Cyril Abiteboul: „Kui soovite, et teie meeskond toimiks, peate mõistma, kust nad on tulnud ja kuhu nad tahavad jõuda.“

Cyril Abiteboul lõi käed Hyundai Motorsport meeskonnaga ja endist F1 eksperi ootab esimene hooaeg WRC meeskonna juhina

Äsja ametisse nimetatud Hyundai Motorsport meeskonna juht Cyril Abiteboul on paika pannud oma ootused ja prioriteedid algavaks hooajaks, valmistudes asuma Lõuna-Korea ettevõtte FIA autoralli maailmameistrivõistluste (WRC) ja Customer Racing programmide tüüri juurde.

Abiteboul on esimest korda avalikult meeskonna juht eesootaval nädalal algaval Monte-Carlo rallil. Prantslasel on laialdased kogemused mootorisporditööstuse meeskonnajuhi ja tegevjuhtimise rollides. Kuigi Monte-Carlo tähistab tema debüütrallit nii professionaalselt kui ka isiklikult, on prantslase eesmärk sukelduda kiiresti sarja ja Hyundai Shell Mobis World Rally Teami tegemistesse.

 Enne 2023. aasta hooaja algust istus Abiteboul maha, et arutada Hyundai Motorsport meeskonnaga liitumise tagamaid, oma motivatsiooni, esimesi muljeid meeskonnast ja kavatsusi eesootavaks aastaks.

Cyril, miks sa liitusid Hyundai Motorsport meeskonnaga?

Hyundai on maailma tippbrändide seas kõige uuenduslikum ja kiiremini kasvav tootja. Ammu enne, kui alustasime omavahelist arutelu, avaldas mulle ettevõtte saavutused suurt muljet nii, et olin sellesse rolli algusest peale investeerinud. Arvan, et on hästi teada, et pärast 15. aastat mootorispordis töötamist lõpetasin erinevatel põhjustel. Kuigi mul oli vaja auto- ja mootoritööstusest veidi eemalduda, jäi isu mootorispordi põnevuse järele väga tugevaks. Mul olid vastastikused sidemed Hyundai Motorsport´iga ja teadsin, et nad otsivad uut tiimipealikku. Võtsin nendega ühendust ja leidsime, et see, mida Hyundai ja mina otsisime sobivad hästi. Oli loomulik tahe minna kaugemale, kuid alles paar nädalat tagasi sai see kõik ametlikuks. See kõik on veel väga uus ja ma pean veel palju õppima, kuid olen väljakutse eel väga põnevil. Ma arvan, et Hyundai kaubamärk on oma mootorispordi tegevuse kaudu oluliselt arenenud ja nüüd on minu kohustus seda kasvu jätkata ja edendada.

Rääkides väljakutsetest, siis mis on suurim millega silmitsi seisate? Kas see, et sisenete täiesti erinevasse mootorispordi alasse?

Ma lähenen sellele nagu kõikidele teistele mida olen oma elus kogenud, suure alandlikkusega, kuid olen põnevil ja kannatlik selles osas, et mis hakkab saama ja mida on vaja teha. Erinevalt sellest, kus ma olen varem olnud ja kus pidin meeskonda looma, ei pea seda siin tegema.  See on loodud, see toimib ja on võimeline andma väga häid tulemusi. Väljakutse on rohkem minu enda õppimisega, mille pean läbima ja kiiresti. Siin pole ainult ootus vaid ka kohustus toimetada. See ootab ees, kuid ma olen selleks valmis. Teatud määral näen, et eesmärgid, protsessid ja tähelepanu detailidele on väga sarnased, mis tähendab lakkamatut pühendumist tööle ning üheaegselt lühi-, kesk- ja pikaajalistele eesmärkidele. Teisest küljest näen ka, et see on täiesti erinev sellest mida olen varem kogenud.

Kas sul on varasem rallikogemus?

