Egon Kauri ja Erik Lepiksoni jäi WRC Academy tiitlist lahutama üks kiiruskatse võidupunkt
Kui Urmo Aava ja Kuldat Sikk said Junior WRC sarjas kirja kaks hõbemedalit, siis MM-hõbe on ette näidata ka Egon Kauril, kes osales sarjas hooajal 2011, kui see kandis nime WRC Academy. See oli esimene hooaeg, kui sarjas sõideti vaid esiveoliste Ford Fiesta R2 autodega. Tõsi Kaur oli ka varem juba teinud juunioride arvestuses ühe MM-stardi, seda aastal 2006 Walesi rallil, mis oli noormehe MM-debüüdiks.
Kui avaetapil istus Pärnust pärit Playboy Estonia Rally Team piloodi kõrval Mait Laidvee, siis sealt edasi kuni hooaja lõpuni luges legendi juba Kaurile tuttav Erik Lepikson, kellega aasta varem Eesti meistrivõistlustel klassi N4 meistritiitel võeti. Hooaega alustasid eestlased hästi ja kolmest esimesest etapist – Portugal, Sardiinia ja Soome võideti kolm. Kõige tihedam oli heitlus Soomes, kus viimasel võistluspäeval esikoht pidevalt vahetus ja eelviimasel katsel mööduti tänaseks kahjuks juba taevastel ralliteedel sõitvatest Craig Breen / Gareth Roberstsist. Ralli võit võeti vaid 2,6 sekundilise paremusega.
VIDEO: Kauri ja Breeni Soome MM-ralli esikoha heitlus
Kui senine hooaeg oli kulgenud vaid võidult võidule, siis Saksamaal tuli esimene tagasilöök, mille põhjustas vähene kogemus asfaldil ja viimase katse rehvipurunemine, mis eestlased viiendalt kohalt kaheksandaks kukutas. Paremini ei läinud ka Prantsusmaal, kus tehti kaks sõiduviga, millest viimase järel end auto mootori õli väljas muldvallist leit ja ees ootas hooaja esimene katkestamine. Sellest hoolimata läksid Kaur – Lepikson hooaja viimasele etapile, mis sõideti Walesis vastu MM-liidrina ja nende edu Breen – Robertsi ees oli 20 punkti. Viimasel etapil oli lisaks tavapunktidele võimalik teenida punkte ka iga katsevõidu eest. Breen / Roberts alustasid hästi ja tõusid teise katse järel liidriks. 11. kiiruskatse järel tõusid teisele kohale Kaur – Lepikson ja sellises järjestuses ka ralli lõpetati.
Breen näitas kodustes tingimustes imelist kiirust ja võitis 17 sõidetud kiiruskatsest lõpuks koguni 14.
Just katsevõidud olid need, mis said lõpuks hooaja meistritiitli ja 500 000 euro suuruse stipendiumi osas eestlastele saatuslikuks. Kui punkte kogusid Breen ja Kaur võrdselt 111, siis katsevõitude osas edestas iirlane eestlast seisuga 39:14. Just Walesis oleks olnud veel üks katsevõit saada, sest see tähendanuks ühte MM-punkti ja ka tiitlit.
Novembri kolmandal nädalavahetusel kutsus M-Sport WRC Academy viis parimat pilooti Inglismaal toimunud testipäevale, kus algselt oli plaanis testida Ford Fiesta S2000 võistlusmasinat, kuid saatuse tahtel õnnestus Egonil sõita hoopis Ford Fiesta WRC autoga.
„Hooajale tagasi vaadates võib öelda, et tiitli puhul said meile saatuslikuks kaks asfaldietappi, kus punktisaak väga kesiseks jäi. Kruusarallidega saab aga väga rahul olla, neljast etapist kolm esikohta ja üks teine pole midagi sellist, mille pärast häbi tunda. Kuigi hooaja kokkuvõttes ei täitnud me endale seatud peamist eesmärki ehk siis ei võitnud WRC Academy tiitlit ning sellega kaasnenud auhinnaraha, siis tulevikku silmas pidades saime suure hulga kogemusi, mis väga arvestatavat kaalu omavad,“ sõnas Egon WRC Academy hooaja kokkuvõtteks Margus Kiivrile antud intervjuus.
VIDEO: Breeni ja Kauri otsustav heitlus Walesi teedel
Etapivõitudelt on Egon kolme võiduga siiani edukaim Eesti piloot, kes Junior WRC sarjas osalenud. Kaardilugejatest on sama tulemus ette näidata Kuldar Sikkul.
Kui MM-rallidelt kadus Kaur kolmeks aastaks ja tegi järgmise stardi 2014. aastal Sardiinias juba R5 autoga, siis Eesti meistrivõistlustel võistles Kaur edasi ja teeb seda vahelduva eduga siiani. WRC Academy hooaja järel on Egon koos erinevate kaardilugejatega osalenud 12 MM-rallil ja saavutanud mitmeid Rally2 autode arvestuse poodiumikohti, mille hulgas ka Eesti esimese MM-ralli ehk 2020 aasta WRC Rally Estonia WRC3 klassi kolmas koht. Samal aastal osaleti koos Silver Simmiga ka Soome meistrivõitlustel, kus tihedas konkurentsis saavutati hooaja kokkuvõttes pronksmedalid. Tänavusel hooajal on Kaur koos Allan Birjukoviga osalenud Leedu meeskonna Všį MV Sport poolt ettevalmistatud Hyundai i20 N Proto autol etappidel Baltikumis ja Soomes ning on septembri lõpus püüdmas Balti mere meistrivõistluste hooaja viimasel etapil meistritiitlit. Kaur hoiab end endiselt kursis ka eestlaste tegemistega MM-sarjas ja elas kaasa ka Jürgenson – Oja MM-tiitli sõidule.
„Tänane Rally 3 kestab neid raskemaid rallisid natukene paremini, kui meie ajal kasutuses olnud esiveolised. Toona kui sõitsime näiteks Sardiinias, siis see lõpetamise protsent oli väike, ala ühel katsel mäletan kukkus korraga kuus autot mängust välja. Kui eestlased on Junior WRC sarjas osalemas, siis ikka hoian silma peal ja Rometit on olnud väga põnev jälgida, ta järjest tõmbab õigeid loto numbreid välja jackpotiks. Junior WRC klassist järgmisena lähevad eelarved hüppeliselt suuremaks ja praegu on hea, et Rometil on auhind, mis annab sulle võimaluse sõita WRC2 hooaega ja kui veel esialgsest plaanist peaks rallisid juurde tulema nagu juttu on olnud, siis oleks ikka väga hea programm Rometile, sest muidu võib jääda natuke poolikuks see, sest seal ei anta aega sul pikalt harjuda,“ sõnas Kaur Kreeka ralli järgselt Powerstagele antud intervjuus.
Ekipaaži Egon Kaur / Erik Lepikson / Mait Laidvee WRC Academy statistika
Starte | Katsevõite | Poodiume | Võite | Hooaja kokkuvõttes | |
Egon Kaur | 7 | 15 | 4 | 3 | 2 |
Erkik Lepikson | 5 | 12 | 3 | 2 | |
Mait Laidvee | 3 | 3 | 1 | 1 |
Foto: McKlein Photography