Elfyn Evans/Scott Martin lähevad Horvaatia MM-ralli pühapäevale vastu liidrina. Ott Tänak/Martin Järveoja päeva rikkusid Fordi tehnilised probleemid.
- Päeva liidrina alustanud Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe katkestasid väljasõidu tõttu
- Ott Tänak/Martin Järveoja said juba liidritele lähemale, kuid siis lakkas Ford taas korralikult töötamast
- Sébastien Ogier ja Kalle Rovanperä hakkavad pühapäeval heitlema neljanda koha nimel
- Romet Jürgenson/Siim Oja RC4 klassi teisel kohal
Horvaatia MM-ralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega ja päeva alustasid liidrina Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1). Belglaste edu oli enne ees oodanud 116,60 katsekilomeetrit lähimate jälitajate ees, kelleks olid Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) 5,7 sekundit.
Kahjuks said Neuville/Wydaeghe esikohta veel nautida kaks katset. Ralli 11. katsel tegi Neuville ühes paremkurvis sõiduvea, mille tagajärjel auto libisemisse sattus ja vasaku taganurgaga rajaääres olnud betoontoru tabas. Sellega oli belglaste sõit laupäevaks lõppenud ja liidriks tõusid Evans/Martin.
VIDEO: Thierry Neuville selgitamas, mis juhtus
Kõik hommikuse ringi katsete võidud Toyota võistluspaaridele. Laupäeval esimesena katsetele startinud Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) olid parimad kolmel ja reede õhtul kohtunikelt minuti trahvi saanud ja seitsmendaks kukkunud Sébastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) võitsid ringi viimase katse.
Samad mehed jätkasid katsete võitmistega ka teisel ringil ja loovutasid teistele vaid ühe katse. Päeva kokkuvõttes lõpetasid Ogier/Landais neljandana ja Rovanperä/Halttunen viiendana. Kahte Toyota võistluspaari lahutab enne pühapäevaseid katseid 2 sekundit.
Ott Tänak/Martin Järveoja hommikune ring möödus probleemide vabalt ja eestlased tundis end autos enda sõnul üllatavalt hästi. Liidritest lahutas neid 22,6 sekundit. Peale hooldust alustasid eestlased rünnakut esikohale ja see neil ka õnnestus. Kahe katsega, millest ühe nad võitsid olid nad üldvahe vähendanud 12,5 sekundile, kuid siis hakkas nende võistlusauto sarnaselt avapäevaga jälle tõrkuma. Päeva eelviimasel katsel ei töötanud enam nende Ford Puma käsipidur ja viimasel oli juba eesmärk päev lõpuni saada ning positsioon säilitada. Vahe, mis oli vahepeal juba 10 sekundi ligi oli päeva lõpuks kärisenud 25,4 sekundile.
„Tundub, et üsna mitu erinevat probleemi tekkis. Mis täpselt, on keeruline öelda, sest meil oli probleeme nii jõuülekande, hüdraulika, kui ka käsipiduriga. Kindlasti on hea siia (hooldusesse) tagasi jõuda. Keeruline, lühike päev ootab ees. Teame neid katseid hästi ja jätkame pingutamist, kuid praegu tundub Elfyni jaoks seis päris lihtne. Kui nii läheb, siis tulemuse mõttes teine koht on hea, kuid auto poolest on veel palju teha,“ võttis Tänak päeva meediatsoonis kokku.
Horvaatia MM-ralli viimasele võistluspäevale lähevad liidrina vastu Elfyn Evans/Scott Martin.
„Ma ei saa öelda, et oleksin oma sõiduga rahul ja kui Otil olid probleemid, siis ma ei soovinuks neid talle. Pole tore nii edu suurendada, kuid pikk maa on veel minna,“ võttis Evans sündmused laupäeva lõpetanud katse finišis kokku.
Kolmandat kohta hoiavad enne viimast võistluspäeva Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1). Soomlaste päeva esimene pool ei olnud hea, kuid päeva teises pooles kogusid nad taas paremat hoogu. Liidritest jäävad nad 55,4 sekundi kaugusele.
WRC2 klassis hoiavad peale 16. sõidetud katset liidrikohta Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2). Nende edu lähimate jälitajate ees on 11,5 sekundit.
Reedel katkestanud Georg Linnamäe / James Morgan (Hyundai i20 N Rally2) olid laupäeval rajal tagasi ja kogusid katse katsel taas enesekindlust. Viimasele võistluspäevale lähevad nad vastu WRC2 arvestuse 14. kohalt (+43.24,7).
RC4 klassis Horvaatia MM-rallil sõitvad Romet Jürgenson/Siim Oja (Ford Fiesta Rally4) pidid taas tegelema lisaks võistlemisele ka mehaaniku tööga, sest juba teist päeva järjest tõrkus nende auto mootor. Kuna kohe avakatsel katkestasid RC4 klassi liidrid, siis tõusid eestlased koha võrra ja lõpetasid teisel kohal ka päeva. TOP3 aegu näitasid nad kahekast katsest kuuel. Liidritest jäävad eestlased enne pühapäeva maha 1.51,6.
„Mootoriprobleemid ei andnud asu ka täna ning saime seetõttu taas ülesõitudel mehaanikurolli harjutada. Lisaks tabas meid eelviimasel katsel slow puncture. Kõigest sellest hoolimata oli päev edukas ja jõudsime õhtustelt katsetelt ühes tükis tagasi hooldusalale,“ võttis Jürgenson oma päeva FB fännilehel kokku.
VIDEO: Horvaatia MM-ralli laupäeva kokkuvõte
VIDEO: Horvaatia MM-ralli laupäeva WRC2 kokkuvõte
VIDEO: Horvaatia MM-ralli laupäeva JWRC kokkuvõte
Horvaatia MM-ralli järjestus peale SS16
1.Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) 2:20:05,7 |
2.Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +25,4 |
3.Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1) +55,4 |
4.Sébastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +1.49,4 |
5.Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +1.51,4 |
6.Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +2.25,9 |
7.Pierre-Louis Loubet / Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1) +2.32,1 |
8.Yohan Rossel / Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +6.40,2 |
Horvaatia MM-ralli viimasel võistluspäeval jääb veel sõita neli kiiruskatset ja läbida 54,48 katsekilomeetrit. Päev saab alguse Eesti aja järgi 08:08, kui ootab ees 13,15 km pikkuse SS17 Trakošćan – Vrbno 1 esimene läbimine.
Fotod: Toyota Gazoo Racing, M-Sport, Romet Jürgenson FB.