Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen domineerisid Portugali ralli laupäeva. Ott Tänak/Martin Järveoja võistlustehnika ei püsinud konkurentide tempos.

Portugali MM-ralli jätkus laupäeval seitsme kiiruskatsega, mille jooksul ootas võistlejaid ees 146,68 katsekilomeetrit. Kahel korral läbiti senise MM-hooaja ja ralli pikimat katset Amarante, millel pikkust 37,24 km. Päeva alustasid liidrina Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), kelle edu Dani Sordo/Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1) ees oli 10,8 sekundit. Reedel rehvipurunemise ja Ford Puma Rally1 auto veepumba probleemide tõttu aega kaotanud  Ott Tänak/Martin Järveoja alustasid ralli pikimat võistluspäeva kuuendalt kohalt ja jäid liidritest 1.04,7 kaugusele. Esimese võistlusautona startisid laupäevastele katsetele reedel generaatori probleemide tõttu päeva pooleli jätnud Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1).

Reede eelviimasel katsel suurel kiirusel avarii teinud Elfyn Evans/Scott Martin olid ise ok, kuid nende mitu korda üle katuse käinud ja korra ka põlenud Yaris GR Rally1 enam rajale tagasi ei lubatud.

Kalle Rovanperä/Jonne Halttunenile ei leidnud laupäeval vastaseid

Rovanperä ärkab mõttega, et täna võiks natukene rallit sõita ja võidab seitsmest katsest viis

Laupäeva ootus oli, et kas Sordo/Carrera suudavad ka laupäeval 2022. aasta maailmameistrite tempos püsida või mitte? See küsimus sai vastuse juba avakatsel, mille soomlased koguni 13,3 sekundiga hispaanlaste ees võitsid. Möödunud aasta Portugali ralli võitja Rovanperä sõnas katse finišis, et ärkas täna mõttega, et läheks sõidaks natukene rallit.

Toyota Gazoo Racing meeskonna võistlejad ei lasknud gaasi maha ka järgnevatel katsetel ja võitsid kokku neli katset järjest. Nende üldedu oli domineeriva sõiduga kasvanud juba 55,2 sekundile. Kui järgneval katsel võtsid hispaanlased 0,7 sekundit tagasi, siis juba järgneval lisasid soomlased kontosse päeva viienda katsevõidu ja üldedu oli nüüd kärisenud juba 59,4 sekundile. Päeva viimasel katsel, mis sõideti tuhandete vingete fännide ees Lousada paarisrajal tekkis Rovanperäl probleem sidega ja nad kaotasid parimatele 1,9 sekundit, kuid suurt pilti see ei mõjutanud ja pühapäevale lähevad soomlased vastu 57,5 sekundilises edus.

Kalle Rovanperä Lousada SSS finišis:“Ma ei tunne, et see oli midagi erilist, mis täna tegime, kuid oli kindlasti hea. Mul läks viimasel katsel kõrvaklapp katki. Õnneks, et mitte metsa katsel, sest seda siin mälestasin peast. Tore on rajaääres nii palju fänne näha.”

Dano Sordo/Candido Carrera tegid korraliku päeva ja hoiavad teist kohta

Hyundai kolmik pakkus põneva etenduse

Kui Rovanperä/Halttunen tegid juba hommikul konkurentidega sotid selgeks, siis nende seljataga käis terve võistluspäeva põnev heitlus ja kohtade jagamine Hyundai Motorsport võistluspaaride vahel. Kui Sordo/Carrera suutsid oma reedel välja sõidetud positsiooni meeskonnakaaslaste ees hoida, siis Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe ja Esapekka Lappi/Janne Ferm vahetasid omavahel positsioone kaks korda.

Hommikuse ringi järel olid kolmandal kohal soomlased, kes olid rahul nii enda tempo, kui ka Hyundai i20 N Rally1 seadega. Samal ajal, kui Neuville kurtis, et ei usalda auto tagaosa ja selle rajal hoidmine on keeruline. Sellest hoolimata leidsid belglased päeva teises pooles parema rütmi ja möödusid taas meeskonnakaaslastest. Pühapäevaste katsete eel on Neuville ja Lappi vahe 2,3 sekundit. Laupäeval ainsana peale Rovanperä katseid võitnud Sordo edu on Neuville ees 11,1 sekundit ehk Hyundai kolmik mahub vaid 13,4 sekundi sisse.

Kuna Sordo ei sõida kaasa tervet hooaega, siis suure tõenäosusega võib juhtuda, et hispaanlasel palutakse pühapäeval meeskonnakorraldusega endast mööda lasta kas üks või koguni kaks meeskonnakaaslaste ekipaaži.

