MM-liidrite reedesed probleemid tõid Jaapani MM-ralli liirdrid Ott Tänak / Martin Järveoja tugevalt heitlema MM-tiitli eest!

Ott Tänak / Martin Järveoja vältisid reedel probleeme ja lähevad laupäevale vastu Jaapani MM-ralli liidritena

Jaapani MM-ralli jätkus reedel kaheksa kiiruskatsega, mille jooksul tuli võistlejatel ilma hoolduspausita läbida 126 katsekilomeetrit. Liidrina läksid päevale vastu Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Puma Rally1), kelle edu Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) ees oli 0,5 sekundit.
Hommikusel ringil läbiti kolm kiiruskatset ja nendele mindi järgmise rehvivalikuga.

Toyotade šokk algus

Avakatse võitsid esimesena rajal olnud MM-liidrid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), kes edetasid Tänak / Järveoja 1,2 sekundiga. Hyundaide hea tempo ja konkurentide ebaõnn tähendas Lõuna-Korea meeskonna võistlejatele kaksikuhtimist. Liidriks tõusnud eestlaste edu oli meeskonnakaaslaste ees napid 0,5 sekundit.
Toyotadel algas reede hommik koduteedel suure pettumusega, sest ainsana pääsesid avakatselt puhaste paberitega Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), kes jäid üldarvestuses kolmandana liidritest 4,2 sekundi kaugusele. Nii Sebastien Ogier / Vincent Landais, kui ka Takamoto Katsuta / Aaron Johnston autodel purunes rehv ja kaotati aega. Kui Jaapani / Iirimaa duo pääses purunenud tagumise vasaku rehviga finišisse, siis prantlased pidid katsel esimest vasakut vahetama ja kukkusid üldarvestuses 2.06,4 kaotusega 18.kohale.
Järgmise kahe katse võidud võtsid Toyota võistluspaarid, mis tähendas, et päeva ainsa pausi eel tõusid 0,7 sekundilise eduga liidriteks Evans / Martin, kes edestasid teiseks kukkunud Tänak / Järveoja.
Kui senine päev oli MM-liidritel Neuville / Wydaeghe kulgenud muretult, siis päeva kolmandal katsel tekkis nende autol tehniline probleem, mis väljendus selles, et autol oli mootorist jõud kadunud ja auto maksimumkiirus kuskil 100 km/h juures. Sellest hoolimata hoidsid nad kolmandat kohta ja lootus püsis, et pausi ajal saab auto korda.

Hyundai meeskonna õnn pöördub ja Tänak / Järveoja MM-tiitli unistus saab hoogu juurde

Pärast rehvivahetus pausi ootasid ees hommikuste katsete kordused ja päeva lõpetas kahel korral läbitud lühike publikukatse. Teisele ringile starditi järgneva rehvivalikuga, kus Toyotad ja Fordid läksid rajale kahe ja Hyundai võistlejad ühe varuga, välja arvatud Mikkelsen.

Kohe esimene korduvkatse pakkus Hyundaile põhjust nii rõõmustamiseks, kui ka kurvastamiseks. Hommikusel ringil heas hoos olnud Tänak / Järveoja võtsid Evans / Martini ees koguni 14,4 sekundilise katsevõidu, mis tähendas, et eestlased tõusid 13,7 sekundilise eduga ralli liidriteks. Sellega aga Hyundai rõõmud piirdusid, sest lühikese pausi ajal selgus, et kuigi Neuville auto viga pole mehaaniline, siis seda siiski parandada pole võimalik ja sellise “lonkava” autoga tuleb hakkama saada päeva lõpuni. Et sellest veel vähe poleks, siis tegid viiendal katsel sõiduvea ja sõitsid teelt välja Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen, kes katkestama pididi.

https://twitter.com/DiegoteSimracer/status/1859826460867035180?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1859826460867035180%7Ctwgr%5E605aea80c2e2f1b5f112ef2200bd8cc4e66e0e9b%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fportal.24liveblog.com%2F

Hyundai ebaõnn tähendas seda, et vahepeal Toyota poolt vaadatuna kehv seis oli pöördunud ja TOP6 olid tagasi kõik kolm Jaapani meeskonna võistluspaari. Pika võistluspäeva lõpetas kahel korral karusellsüsteemis sõidetud publikukatse, mille teisel läbimisel said Katsuta, Evans ja Fourmaux kirja identse parima aja.
Ott Tänak / Martin Järveoja hoiavad reede järel Jaapani MM-ralli liidrikohta ja edestavad teisena jätkavaid Elfyn Evans / Scott Martinit 20,9 sekundiga.
„Päev on olnud pikka ja oleks juba tore voodisse saada. 13-14 tundi istmes istumine on üsna kangeks juba muutnud. Kindlasti sujub ja tugev päev. Auto ei olnud hommikul raske juhtida, kuid meil oli liialt alajuhitavust ja me ei saanud nii sõita nagu tahtnuks. Pärastlõunal oli ikkagi keeruline, kuid siis tulid parema pidamisega katsed ja ka auto balanss läks paremaks nendel hea pidamisega katsetel. Ralli ajal on keeruline teha suuri seadistuse muudatusi, sest sa ei taha sellega riskida, kuid vaatame, mis ilm homseks toob. Pärastlõunal on osades kohtades sadanud ja homme on ka uus katse ees ootamas,“ võttis Tänak päeva kokku.

MM-liidrid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe kaotasid pärastlõunal turbo rõhu kaotuse tõttu kõvasti aega ja hoiavad reede järel 7.41,3 kaotusega alles 15. kohta. Viimasest punktikohast lahutab neid ligi kaks minutit. MM-tiitiheitluses on virtuaalne seis reede järel selline, et belglaste 25 punktisest edust on järel vaid 7. Tootjate arvestuses on hetkel Toyotat Hyundaist lahutamas 14 punkti.

Jaapani MM-ralli TOP10 SS9 järel

WRC2 MM-tiitlist unistavad Sami Pajari ja Enni Mälkönen pääsesid ehmatusega

Käimasoleval nädalavahetusel selguvad lisaks WRC ja tootjate maailmameistritele ka maailma parimad WRC2 klassis. Kui Oliver Solberg / Elliott Edmondson istuvad kodus ja närivad küüsi, siis soomlased Sami Pajari / Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2) annavad endast maksimumi, et tiitel endale napsata.
Soomlaste plaan alguses rahulikumalt võtta sai tagasilöögi võistluse kolmandal kiiruskatsel, kui nende autol vasak esimene rehv purunes ja nad 42 sekundit kaotasid. Samal katsel aga sattusid nende õnneks probleemide küüsi veel teisedki kiired WRC2 klassi sõitjad, mis tähendas seda, et hoolimata suurest ajakaotusest jätkasid soomlased teisel kohal. Sellest hetkel piisab MM-tiitli võitmiseks. Esikohta hoiab Jaapanis üheksa kiiruskatse järel Nikolai Gryazin, kelle edu on Pajari ees 1.13,5.

WRC2 klassi TOP10 SS9 järel

Jaapani MM-ralli jätkub laupäeval seitsme kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse 103,87 katsekilomeetrit. Päeva avakatse saab Eesti aja järgi alguse 01:05 ja kõikidel laupäeva katsetel hoiab sarnaselt reedega pilku peal ka Shell Helix Powerstage Live Blogi.

Foto: Hyundai Motorsport




Back to top button