võistluspaarid 4 pehme ja 2 kõvema seguga rehviga, välja arvatud Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), kes tegid valiku 3+3.

Teist ringi alustaid kahe katsevõiduga Tänak / Järveoja, kes vähendasid üldvahe liidritega 7,8 sekundi peale. Kui hommikul võitsid ralli ja senise hooaja pikima Amarante katse esimese läbimise Tänak / Järveoja, siis teise läbimise parimad olid Ogier / Landais, kes edestasid eestlaseid 4,1 sekundiga. Prantslased võitsid ka päeva viimase pika kruusakatse ja läksid Lousada paarisraja katsele vastu 13,5 sekundilises edus.
Tuhandete pealtvaatajate ees sõidetud paarisraja katse võitsid M-Sport meeskonna võistlejad Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Puma Rally1). Tänak / Järveoja jäid prantslastele alla napi 0,3 sekundiga, kuid edestasid Ogier / Landais´i 1,6 sekundiga. See tähendab seda, et pühapäeva eel on kuuendat Portugali MM-ralli võitu püüdva Ogieri edu Tänaku ees 11,9 sekundit.„Pärastlõunal oli meil parem rütm roobastes ja pikal katsel olid meil muud probleemid. Eilsega võrreldes parem päev ja saame rahul olla. Amarante katse esimesel läbimisel oli meil hea läbimine ja ka teisel oli hea rehvivalik, kuid ilm oli liiga soe. Homne esimene katse on väga kitsas ja aeglane, kus tuleb sõita teise ja kolmanda käiguga nagu Küprosel. Mitte omane katse Portugalile. Kui aus olla, siis uute regulatsioonidega pole väga vaheta enam kas ma Ogieri kinni püüan, sest täna õhtust alates pole üldtulemustel enam tähtsust. Isegi kui ma temast mööda saaks ei saa ma selle eest rohkem punkte. Homme on teine mäng ja kindlasti tihe heitlus. Peame proovima nii palju punkte saada, kui võimalik ja stardipositsioon peaks ka aitama,” võttis Tänak laupäeva kokku.

Laupäeva kuuendalt kohalt alustanud Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) lähevad pühapäevale vastu kolmandalt kohalt. Liidritest jäävad nad 1.11,4 kaugusele.

Laupäeva järel hetke seisus teenitud punktid.

Georg Linnamäe / James Morgan näitasid laupäeval väga korraliku kiirust

WRC2 klassis vahetus liidrikoht mitmel korral ka teisel ringil

Kui hommikusel ringil olid WRC2 klassi esikohalt katkestanud Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2), kes enam pühapäeval starti ei tule ja Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroen C3 Rally2) lõhkusid rehvi, siis esimesel korduvkatsel sõitsid teelt välja ja katkestasid liidrikohta hoidnud Gus Greensmith / Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2). Sealt edasi käis esikoha duell Josh McErlean / James Fulton (Škoda Fabia RS Rally2) ja Jan Solans / Rodrigo Sanjuan (Toyota GR yaris Rally2) vahel. Kui alguses tõusid liidriks iirlased, siis päeva kaheks viimaseks katseks olid nende auto rehvid nii kulunud, et pidid hispaanlased endast mööda laskma. Kahte võistlusaari lahutab pühapäeva eel 8 sekundit. Hommikul rehvi lõhkunud Rossel / Dunand võitsid pärastlõunal sõidetud viiest katsest kaks ja jäävad liidritest vaid 1.11,6 sekundi kaugusele. Prantlased teenisid kohtunikelt minuti trahvi, sest hakkasid peale hommikust rehvivahetust liikuma ilma, et kõik rihmad oleks vastavalt nõuetele kinnitatud.
Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota GR yaris Rally2) näitasid korduvkatsetel väga head kiirust ja lõpetasid mitmel korral katse TOP3. Üldarvestuses hoiab Eesti / Briti võistluspaar kaheksandat kohta ja jäävad liidritest 4.59,4 kaugusele.

Portugali MM-ralli jätkub pühapäeval nelja kiiruskatsega, millest esimene saab alguse 09:05 ja siis alustab ka Shell Helix Powerstage Live Blogi.

Fotod: Hyundai Motorsport, WRC.com

Back to top button