Horvaatia ralli testikatse parimad olid MM-liidrid Rovanperä / Halttunen. TOP6 kolm Hyundai Motorsport võistluspaari

MM-liidrid Rovanperä / Halttunen näitasid testikatsel kõigile tagatulesid

Neljapäeva hommikul lõppes Horvaatia pealinnas, Zagrebis ligi kahe kuu pikkune autoralli MM-hooaja 2022 võistluspaus ning ees ootas hooaja kolmanda MM-ralli testikatse.

MM-liidrid Rovanperä / Halttunen Shakedown katse parimad

Teist aastat järjest stardivad Horvaatia rallile MM-liidritena Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen. Toyota GR Yaris Rally1 autol sõitvad soomlased läbisid testikatse kolmel korral ja sõitsid võidu toonud aja 1.52,5 välja viimasel korral.

„Tunne on hea, kuid homme saavad olema totaalselt teised tingimused. Ootame ja vaatame, mis saama hakkab. Üks on kindel, et põnev saab olema,“ võttis Rovanperä testikatse kokku.

Toyota Gazoo Racing meeskonna paremuselt teise tulemuse sõitsid välja Esapekka Lappi / Janne Ferm. Möödunud aastal Horvaatias mitte võistelnud soomlased said sarnaselt kaasmaalastega parima aja kirja just kolmandal läbimisel. Parimast ajast jäid nad lõpuks maha 1,3 sekundiga.

Möödunud aastal testikatse võitnud ja ralli vaid 0,6 sekundiga kaotanud Elfyn Evans / Scott Martin tundusid üllatavalt „tempost maas“ ja hoidsid kahe Shakedown katse läbimise järel alles 10. kohta. Seejärel viibisid britid päris pikka aega hooldusalal ja läbisid katse seejärel veel kahel korral. Nelja läbimise parimaks ajaks sõitsid nad välja aja 1:54,8, mis jäi meeskonnakaaslastele alla 2,3 sekundiga.

Üldarvestuses piisas selleks seitsmendaks kohaks. Evansi hooaja algus on olnud kehva ja punktitabelist vaatab vastu vaid 4 punkti. Seda on koguni 42 punkti vähem, kui meeskonnakaaslasel Rovanperäl. Möödunud aastane tulemus võiks britile anda enesekindlust, kuid teised tingimused ja avapäeva üheksas stardipositsioon teevad sellest väga raske ülesande.

Takamoto Katsuta / Aaron Johnston läbisid testikatse neljal korral ja said parimaks ajaks kirja 1.55,0, mis oli 2,5 sekundit kehvem, kui Rovanperä / Halttunenil. Asfaldi taustaga Katsuta näitas möödunud aastal Horvaatias väga kiiret sõitu ja võitis kaks kiiruskatset. See sama katse on kavas ka sel aastal (SS2/6), kuid sel korral ilmaennustust uskudes sootuks teistes tingimustes.

„Enesekindel? Ilm saab keeruline olema. Pean tegema targa sõidu ja vigu mitte tegema, kuid kindlasti saab eesootav raske olema,“ sõnas Taka Shakedown katse esimese läbimise järel.

Toyota Gazoo Racing meeskonna kohad Shakedown katsel: 1, 5, 7 ,10

Tänak / Järveoja Shakedown katse tulemus andis põhjust rahuloluks

Hyundai näitas üllatavalt head minekut

Horvaatia ralli eel on üks suuremaid küsimusi olnud, et kuidas saab Hyundai asfaldil hakkama? Monte kesine esitus, kuid Rootsis juba oluliselt parem tempo annab alusta arvata, et kruusal peaks uus Hyundai i20 N Rally1 auto kiire olema (selleks on saadud teha ka arendust ja teste Soomes), kuid kuidas on lood kõva pinnasel? Ott Tänaku võistluseelne kommentaar andis alust, et asfaldil pole Hyundai üleliia testida saanud ning arenduse sammud on olnud pigem väikesed, kuid suured.

Neljapäeva hommikune testikatse andis põhjust naeratamiseks kogu Hyundai Motorsport meeskonnale. Olgugi, et testikatse oli vaid 3,65 km pikk ja sõideti kuivades oludes, siis kaks autot TOP3 on kindlasti hea algus.

