Cyril Abiteboul:”Rootsi ralli eesmärgiks on saavutada tugev tulemus!”


Järjekorras 72. Rootsi MM-ralli nelja võistluspäeva jooksul tule võistlejatel läbida 18 kiiruskatset ja 300,22 katsekilomeetrit. 62 võistlusele registreerunud ekipaaži hulgast leiab ka kolm Lõuna-Korea autotootja Hyundai võistluspaari.
Hyundai Rootsi MM-ralli ajalugu
Kuigi Hyundai oli juba paar aastat varem rajale toonud Coupe Kit Carid, siis WRC klassis tehti esimene start aastal 2000 just Rootsi MM-rallil, kui starti toodi kaks uut Hyundai Accent WRC autot. Debüütralli parima tulemuse sõitsid välja Kenneth Eriksson / Staffan Parmander, kes lõpetasid 13. kohal. Aasta hiljem sõitis rootslased koduteedel välja juba kaheksanda koha. Sama tulemust kordasid 2002. aastal Rootsis legendaarsed Juha Kankkunen / Juha Repo. 2003. aastal taandus Hyundai autoralli MM-sarjast ja pöördus WRC sarja tagasi 2014. Uue Hyundai i20 WRC debüüt lõppes Juho Hännineni / Tomi Tuomineni poolt 19. kohaga. Järgmisel ja ülejärgmisel aastal võttis Hyundai Rootsist juba poodiumikohad ja 2017. olid Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul teel võidu poole, kuid rumal sõiduviga laupäeva õhtusel publikukatsel tähendas, et 43 sekundiline edu olid kadunud ja sellega ka võit. Mis kehvasti see uuesti, sest aasta hiljem lõpetasid belglased selle, mis aasta varem oli pooleli jäänud ja tõid Hyundaile Rootsist esimese võidu. Möödunud aastal olid parimad Esapekka Lappi / Janne Ferm, kes võitsid Hyundai i20 N Rally1 autol. Soomlaste karjääri esimese ja teise MM-ralli võidu vahe oli olnud kuus ja pool aastat. Alates 2015 aastast on Hyundai Rootsis poodiumilt välja jäänud vaid korra.
Hyundai Motorsport läheb Rootsis starti valitseva võitjana ja toob sel korral rajale uuendused läbinud Hyundai i20 N Rally autod. Auto peamised muudatused puudutavad vedrustust, ülekannet ja kinemaatikat, mis peaks auto tasakaalu oluliselt paremaks tegema, mis võiks tähendada ka paremat teel püsimist.
Hyundai Motorsport meeskonnajuht ja president Cyril Abiteboul
”Pärast üldiselt positiivset nädalavahetust Monte-Carlos teeme nüüd sammu edasi ja oleme seadnud eesmärgiks saavutada Rootsi rallil tugev tulemus. Thierry ja Ott on mõlemad endised võitjad, seega püüavad nad oma hooaja pärast seda, kui mitmesugused väljakutsed jätsid nad Monte-Carlos poodiumikohtadest välja nüüd õigele rajale saada. Loodame, et Adrien suudab Monte-Carlo positiivset hoogu hoida ja oma arengut jätkata. Meil on mõned andmed uute Hankooki rehvide kohta hooaja avaetapilt, kuid kuna ainulaadne piikrehv on Rootsis ainuke saadaolev valik, on meil keerulistes oludes veel palju avastada. Meie eesmärk on saavutada meie kolme võistluspaari jaoks kindel tulemus, mis on võtmetähtsusega heitluses nii Toyota, kui ka M-Sport meeskondadega.“
#16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria
MM-arvestuse kolmandad – 20 punkti
Hyundai uustulnukad alustasid hooaega hästi ja tõid oma debüütvõistlusel Hyundai eest meeskonnale poodiumikoha. Möödunud aastal M-Sport värvides Ford Puma Rally1 autoga sõitnud prantslased saavutasid just nendel lumistel ja jäistel teedel WRC karjääri esimese poodiumikoha. Neljapäeval ja reedel katsetele teise võistlusautona startivad prantslased said uuenenud Hyundai autot testida ka juba möödunud aasta lõpus, kuid nende eelmise nädala test möödus üsna sulanud lumega oludes. Piloot Fourmaux on Rootsis ees ootamas karjääri 60. MM-start ja kaardilugeja Coriat 50.
