Kalle Rovanperä/Jonne Halttuneni lahutab karjääri teisest MM-tiitlist 67,24 katsekilomeetrit

Thierry Neuville lahutab karjääri 19. MM-ralli võidust neli kiiruskatset
  • Elfyn Evans/Scott Martini unistus MM-tiitlist purunes laupäeva kolmandal katsel
  • Ott Tänak/Martin Järveoja kaotasid päeva viimasel katsel aega
  • Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe lähevad pühapäevale vastu liidrina

Kesk-Euroopa MM-ralli jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega, millest neli sõideti Austrias ja kaks Saksamaal. Laupäeva 109,50 katsekilomeetrile läksid liidrina vastu Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), kelle edu oli Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) ees 36,4 sekundit. Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) jäid liidritest 90,4 sekundi kaugusele ja hoidsid reede järel neljandat kohta.

Rovanperä pääseb, Evans mitte

Reede järel endiselt tiitliheitluses püsinud Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) alustasid päeva hästi ja võitsid avakatse. Rallit juhtinud meeskonnakaaslastelt võtsid nad tagasi 2,1 sekundit. Sarnaselt reedega olid katsete olud endiselt väga libedad. Kui reedel said Rovanperä/Halttunen katsetel esimesena sõita, siis laupäeval tulid nad Rally1 autodest viimasena ja see pakkus väljakutseid, millest üks oleks soomlaste ralli lõpetanud. Ühe paremkurvi eel oli soomlase Toyotal libedal pinnasel liialt kiirust ja vaid Rovanperä kiire reageering ja õnn päästis ta hullemast. Katse finišis oli Rovanperä kaotus katse võitnud Thierry Neuville´le 24,7 sekundit. Üldvahe esikohale oli nüüd 10,9 sekundit ja Evans jäi kolmandana maha 24,2 sekundit.

VIDEO: Rovanperä SS10 moment

Kui hommikuse ringi eelviimasel katsel üks Toyota pääses, siis viimasel enam mitte ja selleks Toyotaks oli Elfyn Evansi/Scott Martini auto. Päeva heas tempos alustanud brittide GR Yaris Rally1 auto rattad lukustusid ühe paremkurvi eel ja kuna tee ääres oli väljasõidu alas üks kuur, siis just vastu seda ka Evans auto sõitis. Kokkupõrge oli nii suur, et lõhkus auto ja sundis MM-tiitlist unistanud mehed katkestama. Pühapäeval on nad küll tagasi, kuid heitlus MM-tiitli nimel on vaid teoreetiline.

VIDEO: Evans/Martini SS11 off

VIDEO: Elfyn Evans Colin Clarkile intervjuud andmas

Kuna Rovanperä oli katse stardi eel olukorrast teadlik, et meeskonnakaaslane oli teelt välja sõitnud, siis ta enam suuri riske ei võtnud ja loovutas MM-tiitlile mõeldes ralli esikoha Neuville´le. Reedel neljandal katsel soomlasele esikoha kaotanud belglane oli seega tõusnud tagasi liidriks ja juhtis nüüd 26,2 sekundiga. Evansi katkestamine tõstis kõik koha võrra kõrgemale ja Tänak/Järveojale tähendas see tõusmist poodiumi viimasele astmele.

„Ma teadsin, et Elfyn on väljas, nii et miks ma peaksin enam millegagi riskima? Väga kahju Elfyni ja Scotti pärast ja ma loodan, et nendega on kõik korras. Nad võitlesid hästi ja meil oleks olnud väga keeruline edasi suruda, sest viimase Rally1 autona täna hommikul teel oli tõesti keeruline. Nüüd on eesmärk natuke teine, me lihtsalt proovime ja lõpetame. Meil oli ka eelmisel katsel oma hetk, kuid hoidsime seda koos ja proovime nüüd lõpetada,“ sõnas Rovanperä hommikuse ringi finišis.

VIDEO: Kesk-Euroopa MM-ralli laupäeva esimese ringi kokkuvõte

Toyotadele kolm katsevõitu ja ajakaotus Tänak/Järveojale

Kui laupäeva hommikune ring möödus märgades oludes, siis pärastlõunaks olid olud läinud kuivemaks ja seda peegeldas ka rehvivalik, mis oli enamuses 4 softi ja 2 vihmarehvi. Teistest erineva taktikaga olid vaid esikoha eest heidelnud Neuville ja Rovanperä, kelle valik oli 3+3.

Nii nagu Rovanperä oli hommikuse ringi viimase katse finišis öelnud, et rohkem ta riske ei võta ja soovib vaid lõpuni jõuda, siis nii ka läks. Kaks esimest korduvkatset võitsid reedel velje lõhkumise tõttu aega kaotanud ja juba neljandaks tõusnud Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1). Rovanperä/Halttunen andsid liidritele esikoha heitluses ära veel sekundeid ja päeva viimase katse eel oli nende vahe 26,7 sekundit.

