Cyril Abiteboul:“ Meil on olnud aega oma emotsioone töödelda, kuid tunneme endiselt Craigi kaotust.“

Hyundai meeskond austab ka Portugalis varalahkunud Craig Breeni

Hyundai Motorsport meeskond on MM-hooaja viiendale rallile startimas kolme WRC ja kahe WRC2 võistluspaariga. Kui Horvaatia ralli oli Hyundai jaoks väga emotsionaalne, siis raske saab meeskonnale olema ka nii eesootav ralli, kui ka kogu hooaeg, sest Craig Breeni lahkumine Horvaatia ralli eel püsib veel südames pikalt-pikalt.

Lõuna-Korea autotootja statistika on Portugali teedelt üsna edukas. 2018. aastal võitsid ralli Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul ja lisaks etapivõidule on Hyundaiga Portugalis lõpetatud veel kuuel korral poodiumil. Viimasel kahel aastal on meeskonna parima tulemuse eest hoolitsenud Dani Sordo, kes stardis ka tänavu.

Hyundai Motorspordi meeskonna juht Cyril Abiteboul: “Ei saa eitada, et see on meie meeskonna jaoks endiselt uskumatult raske ja see ei muutu veel mõnda aega. Meil on olnud aega oma emotsioone töödelda, kuid tunneme endiselt Craigi kaotust. Meie fookus Horvaatias oli tema mälestuseks võistelda ja nüüd tahame teda austada, võideldes järjekindlalt rindel. Portugal alustab kruusavõistluste jada, kus usume, et suudame tugevad olla. Me teame, mis oli Mehhikos võimalik – Thierry ja Martijn saavutasid suurepärase teise koha ning Esapekka ja Janne olid tugevas vormis, et juhtida rallit alles kolmandal võistlusel meeskonna eest, näidates oma kiirust ja potentsiaali. Usun, et õige ettevalmistuse ja sihikindlusega suudame eesootaval nädalavahetusel sama sooritust taas näidata. Portugali rallile suundudes valitseb meie seas ikka veel suur kurbus ja tuleb aegu, kus Craigi möödumine tabab meid rängalt, kuid minu arvates on oluline, et me mäletaksime seda tema jaoks nautida.“

Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe lähevad Portugalis püüdma hooaja esimest võitu

#11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe MM-arvestuse 5.koht 58p

Portugali parim resultaat 1.koht 2018 / 5.koht 2022

Thierry Neuville ja Martijn Wydaeghe on alustanud hooaega hästi. Kolm järjestikust poodiumikohta ja Horvaatias ralli juhtimine annab avapäevale neljandana startivate belglastele head eeldused.  Neuville viimane poodiumikoht pärineb Portugalist aastast 2019, kui lõpetas teisena. Möödunud aastal läksid belglased avakatse järel liidriks, kuid kukkusid siis päeva lõpus auto tehniline probleemi tõttu konkurentsist ja lõpetasid lõpuks viiendana. Enne seda oli liidriga vahe vaid 7 sekundit.

Thierry Neuville: „Lihtsam on valmistuda ralliks, kus tead, mis tulemas ja eriti aastatepikkuse kogemusega – meil on olnud kuivi ja väga palavaid tingimusi, kuid ka seal on olnud ka külma ja vihma. Tihti oleme enamiku katsetest läbinud mõlemat pidi ja mitu korda. Kuid ka meile hästi tuttavatel rallidel on alati uusi elemente, mis nõuavad palju ettevalmistust ja eeltööd. Peame teadma, mis meid ees ootab ja kuhu täpselt läheme. Palju annab sellele kaasa, kui võistluseelne test on õnnestunud. Ma loodan, et Portugal on üks lihtsamaid kruusarallisid kuhu sel aastal läheme. Eeskätt paistab tõesti välja atmosfäär, sest seal on alati tohutult pealtvaatajaid. Meid ootavad ees ikooniline Fafe hüpe, mõned tõeliselt liivased teed, rasked katsed ümber Amarante ja on tore, et meiega on nii palju entusiastlikke fänne.“

Esapekka Lappi / Janne Ferm on Hyundais hästi kohanenud ja valmis järjokordseks poodiumiks

#4 Esapekka Lappi / Janne Ferm MM-arvestuse 6.koht 31p

Portugali parim resultaat 5 (2018)

Esapekka Lappi ja Janne Ferm tõid Hyundai meeskonnale Horvaatias väga emotsionaalse poodiumikoha ja nüüd jätkub hooaeg kruusal ehk pinnasel, kus nad on tänavu juba rallit juhtinud. Lappi ja Fermi jaoks on Portugali rallil oma tähendus. Just nendel teedel teenisid nad 2013. aastal esimesed MM-punktid ja 2017. aastal esimesed Powerstage punktid. Lisaks tegid nad just sellel rallil 2017. aastal debüüdi WRC autoga ja teenisid sama hooaja lõpus Fafe hüppel tehtud 33 m õhulennu eest FIA Action of the Year auhinna. Parim senine resultaat nendelt teedelt viies, kuid kui me näeme roolis Happy Lappit ja auto sobib, siis võib tulla resultaat, mis eelneva tulemuse üle teeb. 2021 ju jäid konkurendid WRC2 klassis soomlastest maha valgusaasta kaugusele.

