Autoralli MM-hooaja 2022 lõpetab pikalt oodatud Jaapani ralli!

Jaapani MM-rallil ootab lisaks rasketele katsetele võistlejaid ees ka kitsas tunnel (SS2/5)

Neljapäeva ööl vastu reedet antakse start autoralli MM-hooaja viimasele etapile, Jaapani rallile. Tõusva päikese maal sõidetakse MM-tasemel ralli 12.aastase pausi järel, mis tähendab, et enamus võistlejatel puudub nendelt teedelt kogemus. Kui varasemalt võisteldi Jaapanis kruusateedel, siis sel korral on võistlejaid ees ootamas kohati väga kitsad ja tehnilised mägiteed, mis kaetud asfaldiga ja kus vahepeal peab sõitma pikalt kitsas tunnelis.

Järgnevalt saab lugeda kõikide WRC meeskonna juhtide ja pilootide mõtteid enne eesootavat hooaja viimast väljakutset.

Toyota saab kodurallil väärikalt tänavusi MM-tiitleid tähistada

Toyota Gazoo Racing meeskonna võistlejatest on varem Jaapanis võistelnud meeskonnajuht Jari-Matti Latvala ja kaheksakordne maailmameister Sebastien Ogier, kes võitis seni viimaseks jäänud Jaapani MM-ralli 2010. aastal. 2019. aasta WRC kandidaatrallil osales ja võitis eesootavale kodurallile startiv Takamoto Katsuta, kes esindab Toyota Gazoo Racing Next Generation meeskonna värve.

Kindlasti loodab tänavune tootjate, pilootide ja kaardilugejate maailmameister Toyota kodufännid ees hooaja võidukalt lõpetada.

Meeskonna juht Jari-Matti Latvala

„WRC naasmine Jaapanisse on midagi mida me oleme pikalt oodanud ja meie jaoks saab see olema väga huvitav võistelda Toyota Gazoo Racing kodurallil. Pärast edukat hooaega on hea Jaapanisse minna veidi pingevabamalt ja tõeliselt nautida ning pakkuda meie fännidele GR Yaris Rally1 hübriidautodel hea show. Loomulikult loodame ka parimat tulemust. Me peame olema valmis väga keeruliseks ralliks, mis sõidetakse käänulistel mägiteedel, mis on kohati väga kitsad ja lihtsamaks ei tee seda ka sügisolud, mis pakuvad võistlejatele erinevat pidamist.“

#1 Sébastien Ogier

„Olen Jaapani ralli eel väga põnevil. Meile kui Toyota Gazoo Racing võistlejatele on kaks viimast aastat olnud suur pettumus, et meie meeskonna tipphetk on ära jäänud. Ma armastan seda maad ja mul on sealt head mälestused. Olen seal varem vaid korra võistelnud, kuid see lõppes võidukalt. See paneb mulle peale väikese pinge, et hoida 100% võitude rekordit. See ralli saab aga olema hoopis midagi muud, kui viimati ja üsna nõudlik nii palju kui me oleme näinud. Mulle meeldib uue võistluse väljakutse, kus kõik peavad alustama nullist ja kohanema võimalikult kiiresti. Olen kindel, et see kogemus saab olema eriline ja ma ootan seda.“

#33 Elfyn Evans

„Ma arvan kogu meeskond ootab, et saaksime lõpuks võimaluse Jaapani rallil võistelda. Isiklikus vaates ei läinud mul Hispaanias kõige paremini, kuid loodetavasti saame Jaapani rallit kasutada selleks, et astuda samm edasi ja valmistuda tulevaks aastaks. Tegin 2019. aasta ralli ajal seal osadel katsetel recce ja ma mäletan, et teed olid väga nõulikud ja sektsioonidega, mis väga käänulised ja kitsad. On ka kiireid ja voolavaid teid, mis tähendab, et ralli ajal peab hakkama saama paljude muutustega.“

#69 Kalle Rovanperä

„See on väga tore, et lõpuks saab Jaapanisse ja eriti peale sellist hooaega, kui meil on meeskonnaga olnud palju häid tulemusi ning meistritiitel kindlustatud. See tähendab, et meeskond saab Jaapanisse minna veidi vabamalt ja kodurallit nautida. Proovime suruda ja loodetavasti saame ralli lõpuks väga hea tulemuse. Olles kolm aastat tagasi näinud osasid katseid, saan öelda, et see saab olema keeruline võistlus. Seal on laiasid ja paremaid teid, kuid ka väga kitsaid metsalõike, mis võivad ka libedad olla. Enne rallit tehtav recce saab nendel tundmatutel teedel olema raske ja palju uusi märkmeid on vaja kirja panna.“

Veel viimast korda saab näha Hyundai Rally võistlusautot kandmas numbrit 8 ja nimesid Tänak/Järveoja

Hyundai Motorsport Shell Mobis World Rally Team võistlejatest on varasem Jaapani MM-ralli kogemus Dani Sordol, kes seal võistelnud neljal korral, kuid nagu eelpool mainitud sõideti toona kruusal. Ott Tänaku ja Martin Järveoja jaoks saab see olema Hyundai meeskonnaga hüvastijätt, sest järgmisel hooajal eestlased enam Lõuna-Korea meeskonna värve ei esinda.