Professionaalsest vaatenurgast on see minu esimene ralliga kokkupuude, kuid olen aastate jooksul olnud sarja vaatleja. Mootorispordis, kui töötate ühes kategoorias, siis peate olema nii keskendunud ja olema äärmiselt spetsialiseerunud nii, et tänu sellele mida ma tegin, olin spetsialiseerunud F1-le. Nüüd pean tegema sama rallis, mis võtab aega, kuid olen väga entusiastlikult meelestatud selle spordiala DNA-st ja pärandist. WRC-s on suurepäraseid kaubamärke, suurepäraseid sõitjaid, suurepäraseid kujundusi ja suurepäraseid lugusid ning ma ootan põnevusega, et saaksin sellest osa saada. Mulle meeldib mõte tulla tagasi mootorispordi juurde, kuid teisel distsipliinil, uuel pinnal ja uue kaubamärgi jaoks. See roll andis nii palju märke sellest, mida ma ootasin ja vastastikune side viis mind president Sean Kimiga kontakti. Ma arvan, et see oli taevas loodud partnerlus.

45.aastase prantslase juhtida on kümne aastase kogemusega meeskond ja võistlejad, kuid ka uustulnukad

Mis on meeskonna eesmärk 2023. aastal?

Ma ei usu, et keegi oleks üllatunud, kui saab teada, et oleme sihiks võtnud mõlemad WRC sarja meistritiitlid (tootjate ja võistlejate). Varem on meeskond võitnud kahel korral tootjate tiitli, kuid mitte kordagi võistlejate. Mõlemad räägivad erinevat lugu, kuid nad on võrdselt olulised. Eelmisel aastal võitis meeskond viis rallit ja eesmärk on seda parandada. Jällegi, ma võtan seda alandlikult. Ma ei oska öelda, kui palju me sel hooajal võidame, kuna olen rallimaailmas alles uus. Kõigepealt pean mõistma meeskonna asetust ja seejärel määrama panuse, mida saan anda.

See on Hyundai Motorsport meeskonna kümnes aasta WRC-s. Thierry Neuville ja Dani Sordo on sellesse meeskonda kuulunud alates esimesest. Kui oluline on selline stabiilsus?

On äärmiselt oluline, et saaksime neile loota, kui äärmiselt kogenud pilootidele,kuid ka kui selle Hyundai perekonna tõelistele liikmetele. Nad on siin olnud peaaegu esimesest päevast peale – see kehtib ka teiste meeskonnaliikmete kohta, kes liitusid meeskonna loomisel. Olen läbinud meeskonna loomise protsessi ja tean, kui väärtuslik see kogemus on rasketel aegadel ja siis, kui tahad end paremaks muuta. Mootorisport seisneb väikestes marginaalsetes kasudes ja seda saate saavutada ainult siis, kui suudate ajalukku tagasi vaadata ja näha, mis töötas ja mis mitte. Nende teadmised ja arusaam on väga olulised, eriti minu jaoks, kuna olen uus. Kuid sama oluline on, et meil oleks ka selliseid kogemusi nagu Esapekka ja Craig, see aitab mind kohutavalt palju.

Mõned ütlevad, et ralli on seiklus. Kui põnevil sa sellest oled?

Mulle meeldib see – F1 reisib mingil määral mööda maailma, kuid see on staatiline. Jääd vaid boksidesse. Mulle meeldib see seikluse idee, ma arvan, et see kõik on seotud kaasamisega ning narratiivi ja turunduse vaatenurgast on looduse ja elementidega üks olemine minu jaoks väga ahvatlev. WRC on tänapäeva maailma jaoks palju asjakohasem, mida ma näen muudatuste arvus, et muuta auto säästvamaks jne.. See seos elementidega ja maastikuga, kus me oleme ja kõige sellega seotud väljakutsetega, olen tuleviku suhtes ülimalt põnevil.

Kui peaksite määratlema meeskonna edu 2023. aastal, mis see oleks?