Esapekka Lappi: “Alati, kui mõtlete Portugalile, siis võite arvata, et see pole auto jaoks nii raske või nii suur väljakutse, kuid alati jõuate teisel läbimisel olukorda, kus see on tõesti väga karm. Te arvate, et see on sujuv ralli ja see pole nii, kuid see võib teisiti olla. Teisel läbimisel on kohati palju lahtisi kive ja suuri roopaid. See on kindlasti võistlus mida ma naudin – nimetaksin seda rallit nö. “keskmiselt kiireks” ja seega mitte nii aeglaseks kui näiteks Sardiinia. Sellel rallil on ka mõned asfalteeritud lõigud, mis on üsna kiired ja loomulikult on pühapäev Fafes alati tipphetk. See on ainulaadne ralli. Horvaatias poodiumil lõpetamine oli emotsionaalne, kuid seda Craigi jaoks teha oli eriline. Loodame, et suudame selle hoo endaga Portugali edasi kanda.“

Dano Sordo on viimastel aastatel olnud Portugali teedel parim Hyundai piloot.

#6 Dani Sordo / Candido Carrera MM-arvestuse 9.koht 17p

Portugali parim resultaat 2 (2021) / 3 (2022)

Dani Sordot ja Candido Carrerat ootab Portugalis ees hooaja kolmas start. Viimasel kahel aastal on Sordo eesootaval rallil poodiumil lõpetanud ja väiksem ei ole eesmärk ka tänavu. Sordo esimene Portugali ralli start oli juba aastal 2005 ja eesootav võistlus on tal nendel teedel juba 16.  Hispaanlaste avapäeva stardipositsioon on seitsmes, mis peaks andma hea eelise. Möödunud aastal oli nende stardikoht koguni 12. ja lõpuks panid nad oma kogemuse maksma just viimasel katsel, kui möödusid Takamoto Katsutast ja rikkusid sellega Toyota kolmikvõidu.

Dani Sordo: “Portugali ralli on alati eriline. Teed on alati olnud väga kenad ja pealtvaatajad sõidavad kohale kõikjalt Portugalist ja Hispaaniast ning teevad sündmuse tõeliselt eriliseks. Eelmisel aastal nägime, et teed olid muutunud veidi konarlikumaks ja kannatasime kõrgete temperatuuride käes. Ralli on tuntud esimese ja teise läbimise vaheliste katsete hea evolutsiooni poolest, kus teedel on rohkem haarduvust, kuid need on karmimad. Eelmisel aastal oli riskantne autode, rehvide ja isegi velgede jaoks. Oleks suurepärane eesootaval nädalavahetusel taas poodiumil lõpetada. Tundsime, et meil oli Mehhikos tempot ja potentsiaali nii, et tahame olla tagasi võitluses Portugali esikolmiku nimel.

Teemu Suninen / Mikko Markkula on pidanud hooaja teist rallit ootama kolm kuud

#23 Teemu Suninen / Mikko Markkula

Teemu Suninen ja Mikko Markkula teevad Portugalis tänavuse hooaja teise stardi. Rootsi teedel välja sõidetud kuues koht polnud kindlasti see millega oleks rahul olnud nad ise ega ka meeskond. Möödunud aastal juhtisid soomlased Portugalis enne viimast katset ligi minutiga, kuid tegid siis sõiduvea ja katkestasid. Sel korral on aeg vigade paranduseks. Kindlasti on Suninenil Portugalist ka häid mälestusi, sest oma karjääri esimese WRC poodiumikoha sõitis ta 2018. aastal välja just seal.

Teemu Suninen: „Ootan väga, et saaksin tagasi Hyundai i20 N Rally2 rooli. Rootsi rallist on palju aega möödas ja selle aja jooksul on palju juhtunud, kuid veelgi enam tunnen, et kui meil on võimalus sõita, tahan seda hästi teha. Portugali ralli on alati olnud üks mu lemmikuid. Seal sain oma esimese poodiumikoha alles oma kuuendal WRC-stardil. Tegemist on esimese kruusaralliga, kus saame hakata oma sooritust teistega võrdlema. Katsed on hästi teada, tingimused on tavaliselt väga head ning saame pingutada absoluutse piirini ja nautida rallit. WRC2 meistrivõistluste tipp on väga tihe ja häid sõitjaid on palju. Võitlus käib kümnendike pärast ja rehvivalikud on ülimalt olulised, eksimusteks varu pole. Loodan, et suudame nii mulle kui ka meeskonnale võidu tuua.”

#27 Fabrizio Zaldivar / Marcelo Der Ohannesian

Sarnaselt meeskonnakaaslastega ootab Fabrizio Zaldivar ja Marcelo Der Ohannesian ees hooaja teine start. Möödunud hooajal võistles Zaldivar Portugalis koos kogenud Carlos del Barrioga. Hispaania legendaarne kaardilugeja teatas enne tänavust rallit, et lõpetab 54. aastaselt oma sportlaskarjääri olles osalenud ligi 400 võistlusel. WRC2 Junior arvestuses kuulus möödunud aastal Paraguai piloodile kolmas koht.

Fabrizio Zaldivar: “Ma arvan, et Portugali rallil on meil mõned asjad tegemata. Hyundai i20 N Rally2 oli sellel võistlusel eelmisel aastal väga tugev ja seega teame, et meil on võistlustules konkurentsivõimeline auto. Minu missiooniks on Portugalis end kokku võtta ja näidata meie potentsiaali ning tuua koju tugev tulemus. Meil on vastas väga andekad konkurendid ja see ei saa olema lihtne, kuid oleme otsustanud võidelda ja tuua koju olulisi meistrivõistluste punkte.“

Fotod: Hyundai Motorsport

Back to top button