Soome MM-ralli testikatse võitsid Takamoto Katsuta / Aaron Johnston. Hyundai Motorsport kinnitas osalemise WRC sarjas hooajal 2026

Soome MM-ralli testikatsena sõideti 4,12 km pikkune Ruuhimäki, mille parimat minekut näitasid Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota). Toyota Gazoo Racing meeskonnale kindlustasid Shakedown katse kaksikvõidu Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota), kes jäid meeskonnakaaslastele alla 0,9 sekundiga. Kahekordne Soome MM-ralli võitja Ogier tunnistas testikatse järgselt, et kui Soomest peaks tulema korralik punktisaak, siis on ta hooaja teises pooles valmis heitlema karjääri üheksanda MM-tiitli nimel.
Üllatuslikult sõitsid testikatse kolmanda aja välja Josh McErlean / Eoin Treacy (Ford), kes tõsi läbisid testikatse koguni viiel korral. Parimatele kaotasid iirlased 1,2 sekundiga.

MM-liidrid Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai) läbisid testikatse kahel korral ja näitasid neljandat resultaati.  Võitjatest jäid nad 4,12 km pikkuse katse järel maha 1,3 sekundiga.  

„Eestis me te teadsime juba stardi eel, et me pole seal kus me olla tahaks, kuid oleme nüüd teinud peale Eestit kodutööd ja saanud paar asja paremaks. Osade seadistuse osas teame, et ei saa kahe ralli jooksul midagi muuta, kuid muus osas saime kere osas tööd teha ja loodetavasti leidsime õige suuna ning tunneme end autos paremini. Tee avamine on alati keeruline ja väljakutsuv, kuid nii see on ja kui tahad meistritiitli võita, siis see on osa mängust. Nendel teedel peab tundma end enesekindlalt ja auto peab tegema seda mida sa tahad. Teed on kiired ja palju on õhu aega, kus peab olema täpne. See on super nõudlik nii autole, kui meestele,“ sõnas Tänak testikatse järel.

Kui hommikul avaldasid FIA ja WRC Promootor uudise WRC hooaja 2026 kalendrist, siis pärastlõunal teatas Hyundai Motorsport, et vahepealsed kahtlused nagu Lõuna-Korea meeskond lõpetaks selle hooaja järel WRC sarjas osalemise on nüüd möödanik ja meeskond teeb kaasa kogu WRC hooaja 2026.

„Meil on hea meel kinnitada, et Hyundai Motorsport jätkab osalemist FIA autoralli maailmameistrivõistlustel 2026. aastal. See otsus peegeldab tugevat hoogu, mille oleme viimastel võistlustel saavutanud ja FIA regulatiivset tuge, mis võimaldab meil oma Rally1 autot edasi arendada ning jääda kõrgeimal tasemel konkurentsivõimeliseks. See lisahooaeg annab meile ka aega Hyundai Motorspordi tulevikku suurema enesekindlusega kujundada,“ sõnas meeskonna juht Cyril Abiteboul.

WRC2 klassi eestlaste parimad Robert Virves / Jakko Viilo

WRC2 klassis näitasid oodatult parimat aega Rally Estonia üldvõitjad Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Toyota).  Eestlastest näitasid parimat aega koduteedel karjääri esimese WRC2 klassivõidu võtnud Robert Virves / Jakko Viilo (Škoda), kes kaotasid parimale ajale 2,5 sekundiga.

Georg Linnamäe / James Morgan (Toyota) läbisid testikatse kahel korral ja said parimal läbimisel kirja seitsmenda aja. Sarnase Toyotaga sõitvatele Solberg /Edmondsonile oli nende kaotus 2,6 sekundit.

„Proovime selle (Eesti) positiivse emotsiooni pealt jätkata ka siin. Tahaks loota, et saame siin uuesti tugevalt esineda, sest meil on eelmised aastad olnud siin päris hea hoog ja Estoniast on hea tunne. Lootused on kõrgel ja naeratus on näol. Mulle meeldivad need teed väga ja see on ralli mille sõitmisest unistasin juba lapsest saati. Ma arvan, et siinsed teed on kiired ja väljakutsuvad, kus oled pool aega õhus ja pool maas. Kui siin see rütm tekib, siis ma ei tea ühtegi teist rallit peale Rally Estonia, kus nii hea tunne tekiks. See kõik tekitab positiivse tunde, kui see kõik välja tuleb,“ sõnas Linnamäe testikatse järgselt.

Rally Estonial WRC2 klassi TOP5 lõpetanud Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford) läbisid testikatse samuti kahel korral ja said parimal korral kirja aja 2.25,9, millest piisas 12 kohaks. Parimatele jäid nad alla 4,4 sekundiga.

„Testikatse nagu testikatse ikka. Me pole seal kunagi liiga kiired olnud ja ma ütleks isegi, et oli parem tunne, kui Eestis. Kiiruslikult olime samas kandis, kuid üsna okei. Üldiselt ma arvan saab olema raskem, kui Eestis, sest siin ikkagi on topelt sama kiireid sõitjaid WRC2 ja natukene rohkem uut minule, kui Rally Estonial. Siin oleks TOP5 väga-väga kõva tulemus Rally2 autoga esimesel aastal. Kui tulemuslikult mõelda, siis TOP6 oleks väga hea tulemus, kui kõik hästi läheb ja ideaalselt välja tuleb. Eelmise aasta Rally3 legend oli juba hooaja lõpu poole nii palju välja arenenud, et saab sel aastal kasutada ja see on positiivne. Soome nagu Soome ikka, kuid ainus mida ma olen täheldanud, et pahu kive on joones vahepeal. Mõned on ka teravad ja see tähendab rehvi lõhkumise ohtu,“ võttis Jürgenson eesootava testikatse järel kokku.

Soome MM-ralli avakatsele antakse start neljapäeva õhtul 19:01.

Foto: Ray Põder

Back to top button