Ott Tänak / Martin Järveoja võitsid Kesk-Euroopa MM-ralli ja vähendasid MM-liidritega vahet.

Kesk-Euroopa MM-ralli esikolmiku parimad olid Ott Tänak / Martin Järveoja

Nädalavahetusel Tšehhi, Austria ja Saksamaa teedel sõidetud Kesk-Euroopa MM-ralli võitsid Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1). Kogu võistlus kulges stardist finišini väga tihedas sekund-sekundis heitluses ja avapäeva järel hoidsid eestlased 2,1 sekundilise kaotusega viiendat kohta. Sarnaselt neljapäevaga sõideti ka reede Tšehhi teedel ja selle päevaga suutsid hooaja 25. katsevõidu võtnud Tänak / Järveoja üldarvestuses tõusta kolmandaks. Rallit juhtinud meeskonnakaaslastest Thierry Neuville / Martijn Wydaeghest (Hyundai i20 N Rally1) jäid nad maha 7,8 sekundiga.

Kui kas esimest Tšehhis sõidetud päeva olid pakkunud libedaid teid, udu ja kulunud asfalti, siis laupäevaks olid võistlejad jõudnud Austria ja Saksamaa teedele, kus ootasid ees küll paremad ja laiemad, kuid oma väljakutseid pakkunud katsed. Kui senine võistlus oli MM-liidritel kulgenud suuremate vigadeta ja kurss liikus karjääri esimese MM-tiitli suunas, siis laupäeva kolmandal kiiruskatsel tegid belglased kaks sõiduviga, mille järel 35,8 sekundit kaotasid ja üldarvestuses neljandaks kukkusid.

VIDEO: Neuville / Wydaeghe SS11 eksimused

Sealt edasi jätkus põnev duell liidriks tõusnud Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) ja kolmandal võistluspäeval kaks kiiruskatse võitu võtnud Tänak / Järveoja vahel, keda lahutas pühapäeva eel 5,2 sekundit.

Hooaja eelviimase MM-ralli viimasel võistluspäeval sõideti neli kiiruskatset ja nendest kohe esimesel tegid sõiduvea Ogier / Landais, kes ühe vasakkurvi eel rattad blokki pidurdasid ja rajaäärest lisa pidid võtma. See viga maksis prantslastele 10,9 sekundit, mis tähendas, et ralli liidriteks olid tõusnud 1,9 sekundilise eduga katse viiendana lõpetanud Tänak / Järveoja.
Aega kaotanud Ogier / Landais võtsid kohe järgmisel katsel eestlastelt 0,4 sekundit tagasi, kuid sõitsid siis hommiku avakatse kordusel, millel ei saanud esiautode abi kasutada teelt välja ja katkestasid. Sama katse esimesel läbimisel olid üle katuse käimise tõttu katkestanud Sami Pajari / Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally1).  

Kuna Ogier / Landais katkestamine tähendas, et Tänak / Järveoja tõusid esimeseks ka laupäeva punktide arvestuses ja samuti Hyundai, siis ei võtnud eestlased viimasel katsel suuri riske ja lõpetasid viimase kiiruskatse kuuendal kohal, millest piisas Kesk-Euroopa MM-ralli üldvõiduks. Eestlastele oli see tänavuse hooaja teine ja karjääri 21 MM-etapivõit! Hyundai on nüüd MM-sarjas võitnud 32 MM-rallit, millest 7 on Lõuna-Korea tootjale toonud Tänak / Järveoja.

„Kui aus olla oli ralli pingeline ja nõudlik stardist alates. Kõik neli sõitjat olid nii tihedalt koos ja vahe polnud kunagi rohkem, kui 10 sekundit.  Olud polnud lihtsad ja pakkusid väljakutseid ning olid ettearvamatud. Tõenäoliselt olid tänased ilmaolud kõige lihtsamad, kuid meie rehvivalik polnud kõige optimaalsem terveks pühapäevaks ja läks lõpus keeruliseks. Võitlesin Sebastieniga kõvasti ja proovisin suruda. Lootust on olemas ja sureb viimasena, kuid vaatame see ja tootjate heitlus on veel üsna tihe ja palju tööd ootab Jaapanis ees,“ võttis Tänak eduka nädalavahetuse kokku.

Teisena lõpetanud ja nädalavahetuse kokkuvõttes enim punkte teeninud (24) Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) jäid võitjatest maha 7 sekundiga. Ogier / Landais katkestamise järel kolmandaks tõusnud Neuville / Wydaeghe jäid meeskonnakaaslastest 39,8 sekundi kaugusele.
Pühapäeva ja punktikatse arvestuses olid parimad Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1), kes lisaks heale esitusele ja absoluutarvestuse neljandale kohale lahkusid Kesk-Euroopa rallilt, kui esimesed, kes saanud karistuse virtuaalšikaani mittekorrektse läbimise eest. Jaapani / Iirimaa duo läbis šikaani 50 km/h asemel 58 km/h ja teenisid selle eest üheksandal katsel 16 trahvisekundit.
Hyundaile tõid punktikatselt teise koha punktid reedel teelt välja sõitnud ja katkestanud Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1). Pühapäeva arvestuses olid 5,4 sekundilise kaotusega kolmandad Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Puma Rally1), kes pidid lekkinud hübriidi akude tõttu laupäeval katkestama.

WRC2 arvestuses Kesk-Euroopa rallile tiitli mõtetega startinud Yohan Rossell / Florian Barral (Citroen C3 Rally2) nädalavahetus sai esimese tagasilöögi juba teisel ja lõpliku üheksandal katsel, kus teelt välja sõideti ka vedrustus lõhuti. WRC2 arvestuse kiirem piloot oli Kesk-Euroopa teedel prantslaste meeskonnakaaslane Nikolay Gryazin.

Kesk-Euroopa rallil võistlesid ka kolm Beyond Rally Womens programmi finalisti, kellest kaks – Lyssia Baudet ja Claire Schönborn võistlevad järgmisena 2025. aasta Junior WRC hooaja avaetapil Rootsis, et selgitada parim, kes saab kaasa sõita terve Junior WRC hooaja.

Kesk-Euroopa MM-ralli TOP10

Autoralli MM-hooaeg jätkub kuu aja pärast Jaapani teedel, kus selguvad tänavused pilootide, kaardilugejate ja tootjate maailmameistrid. Neuville / Wydaeghe edu on viimase etapi eel Tänak / Järveoja ees 25 ja Hyundai edu Toyota ees 15 punkti.

Foto: Hyundai Motorsport

Back to top button