Lõuna-Korea meeskonna parima tulemuse sõitsid välja Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe, kes kaotasid katse võitnud soomlastele vaid 0,1 sekundiga. Neljal korral katse läbinud belglased olid Horvaatias heas hoos ka möödunud hooajal, kui lõpetasid avapäeva liidrina. Kahjuks ei õigustanud laupäevane rehvistrateegia end ning ralli lõpuks tuli leppida kolmanda kohaga. Kui auto peaks toimima, siis peaks Neuville olema üks suurimaid pretendente Horvaatia ralli 2022 võidule. Seda juba avapäeva stardipositsiooni ja eelmise aasta kogemuse põhjal.

„Hea on peale pikka pausi taas Hyundai i20 N Rally1 auto roolis istuda. Testikatse oli meie poolt hea ja jäime liidritest vaid kümnendiku kaugusele. Rallist tuleb ilmaolude tõttu suur väljakutse, kuid me ei jõua starti ära oodata,“ sõnas Neuville enda pressiteenistuse vahendusel.

Hyundai Motorsport meeskonna teise TOP3 koha eest testikatsel hoolitsesid Ott Tänak / Martin Järveoja. Eestlased läbisid katse kolmel korral ja näitasid parimal korral aega 1.53,3. Kahe esimese Shakedown katse läbimise järel hoidsid eestlased liidrikohta. Kui Neuville läheb reedel starti teiselt positsioonilt, siis Tänak / Järveoja alles kaheksandana, mis tähendab, et kui ilmaennustus peab paika, siis saab eestlaste sõidujoon olema lisaks vihmaveele kaetud ka muda ja muu sodiga, mis konkurendid kurve lõigates teele on toonud. Tänak sõnas testikatse esimese läbimise järel, et ta sai rallieelses testis sõita vihmas, kuid kuivades oludes ja šlikkidega esmakordselt alles võistluse ametlikul testikatsel.  

Kolmandat korda sel hooajal Hyundai Motorsport värve esindav Oliver Solberg / Aaron Johnston läbisid testikatse sarnaselt eestlastega kolmel korral. Parimaks ajaks sõitsid nad välja 1.54,8, mis andis paremusjärjestuses kuuenda koha. Solberg eksis korra kohe esimesel läbimisel, kui ühe parema väikesest nukkist allatulekul külje liiga ette lasi ja napilt postiga kokkupõrkest pääses, kuid muus osas läks kõik tõusvas tempos. Noore rootslase eesmärk saab see weekend olema ei muud, kui kogemused, kogemused ja veelkord kogemused.

Hyundai Motorsport meeskonna kohad Shakedown katsel: 2, 3, 6

Breen / Nagle lähevad püüdma Horvaatia ralli võitu

Kas Breen saab talle pandud kohustustega hakkama?

M-Sport meeskond on Horvaatias stardis koguni nelja Ford Puma Rally1 autoga. Kindlasti ootab meeskonnajuht Rich Millener parimat tulemust ja miks mitte ka võitu võistluspaarilt Craig Breen / Paul Nagle. Iirlased alustasid hooaega poodiumikohaga, kuid olid selle tulemuse hale vari Rootsis. Horvaatia ralli testikatsel neljanda tulemuse välja sõitnud ja 1,3 sekundit kaotanud mehed ootavad võistluse avapäevalt vihma. Need on tingimused, mis peaks neile andma stardipositsiooni eelise (5) ja meenutama nendele tingimusi (kitsad teed, vahelduv pidamine, vihm), kus on aastaid Iirimaa meistrivõistlustel võisteldud. Breen pole veel karjääri jooksul MM-rallit võitnud, kuid nüüd on ta öelnud, et läheb seda esimest just Horvaatias püüdma.

M-Sport meeskonna punktiarvestuse liidrid on peale kahte sõidetud rallit Gus Greensmith / Jonas Andersson. Kas Briti / Rootsi ühisekipaaži hea minek jätkub ka Horvaatias selgub pühapäevaks. Kindel on see, et Greensmithi oluliselt parem sõitmine sai alguse just möödunud aastal Horvaatias ja see momentum kestab siiani. Montes karjääri esimese katsevõidu võtnud britt on kindlasti hea õnne korral võimeline sama tulemust kordama ka Horvaatias, kuid peamine eesmärk võiks olla tehniliste probleemideta finišeerimine.  

