Hyundai Motorsport läheb WRC hooajale 2024 vastu tugeva ja kogenud kooseisuga!
WRC hooaja 2024 avakatse koputab iga minutiga aina tugevamini uksele ja Lõuna-Korea meeskonda ootab pärast 2014. aasta comebacki WRC sarjas 11. hooaeg. Inglise keelse sõnaga comeback saab iseloomustada ka peaaegu, et poolt Hyundai tänavust kooseisu, mis lisab meeskonnale juurde veel vajaliku kogemust meestelt, kellel ka ette näidata MM-tiitlid.
Hyundai ajalugu Monte teedel
Hyundai WRC autoga tehti esimest korda Monte-Carlo rallil start aastal 2001, kui Hyundai Accent WRC autol olid stardis varalahkunud Colin McRae vend Alister ja 1997. aasta Monte-Carlo ralli võitja Pierro Liatti. Kui itaallase auto mootor kestis vaid ühe katse, siis McRae juunior auto finišini ja lõpuprotokolli kanti seitsmes koht, mis jäi Lõuna-Korea autotootja Monte parimaks tulemuseks pikkadeks aastateks. 2014. aastal oli Hyundai MM-sarjas tagasi uue Hyundai i20 WRC autoga, kuid finišisse ei jõudnud ei Thierry Neuville ega ka Dani Sordo. Aasta hiljem olid mõlemad piloodid Monte teedel tagasi ja sõitsid mõlemad senise parima Hyundai tulemuse üle. Belglasele viies ja hispaanlasele kuues koht. VW valitsemisajal oli keeruline teistel Saksa täpsuse ja kiirusega sammu pidada, kuid Hyundai pilootidest suutis seda Neuville, kes 2016.aastal meeskonnale Monte teedelt esimese poodiumikoha (3.koht) tõi. Kulus veel neli aastat, kui see sama belglane tõi 2020.aastal Hyundaile nendelt legendaarsetelt teedelt Hyundai i20 Coupe WRC võisteldes seni ainsa võidu. Tänaseks on Hyundail ette näidata lisaks ühele võidule kokku neli poodiumikohta, mis kõik välja sõidetud Neuville poolt. Hyundai auto on Monte ajaloo jooksul stardis olnud 65 korda. Olgu võrdluseks toodud, et Fordil on see number 1384! Katsevõite on Lõuna-Korea tootjal nende aastate jooksul ette näidata 36. Loodetavasti saab see statistika juba sel korral kõvasti lisa.
Hyundai Motorsport saadab järjekorras 92. Monte-Carlo ralli starti kolm Hyundai i20 N Rally1 autodega sõitvat võistluspaari ja meeskonna juht Cyril Abiteboul on meeskonna eesmärgiks sel hooajal seadnud nii individuaalsed, kui ka meeskondlik tiitel.
Hyundai Motorspordi president ja tiimipealik Cyril Abiteboul
„Ootame väga 2024. aasta FIA autoralli MM-hooaja katsetele naasmist. Vaadates ajakava ja ilmateadet, siis on meid ees ootamas hoopis teistsugune võistlus, kui möödunud aastal. Meie eesmärk on Monte-Carlos teha puhas nädalavahetus ja kasutada võimalikult palju värsket algust. Hooaeg on pikk ja meil on autos kaks uut sõitjat Ott ja Andreas, mis tähendab, et neil võib vaja minna aega, et keerulistes oludes tempo üles leida. Samuti on see esimene kord, kui kõik võistlevad uuendatud punktisüsteemiga, mis lisab võistlusele uut dünaamikat. Loodame hästi esineda ja usun, et meil on selleks kõik olemas.“
#11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe
Starte: 12 / 5
Parim resultaat: 1 (2020) / 3 (2021, 2023)
Hyundai meeskonna kõige kogenum piloot on juba eelpool mainitud Thierry Neuville, kes meeskonnas olnud alates 2014. aastast. Belglase kõrval võtab neljandat hooaega koha sisse Martijn Wydaeghe. Kas karjääri 156. starti tegeva belglase õnnenumber on 13, seda näeme juba pühapäeval, sest just nii mitmendat korda on Neuville Monte stardis.
“Mul on hea meel, et saan jätkata oma teekonda Hyundaiga oma 11. hooajal. Nad on mind palju usaldanud ja olen aidanud neil viimase kahe aasta jooksul autot arendada. Meie 2024. aasta eesmärgid on pingutada nii sõitjate, kui ka tootjate meistritiitli nimel ning esimene samm selle saavutamiseks on hea esinemine Monte Carlos. See on raske võistlus ettearvamatute ilmastikutingimuste ja erineva pinnaprofiili tõttu, eriti õhtustel katsetel. Oleme seal varem konkurentsivõimelised olnud ja teame mida on vaja poodiumil seismiseks. Sel aastal püüame saavutada parimat võimalikku tulemust,“ sõnas Neuville algava Monte-Carlo ralli eel.