Ainus viis autospordis edu mõõta on läbi võitude, nii rallivõitude, kui ka meistritiitlite kaudu. Mulle meeldiks seda kogeda. Ütleme selle juba ette ära, et ausalt öeldes on minu panus sel aastal vaid marginaalne. Meeskond on loodud, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid on juba projekteeritud ja ehitatud, nii et ma ei saa väita, et oleksin panustanud sellesse mida see auto suudab, kuid tahaksin siiski meeskonnaga neid positiivseid hetki läbi elada. Nii saame luua rühmana ka muid eesseisvate aastate väljakutseid. See on Hyundai Motospordi tegemise ajalugu. Nad on juba väljakujunenud mängijad, kuid nad peavad vaatama ettepoole ja näitama, et neil on pikaajalised plaanid. Tahaksin sellele aastale tagasi vaadates öelda, et meil on tulevikuplaan –  tulevastele sõitjatele, inseneridele, mehaanikutele ja teistele talentidele, keda peame pidevalt ligi tõmbama, arendama ja hoidma. Mootorisport on koht, kus talent mõjutab ja ma tahaksin uurida, et kuidas saaksin Hyundai Motorspordis sellele tugineda.

Mis tunne oli meeskonnaga kohtuda?

Kõik on hooajaks valmistumisega väga hõivatud ja oleme vaid mõne päeva kaugusel esimesest etapist, seega ei tahtnud ma oma lühikese visiidi ajal inimeste aega liiga palju kulutada. Kohtusin võimalikult paljude meeskonnaliikmetega. Iga kord, kui kohtan uut nägu, püüan mõista nende isiklikku teekonda. See ongi mootorispordi juures paeluv -individualistide meeskond. Kui soovite, et teie meeskond toimiks, peate mõistma, kust nad on tulnud ja kuhu nad tahavad jõuda. Selle asemel, et kõigiga korraga kohtuda püüan kohtuda inimestega individuaalselt. Olen seda teinud ka võistlejatega. Meil on suurepärane koosseis, kus on väga kogenud talente ja mul on hea meel kohtuda järgmistel nädalatel rohkemate inimestega.

Millised muljed teile Alzenau rajatistest jätsid?

Sellel kohal on tohutu potentsiaal. Ausalt öeldes oli see suurem, kui ma ootasin. Sellest läbi kõndides, kuigi see on suur hoone saan juba aru, et selles napib ruumi. Erinevus minu varasemast F1 kogemusest seisneb selles, et seal ehitad, kasutad ja siis viskad minema. Siin peame hoidma kõike erinevatest põlvkondadest, mis on huvitav, kuid esitab mõningaid väljakutseid. Minule avaldasid seal viibitud lühikese aja jooksul rajatised muljet ja arvan, et meeskonnal on nende eeskirjade kohaselt kõik, mida ta vajab. Mulle meeldis näha mootoridünosid ja masinatöökoda ning seejärel näha töökodasid, mis töötasid maailmameistrivõistluste standardite kohaselt. Kuid ma ei näe potentsiaali ainult varustuse osas, sest see on ka Alzenau inimesed ja talent. Ootan põnevusega, et  omal moel sellesse meeskonda panustada. Asjaolu, et meie tehases saame kasutada Hyundai võimsaid ülemaailmseid uurimis- ja arendusvõimalusi on tohutu väärtus. Usun, et nad kuuluvad maailma parimate hulka. Arvan, et see ühendus võimaldab Hyundai Motorspordil tulevikus maailmaareenil veelgi mitmekesisemaid tehnoloogiaid esitleda.

Cyril François Roger Abiteboul

Sündinud 14.10.1977, Prantsusmaal

2001. aastal lõpetas Grenoble Tehnika Instituudi, Inseneri erialal.

2013-2014 Caterham F1 meeskonna pealik

2014-2020 Renault F1 meeskonna pealik

2021 Forluma 2 mootoritootja Mecachrome nõustaja

2023 Hyundai Motorsport WRC meeskonna ja Customer Racing programmi juht

Fotod: Hyundai Motorsport

Back to top button