Hyundai on Rootsis alates aastast 2015 poodiumilt välja jäänud vaid korra

Hyundai WRC autode ajalugu sai alguse 2000. aasta Rootsi MM-rallil

Järjekorras 70. Rootsi MM-ralli nelja võistluspäeva jooksul tule võistlejatel läbida 18 kiiruskatset ja 301,18 katsekilomeetrit. Teiste seas on võistlusele startimas ka Lõuna-Korea autotootja Hyundai Motorsport võistlejad.

Hyundai Rootsi MM-ralli ajalugu

Veel üks tootja, kelle esimene MM-ralli start toimus just Rootsis on Hyundai. Kuigi Hyundai oli juba paar aastat varem rajale toonud Coupe Kit Carid, siis WRC klassis tehti esimene start aastal 2000. Rootsi MM-ralli starti tulid kaks uut Hyundai Accent WRC autot ja parima tulemuse sõitsid välja Kenneth Eriksson / Staffan Parmander, kes lõpetasid 13. kohal. Aasta hiljem sõitis sama võistluspaar välja juba kaheksanda koha. Sama tulemust kordasid 2002. aastal Rootsis legendaarsed Juha Kankkunen / Juha Repo. 2003. aastal taandus Hyundai autoralli MM-sarjast ja pöördus WRC sarja tagasi 2014. Uue Hyundai i20 WRC debüüt lõppes Juho Hännineni / Tomi Tuomineni poolt 19. kohaga. Järgmisel ja ülejärgmisel aastal võttis Hyundai Rootsist juba poodiumikohad ja 2017. olid Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul teel võidu poole, kuid rumal sõiduviga laupäeva õhtusel publikukatsel tähendas, et 43 sekundiline edu olid kadunud ja sellega ka võit. Mis kehvasti see uuesti ja esimene ning seni ainus Rootsi MM-ralli võit Hyundaile tuli aastal 2018. Alates 2015. on Hyundai poodiumilt välja jäänud vaid korra.

Eestlaste ja Hyundai ajalugu on loomulikult seotud Ott Tänaku ja Martin Järveojaga. 2020. aastal teenisid eestlased just Rootsis Hyundai karjääri esimese poodiumikoha. Võidust jäi neid lahutama 12,7 sekundit.

Hyundai Motorsport meeskonna juht Cyril Abiteboul

„Kuigi me tulime hooaja avavõistluselt Monte-Carlost ära veidi ärritunult, sest meie tempo polnud ootuspärane, siis saame meistrivõistluste seisuga siiski rahul olla. Thierry ja Martijn tegid poodiumile jõudes suurepärast tööd ja Esapekka ja Janne said palju väärtusliku aega autos. Rootsis on meie eesmärk näidata, et oleme arenenud ja, et kolm autot suudavad heidelda poodiumikohtade nimel. Kõik meie sõitjad on Rootsis edu kogenud ja peale Montet on nad koos inseneride ja mehaanikutega töötanud, et saaks Hyundai i20 N Rally1 auto eesootavatele oludele vastavaks.  Loodetavasti suudame leida õige tasakaalu ja lahkuda Rootist tugeva tulemuse ja heade punktidega.“

Thierry Neuville teab mida Rootsis peab tegema, et võita

#11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe

Nagu eelpool mainitud, siis on Thierry Neuville ainus Hyundai piloot, kes Rootsis võita suutnud. Belglane oli ka möödunud hooajal Rootsis ootuspäraselt kiire ja kindlasti loodab ta koos Martijn Wydeghega eelmise aasta teise koha sel korral võidu vastu vahetada.

