Hyundai Motorsport läheb Rootsi rallile vastu uue disaini ja tugeva kooseisuga
Homme hommikul 10:01 antakse Rootsis, Umeå start autoralli MM-hooaja 2024 teise etapi Shakedown katsele ja sama päeva õhtul 20:05 võistluse avakatsele. Hyundai Motorsport läheb hooaja ainsale talverallile vastu tugevas kooseisus, kellel kõigil varasemalt Rootsi teedelt ette näidata poodiumikohad. Mõneti üllatavalt, kuid samas arusaadavalt on kahe ralli vahel muutunud Hyundai i20 N Rally1 võistlusautode disain, mis alles Monte-Carlo ralli eel uue kujunduse said.
Hyundai rallimeeskonda seob Rootsi MM-ralliga ajalugu, mis ulatub aastasse 2000, kui Lõuna-Korea meeskond just Rootsis MM-debüüdi tegi. Rootslane Kenneth Eriksson lõpetas ralli toona 13 kohal. Pärast MM-radadel eemalt olemist oli Hyundai Rootsis taas stardis aastal 2014 ja kuni tänaseni on meeskonnal nendelt lumistelt teedelt ette näidata 8 poodiumikohta ja aasta 2018 võit, mille sõitsid välja Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul. Möödunud aastal tõid meeskonnale topelt poodiumi varalahkunud Craig Breen, kelle auks sel aastal nimetatud SS2/5 nimega #42 Brattby ja Thierry Neuville.
Hyundai Motorsport president ja meeskonnajuht Cyril Abiteboul: “Rootsi ralli on kalendris ainuke talveetapp ja pärast leebeid olusid Monte-Carlo rallil kogeme seda tüüpi katet esimest korda alates eelmisest aastast. Tahame jätkata avaetapi võidu hoogu ja teame, et meil on Thierry ja Ottiga nende varasemate võitude põhjal potentsiaali. See on Esapekka esimene võistlus pärast eelmise aasta Jaapani rallit ja meil on hea meel näha temas uut hingamist, kui ta alustab osalist hooaega. Rootsi on meie jaoks eriline ja seda tänu Craigi möödunud aastasele poodiumile. On väga tore näha, et tema mälestust austatakse Brattby ümbernimetamisega.Tahame parimat võimaliku tulemust, seega on meie ülim eesmärk nädalavahetuse tipptasemel lõpetamine.“
MM-liidrina lähevad avapäeval rajale Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe. Kui Neuville 2018 Rootsi MM-ralli võitis, siis startis ta avapäevale viiendana. Nädalavahetuseks lubatakse Umeå ümbrusesse korralike lumeolusid ja külmakraade, mis võib belglaste jaoks tähendada teepuhastajana suurt ajakadu.
Thierry Neuville: “Ootame Rootsis palju lund ja külmakraade. See on võistlus, mis oli eelmisel aastal rohkem hallatavam, kuid on varem olnud pisut keerulisem. Vajame seetõttu autolt palju täpsust ja reaktsioonivõimet, et saaksime seda ühest kurvist teise visata ja tõhusust maksimeerida. Lumevallid on suur oht ja eriti siis, kui temperatuur on tavapärasest kõrgem. Kui on külm, siis on need millele saate toetuda, et aidata teil kiiremini liikuda. Puhas sõit, rehvide säästmine ja stardikoht on kõik tegurid, mis võivad selle väga keeruliseks muuta, kuid meie eelmise aasta kogemuse põhjal oli esimene päev väga võrdne. Olen alati Rootsi rallit nautinud ja seega sihime tugevat tulemust.“
VIDEO: Thierry Neuville Rootsi MM-ralli eelne test
Aastase pausi järel on Rootsi lumel Hyundaiga tagasi Ott Tänak / Martin Järveoja, kes lähevad starti möödunud aastaste võitjatena. Just eestlased olid need, kes möödunud aastal Fordiga sõites Hyundai duole tagatulesid näitaid ja seda hoolimata faktist, et kogu ralli jooksul võideti vaid üks kiiruskatse vs Hyundai 10. Tänak / Järveojal on Rootsi teedelt lisaks möödunud aastale võit ette näidata ka hooajast 2019, kui nad võistlesid Toyotaga. Seega on eestlastel kahe autotootjaga võidud kirjas ja sel korral minnakse püüdma taas võitu, mis oleks nende karjääri 20! Senine parim tulemus Hyundaiga pärineb aastast 2020, kui lõpetati teisel kohal. Aasta hiljem võitsid eestlased Lõuna-Korea autotootja toodangul MM-rallina sõidetud Arctic ralli. Kui möödunud aastal said Tänak / Järveoja Rootsis avapäeval rajale neljandana, siis sel korral kolmandana.