“Monte-Carlo rallil poodiumil lõpetamine oli suurepärane nii meile, kui meeskonnale. Sellise kurikuulsa väljakutsega võitluse lõpetamine on meie motivatsiooni jaoks suurepärane. Montest lahkudes teadsime, et Rootsis on ees raske katsumus, sest kui sul läheb esimesel etapil hästi, siis on sul teisel etapil kehva stardipositsioon. Detsembris tegime lumel kaks päeva testimist ja jaanuaris siis uuesti nii, et meil on autoga lumel kogemusi ja tunneme end võistlusele minnes kindlalt. Tahame pingutada ja anda endast parima, et korrata oma eelmise aasta poodiumikohta, kuid teame, et teisena teel olles on ees ootamas suur väljakutse. Peame sellel rallil koguma võimalikult palju punkte ja vaatame siis, et kuhu me välja jõuame.“
#8 Ott Tänak / Martin Järveoja
MM-arvestuse viiendad – 11 punkti
Eestlaste ja Hyundai ajalugu on loomulikult seotud Ott Tänaku ja Martin Järveojaga. 2020. aastal teenisid Tänak / Järveoja just Rootsis Hyundai karjääri esimese poodiumikoha. Võidust jäi neid lahutama 12,7 sekundit. Kuigi Hyundaiga pole eestlased veel Rootsis võitnud, siis 2019. aastal triumfeerisid Tänak / Järveoja Toyotal ja kaks aastat tagasi Fordil. Sarnaselt meeskonnakaaslastega on eestlased saanud autot lumel testida Jämsas asuval testirajal nii möödunud aasta lõpus, kui möödunud nädalal. Tänak sõnas Monte-Carlo järel, et uuendused saanud auto pole küll kõik see mida soovinuks, kuid suur samm paremuse poole kindlasti. Neljapäeval ja reedel on eestlaste stardipositsioon neljas. Martin Järveoja, kes on läbi aegade edukaim eestlane Rootsi MM-rallil (kaks üldvõitu ja 2014. aasta WRC2 võit), ootab sel korral Rootsis ees karjääri 135. MM-start.
“Monte oli tänavu täis üllatusi ja meil oli raske muutuvates oludes uute rehvidega kohe kohaneda. See on Rootsis endiselt väljakutse, kuid rehvivaliku puudumisel peame lihtsalt keskenduma oma jõudluse võimalikult kiirele maksimeerimisele. Stardipositsioon mängib Rootsis võtmerolli, eriti mõne katse teisel ringil, kuid peale selle on kiirus ja jõudlus siiski kõige olulisemad tegurid. Meil oli detsembris testipäev ja teine pärast Monte-Carlot ning siiani on kõik positiivsed olnud. Ees ootavad suured väljakutsed, kuid oleme nädalavahetuse eel motiveeritud ja loodame pingutada tugeva tulemuse nimel.”
Loe lisaks Tänak / Järveoja ajaloost Rootsi MM-rallil värskes Powerstage artiklis „Eestlased Rootsi MM-rallil“
#1 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe
MM-arvestuse kuuendad – 9 punkti
Valitsevad maailmameistrid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe alustasid hooaega kuuenda kohaga, mis tähendab neile Rootsi teedel avapäeva viiendat stardikohta. Möödunud aastal kaotasid belglased Rootsis erinevate probleemide tõttu (rajapuhastamine lumesajus, lahti tulnud kapott, ajatrahv) reedel palju aega ja lõpetasid päeva ligi kolme minutise kaotusega alles 11.kohal. Kahel eelneval aastal aga lõpetasid nad Umeås sõidetud ralli poodiumil ja on kindlasti ühed poodiumi ning miks mitte ka võidusoosikud ka sel aastal. Kui Tänak on Rootsi teedel võitnud kaks korda, siis Neuville tõi Hyundaile esimese Rootsi võidu aastal 2018. Kusjuures Neuville oli osaline ka 2015. aasta seni väiksema esimese ja teise koha vahega lõppenud Rootsi rallil, kuid tema kaotus oli lõpuks ralli võitnud Sebastien Ogierile 6,4 sekundit.
Ka Neuville / Wydaeghe on võistluse eel läbinud meeskonnakaaslastega sarnased testikilomeetrid.
“Rootsi ralli on ainulaadne võistlus, mis nõuab nii meilt, kui autolt palju. Vajame head seadistust, et saaksime end võimalikult mugavalt tunda – reaktsioonivõime, täpsus ja veojõud on Rootsis edu saavutamiseks üliolulised. Uute rehvidega on veel palju katsetada – naastude kestvuse ja kaldenurga õppimine on kõik asjad mida peame veel õppima. Ka tänavused uued katsed lisavad väljakutseid, sest uus legend ja ainult kahe kirjutamisega nende õppimine muudab selle alati karmimaks. Tahame heidelda heade punktide nimel ja oleme kindlad, et võitleme poodiumikoha eest. Meie jaoks on võitmisest olulisemad meistrivõistluse punktid ja me tahame neid pühapäeval maksimeerida.”
Rootsi MM-ralli 2025 avakatsele antakse start 13.veebruaril 20:05.
Foto: Hyundai Motorsport