Testikatse positiivse üllatuse pakkusid MM-sarja comebacki teinud Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais, kellel on see esimene start uues meeskonnas ja uue võistlusautoga. Testikatsel üheksanda aja välja sõitnud prantslased jäid liidritest maha 2,4 sekundiga.

Noore prantslase käsutuses on sel nädalavahetusel Sebastien Loebi insener, tema Monte-Carlo recce ja ka võistlusauto. Seega on kõik tingimused M-Sport meeskonna poolt Loubet´le loodud. Nüüd tuleb ise mees olla ja see kõik tulemuseks vormistada. Lihtne see olema ei saa, sest avapäevale stardib ta viimase ehk 11. Rally1 autona.

Üllatavalt näitas testikatse kõige kehvemat Rally1 autode aega võistluspaar Adrien Fourmaux / Alexander Coria. Prantslased läbisid testikatse kolmel korral ja said parima aja kirja teisel läbimisel, kui näitasid aega 1.55,9.

Möödunud aastal just Horvaatias WRC autoga debüüdi teinud ja absoluudis viiendana lõpetanud Fourmaux soovib kindlasti nulliga alanud hooaja alguse nüüd tõusuteele keerata. Kas ta ka seda suudab, see selgub juba pühapäeval.

M-Sport meeskonna kohad Shakedown katsel: 4, 8, 9, 11

Virves / Lesk näitasid möödunud aastal JWRC asfaldirallidel väga head kiirust

Georg Linnamäe / James Morgan ja Robert Virves / Aleks Lesk said testikatsel kirja neljandad resultaadid

WRC2 klassis osaleb eestlastest Horvaatias Georg Linnamäe, kes näitas koos Briti kaardilugeja James Morganiga testikatsel head minekut. VW Polo GTI R5 autoga sõitvad mehed sõitsid välja aja 2.01,0, mis andis 28 WRC2 auto hulgas neljanda tulemuse. Katse parima aja välja sõitnud Stephane Lefebvre / Andy Malfoyst jäid nad maha 1,3 sekundiga. Linnamäe on teinud väga korraliku hooaja alguse ja kui kõik õnnestub peaks WRC2 Junior arvestuse esikoha kaitsmine ja WRC2 üldarvestuse TOP6 olema täitsa püütav siht.

JWRC klassis võistlevad Robert Virves / Aleks Lesk läbisid testikatse kolmel korral ja said parimal korral kirja aja 2.08,5. Absoluutarvestuses neljanda tulemuse välja sõitnud eestlased jäid parimat aega näidanud Jean-Baptiste Franceschi / Anthony Gorguilost maha 3,3 sekundiga. Möödunud aastal näitasid Virves / Lesk just asfaldirallidel väga head tempot ja Rally3 autoga suudeti enne tänavust rallit Sloveenias toimunud võistlusel seljatada pea kõik Rally2 autod.

Horvaatia ralli tesitkatse TOP10

1.🇫🇮Rovanperä / 🇫🇮Halttunen 1:52,5
2.🇧🇪Neuville / 🇧🇪Wydaeghe +0,1
3. 🇪🇪Tänak / 🇪🇪Järveoja +0,8
4.🇮🇪Breen / 🇮🇪Nagle +1,3
5.🇫🇮Lappi / 🇫🇮Ferm +1,3
6.🇸🇪Solberg / 🇬🇧Edmondson
7.🇬🇧Evans / 🇬🇧Martin +2,3
8.🇬🇧Greensmith / 🇸🇪Andersson +2,3
9.🇲🇫Loubet / 🇲🇫Landais +2,4
10.🇯🇵Katsuta / 🇮🇪Johnston +2,5

Horvaatia MM-ralli saab Eesti aja järgi alguse reede hommikul 09:33. Avapäeval ootab võistlejaid ees kaheksa kiiruskatset ja 120,38 katsekilomeetrit. Ilmateade on Zagrebi piirkonda lubanud tugevat vihmasadu.

Kõik Powerstage ja rallisõbrad on nädalavahetusel oodatud jälgima Horvaatia ralli Live Blogi – https://powerstage.ee/live/horvaatia-ralli-live-2/ ja kellel veel Horvaatia ralli ennustus tegemata või soov peale Shakedown katse tulemuste järgselt muuta, siis veel jõuab – https://powerstage.ee/fantasy/

Fotod: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport, Robert Virves FB

Back to top button