Horvaatia MM-ralli liidrid Rovanperä / Halttunen võtsid reedesest stardipositsioonist maksimumi. Tänak / Järveoja lõpetasid raske avapäeva teisena

Reedel Horvaatias alanud hooaja kolmas ralli pakkus avapäeval nii õnnestumisi, kui ka draamat. Laupäevastele katsetele lähevad liidrina vastu Toyota Gazoo Racing võistlejad Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen.

Rovanperä /Halttunen lähevad laupäevale vastu liidrina

Noor Rovanperä näitas avapäeval suurepärast enesekindlust

Toyota Gazoo Racing meeskond on Horvaatia MM-ralli valitsev tiitlikaitsja ja kuigi sel korral võidu toonud Sebastien Ogier / Julien Ingrassiat stardis pole, siis avapäeva järel hoiab liidrikohta ikkagi Jaapani autotootja võistluspaar. Toyotale kuulus avapäeva kaheksast katsest seitsme kiiruskatse võit.

Neljast autost jõudis reedel finišisse kolm.  

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen

Positsioon peale SS8: 1

MM-liidrid Rovanperä / Halttunen kasutasid reedel rasketes ja libedates oludes enda stardipositsiooni maksimaalselt ära ja võitsid kaheksast katsest kuus. Kui enne rallit arvati, et 21.aastasel soomlasel saab konkurentide vastu olema keeruline, sest möödunud aastal jäi tal ralli juba avakatsel pooleli, siis Rovanperä tõestas kindla, eksimatu ja enesekindla sõiduga vastupidist. Muljetavaldav oli soomlase sõit eriti libedades tingimustes, kui lisafaktorina oli rajal ka tihe udu. Sellistes tingimustes ei saanud talle keegi lähedale ka. Toyota esipiloodiks tõusnud Rovanperä vältis terve sõidupäeva jooksul probleeme ja saab laupäevastel katsetel veidi pingevabamalt sõita.

„Meie jaoks oli väga hea päev. Teadsime, et meie stardipositsioon hommikul on meie eeliseks ja proovisime seda enda kasuks kasutada. Pärastlõunased tingimused olid oluliselt mudasemad, kui me ootasime. Kõik lõikamise kohad olid väga mudased, seega ma arvan teisel ringil esimesena startides me väga eelist enam ei saanud.   Osadel katsetel oli vihm ja tihe udu, kuid me suutsime nende päris hästi suruda ja head ajad välja sõita. On tore juhtida, kuid homme on ees pikk päev ja kõike võib juhtuda. Peame säilitama enda tempo, kontsentratsiooni ja vältima probleeme. Loodetavasti on homme kuivemad ja rohkem nauditavama tingimused,“ võttis Rovanperä Toyota pressiteenistuse vahendusel reede kokku.

Evans / Martini päeva rikkusid rehvipurunemised

Elfyn Evans / Scott Martin

Positsioon peale SS8: 6 (+2:49,1)

Möödunud aastal Horvaatias napilt võidust ilma jäänud Elfyn Evansit ja Scott Martinit peeti enne rallit suurimateks võitjasoosikuteks. Kehva hooaja alguse teinud ja reedel üheksandana rajale saanud britid said aga juba avakatsel tunda karmi saatust, kuid nende Toyota GR Yaris Rally1 autol vasak esimene rehv purunes. Kui kolmanda katse Evans võitis, siis järgneva katse finišis pidi britt taas pead vangutama ja tõdema, et ta tõesti ei tea, millest see järjekordne rehvipurunemine tekkis. Sealt edasi neljandaid ja viiendaid katseaegu välja sõitnud võistluspaar enam silmnähtavalt ei pingutanud ja jäävad ootama laupäeva, et siis taas rünnata ja konkurentidele lähemale tulla.