„Rootsi ralli teed on väga kiired, mis tähendab, et kõige olulisem on leida hea sõidujoon ja läbida katsed nii kiiresti, kui võimalik. Eelmisel aastal näitasime, et me suudame lumel ja jääl kiired olla, seega loodame, et oleme Rootsis kiired ka tänavu. Nädalavahetuse kõige tähtsam ülesanne on säilitada stabiilsus, mis on alati lihtsam, kui tunned end autos mugavalt. See tähendab, et seadistus saab olema väga oluline. Samuti saab olema oluline stardipositsioon. Kui on jäine, siis on parem startida eest. Kui aga on sadanud värsket lund, siis hiljem. Tahame stardist kuni finišini heidelda poodiumi nimel ja kindlasti proovime edestada võimalikult paljusid konkurente.“

VIDEO: Neuville/Wydaeghe valmistumas Rootsi MM-ralliks

Lappi / Fermi ootab Hyundaiga ees esimene Rootsi MM-ralli

#4 Esapekka Lappi / Janne Ferm

Esapekka Lappi / Janne Ferm pole veel Hyundaiga Rootsis varem võistlustingimustes võistelnud, kuid küll on nad saanud autot lumel testida nii Soomes, kui Rootsis. Soomlaste parim Rootsi ralli tulemus pärineb hooajast 2019, kui nad teisena lõpetasid. Poodiumil kohale jõudsid nad ka mullu. Kui Lappi peaks kohe stardist end Hyundai roolis mugavalt tundma, siis võib neid ees oodata väga korralik tulemus. Sarnaselt Takamoto Katsutaga osales ka Lappi enne Rootsit Soome meistrivõistluste rallil, kus juhtis, kuni tegi sõiduvea, mille järel lumevallis minuteid veetis.

„Rootsi ralli on mu jaoks alati tundnud, kui teine koduralli, sest nii teede profiililt, kui pinnaselt on need sarnased kiirete Soome teedega, mida ma hästi tean. Ma arvan, et meid ootavad ees korralikud talve tingimused, mis annab meile võimaluse suurte lumevallide vahel lõbutsemiseks. Tänu kitsastele rööbastele peab teisel läbimisel kiirelt kohanema. Ralliks ettevalmistus on oluline ja peame võistluseelsest testist võtma maksimumi ja meie Soome meistrivõistluste rallil osalemisest. Kui kõik klapib oleme jälle poodiumil nagu eelmine aasta.“

VIDEO: Lappi/Ferm valmistumas Rootsi MM-ralliks

Breen / Fulton on tagasi Hyundais ja teevad esimese stardi Rootsis

#42 Craig Breen / James Fulton

Hooaja avastardi teevad Hyundai meeskonna eest Craig Breen / James Fulton, kes meeskonnas mõlemad tuttavad mehed eelmistest hooaegadest. Breeni Rootsi parim resultaat pärineb hooajast 2018, kui ta võistluse teisena lõpetas. Möödunud aastal oli Breen just see piloot, kes avapäeval teistele teed pidi puhastama, kuid see sai väljasõidu tõttu kiire lõpu.

„Rootsi ralli on alati olnud võistlus mida ma naudin ja koht, kus ma olen suutnud minevikus koju tuua mõned korralikud tulemused. Meil on hooaja jooksul vaid üks ralli, kus me saame sõita tõelistes talve tingimustes ja piikrehvidega, mis teeb Rootsist veel erilisema võistluse. Katsed saavad olema üsna sirged ja väga kiired, mis tähendab, et pead keskenduma kiirusele. Kuna osad katsed sõidetakse ka pimedas, siis peab olema kindel, et legend oleks võimalikult täpne. Ideaalses maailmas tahaks ma Rootsist taas poodiumikohaga lahkuda, kuid kuna see on mu esimene võistlus Hyundai i20 N Rally1 autoga, siis saab see olema väljakutse. Kõige tähtsam saab olema seda kogemust nautida.“

VIDEO: “Breen/Fulton valmistumas Rootsi MM-ralliks

Hyundai Motorsport võistluspaarid stardivad neljapäeva ja reede katsetele vastavalt 2, 6 ja 8 autona.

Foto: RSF Motorsport, Hyundai Motorsport

Back to top button