Ott Tänak: “Rootsi on tõesti tore ralli, mis on peamiselt seotud puhta sooritusega. Teed on lihtsad ja tasased ning see ei tekita autodele tõsist pinget ja muudab tempo maksimeerimise lihtsamaks. Varem on Umeås tore olnud ja ma tahaks veel kord näha suuri lumevalle ja jäiseid teid. Lumevallid on Rootsis pigem toeks, kui riskiks. Enamasti saad neid limiidi ületamiseks enda huvides ära kasutada, nii et kui lumevall sind endaga kaasa viib, siis oled ilmselt liiga palju üle limiidi olnud. Täielikus pimeduses toimuvad katsed on alati omajagu väljakutset pakkuvad, sest sa ei näe eriti palju ja mõnikord ainult seda kuhu tuled näitavad. See koos lumel sõitmisega tähendab, et võite ootamatult end küljel leida. Teisest küljest on lumi üsna hea helkur, nii et ma ütleksin, et see on lihtsam kui sõita sellistes kohtades nagu mudane Wales. Eesmärk on teha hea sõit. Võitsime selle võistluse eelmisel aastal ja anname endast parima, et taas eesotsas võidelda.“
VIDEO: Ott Tänaku Rootsi -ralli eelne test
Rootsis teevad hooaja avastardi Esapekka Lappi / Janne Ferm, kes on varasemalt Rootsis poodiumil seisnud kahel korral, kui nad sõitsid Toyota ja Citroeni meeskondades. Möödunud aastal heitlesid soomlased samuti poodiumikoha eest, kuid rehvi delamineerimine 13.kiiruskatsel ja selle tagajärjel lumevalli sõit röövisid palju aega, et edasi kõrgest kohast unistada.
Esapekka Lappi: “Rootsi ralli on võistlus mida ma kindlasti naudin ja on suurepärane koht oma hooaja alustamiseks. Arvan, et kui olud on ootuspärased, siis tagantpoolt startimine on suur eelis, kuna värske lumi aetakse esimeste autode poolt ära ja pidamine on suurem. Kui aga on väga külm ja rohkem miinus 20 ringis, siis võib õhus lennata palju lumetolmu, mis halvendab tagantpoolt startijate nähtavust. Teine Rootsi ralli põhiomadus on vahe katsete esimese ja teise läbimise vahel. Esimesel on tee tavaliselt sile ja sellele saab normaalselt läheneda, kuid teisel võivad tekkida suured roopad, mis nõuavad päris palju oma sõidustiili kohandamist. Meie eesmärk võib nädalavahetusel muutuda ja oleneb, kus me oleme, kuid loodetavasti võitleme poodiumi eest.“
VIDEO: Esapekka Lappi Rootsi MM-ralli eelne test
Rootsi MM-ralli Shakedown katse saab alguse neljapäeval 10:01. Kõigil Rootsi MM-ralli sündmustel hoiab pilku peal ka Shell Helix Powerstage Live Blogi.
Fotod: Hyundai Motorsport