Ford Puma ja eestlaste koostöö vajab veel lihvi

Tänak/Järveoja auto pole konkurentsis ja Loubet/Gilsoul katkestasid

Ott Tänak/Martin Järveoja läksid laupäeval rajale teise võistlusautona ja kaotasid libeda tee tõttu väärtusike sekundeid. Lisaks lendas Amarante teisel läbimisel nende esiklaasi kivi ja viimasel katsel kadus käsipidur, kuid need ei olnud eestlaste suurimad probleemid. Tänak, kes võrdles autot päeva jooksul puu- ja metsiku hobusega tunnistas päeva lõpus Delfile antud intervjuus, et auto vedrustus on suur probleem ja homologeeringu tõttu kiiret lahendust pole oodata. Eestlaste päeva parimaks katseajaks jäi kümenda katse teine aeg ja rohkem neil TOP3 asja kahjuks polnud.

Ott Tänak:“Oli järjekordne väljakutsuv päev. Me olime hädas auto põhisedetega ja ei leidnud õiget balanssi. Esimese ringi ajal olid olud pehmemad ja auto tundus ok, kuid teisel ringil, kui tingimused läksid raskeks olime päris hädas ja eriti vedrustuse osas. Ausalt on mentaalselt päris raske lihtsalt läbi sõita teadmisega, et kui ma surun piiri peal, siis me kaotame 15 sekundit ja kui ma sõidan nii nagu hetkel, siis 25. See on väljakutsuv, kuid ma tean, et me saame paremini ja meeskond töötab selle nimel kõvasti. Mingi hetk peab see tulema.“

M-Sport meeskonna teine võistluspaar Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul, kes reedel ka korra rallit juhtisid said laupäeval läbida vaid ühe katse ja tegid siis järgmisel sõiduvea ja katkestasid.

VIDEO:Portugali MM-ralli laupäeva kokkuvõte

Robert Virves hoiab WRC2 arvestuses eestlaste parimat kohta

Oliver Solberg/Elliott Edmondson lähevad pühapäevale vastu WRC2 liidrina. Eestlaste jaoks raske päev.

WRC2 arvestuses jagus laupäeval katsevõite viiele võistluspaarile. Kolm katsevõitu reedel rehvipurunemiste tõttu aega kaotanud Adrien Fourmuax/Alexandre Coriale (Ford Fiesta Rally2). Liidrina alustasid ja lõpetasid päeva Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2). Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) vähendasid küll enda ees olnud konkurentidega päeva jooksul vahet, kuid teise ringi lõpus tekkinud tehnilised probleemid ei lubanud neid lähemale, kui 35,4 sekundit. Heitluses kolmandale kohale olid edukaimad samuti Škoda Fabia RS Rally2 autol sõitvad Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen. Norrakad jäävad liidritest laupäeva järel maha 1.28,4.

Eestlastest olid ka laupäeval võitlustules Robert Virves (Ford Fiesta Rally2), Georg Linnamäe (Hyundai i20 N Rally2) ja Gregor Jeets/Timo Taniel (Hyundai i20 N Rally2).

Kõige edukaim neist oli Virves, kes lõpetas päeva 13.kohal. Kahjuks ei pääsenud saarlane ka laupäeval rehvipurunemisest, kuid õnneks jagus päeva ka positiivsust. 11.katsel sai Virves kirja viienda aja ja jäi võitjast vaid 0,7 sekundi kaugusele.

Jeets/Taniel päeva parimaks ajaks jäi SS14 13. aeg. Päeva lõpetanud Lousada katsel lõhkusid eestlased Hyundai esinina, kuid õnneks jõudsid katse lõpuni.

Gregor Jeets/Timo Taniel päeva lõpetanud Lousada publikukatel

Gregor Jeets:”Esimene ralli Hyundaiga, Škodaga oli teistmoodi hüpata. Lisaks arvasin, et üks ring, kuid siis kaardilugeja ütles, et veel üks.”

Pühapäevale lähevad Jeets/Taniel vastu WRC2 arvestuse 23.kohalt.

Reedel katkestanud Georg Linnamäe/James Morgan olid laupäeval taas tagasi, kuid nende ralli lõppes juba avakatse esimeses splitis, kus üle katuse käidi ja katkestati.

Portugali MM-ralli järjestus peale SS15

1.Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1)
2.Dani Sordo / Candido Carrera (Hyunda i20 N Rally1) +57,5
3.Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyunda i20 N Rally1) +1.08,6
4.Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyunda i20 N Rally1) +1.10,9
5.Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +2.21,8
6.Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +8.08,3
7.Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +8.43,7
8.Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) +9.36,7

Portugali MM-ralli jätkub pühapäeval nelja kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse 55,42 katsekilomeetrit. Päeva avakatse saab alguse 09:05.

Portugali MM-ralli pühapäeva ajakava

SS16 Paredes 11.05 km 09:05
SS17 Fafe 1 11.18 km 10:35
SS18 Cabeceiras de Basto 22.01 km 11:35
 
Regroup – Fafe – 60 mim 12:50
 
SS19 Fafe 2[Power Stage] 11.18 km 14:15
 
Service D – Exponor – 14 min 15:53

Laupäeva detailsedmad sündmused Powerstage Live Blogis, mis alustab pühapäeval 09.00

Fotod: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport, Robert Virves FB, WRC All Live

Back to top button