Katsuta / Johnston peavad laupäeval leidma enesekindluse

Takamoto Katsuta / Aaron Johnston

Positsioon peale SS8: 7 (+3.28,0)

Horvaatia MM-rallil möödunud aastal kaks kiiruskatset võitnud Takamoto Katsuta oli reedestes rasketes oludes eelmise hooaja hale vari. Avakatselt juba 51,6 kaotusekundit Rovanperäle tähendas, et mäng sai enne läbi, kui alatagi jõudis. Jaapanlase katselõppude kommentaarid kõlasid peaaegu identsena, kui ta rääkis, et olud on keerulised ja ta peab neist tingimustes enesekindluse leidma. Päeva lõpus röövis veidi seda olematut enesekindlust veel ka rehvipurunemine. Laupäevane eesmärk saab tõenäoliselt olema positsiooni kindlustamine, sest ees on Evans, kes vajab MM-punkte ja seljataha on lähim konkurent ligi kahe minuti kaugusel.

Lappi / Ferm olid Horvaatia ralli 2022 esimesed katkestajad

Esapekka Lappi / Janne Ferm

Positsioon peale SS8: 57 (+1:19:54,6)

Tänavuse Horvaatia MM-ralli avapäeva esimene katkestaja oli võistluspaar nr.4 ehk Lappi / Ferm. Soomlaste võistlusauto tabas ühes libedas paremkurvis olnud suurt kivi, mis lõhkus Toyota vedrustuse. Päev lõppes seega enne, kui alata sai ja mingis mõttes võin möödunud aastaga paralleeli tuues öelda, et Lappi tegi Rovanperä. Laupäevale esimese võistlusautona startiva Lappi ülesanne saab tõenäoliselt olema kilomeetreid koguda ja samas võimalik, et teele võimalikult palju sodi tuua, et konkurentide elu, kes Rovanperä skalpi püüdma asuvad raskemaks teha.

Neuville / Wydagehe kasvatasid muskleid. Tänak / Järveoja võtsid päevast maksimumi

Enne Horvaatia MM-rallit oli suur küsimärk, et millises seisus on Hyundai Motorsport võistlusautod. Rasketes oludes sõidetud reedene võistluspäev annab meeskonnale põhjust rahul olla, sest ebaõnneta oldaks heitluses esikohale ja TOP5 lõpetasid kõik kolm võistlusautot

Neuville / Wydaeghe teenisid ülesõidul kihutamise eest ajatrahvi

Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe

Positsioon peale SS8: 4 (2:04,1)

MM-arvestuse teised mehed alustasid võistlust hästi ja olid terve päeva jooksul ainsad, kes liidrite vastu suutsid vaheaegades pidevalt rohelisi splitte näidata (vähemalt esimeses). Päeva viimase katse belglased võitsid. Kui hommikuse ringi neljast katsest lõpetasid Neuville / Wydaeghe kolm teisel kohal ja hoidsid teist kohta ka üldarvestuses, siis enne hoolduspausi elasid nad üle ärevad hetked, kui nende Hyundai i20 N Rally auto ei käivitunud. Nii pidid belglased ligi kilomeetri rasket autot kahekesi lükkama ja kohale jõudes olid mõlemad mehed füüsiliselt täiesti läbi omadega. Neli minutit ajakontrolli hilinemine tähendas aga 40 sekundilist karistust ja üldarvestuses neljandaks kukkumist.

Õnneks lahendati hoolduses nende auto probleem (tõenäoliselt generaatori) ja nii said belglased teisel ringil aega tagasi võtma asuda. Kui esimesel korduvkatsel õnnestus neil kohe teiseks tagasi tõusta, siis järgneval tuli nende autosse palju vett, mis muutis autos olnud tingimused nii niiskeks, et auto klaasisoojendi ei suutnud kõike seda niiskust ära kuivatada. See tähendas, et Neuville pidi 5-6 km sõitma kehva nähtavusega ja aega kaotama. Päeva lõpus anti belglasele veel minut trahvi, sest neljanda kiiruskatse ajakontroll punkti eelnenud ülesõidul sõitsid nad ligi 160 km/h kiirusega koguni 11 km vältel. Lisaks peavad belglased lähima aasta jooksul tegema kaks päeva ühiskondlikku tööd.  

