Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen liiguvad Kanaari saartel hooaja esimese võidu suunas

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen on Kanaaridel näidanud pidurdamatut hoogu

Kanaari saarte MM-ralli jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega ja päeva alustasid liidrina Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), kelle edu Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) ees oli 26,8 sekundit. Kui Toyota Gazoo Racing võistluspaarid hoidsid reede järel TOP5 kohti, siis Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) alustasid päeva seitsmendalt kohalt ja jäid liidritest maha 1.14,1. Parimat Hyundai positsiooni hoidnud valitsevatest maailmameistritest Thierry Neuville / Martijn Wydaegheśt (Hyundai i20 N Rally1) jäid eestlased 0,8 sekundi kaugusele.

Reedel kõik katsed võitnud Rovanperä / Halttunen jätkasid laupäeval sealt, kus pooleli oli jäänud ja võitsid lõpuks seitsmest katsest kuus. Päeva viimasel katsel MM-liidrite Elfyn Evans / Scott Martini (Toyota GR Yaris Rally1) 0,6 sekundilist paremust tunnistanud soomlased hoiavad lähimate jälitajate ees pühapäeva eel 45,2 sekundilist edu. Rovanperä 11 kiiruskatset kestnud võitude jada tähendas seda, et rekordite raamatus jäi alistamata Sebastien Loeb / Daniel Elena 2005. aasta Korsika ralli rekord, kus nad kõik sõidetud 12 katse võitsid ja Rovanperä enda rekord 2023 aasta Rally Estonialt, kus ta oli parim 13 katset järjest (SS9-21).

„Kõik on täna jälle väga hästi läinud. Katsed olid eilsega võrreldes veidi teistsuguse stiiliga ja kahel esimesel polnud mul ehk nii mugav, kuid kolmas, mis oli sujuvam meeldis mulle väga. Eriti hea oli pärastlõuna, kui tegime auto juures mõned väga väikesed muudatused ja see tundus veelgi parem, mis oli tore. Loodan, et homme on sama tunne ja et kõik jätkub mugavalt, sest peame püüdma ära võtta nii palju punkte kui võimalik,“ võttis Rovanperä päeva kokku.

Teist päeva järjest olid autode tasakaaluga hädas Hyundai Motorsport võistlejad, kelle suurimaks probleemiks tundub olevat see, et sel rallil ei saa vahetada amorte ja diferentsiaale sobivate vastu, sest selleks ralliks kinnitatud detailid on plommitud ja nii lihtsalt on. Hyundai päeva parima tulemuse eest hoolitsesid Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1), kes tõusid kohe avakatsega meeskonnakaaslastest mööda ja hoidsid seda positsiooni päeva lõpuni. Liidritest jäävad viiendat kohta hoidvad prantslased maha 2.09,6.
Tänak / Järveoja päeva parimaks katse ajaks jäi kahel korral välja sõidetud seitsmes resultaat. Seitsmes on ka eestlaste üldpositsioon. Rovaperä / Halttunenist jäävad nad 2.37,3 kaugusele.

“Üldiselt oli taas ringi esimene kõige keerulisem, kuid teine ja kolmas oli natukene parem ja sai natukene nautida. Teed on väga toredad ja head sõita ning püüame nautida nii palju, kui võimalik. Tegime teisel ringil pimetesti ja ma ei tea, et mida täpselt muudeti. Mul on oma mõtted ja nüüd hoolduses räägime inseneridega. Nad arvasid, et see on hea mõte ja proovime samm-sammult. Lootus on alati seal, kuid üleüldiselt keerulisem päev, kui eile. Üleüldiselt tuleb autoga õrnalt ringi käia, siis rehvid säilivad, kuid suures pildis on keeruline,“ võttis Tänak laupäeva kokku.

Rally1 võistluspaaridest eksisid 11. kiiruskatsel Gregoire Munster / Louis Louka (Ford Puma Rally1), keda päästis hullemast kiire reageerimine ja publiku abiga õnnestus neil teele tagasi saada.

Nii hästi ei läinud aga suurepärast neljandat kohta hoidnud Sami Pajari / Marko Salminenil (Toyota GR Yaris Rally1), kes tegid eelviimasel sõiduvea, mis nende auto paremat esinurka nii palju kahjustas, et nad ei tule tagasi ka pühapäeval.

Sellega kustus ka Toyota unistus saada ajaloo teiseks autotootjaks, kes võtnud rallil TOP5 kohta. Ainsana on seni sellega hakkama saanud Lancia, kellele kuulusid 1990. aasta Portugali ralli esimesed viis kohta.

Virves / Viilo katkestasid ja Jürgenson / Oja rajal tagasi

WRC2 klassis olid laupäeval rajal tagasi reede avakatsel katkestanud Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally2). Kuigi avakatse tuli eestlastel kaasmaalaste Robert Virvese / Jakko Viilo (Škoda Fabia RS Rally2) väljsõidu tõttu vahele jätta, siis päeva edenedes said nad kirja kuus katset ja neist viimasel näitasid WRC2 klassi TOP10 aega.
“Pärast vahele jäänud eilset ei ole üldse enesekindlust. Ainus võimalus seda hankida on samm-sammult minema hakata,” sõnas Jürgenson SS9 järel.

Avakatsel seinaga 15G kokkupõrke üle elanud Virves / Viiloga oli õnneks kõik korras, kuid nende auto sai nii palju kannatada, et pühapäeval nad enam rajale ei tule.
WRC2 klassi juhivad Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroen C3 Rally2), kelle edu on lähimate jälitajate ees 18,8 sekundit. Eestlastest jätkab parimal Rally2 arvestuse kohal Georg Linnamäe (Toyota GR Yaris Rally2), kes koos James Morganiga hoiavad pühapäeva eel üheksandat kohta. Liidritest jäävad nad maha 3.43,6.


Kanaari saarte MM-ralli jätkub pühapäeval viie kiiruskatsega, millest esimene saab stardi 10:10.
Kogu võistluspäeval hoiab pilku peal Shell Helix Powerstage Live Blogi.

Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Back to top button