Ott Tänak/Martin Järveoja peavad pühapäeval tõenäoliselt tõrjuma Sebastien Ogier/Vincent Landais rünnakuid

Laupäeva viimane katse sõideti Saksamaa õhtupimeduses ja see ei läinud kõige paremini M-Sport võistluspaaridel. Esmalt sõitsid ühe paremkurvi pikaks ja pidid tagurdama Pierre-Louis Loubet/Benjamin Veillas (Ford Puma Rally1). Samas kurvis käisid rajaäärest lisa võtmas ka Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1). Katse lõppu jõudes oli Tänak väga kuri just enda peale, kelle viga läks maksma koguni 30,4 sekundit. See tähendas, et Ogier kes oli enne ligi minuti kaugusel jäi nüüd eestlasest maha 31,1 sekundit.

“Eelmisel katsel kaotasime hüdraulika rõhu, seega meil pole võimalik käsipidurit kasutada. Esimeses tagasipöördes tagurdasime, teises oli mul kohene instinkt ja haarasin ikka käsipiduri järgi, mille järel esirattad lukustusid ja sõitsime välja. Nii loll instinkt, ni loll,” sõnas Tänak päeva viimase katse finišis.

TOP6 on pühapäeva eel kõige väiksem positsiooni vahe viiendat kohta hoidvate Takamoto Katsuta/Aaron Johnston ja Teemu Suninen/Mikko Markkula vahel. Toyota ja Hyundai võistluspaare lahutab 10,9 sekundit.

VIDEO: Kesk-Euroopa ralli laupäeva pärastlõuna kokkuvõte

WRC2 klassi ei juhi kõige kiirem Rally2 võistluspaar

WRC2 klassis lähevad pühapäevale liidrina vastu Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen (Hyundai i20 N Rally2), kelle edu Nicolas Ciamin/Yannick Roche (Škoda Fabia RS Rally2) ees on 20,9 sekundit. Prantslaste edu on omakorda vaid 2,6 sekundit Erik Cais/Daniel Trunkat (Škoda Fabia RS Rally2) ees. Kõige kiirema Rally2 võistluspaari au saavad endale laupäeva järel Kesk-Euroopa teedel WRC2 punktidele mitte heitlevad Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Fiesta Rally2), kes üldarvestuses hoiavad üheksandat kohta ja edestavad 6,5 sekundiga Lindholm/Mämäläinenit.

Georg Linnamäe/James Morgan (Hyundai i20 N Rally2) näitasid laupäeval kolmel korral WRC2 klassi TOP10 katseaega. Üldarvestuses hoiab Eesti/Briti ühisekipaaž WRC2 klassi kümnendat kohta. Liidritest jäävad nad maha 5.15,2.

„Tingimused on väga keerulised,“ tunnistas Linnamäe. „Märg asfalt, pori. Mõni katse tuleb paremini välja, mõni kehvemini. Mul pole lihtsalt nende olude jaoks kogemusi. Eesmärk on ralli finišisse jõuda ning kilomeetreid koguda. Samuti loodan tulevikus veel vihmaseid rallisid saada,“ sõnas Linnamäe Delfile antud intervjuus.

Kalle Rovanperä/Jonne Halttuneni eesmärk on pühapäeval finišeerida ja tähistada karjääri teist MM-tiitlit

Pühapäevale lähevad liidrina vastu Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, kelle edu päeva viimase katse võitnud ja pühapäeval suure tõenäosusega karjääri teist MM-tiitlit tähistada saavate Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen ees on 26,2 sekundit. Kolmandana jätkavad Ott Tänak/Martin Järveoja jäävad liidritest 1.49,1 kaugusele.

„Järjekordne keeruline päev ja sarnane eilsete raskete tingimustega. Sellist pööret ei osanud varahommikul oodata, kuid nii Kalle kui Elfyn tegid vigu, olles terve päeva väga järjekindlad. See andis meile keskpäevase teeninduse eel edumaa ja veelgi suurema marginaali täna õhtul. Ma ei ütleks, et vahe on mugav, sest kõike võib juhtuda, kuid homme peaksime sellega hakkama saama. Oleme nii enesekindlad, kui võimalik ja loodame, et teeme puhta sõidu ning, et üllatusi ei tule ja see on natuke lihtsam kui paar viimast päeva,“ võttis liider Neuville päeva kokku.

Kesk-Euroopa MM-ralli järjestus peale SS14

1.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe 2:18:34,5
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen 26,2
3. Ott Tänak/Martin Järveoja +1.49,1
4.Sebastien Ogier/Vincent Landais +2.20,2
5.Takamoto Katsuta/Aaron Johnston +2.47,9
6.Teemu Suninen/Mikko Markkula +2.58,8
7.Gregoire Munster/Louis Louka +3.52,2
8.Pierre-Louis Loubet/Benjamin Veillas +9.05,8
9.Adrien Fourmaux/Alexandre Coria +9.12,3
10.Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen +9.18,8 (WRC2 1.koht)

Kesk-Euroopa MM-ralli viimasel võistluspäeval jääb sõita neli kiiruskatset ja läbida 67,24 katsekilomeetrit. Teistele lähevad teed avama laupäeval katkestanud Elfyn Evans/Scott Martin. SS15 Bõhmerwald 1 saab Eesti aja järgi stardi 09:15.

Sarnaselt eelnevate võistluspäevadega on ka pühapäeval kõikide Kesk-Euroopa ralli sündmustega Teid kursis hoidmas Powerstage Live Blogi.

Fotod: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport

Back to top button