Tänak / Järveoja võtsid reedest maksimumi

Ott Tänak / Martin Järveoja

Positsioon peale SS8: 2 (+1:23,3)

Ott Tänak / Martin Järveoja startisid avapäeva katsetele kaheksanda võistluspaarina. Avaringi jäik auto seade ja keerulised ning mudased olud tähendasid, et TOP3 mahuti katsetel vaid korra.

Hoolduspausile tuldi 47,3 sekundilises kaotuses. Kui avaringi katsetelt pääsesid eestlased nö. puhaste paberitega, siis võistluspäeva eelviimasel katsel purunes nende autol 5km enne katse lõppu rehv ja viimasel katsel streikis hübriidsüsteem. Rasketest oludest ja probleemidest hoolimata eestlastelt korralik päev ja laupäevased kuivemad tingimused ning võrdsemad tingimused võivad tähendada head.

„Täna oli väga nõudlik päev, kus oli kehv nähtavus ja rajal palju enam muda, kui me arvasime. Lootsin, et meid ootab ees asfaldiralli, kuid see oli väga mudane. Arvestades millega me täna silmitsi seisime, siis võtsime sellest olukorras maksimumi ja peame olema õnnelikud. Ma arvan täna proovisid kõik selle päeva üle elada ja saame näha, mis saama hakkab, kui tingimused paranevad. Loodame, et oleme homme rohkem konkurentsis, eriti kui saame sõita šlikk rehvidega. Meie fookus on hetkel mitte meistrivõistlused vaid ralli ja siin endast parima andmine nii meie enda, kui meeskonna heaks,“ võttis Tänak Horvaatia ralli avapäeva kokku.

Solberg / Edmondson liikusid reedel kasvavas tempos

Oliver Solberg / Elliott Edmondson

Positsioon peale SS8: 5 (2:38,5)

Solberg juuniori Horvaatia ralli avapäev pakkus nii naudingut, kui ka ärevaid hetki. Sellegipoolest võib nii meeskond, kui noormees ise oma esitusega rahule jääda. Kohe avakatsel spinni teinud ja kuuendal katsel rajaäärest lisa võtnud ja auto lõhkunud Solberg näitas päeva eelviimasel katsel kolmandat aega, mis annab aimu, et noormees on kiire õppija. Päeva lõpus sõnas rootslane, et kuna ta eelmisel aastal sellel rallil ei osalenud, siis oli eesmärk esimesel ringil ajad kirja saada ja legendi parandad ning teistel läbimistel  juba proovida kiirem olla. Nii ka läks.

Laupäeval ootab Solbergi ees raske katsumus, sest tema seljataga on vaid 10,6 sekundi kaugusel Evans.

M-Sport meeskonna neljast autost jõudis finišisse vaid üks

Montes hooaega võiduga alustanud M-Sport meeskonna kaks järgnevat rallit pole loodetud tulemust toonud. Horvaatia ralli avapäeval jäid rajaäärde koguni kolm Ford Puma Rally1 autot, millest üks enam liiga suurte kahjustuste tõttu laupäeval starti ei tule.

Breen / Nagle heitlevad poodiumikoha nimel

Craig Breen / Paul Nagle

Positsioon peale SS8: 3 (+1:35,2)

Kui Toyota meeskonna lippu hoidsid reedel kõrgel Rovanperä / Halttunen, siis M-Sport Fordi oma Breen / Nagle. Iirlased ootasid reedelt selliseid tingimusi, kuid tõenäoliselt lootsid nad positsiooni mõttes reede lõpuks enamat, kui neljas koht. Kui avakatselt said M-Sport võistlejad kirja kolmanda aja, siis järgneva katsel elasid üle äreva hetke, kui üks vasakkurb liiga libedaks osutus. Breeni kiire reageerimine päästis Puma Rally1 auto rajaäärse veehüdrandiga kokkupõrkest. Päeva lõpp kulges iirlastel pigem langevas tempos ja tõenäoliselt oli selle põhjuseks ka selleks hetkeks -2 autot M-Sport poolt vaadates. Laupäeval läheb Breen kindlasti tõestama, et temas on seda sisu heidelda poodiumi eest. Tänakust jääb Breen enne laupäevaseid katseid maha 11,9 sekundiga.