Hyundai Motorsport asejuht Julien Moncet

„Me ootasime, et hooaeg saab olema raske, sest see lihtsalt on nii, kui tulevad uued reeglid. Muidugi me tahtsime tiitli võita, kuid ma arvan hoolimata sellest peame me Hyundai i20 N Rally1 auto esitustega rahul olema. See on toonud meie meeskonnale neli võitu (võitude rekordi kordamine) ja on näidanud oma kiirust igal pinnasel. Meie eesmärk on, et võistluspaarid saavutaksid Jaapanis võimalikult hea tulemuse ja lõpetaks hooaja tugeval ja positiivsel toonil. Viies võit oleks hea moodus hooaeg 2022 kokku võtta ja võiks olla sädemeks paremaks 2023. hooajaks.

#6 Dani Sordo

“Ma olen Jaapanis võistelnud, kui seal sõideti veel kruusal, kuid ma olen põnevil, et nüüd proovida uusi asfaldi katseid, mis nagu mulle on räägitud on väga kitsad ja rasked. Kui sa ei tea mida oodata, on alati raskem, sest ainus mida sa saad teha on videoid vaadata. Kohapeal saab olema oluline rada ja legend korralikult kirja saada, mis on olulised võistluse õnnestumiseks. Meie eesmärk on taas heidelda vähemalt poodiumikoha nimel ja tuua meeskonnal võimalikult hea tulemus.”

#8 Ott Tänak

„Jaapani ralli saab meie jaoks olema väljakutse, sest see on uus võistlus ja mul pole sealt väga palju infot, et mida oodata. Sellest hoolimata kogume kokku kõik info, mis võimalik ja valmistume selleks nii palju kui võimalik. Pärast kolme aastat Hyundai Motorsport meeskonnas jääb see minu viimaseks võistluseks nendega ja ma loodan, et leiame nendel teedel hea tunde ning lõpetame hooaja ja meie koostöö kõrgel noodil.“ 

#11 Thierry Neuville

“Uus maa, uus rally, uus seiklus. Peale selle, et meid ootab ees asfaldiralli me suurt rohkem ei tea, mis meid ees ootab. See teeb küll ettevalmistuse raskemaks, kuid enamus kordadest mul on nendel võistlustel, mis on olnud uus läinud paremini, kui nendel, kus juba varem võistelnud. Me tahame alati hooaja lõpetada võimalikult kõrge kohaga, sest see annab sulle talvepuhkuseks hea enesetunde ja aitab motiveerida uueks hooajaks. Eesmärk saab olema anda endast parim, võtta autost maksimum ja vaadata kuhu see välja viib.” 

M-Sport meeskond loodab Jaapanist positiivset tulemust, et see raske hooaeg seljataha jätta

M-Sport Ford World Rally Team hooaeg 2022. on olnud kõike muud, kui hea. Suurepärasele hooaja algusele pole järgnenud midagi suurepärast ja kindlasti loodab meeskond saada Jaapanist midagigi positiivset, et hooajale 2023 minna vastu positiivse motivatsiooniga. Ford on ainus tegevtootja, kes Jaapanis varem MM-tasemel võistelnud ja kellel ette näidata kaks võitu.

M-Sport Ford meeskonna juht Rich Millener

„See on tore, et me saame lõpuks ometi Jaapanis võistelda. See ralli on töös olnud pikalt ja kuigi me saabume siia kaks aastat hiljem, siis seda suurem on isu selle järgi. Ma arvan see on väga oluline, et rallisport suundub Jaapanisse, eriti meie konkurentide jaoks. Toyota on olnud viimastel aastatel suurepärane ja meeskond on väärt fantastilist kodurallit.

Ma tahaksin saata tänusõnad igale M-Sport meeskonna liikmele. Ühel või teisel viisil on meie aasta olnud meile paljudele väga raske. Sellest hoolimata ei ole me alla andnud ja oleme koos püsinud, mille eest oleme tänulikud. Tunnen end ralli eel optimistlikult ja meie eesmärk on anda endast absoluutselt kõik, et lõpetada hooaeg hea tulemusega, mis võiks anda meile momentumi, millega valmistuda 2023. hooajaks.

#42 Craig Breen

“See on aasta viimane ralli ja uus kõigi jaoks. Nii palju, kui teame, siis teed on nõudlikud, väga käänulised ja tehnilised. Näib, et see võib olla üks kõige keerulisemaid rallisid, mis me asfaldil sõitnud oleme. Sellegipoolest saab see olema põnev väljakutse. Hispaanias läks katse katselt aina paremaks ja tundub, et me tegime seal auto seadetega sammu edasi. Loodetavasti suudame Jaapanis märgi maha saada ja lõpetada hooaja hea tulemusega.“

#44 Gus Greensmith

„Jaapan on üks kohtadest, mille külastamisest olen ma alati unistanud. See, et ma saan lisaks Jaapanile nautida siin ka võistlemist on topelt boonus. Meil on tunne, et meil on eesootavaks nädalavahetuseks tugev pakett ja sellest tuleb hea nädalavahetus. Tahame hooaja lõpetada kõrge noodiga.“

Fotod: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport

Back to top button