Ott Tänak / Martin Järveoja pidid mootoriprobleemide tõttu liidrikohalt katkestama. TOP3 mahub laupäeva eel 2,3 sekundi sisse


Tšiili MM-ralli jätkus reede pärastlõunal hommikuste katsete kordustega ja teisele ringile läksid liidrina vastu Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota), kelle edu Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai) ees oli kõigest 0,5 sekundit. Kui hommikul olid niisked ja kohati märjad olud esimesena startinud britte soosinud, siis teiseks ringiks oli õhutemperatuur tõusnud 20 kraadi peale ja teed ära kuivanud. See tähendas, et Evans / Martin pidid kuivades oludes teistele taas teed puhastama hakkama ja sellega ka aega kaotama.
Päeva esimese korduvkatse parimad olid Sami Pajari / Marko Salminen (Toyota), kes olid rajal alles kaheksanda autona. Soomlaste edu hommikusel ringil autoga hädas olnud Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai) ees oli 0,5 ja ralli liidriteks tõusnud Tänak / Järveoja ees 1,5 sekundit. Pajarile oli see tema karjääri viies absoluutarvestuse katsevõit.
Kuna esikohalt startinud britid kaotasid katsega 8,9 sekundit, siis oli eestlaste üldedu nüüd teiseks kukkunud MM-liidrite ees 6,9 sekundit.
Tänak / Järveoja jätkasid heas tempos ka järgmisel katsel ja tõid nii endale, kui Hyundaile tänavuse Tšiili MM-ralli esimese katsevõidu. See oli Tänaku karjääri 430 ja Järveoja 380 katsevõit.
Toyotadest tagantpoolt startinud Hyundai võistluspaarid võtsid koguni kolmikvõidu ja tõusid samadele positsioonidele ka ralli üldarvestuses. Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Hyundai) jäid teisena Tänak / Järveojast 9,7 ja Neuville / Wudaeghe kolmandana 14,1 sekundi kaugusele.
Tšiili MM-ralli reedese võistluspäeva lõpetas päeva pikima katse (23,32 km) kordusläbimine.
Ralli liidritel Tänak / Järveojal tundus kuni 5 kilomeetri vaheajani kõik kulgevat heas tempos ja olukord kontrolli all, kui mõnisada meetrit peale seda pidid nad mootoriprobleemi tõttu Hyundai teeäärde parkima ja unistusega kolmandast Tšiili MM-ralli võidust hüvasti jätma. Lisaks oli see väga suur tagasilöök MM-tiitliheitluses, kus oldi liidritest 18 punkti kaugusel.
„Ausalt öeldes on see lihtsalt mootori rike. Ma ei tea, pool kilomeetrit, kilomeeter varem kaotasin silindri. Arvasin, et see on lihtsalt süüteküünal või midagi sellist. Jätkasin ja siis kaotasin veel ühe ning siis loomulikult sain aru, et asi on hullem… Ausalt öeldes nägi pärast Paraguayd kõik hea välja ja nagu tänagi nägime, siis töötas kõik hästi ja oli korras. Ei mingeid märke, ei alarmi, mitte midagi. Lihtsalt kaotasime kõik põhimõtteliselt silinder-silindri haaval ja sellega on lugu läbi. Ausalt öeldes on see karm. Oleme pidanud sel aastal igal rallil võitlema ja see pole kunagi olnud lihtne. Ilmselgelt on meie vastased väga tugevad, seega pole nendega võitlemine olnud lihtne, kuid oleme proovinud kõike, mis suutsime. Ma mõtlen, et muidugi on seda raske seletada, kui aus olla, aga hetkel on lihtsalt tühi tunne, kui aus olla,” rääkis Tänak katkestamise järel DirtFishile antud intervjuus.
Eestlaste autole tehti hoolduspargis mootorivahetus ja laupäeval peaksid nad rajal tagasi olema.
„Lõpetame tänase päeva väga segaste tunnetega. Meil on hea meel näha Adrieni rallit esimese täispäeva lõpus juhtimas ja seda, et Thierry on raskest hommikust tagasi võidelnud ja on nüüd teisel kohal. Samal ajal oleme väga pettunud Otti pärast, kes kontrollis seda rallit ja oli pärast viit katset saavutanud kindla edumaa. Kahjuks lõpetas mootoririke tema päeva varakult. Ta tuleb tagasi teistsuguse mootoriga ja selge eesmärgiga pühapäeval punkte koguda,” sõnas päev lõpus Hyundai meeskonna tehniline direktor François-Xavier Demaison.
Tšiili MM-ralli liidritena lähevad laupäevale vastu Adrien Fourmaux / Alexandre Coria, kelle edu meeskonnakaaslaste Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe on täpselt üks sekund. Prantslased on küll varem MM-rallit juhtinud, kuid mitte kunagi avapäeva lõpus. Reede viimase katse võitnud Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota) olid päeva teises pooles palju paremas hoos ja tõusid enda kiire sõidu ja konkurentide ebaõnne tõttu kolmandaks. Kaasmaalastest lahutab neid laupäeva eel kõigest 2,3 sekundit.
Hommikusel ringil rehvi lõhkunud Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota) pidid teisel ringil samuti teepuhastaja rollis hakkama saama ja lähevad laupäevale vastu kaheksandalt kohalt.
Tšiili MM-ralli seis SS6 järel

WRC2 klassis kujunes päeva teine pool samuti dramaatiliseks, kui tehniliste probleemide tõttu pidid esmalt rajaäärde jääma MM-arvestuse teised mehed Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroen) ja katse hiljem keerasid rajalt maha Gus Greensmith / Jonas Andersson (Škoda).
Päeva lõpetasid liidrina Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Toyota) keda õnnestumise korral ootab ralli finišis karjääri esimene WRC2 MM-tiitel.
WRC2 klassi seis SS6 järel

Sarnaselt Tšiili MM-ralli avapäevaga hoiab rallisõpru ka laupäeval kõigi sündmustega kursis Shell Helix Powerstage Live Blogi. Laupäeval ootab võistlejaid ees taas kuus kiiruskatset, mille jooksul läbitakse 139,2 katsekilomeetrit. Päeva avakatse saab Eesti aja järgi alguse 15:07.

Foto: Hyundai Motorsport