Reede ei olnud Greensmith / Anderssoni parim päev

Gus Greensmith / Jonas Andersson

Positioon peale SS8: 27 (+13.14,1)

Gus Greesmithi päev algas kohe äreva hetkega, kui ta ühte vasakusse tagasipöördesse liiga suurel kiirusel tuli ja vesiliug Puma Rally1 auto rajapervele juhatas. Õnneks pääses britt sellest momendist vaid ehmatusega. Katsete avaringi viiendana lõpetanud Greensmith / Anderssoni mured algasid aga alates viiendast katsest, kus nad koguni kaks esimest rehvi lõhkusid. Kuna neil oli kaasas kaks varu tähendas see seda, et eksimiseks rohkem ruumi polnud. Kahjuks aga arvas rallijumal teisiti ja viimasel katsel purunenud rehv tähendas seda, et ülesõidule neil asja polnud ja tuli võistlus kaheksandalt kohalt katkestada.

Kaks katset ja kolm rehvi?

Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais

Positsioon peale SS8: 54 (+1:05:18.8)

Horvaatias rallil MM-sarja comebacki teinud Loubet / Landais lõhkusid juba avakatsel kaks rehvi ja kui ka järgneval katsel rehv purunes oli nende jaoks päev lõppenud. Sellest kas prantslane on ka Sebastien Loebi Monte võiduauto roolis konkurentsis kahjuks aimu ei jõudnudki saada. Ehk äkki laupäeval?

Fourmaux / Coria lõhkusid sel hooajal juba teise Ford Puma Rally1 auto

Adrien Fourmaux / Alexander Coria

Positsioon peale SS8: Katkestanud

Ainus Rally1 võistluspaar keda laupäeval enam stardis ei näe on Fourmaux / Coria. Mehed, kes tulid Horvaatiasse kõrgete ootustega, et lõpuks punktiarve avada ei suutnud seda ka siin. Sel hooajal juba teist korda päris suure avarii teinud ja Ford Puma kasutuskõlbmatuks muutnud prantslane hakkab vaikselt Malcolm Wilsoni kannatust proovile panema. Kolmanda kiiruskatse esimeses kurvis välja sõitnud Fourmaux oleks võinud ju hoiatusena võtta Neuville samas kurvis nappi pääsemist, kuid tundub, et Fourmaux sel ajal WRC All Live ei vaadanud. Tundub, et enne Portugali rallit peab prantslane taas Inglismaal M-Sporti külastama, et enda võistlusauto, mis sel korral turvapuuri kahjustuse sai taas sõidukorda seada.  

Virves / Lesk on avapäeva järel JWRC liidrid

Virves/ Lesk juhivad JWRC arvestuses. Linnamäe / Morgan katkestasid

JWRC hooaja teise etapi avapäeva võitsid Robert Virves / Aleks Lesk. Eestlased küll katsevõiduni ei jõudnud, kuid sellegipoolest suudeti päeva esimeses pooles kätte võidetud edu päeva lõpuni hoida. Eestlased lähevad laupäevale vastu napi 0,7 sekundilise eduga soomlaste Sami Pajari / Enni Mälköneni ees.

„Peame olema õnnelikud. Sellistes tingimustes sõita on meie jaoks esmakordne kogemus ja kahjuks oli meil viimasel katsel rehvipurunemine. Vaatame, mis olud meid homme ees ootavad kurvide lõikamistel. Mul pole selliste lõikamistega kogemusi ja see olukorda lihtsamaks ei tee,“ võttis Virves päeva kokku.

WRC2 arvestuses Horvaatias osalev Georg Linnamäe / James Morgan näitasid avapäeval kuni kuuenda katseni tempot, mis andis neile WRC2 arvestuse 11.koha. Kuuendal katsel aga sõitis Eesti / Briti ühisekipaaž ühe sirge järgse kurvi eel teelt välja ja radiaatori purunemise tõttu tuli päev kahjuks katkestada.  Homme on ALM Motorsport võistlejad rajal tagasi.

WRC2 klassis hoiavad peale avapäeva liidrikohta Yohan Rossel /Valentin Sarreaud.

Fotod: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport, Robert Virves Instagram

Back to top button