VIDEO: Thierry Neuville Monte-Carlo ralli 2024 eelne test
#8 Ott Tänak / Martin Järveoja
Starte: 10 / 7
Parim resultaat: 2 (2018)
Pärast aastast pausi on Lõuna-Korea meeskonnas tagasi 2019. aasta maailmameistrid Ott Tänak ja Martin Järveoja. Just sellel rallil istusid 2017.aastal eestlased MM-teedel esimest korda ühes autos. Juba kolmandal katsel võeti ühine katsevõit ja võistlus lõpetati hoolimata auto probleemidest kolmandal kohal. 2019. aastal olid eestlased avapäeva lõpuks ka liidrikohal, kuid rehvipurunemine ei lasknud lõpuks võidu eest heidelda. 2020. aastal alanud Hyundai periood palju põhjust rõõmustamiseks ei andnud, sest kolme seal veedetud aja jooksul finišisse ei jõutudki ning lisaks elati 2020. aastal üle karjääri kõige hirmsam väljasõit, mis oli õnneliku lõpuga. Nüüd on eestlased valmis restardi tegema ja olnu seljataha jätma ning igal rallil taas võidu eest heitlema. Tänakut on Monte teedel ees ootamas karjääri 150. MM-ralli start!
„Hooaja alustamine Monte-Carlos on alati väljakutse. Sel aastal kolib võistlus tagasi Gapi piirkonda, seega eeldame, et tingimused on segased ja keerulised ning lund ja jääd võib olla rohkem, kui viimastel hooaegadel. Kuigi meil oli vaid ühe päevane test, siis vedas meil tingimustega päris palju, sest saime lisaks märjematele ja jäisematele teedele sõita ka šlikk rehvidega. Üldiselt oli tunne autos hea ja leidsime mõnusa rütmi. Meie eesmärk rallil on saavutada poodiumikoht, kuid loomulikult püüdleme parima võimaliku tulemuse poole,“ rääkis Tänak ralli eel Hyundai pressiteate vahendusel.
VIDEO: Ott Tänak / Martin Järveoja Monte-Carlo ralli 2024 eelne test
#9 Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen
Starte: 8 / 2
Parim resultaat: 2 (2016) / 7 (2022)
Kui sissejuhatuses sai mainitud, et poolt Hyundai meeskonda saab iseloomustada sõnaga comeback, siis lisaks Tänak / Järveojale on meeskonnas tagasi ka sealt 2019. aasta lõpus ära saadetud Andreas Mikkelsen. Alati kiire norrakas on on Hyundaist lahkumise järel olnud WRC2 klassi tipptegija ja võitnud kaks WRC2 MM-tiitlit, millest viimane tuli mullu. Mikkelsenil oli võimalus liituda ka M-Sport meeskonnaga, kuid ta eelistas juba endale tuttavat keskkonda ja autobrändi. Samas sõnas norrakas, et ta ei tea täpselt mida meeskond temalt ootab sel hooajal, kuid küll sellest juba meeskonnajuht aasta jooksul teada annab. Kui paljud mõtlevad, et Mikkelseni kõrval istuv Torstein Eriksen on oma karjääri 50. MM-stardil tegemas rallimaailma tippautoga debüüti, siis Rally1 autoga küll, kuid WRC auto kogemus on norralasel olemas juba Mads Ostbergi kõrvalt.
„WRC2-lt ralli tippklassi tagasitulek on tõeliselt põnev ja Hyundai Motorsort meeskonda naasta on tõesti väga hea tunne. Täiesti uus auto ja reeglid loovad minu jaoks teistsuguse keskkonna, kuid olen valmis väljakutse vastu võtma. Mul on väga hea meel, et saan sel aastal Monte-Carlos startida – see on põnev ralli, millel on nii palju tegureid. Seal mängib edus suurt rolli rehvivalik ja strateegia, mis tähendab, et on võimalik saavutada hea tulemus ka siis, kui autot nii hästi ei tunne ja pole maksimaalset tempot leidnud. Tahan ralli lõpetada parimal võimalikul positsioonil ja pärast 2022. aasta võitu siin WRC2 klassis olen otsustanud pingutada kuni viimase katseni, et koguda nii palju punkte kui võimalik,“ võttis Mikkelsen eesootava kokku.
VIDEO: Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen Monte-Carlo ralli 2024 eelne test
Fotod: Hyundai Motorsport