Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen näitasid reedel teistele püüdmatut tempot. Ott Tänak/Martin Järveoja lõpetasid keerulistes oludes sõidetud päeva neljandal kohal.

Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen võitsid reedel sõidetud kuuest katsest neli
  • Toyota võistluspaaridele reede kuuest katsevõidust viis
  • Esapekka Lappi/Janne Ferm tegid sõiduvea ja katkestasid
  • Keerulised olid pakkusid palju draamat WRC2 klassis

Kesk-Euroopa MM-ralli jätkus reedel kuue kiiruskatsega ja päeva alustasid liidrina Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), kelle edu Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) ees oli 1,2 sekundiga. Toyota meeskonna parimad olid avapäeva järel Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kes jäid kolmandana liidritest 5,8 sekundi kaugusele.

Reedel ootas võistlejaid ees kuus kiiruskatset ja 121,80 katsekilomeetrit ning seda ilma hoolduspausita. Öö läbi sadanud ja endiselt jätkunud vihm oli teed muutnud väga libedaks.

Hommikused rehvivalikud olid järgnevad:

Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen kasutavad stardikoha eelise ära ja tõusevad liidriteks

Libedates oludes said esimesena stardi MM-liidrid Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), kes neljapäeva järel end neljandalt kohalt leidsid. Soomlased tundsid end libedates oludes väga hästi ja võitsid kolmest hommikusest katsest kolm. Neljanda kiiruskatse järel Kesk-Euroopa ralli liidriteks tõusnud Rovanperä/Halttuneni edu oli rehvivahetuse pausi eel meeskonnakaaslaste Elfyn Evans/Scott Martin ees (Toyota GR Yaris Rally1) 29,2 sekundit.

Kohe avakatsel sattusid probleemide küüsi Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kes kaotasid meeskonnakaaslastele purunenud parema esi velje tõttu koguni 41,9 sekundit ja kukkusid 13. kohale. Prantslased andis ka järgmisel katsel ära üle 40 sekundi ja kaheksakordne MM-võitja Ogier sõnas selle põhjuseks katse finišis, et avakatse pettumus viis talt kogu motivatsiooni pingutada.

Tänak/Järveoja hommiku möödus probleemideta, kuid auto seadistused ei pakkunud Tänakule rahulolu ja kaotust liidritele kogunes lõunapausiks 43,8 sekundit. Absoluudis andis see eestlastele neljanda koha.

Esapekka Lappi/Janne Ferm katkestavad teise ralli järjest

 Kui reede hommikul võitsid kolmest katsest kolm MM-liidrid, siis kahest kahel võtsid kaksikvõidu soomlased, sest Rovanperä/Halttuneni järel olid heas hoos neljapäeval 10 trahvisekundit teeninud Esapekka Lappi/Janne Ferm, kes üldarvestuses olid kolmandal kohal (+19,6).

Kahjuks sai soomlaste kiire sõit päris karmi lõpu võistluse viiendal katsel, kui nende Hyundai i20 N Rally1 ühe vasakkurvi järel teeääres olnud libedale osale sattus ja sealt vastu puud libises. Kokkupõrge rebis autol alt parema tagumise ratta ja tegi muus osas autole päris kõvasti „haiget“. Õnneks oli meeste endiga kõik ok, kuid tugev väljasõit tähendas soomlastele teist järjestikust enneaegset katkestamist.

Kui vaadata õnnetuse videoid, siis võib vaid kõrgemaid jõude tänada, et kõik rajaäärsed inimesed elus on, sest see, kus rallihuviline Tšehhi publik katse ääres viibis jätab õhku küsimuse, et millega tegeles FIA ohutudelegaat nendes kohtades?

VIDEO: Lappi/Ferm väljasõit

VIDEO: Lappi avarii järgne intervjuu Colin Clarkile

Evans/Martin võidavad katse, kuid kaotavad päeva lõpus koha

Kuna publikuga oli probleeme olnud juba hommikul, siis tühistati päeva esimene korduvkatse peale kuute võistlusautot. Selle parima aja sõitsid välja Evans/Martin, kes võtsid Rovanperä/Halttunenilt tagasi 1,7 sekundit. Kui esimesel korduvkatsel õnnestus brittidel vahet vähendada, siis järgmisel tuli vastu võtta koguni 9,7 sekundiline kaotus.  Päeva teisel ringil läksid katse-katselt paremasse hoogu Neuville/Wydaeghe, kes võitsid päeva viimase katse ja see tähendas belglastele päeva lõpuks koha võrra tõusu.

Kindlate liidritena lähevad laupäevale vastu Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen, kelle edu Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe ees on 36,4 ja päeva viimase katsega koha võrra kukkunud Elfyn Evans/Scott Martin ees 47,2 sekundit.

