Elfyn Evans ja Sebastien Ogier heitlevad Monte-Carlo ralli võidu nimel. Ott Tänak / Martin Järveoja vajasid sõiduvea järel publiku abi ja hoiavad neljandat kohta.
Reede hommikul jätkunud Monte-Carlo ralli hommikusel ringil ootas võistlejaid ees kolm kiiruskatset. Sarnaselt neljapäevaga said esimesena rajale Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1). Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) alustasid päeva neljandalt kohalt ja jäid liidritest 22,8 sekundi kaugusele. MM-hooaja 2024 esimest pikka päeva alustati järgnevate rehvivalikutega.
SS3/6 Saint-Léger-les-Mélèzes / La Bâtie-Neuve 16,68 km – Tänak, Katsuta, Munster jpt kaotavad aega
Reede hommikut alustati katsega, mis võistlejatel tuttav aastast 2020 ja mille mõlemad läbimised võitis toona hilisem ralli võitja Thierry Neuville (Hyundai i20 N Rally1), kes võttis koos Martijn Wydaeghega katsevõidu ka sel korral. Ralli liidritelt võtsid belglased tagasi 5,3 sekundit.
Kui neljapäevane võistluspäev möödus esiotsas suurema draamata, siis sama ei saanud öelda reede hommiku kohta. Esimesena tegid ühes väga jäises ja libedas paremkurvis sõiduvea ning vajasid publikuabi Tänak / Järveoja, kes esimeses katse vaheajas (4,3 km) olid Evansist vaid 0,1 sekundiga maas olnud. Pärast katsel juhtunud intsidenti jõudsid eestlased õnneks finišisse, kuid katse võitnud meeskonnakaaslastest jäid nad maha 41,9 sekundiga.
“Jää peal lasin kurvi pikaks. Autoga midagi lahti ei ole, parem kui eile,“ võttis Tänak ajakaotuse toonud katse kokku.
Publikul selles kurvis puhata väga ei lastud, sest järgmisena vajasid abi Takamoto Katsuta / Aaron Johnston, kelle Toyota GR Yaris Rally1 jäi lumme kinni üsna pikaks ajaks enne, kui selle publiku abil taas liikuma sai. Neuville ajale kogunes jaapanlasel kaotust 5.24,5.
Kuigi M-Sport võistlejatel Gregoire Munster / Louis Louka oli selle libeda kurvi info olemas, siis ka nemad käisid seal kohas korra väljas ja vajasid publiku abi. WRC2 klassis oli selles kohas veel hiljem palju „külalisi“.
SS4/7 Champcella / Saint-Clément 17,87 km – Neuville teeb spinni ja kaotab väärtuslike sekundeid
Päeva teise katsena sõideti katse, mis meeles kõigil Ott Tänak / Martin Järveoja fännidel aastast 2020, kui eestlased sõitsid suurel kiirusel teelt välja ja tegid läbi õnneks väga õnneliku lõpuga õnnetuse. Sel korral läbiti seda vastassuunas. Katse parima aja sõitsid välja Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kes edestasid Evans / Martinit 1 ja Tänak /Järveoja 1,8 sekundiga. Eestlaste hea katseaeg tähendas, et üldarvestuses tõusid nad neljandaks ja jäid liidritest 1.00,2 kaugusele.
“Päris palju muda oli tee peal. Hommikul tegime vea ja nüüd üritasin puhta katse teha. Kui nii jääb ka pühapäeval, siis peame sealt jah palju punkte võtma, aga kõige pealt jõuame pühapäeva,” võttis Tänak katse kokku.
Kuni 11,87 km vaheajani oli katse kõige kiirem võistluspaar Neuville / Wydaeghe, kuid katse lõpusosas tehtud 360 kraadi spinn tähendas hoopis lõpuks ajakadu. Kahest edu sekundist vs Evans sai lõpuks belglase kahjuks 9 sekundit, mis tähendas, et Evansi edu oli nüüd katse enne hommikuse ringi lõppu 18,8 sekundit.
SS5/8/15 La Bréole / Selonnet 18,31 km – Pisarais Ogier võidab katse ja tõuseb teiseks
Viimasel kolmel korral, kui Monte-Carlo ralli on Gapi piirkonnas sõidetud, on kavas olnud ka katse, mis sõidetakse sel korral 2021 aasta versioonis. Kui seni olid Ogier / Landais mustade teeolude tõttu aega kaotanud, siis nüüd võtsid prantslased ette rünnaku ja võtsid liidritelt tagasi koguni 11,2 sekundit. Katse finišisse jõudes oli Ogier väga emotsionaalne ja pisarais. Üldarvestuses tähendas võimas katseaeg prantslaste tõusmist teiseks ja meekonnakaaslastest jäädi maha nüüd 10,7 sekundiga.
“Tundub, et olen veel mängus sees. Mul on väga raske nädal olnud, ma räägin siis kui ma suudan, aga annan endast parima,”sõnas pisarais Ogier katse finišis.
Ott Tänak / Martin Järveoja kaotasid endistele meeskonnakaaslastele katsel 12 sekundiga ja said hoolduspausile üldarvestuse neljandalt kohalt. Kaotust liidritele 1.01,0.
“On olnud rohkem nõudlikum, kui me ootasime. Keskmine katse oli algusest lõpuni puhas asfalt, kuid esimesel leidsime esimese jäise koha, kus välja sõita ja viimasel oli sulav jää ja keeruline aru saada, et mis juhtuma hakkab. Selles kohas, kus välja sõitsime polnud vaja nii kiiret sõita, peaksin end rohkem talitsema. See koht üllatas mind ,sest lootsin rohkem pidamist, kuid oli üsna lihvitud jää ja me maksime oma hinda. Ma saan aru teisel ringil sõidame ka pimedas, mis võib tähendada, et hakkab jälle jäässe minema. Nagu näha piisab vaid ühest jäisest kohast mida sa ei austa piisavalt ja ongi kõik,” võttis Tänak hommikuse ringi Media Zones kokku.
WRC2 klassi hommiku kõige parem võistluspaar oli Pepe Lopez / David Vázquez Liste (Škoda Fabia RS Rally2). Hispaanlased kaotasid avakatsel aega ja liidrikoha, kuid võitsid siis kaks katset järjest ja läksid hoolduspausile 0,4 sekundilises edus. TOP3 mahub hommikuse ringi järel 5,2 sekundi sisse.
Monte-Carlo ralli järjestus peale SS5
1.Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) 55.52,7 |
2.Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +10,7 |
3.Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +24,5 |
4.Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) +1.01,0 |
5.Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) +1.04,3 |
6.Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen (Hyundai i20 N Rally1) +2.08,6 |
7.Gregoire Munster / Louis Louka (Ford Puma Rally1) +2.33,3 |
8. Pepe Lopez / David Vázquez Liste (Škoda Fabia RS Rally2) +3.27,9 |
Monte-Carlo ralli jätkub 15:56, kui saab stardi SS6.
Fotod: Elfyn Evans FB, Hyundai Motorsport, Sebastien Ogier FB