Kalle Rovanperä ja Jonne Halttunen on kahekordsed MM-võitjad. Ajaloo esimese Kesk-Euroopa ralli võitsid Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe

Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen on teist aastat järjest autoralli maailmameistrid

Kesk-Euroopa MM-ralli jätkus pühapäeval ja viimast võistluspäeva alustasid liidritena Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1).

Pühapäeva kahest korduvkatsest üks sõideti Austrias ja teine Saksamaal.  Esimesena startisid katsetele laupäeval katkestanud ja MM-tiitli võimalused minetanud Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1). Britid tegid omaltpoolt maksimumi ja võitsid kaks katset, mille hulgas ka rallit lõpetanud punktikatse.

Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe lõpetasid Kesk-Euroopa teedel neli kuud kestnud võidupõua

Arusaadavalt ei võtnud viimsel päeval enam suuri riske liidrid Neuville/Wydaeghe ja teist MM-tiitlit kindlustada soovinud Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1). Belglased, kelle hooaja ainus võit pärines juunis sõidetud Sardiinia rallilt võtsid nüüd võidu ka ajaloo esimesel Kesk-Euroopa rallil. Neuville jaoks oli see karjääri 19., Wydaeghele kuues ja Hyundaile MM-ajaloo 27 etapivõit.

“Ma olen väga õnnelik, et oleme finišis, väga-väga raske nädalavahetus. Tiim tegi väga head tööd,” sõnas Neuville ralli finišis.

Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen sõitsid pühapäeval endale mitte omases tempos ja kaotasid näiteks punktikatse meeskonnakaaslastele 17,2 sekundiga. See kõik polnudki oluline, sest Kesk-Euroopa ralli finišisse jõudes said soomlased tähistada teist järjestikust MM-tiitlit. Võitjatest jäid ralli teisena lõpetanud soomlased 57,6 sekundi kaugusele.  

„Ma tunnen end väga hästi ja ma arvan, et sel aastal on mulle isiklikult tiitel olulisem, kui möödunud aastal, sest konkurents oli tihedam ja me tegime head tööd. Suurimad tänud Jonnele, sest ka tema on maailma parim ja meeskonnale. Aitäh ka perele ja mu headele sõpradele. Ma naudin seda tiitlit rohkem, kui esimest,“ võttis Rovanperä viimase kiiruskatse finišis mõtted kokku.

Kui varasemalt oli nö. kahe MM-tiitli klubis olnud neli legendaarset võistluspaari – Walter Röhrl/Christian Geistdörfer, Miki Biasion/Tiziano Siviera, Carlos Sainz/Luis Moya ja Marcus Grönholm/Timo Rautiainen, siis nüüd kuuluvad sinna ka 23.aastane Rovanperä ja 37. aastane Halttunen.

Toyota Gazoo Racing meeskonnale oli see viies järjestikune sõitjate/kaardilugejate MM-tiitel.

Ott Tänak/Martin Järveoja seisid

Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) lõpetasid hooaja teise asfaldiralli poodiumi viimasel astmel. Võitjatest jäid eestlased lõpuks maha 7,2 sekundit vähem, kui kahe minutiga.

“Poodium on alati tore, on olnud väga keeruline ja tempos püsida. Pidime täna Sebi (Ogier) enda taga hoidma ja saime hakkama sellega,“ sõnas Tänak viimase kiiruskatse finišis.

Kui enamuses kulges pühapäev Rally1 võistluspaaridele probleemide vabalt, siis hooaja viimast rallit sõitnud Pierre-Louis Loubet lõhkus päeva teisel katsel Ford Puma Rally1 auto transmissiooni, mille järel ka korra teelt väljas käis ja pidi sellise autoga sõitma ralli lõpuni. Lõpuprotokolli kanti Loubet ja Benjamin Veillas nime ette positsioon number 10.

„Kindlasti saime siit rallilt ka midagi positiivset. Meil pole sel aastal õnne olnud. Aitäh kõigile M-Sport meeskonnas, sest nad püüdsid väga kõvasti sellel aastal. Kahjuks ei teinud ma hea hooaja, kuid loodan, et me jätkame koostööd puhanud peaga juba Montes,“ andis Loubet ralli finišis vihjeid järgmise hooaja osas.

Kõige kiireimad Rally2 autol Fourmaux/Coria. WRC2 maailmameistriteks tulid viimase katsega Mikkelsen/Eriksen

Kui pühapäeva eel oli õhus võimalus, et reedel palju aega kaotanud Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) peavad MM-tiitli kindlustamiseks siiski minema sõitma ka Jaapani MM-ralli, siis norrakate õnneks ja konkurentide õnnetuseks see siiski nii ei läinud ja punktikatse võitnud Mikkelsen/Eriksen võisid ralli finišis tähistada esimest ühist MM-tiitlit.

Pühapäeva WRC2 klassi liidrikohalt alustanud Emil Linholm/Reeta Hämäläineni Hyundail lakkas avakatsele sõites töötamast generaator ja hästi kulgenud võistlus tuli katkestada. Päeva kümnendalt kohalt alustanud Georg Linnamäe/James Morgan (Hyundai i20 N Rally2) katkestasid võistluse 16. kiiruskatsel.

Adrien Fourmaux/Alexandre Coria tõestasid Kesk-Euroopa teedel miks nad saavad Jaapanis taas Rally1 auto rooli

WRC2 klassivõidu võtsid Kesk-Euroopa teedel Nicolas Ciamin/Yannick Roche (Škoda Fabia RS Rally2), kes kaotasid omakorda 17,3 sekundiga parimale Rally2 võistluspaarile, kelleks olid Adrien Fourmaux/Alexandre Coria, kes tõid oma Ford Fiesta Rally2 auto üle finišijoone absoluudi kaheksandal kohal.

“Ilmeline nädalavahetus! Peale rehvipurunemist proovisime oma koha tagasi võidelda. Arenesin sellel hooajal palju nii kruusal kui ka asfaldil,” sõnas õnnelik Fourmaux finišis, kes Jaapanis saab tagasi Rally1 auto rooli.

Kesk-Euroopa MM-ralli lõppjärjestus

1.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe 2:52:39,9
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen 57,6
3. Ott Tänak/Martin Järveoja +1.52,8
4.Sebastien Ogier/Vincent Landais +2.08,6
5.Takamoto Katsuta/Aaron Johnston +2.48,3
6.Teemu Suninen/Mikko Markkula +3.06,3
7.Gregoire Munster/Louis Louka +4.22,3
8.Adrien Fourmaux/Alexandre Coria +11.35,8
9.Nicolas Ciamin/Yannick Roche +11.53,1
10.Pierre-Louis Loubet/Benjamin Veillas +12.04,3

Autoralli MM-hooaeg jätkub kolme nädala pärast Jaapanis, kui 16.-19.novembrini sõidetakse hooaja viimane etapp.

Fotod: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport

Back to top button