„Tingimused olid täna ülikarmid ja eriti täna hommikul esimesel kahel katsel. Vihma sadas palju, oli paju seisvat vett ja kuigi olime esimesed autod, oli meie jaoks juba päris palju pori tee peal. See oli suur väljakutse, kuid tegime hea sõidu. Pärastlõunal olid tingimused stardikoha osas võrdsemad, sest ka meil oli palju muda. Võtsime kindluse mõttes tempot veidi alla, kuid siiski saime teisel korduvkatsel teistega natukene rohkem vahet nii et, võime õnnelikud olla. Homme oleme viimane Rally1 auto teel ja kui see on jälle märg, on see suur väljakutse. Peame lihtsalt keskenduma ja vigu vältima,“ võttis Rovanperä õnnestunud päeva kokku.

Ott Tänak/Martin Järveoja andsid endast reedel maksimumi, kuid Ford ei olnud just päeva esimeses pooles teistega piisavalt konkurentsis

Esimesena jäävad poodiumilt välja Ott Tänak/Martin Järveoja, kes jäävad reede järel liidritest minut 30,4 kaugusele.

”Hommikul oli päris keeruline hakkama saada, pärast suutsime olla natukene paremad, ilm ei olnud ka enam nii keeruline ja see aitas palju kaasa, aga siis oli juba hilja. Kellegagi ei ole enam võidu sõita, sest nii ees kui ka taga on vahed nii suured.Käigukang läks kaheks tükiks, aga seda on meil varem ka juhtunud. Tean juba, mida siis tegema peab,” sõnas Tänak päeva lõpus.

“Homme peaks olema laiemad teed, endiselt palju lõikamisi ja mahapöördeid, vaatame, mida ilm teeb, kui sajab, siis läheb ilmselt jälle väga mustaks,”jätkas eestlane.

Hommikul aega ja motivatsiooni kaotanud Ogier/Landais said teisel ringil ikkagi hoo üles ja tõusid kuuendaks.

VIDEO: Kesk-Euroopa reede kokkuvõte

Draamat pakkunud päev WRC2 klassis

WRC2 klassis alustaid päeva liidrina Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroen C3 Rally2), kes aga kohe hommikusel katsel ühest vasakkurvist väljudes liiga rajaäärde vajusid ja seal vastu puud sõitsid. Kuna piloot kurtis tugevat käevalu, siis katse peatati ja prantslasele saadeti rajaäärde vajalik abi.

Rosseli katkestamine tähendas kergemat hingamist WRC2 MM-tiitli osas Andreas Mikkelsen/Torstein Eriksenile (Škoda Fabia RS Rally2), kuid seda vaid ajutiselt. Juba järgmisel katsel sõitsid norrakad ise ühe paremkurvi pikaks ja vajasid publiku abi. Lonkava ja vasakut taga ratast järgi lohistavad norrakad kaotasid kõvasti aega ja kuna ees polnud ootamas ka hoolduspausi pidid nad sellise autoga vastu pidama päeva lõpuni. Seda suudeti, kuid liidritest, kelleks on reede järel Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen (Hyundai i20 N Rally2) jäävad nad maha üle 11 minuti.

Hästi ei käinud reedel käsi ka kolmandana MM-tiitliheitlusesse jäänud Gus Greensmith/Jonas Anderssonil (Škoda Fabia RS Rally2). Avaringil lõhutud rehv ja pealelõunased mootoriprobleemid tähendasid päeva lõpuks alles kaheksandat kohta ja 1.31,5 kaotust.

Hästi ei läinud päev ka Georg Linnamäe/James Morganil (Hyundai i20 N Rally2). Kuuenda katse järel TOP6 kohta hoidnud Eesti/Briti ekipaaži autol purunes rehv, mille vahetamise järel küll taas liikuma saadi, kuid päeva lõpuks kogunenud 3.20,7 tähendab alles 13. kohta.

VIDEO: Kesk-Euroopa ralli WRC2 reedese võistluspäeva kokkuvõte

Kesk-Euroopa MM-ralli paremusjärjestus peale SS8

1.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen 1:13:05,1
2.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe +36,4
3.Elfyn Evans/Scott Martin +47,2
4. Ott Tänak/Martin Järveoja +1.30,4
5.Takamoto Katsuta/Aaron Johnston +2.26,8
6.Sebastien Ogier/Vincent Landais +2.35,9
7.Teemu Suninen/Mikko Markkula +2.39,1
8.Gregoire Munster/Louis Louka +2.59,1
9.Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen +5.36,3
10.Erik Cais/Daniel Trunkat +5.51,2

Kesk-Euroopa MM-ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse 109,50 katsekilomeetrit. Saksamaa ja Austria teedel sõidetavatest katsetest saab esimene SS9 Schärdinger Innviertel 1 alguse 09:15.

Foto: Toyota Gazoo Racing, M-Sport

Back to top button