Ott Tänak / Martin Järveoja lähevad Sardiinia MM-ralli pealelõunastele katsetele vastu liidrina. Georg Linnamäe / James Morgan ja Romet Jürgenson / Siim Oja katkestasid ülesõidul.

Ott Tänak / Martin Järveoja hoiavad kaheksa katse järel Sardiinia MM-ralli esikohta

Sardiinia MM-ralli jätkus laupäeva hommikul nelja kiiruskatsega ja päeva alustasid liidrina Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kelle edu oli Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) ees 4,5 sekundit.

Laupäeva avaringi katsetele mindi vastu sellised rehvivalikuga

Ralli pikima võistluspäeva avakatse võidu võtsid Tänak/Järveoja, kes edestasid rehvi lõhkunud Ogier / Landais 4,6 sekundiga. See tähendas, et ralli üldarvestuses olid vaid 0,1 sekundilise eduga liidriks tõusnud eestlased. Hyundai võistlejad oleks ehk edu veelgi suurendanud, kuid katsel tuli lahti Tänaku poolne kapoti nurk, mis segas sõitmist. Kuna teeolud aina paranesid, siis katse neljanda aja sõitis välja WRC2 klassis reedel rehvi lõhkunud ja aega kaotanud Yohan Rossel (Citroën C3 Rally2). Avakatse järel tõusid üldarvestuses viiendalt kohalt kolmandaks MM-liidrid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), kes jäid nüüd liidriks tõusnud meeskonnakaaslastest 35,4 sekundi kaugusele.  
Hoolimata sellest, et Ogier / Landais olid avakatsel rehvi lõhkunud ja ainsa varurehvi ära kasutanud, siis võitsid nad päeva teise katse ja tõusid 2,2 sekundilise eduga tagasi ralli liidriteks. Laupäeva hommikuse ringi kolmas katsevõit kuulus Neuville /Wydaeghele, kes edestasid Tänak / Järveoja vaid 0,1 sekundiga. Eestlaste hea sõit tähendas seda, et taaskord oli ralli liidrikoht vahetunud ja nüüd juhtisid eestlased omakorda 2,2 sekundiga prantslaste ees.
Pika katsete ringi lõpetas 22,61 km pikkuse katse kordus, mis oli peaaegu kõigi finišisse jõudnute sõnul kõige hullemas seisus, mis seal kunagi nähtud. Esimesena sattusid raskel ja pikal katsel raskustesse laupäeval teistele teed avanud Adrien Fourmaux / Alexandre Coria. Nende Ford Puma Rally1 autol kadusid katse teises pooles esimesed pidurid ja ajakaotust parimatele kogunes 1.39,7.
Parema esimese tühjenenud rehviga jõudsid katse finišisse Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1). Hoolimata 15,6 sekundilisest kaotusest päeva teise katsevõidu võtnud Tänak / Järveojale tõusid britid üldarvestuses viiendaks ja selle põhjuseks oli Neuville / Wydaeghe sõiduviga ja katkestamine. MM-liidritele oli see selle hooaja esimeseks suuremaks tagasilöögiks.  

Nagu eelpool mainitud võtsid pika ringi viimase kiiruskatse võidu Tänak / Järveoja, kes suurendasid rehvivahetuse pausi eel edu Ogier / Landais ees 3,5 sekundi peale.
„See on häiriv näha Thierryd nii. Keerulised olud, selline tunne nagu sõidaks ilma roolivõimuta. Vabandust ma olen nii läbi,“ sõnas Tänak katse finišis.

Sardiinia MM-ralli järjestus SS8 järel

1.Ott Tänak / Martin Järveoja 1:51:09,7
2.Sebastien Ogier / Vincent Landais +3,5
3.Takamoto Katsuta / Aaron Johnston +1.17,5
4.Dani Sordo / Candido Carrera +1.34,6
5.Elfyn Evans / Scott Martin +1.57,6
6.Sami Pajari / Enni Mälkkönen +3.26,7

Linnamäe / Morgan katkestasid. Virves / Lesk tõusid TOP6!

WRC2 klassis alustasid päeva liidrina Sami Pajari / Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2), kes läbisid hommikuse ringi probleemideta ja said lõunapausile Jan Solans / Rodrigo Sanjuan (Toyota GR Yaris Rally2) ees 49,2 sekundilises edus. Super hommiku tegid Yohan Rossel / Benjamin Boulloud, kes võitsid kõik neli katset ja tõusid kolmandaks.
Eestlaste poolt hoidsid hommikusel ringil lippu kõrgel Robert Virves / Aleks Lesk (Škoda Fabia RS Rally2). Saarlased liikusid tõusvas tempos ja said hommikul kirja 11, 8, 7 ja 5 katseaja ning said lõunapausile kuuendalt kohalt. Nende kaotus liidritele on kaheksa katse järel 2.13,6.


Laupäeva WRC2 klassi neljandalt kohalt alustanud Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) läksid päevale vastu nelja kõvema ja kahe pehme seguga rehviga. Kohe avakatsel oli aru saada, et kõvema seguga rehvid oli vale valik ja kaotust parimatele kogunes üle 30 sekundi. Kahjuks purunes nendel päeva teisel katsel rehv mida ka vahetada tuli.
„Täielikult minu enda viga, läksin pimedasse kurvi liiga vara sisse ja sõitsin kivi vastu. Polnud parim rehvi vahetus, oleks pidanud Portugalis rohkem harjutama,“ sõnas Linnamäe katse finišis.
Kahjuks järgmisele katsele Eesti / Briti võistluspaar ei jõudnud, sest autol tekkinud mehaanilist probleemi omajõududega korda ei saadud ja nii katkestati ülesõidul.

Romet Jürgenson / Siim Oja katkestasid Junior WRC teiselt kohalt

Junior WRC klassi liidritena alustasid päeva Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally3). Eestlaste edu oli Bruno Bulacia / Gabriel Morales (Ford Fiesta Rally3) ees 9,2 sekundit. Jürgenson / Oja võitsid kohe päeva avakatse ja suurendasid spinni teinud Bulacia ees edu 18,4 sekundi peale. Päeva teisel katsel kaotasid eestlased Bulaciale 23,7 sekundit ja pidid selle tõttu loovutama ka liidrikoha. Kahjuks Jürgenson / Oja katsete teisele ringile ei jõudnud, sest tegid ülesõidul vea, mis lõhkus õõtshoova.
“Minuga juhtus kõige lollim asi, mis juhtuda sai. Pärast regroupi oli ülesõidul üks kitsas ülesmäge lõik, kus pimeda kurvi taga oli üks kivist post ja ma sõitsin sinna vastu autoga. Selle tagajärjel paindus õõtshoob ja peame tänase päeva lõpetama. Sellised asjad on südantlõhestavad, kuid sellised hetked su teele satuvad,” sõnas väga pettunud Jürgenson.

VIDEO: Jürgenson selgitamas, mis juhtus

Sardiinia MM-ralli jätkub laupäeva pärastlõunal nelja kiiruskatsega.

Foto: Hyundai Motorsport

Back to top button