Sebastien Ogier / Vincent Landais lähevad reedele vastu liidrina.
Kesk-Euroopa MM-ralli avapäeval sõideti kaks kiiruskatset ja läbiti 14,33 katsekilomeetrit. Lühikese publikukatse parimad Sebastien Ogier ja neljapäeval 33 aastaseks saanud Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) näitasid õhtupimeduses sõidetud teisel katsel kolmandat aega ja lähevad reedele vastu 0,9 sekundilises edus.
“On tore sellel rallil startida ja eriti ilmaga, mis tundub mõnusam kui eelmisel aastal ja ma loodan, et sel nädalavahetusel saame lõbusalt aega veeta. Ilmselgelt oli see meie jaoks hea algus. Teine katse oli päris tolmune ja libe, kuid kõik läks hästi ja ei midagi erilist. Oleme alles vähe kilomeetreid sõitnud ja homme on juba tegevust rohkem. Nagu teisel katsel nägime, siis jäävad mõned lõigud metsas tõenäoliselt libedaks, kuid muidu on rajal palju anticute, mis peaksid tee puhtana hoidma ja andma meile parema haarduvuse,” sõnas liider Ogier päeva lõpetuseks.
Neljapäeva järel hoiavad teist kohta MM-liidrid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), kes lõhkusid küll avakatsel heinapalli vastu sõites parema esimese nurga aero, kuid võitsid sellest hoolimata päeva lõpetanud 11,78 km pikkuse kiiruskatse. Reede hommikul on küll ees ootamas Remote hooldus, kuid see on piiratud vahenditega, mis tähendab, et Neuville / Wydaeghel tuleb terve reedene võistluspäev sõita parema esiaerota.
„Polnud parim start, sest lõhkusime heinapalli vastu sõites olulise aero detaili. Samas pole väga dramaatiline, sest kui homme on katsetel udu, siis on nagunii tempo madalam, kui me muidu sõidaks. Tegime juba aero puudumise tõttu seadistuse muudatuse ja see töötad päris hästi,“ võttis Neuville päeva kokku.
Avapäeva järel hoiavad kolmandat kohta Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1), kes näitasid avakatsel kolmandat ja päeva lõpetanud katsel neljandat aega. Liidritest jäävad hooaja neljandat starti tegevad norralased maha 1,7 sekundiga.
„See oli tore katse jasee on esimene kord, kui ma naudin selle autoga asfaldil sõitu. See oli väga nauditav ja me ei surunud üldse tugevalt. Mul pole sellist tunnet kaua olnud. Läksin seadega teises suunas, kui Thierry ja Ott. Nad on igapäev autos ja mulle see seade ei sobinud mida nad kasutavad. Tegin auto nö. andeks andvaks,” sõnas Mikkelsen päeva lõpetanud kiiruskatse finišis.
Möödunud aastal Kesk-Euroopa MM-ralli Ford Puma Rally1 autoga avakatse võitnud Ott Tänak / Martin Järveoja Hyundai i20 N Rally1 autoga sama resultaati välja sõita ei suutnud ja olid kaheksandad. Päeva teiselt katselt eestlastele hoolimata kehvast valgusest ja nähtavusest teine aeg. Reede eel lahutab viiendat kohta hoidvaid Tänak / Järveoja liidritest 2,1 sekundit.
“Pikk-pikk päev aga vähe kilomeetreid. Muus osas oli publikukatse tore ja viimane katse poolpimedas. Auto tuled ei näidanud väga ja mu enda poolt oli keeruline näha. Kokkuvõttes hea sõit ja see siin oli juba keeruline nii, et vaatame, mis homme toob,“ sõnas Tänak lühikese päeva kokkuvõtteks.
Parim M-Sport võistluspaar oli avapäeva lõpuks Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Puma Rally1), kes näitasid avakatsel neljandat ja teisel viiendat aega. Sõidetud 14,33 katsekilomeetri järel jäävad kuuendat kohta hoidvad prantslased kaasmaalastest 2,4 sekundi kaugusele.
WRC2 klassis MM-tiitlit jahtivate Yohan Rossel / Florian Barrali avapäeva pakkus draamat
Kui Rally1 klassis möödus päev draamavabalt, siis WRC2 klassis päris nii hästi ei läinud.
Sel nädalavahetusel Kesk-Euroopa MM-ralli võitu püüdev ja sellega MM-tiitli lootusi säilitavad Yohan Rossel / Florian Barral (Citroen C3 Rally2) alustasid hästi, kuid teisel katsel käis nende auto ühe vasakkurvi järel kõvasti rajaäärest lisa võtmas ja ei puudunud palju, et prantslased oleks auto üle katuse keeranud.
VIDEO: Rosseli napp üle katuse käimisest pääsemine läbi fännikaamera
Parema tagumise rattata finišisse jõudnud mehed vahetasid küll ülesõidul varuratta, kuid sealt edasi sõites oli näha, et nende auto jookseb tugevalt “koera”. Nagu eelpool sai mainitud, siis reede hommikul on ees ootamas küll Remote hooldus, kuid see on piiratud vahenditega. Õnneks tundub, et prantslaste mehaanikutel on siiski nende auto 30 minutiliseks hoolduseks kõik vajalik olemas.
Irooniline kõige selle juures on see, et just katse eel saabus FIA poolt info, et Tšiili MM-ralli järgne Oliver Solbergi meeskonna protest Rosselile antud aja osas on tagasi lükatud ja prantlase etapivõit jääb jõusse. Apelatsioon aga on endiselt menetluses ehk kõik pole siiski läbi.
VIDEO: Rossel / Barral SS2 järgse ülesõidu sündmused
WRC2 klassi liidrina läheb reedele vastu Nikolay Gryazin (Citroen C3 Rally2), kelle edu Tšehhi kohaliku tipu Filip Mareš (Toyota GR Yaris Rally1) ees on 1,7 sekundit.
Kesk-Euroopa MM-ralli järjestus SS2 järel
Kesk-Euroopa MM-ralli jätkub reedel kuue katsega ja võistlejatel tuleb läbida 110,64 katsekilomeetrit. Ilmaennustuse kohaselt peaks hommikustel katsetel võistlejaid sarnaselt Tšiili ralliga kimbutama tihe udu.
Lähemalt reedel ees ootavatest katsetest Powerstage Kesk-Euroopa reedese võistluspäeva katsete tutvustuses.
Shell Helix Powerstage Live Blogi alustab 09:02 ehk siis, kui saab stardi reede avakatse.
Fotod: Toyota Gazoo Racing, Damien Patoux