Hyundai on Rally1 auto Roll Out testidel kasutanud Emil Lindholmi abi.
Kui Toyota Gazoo Racing meeskond andis nädala keskel teada, et annab Tšiili ja Kesk-Euroopa rallidel võimaluse nende meeskonna noorele piloodile Sami Pajarile, siis Hyundai Motorsport Rally2 auto piloot Emil Lindholm andis täna oma sotsiaalmeedia kontol teada, et on Hyundai eest teinud Rally1 autodega nn. Roll Out teste.
Soome MM-rallist on juba möödas üle kuu, kuid Hyundai Motorsport meeskonna piloot Emil Lindholmil on peale kodurallit olnud veel sõitmist küllaga. Soomlane on juba mitmel erineval korral sõitnud meeskonna Rally1 autodega nn. Roll Out teste Hyundai Motorspordi peakorteri suletud ja asfaldiga kaetud testirajal Saksamaal, Frankfurdi lähedal. Seal testitakse tulevasteks rallideks ettevalmistatud Hyundai i20 N Rally1 autosid ja vaadatakse ning kontrollitakse läbi autode funktsioonid enne võistlusele teele saatmist.
Lindholm sõitis oma esimese Rally1 Roll Out testi juba aprillis ning suve ja sügise algusega on töö Saksamaal märgatavalt suurenenud.
Lindholm on Hyundaile tänulik võimaluse eest sõita Rally1 autoga ja selle tehnoloogiat tundma õppida. Erinevusi Rally2 autost on Lindholmil lihtne loetleda:
- Auto jõuliin, mootor ja hübriid on suurim erinevus võrreldes Rally2 autoga. Kui võimsust on poole rohkem on ka salongis tööd rohkem.
- Autodega sõidetakse nii kõvasti kui võimalik, et kõike saaks proovida. Samuti testitakse auto lisavarustuse funktsioone alates kütteseadmest kuni klaasipuhastajateni.
- Kui autot ei valmistata võistluseks ette õigetes tingimustes, siis võimalikud vead testis ei selgu. Selle töö juures on tore, et iga Rally1 auto proovi juurde kuulub ka korralik kilometraaž
Lindholm tunneb, et Hyundai pakutav võimalus annab talle olulise kogemuse spordi tippautos. Ta on püüdnud igast testist maksimumi võtta.
„Olen suutnud peaaegu iga nädal oma sõidurutiini ja -tunnet säilitada ning see on hea. Hübriidi mõju ja selle ärakasutamise kogemus on oluline, kuna tean nüüd, et kuidas Rally1 autot pidurdada ja kuidas või kus kurvis kiirendada. Kui hübriidvõimendus on kasutusel ja sadakond lisahobujõudu, mõjutab see sõitmist üllatavalt palju. Lisajõudu tuleb arvestada juba kurvi keskel ja vastavalt lisavõimsusele sõidujoont reguleerida. Rally1 auto aerodünaamiline haarduvus on samuti fantastiline ja see lausa trotsib loogikat: mida kõvemini sõidad, seda stabiilsemaks auto muutub. Projekt ei tähenda mulle Rally1 autoga võidusõitu,“ sõnas Lindholm.
Foto: Hyundai Motorsport