Kalle Rovanperä: „Loodetavasti on see meie jaoks hea ralli.“

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen said Arctic rallil uusi Hankook rehve proovida võistlustingimustes

Tänavu on Toyota Rootsis rajale saatmas viis GR Yaris Rally1 autot ja erameeskondade värvides tuleb starti seitse GR Yaris Rally2 autot.

Toyota ajalugu Rootsi MM-rallil

Jaapani autotootja Toyota tegi esimese autoralli MM-sarja stardi 1973. aastal just Rootsis. 1989. aastal tõid Toyota Team Sweden ridades Toyota Celica GT-4 (ST165) autoga võistelnud Kenneth Eriksson / Staffan Parmandaer meeskonnale esimese poodiumikoha. Kaks aastat hiljem kirjutasid endid ja Toyota Rootsi MM-ralli võitjate nimekirja Mats Jonsson / Lars Bäckman, kes võistlesid samuti Celica GT-4 autol. Kokku on Toyotaga Rootsis MM-ralli võidetud kuuel korral, millest neli on tulnud vahemikus 2017-2022.
Kui Toyota 2017.aastal MM-sarja comebacki tegi, siis võttis meeskond debüütvõidu just Rootsis, mis oli sarnaselt tänavuse aastaga hooaja teine ralli. Meeskonnale tõid esimese võidu tänane Toyota Gazoo Racing meeskonna juht Jari-Matti Latvala ja tema kauaaegne kaardilugeja Miikka Anttila.

Eestlastest on Rootsi MM-ralli parim tulemus Toyotaga ette näidata Ott Tänakul ja Martin Järveojal, kes 2019. aastal talveralli võitsid. Möödunud aastal tõid Georg Linnamäe / James Morgan Rootsi teedel uuele Toyota GR Yaris Rally2 autole selle teisel võistlusel MM-sarjas poodiumikoha ja võitsid üldarvestuses kiiruskatse.
2000. aasta Rootsi ralli on läinud ajalukku, kui esimene MM-ralli, kus ühes autos, milleks oli Toyota Corolla WRC istusid Markko Märtin ja Michael Park. Eesti / Briti ekipaaži debüüt lõppes korraliku üheksanda kohaga.

Toyota Gazoo Racing meeskonnajuht Jari Matti-Latvala

“Rootsi ralli on meie meeskonna jaoks peaaegu nagu koduralli koos talviste oludega, mida kogeme ka Soomes. Need on ühed mõnusamad tingimused ralliautoga sõitmiseks. Monte-Carlo ralli oli meie jaoks peaaegu ideaalne hooaja algus ja loodame väga ka Rootsis võidu nimel võidelda. Tingimused võivad sellisel rallil olla keerulised, sest kui jäisele põhjale sajab peale värsket lund, siis võib see mõjutada eessõitjate sooritust ehk Elfynit reedel. Loodetavasti on tingimused stabiilsed ja siis on tegemist ralliga, mida saavad nautida kõik meie sõitjad. Igal erineval pinnasel millega selle hooaja alguses silmitsi seisame on ees ootamas ka uued rehvid, mille kohta õppida. Meie testid enne võistlust on olnud olulised, et anda meie sõitjatele arusaama, et kuidas nendega rallirajal parim saavutada.“

#33 Elfyn Evans / Scott Martin
MM-arvestuse teised 26p

Sebastien Ogier / Vincent Landais puudumisel lähevad neljapäeval ja reedel esimese autona starti Elfyn Evans / Scott Martin. Brittidel on Rootsi teedelt võit ette näidata aastast 2020. Umeå teedelt on nende parim tulemus teine, mille nad sõitsid välja möödunud aastal. Kaardilugeja Martinit ootab ees karjääri 190. MM-start.
“Meie poodiumikoht Monte-Carlos oli hea aasta algus ja ootame põnevusega järgmist väljakutset Rootsis. See on võistlus mida on nendel kiiretel katsetel alati väga lõbus sõita.  Tee avamine võib muuta nädalavahetuse keeruliseks, kui värsket lund on palju nagu eelmisel aastal. Teisest küljest, kui see on jäine, siis võib see meie kasuks mängida. Hoolimata kõigest plaanime anda endast kõik. Aasta alguses tuleb Hankooki uute rehvide osas palju õppida ja Rootsi puhul pole see teisiti. Seni on tunne hoopis teistsugune, kui varem ja me peame proovima sellega kohaneda ning sellest maksimumi võtta.“

#69 Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen
MM-arvestuse neljandad – 18 punkti

Kahekordsetel maailmameistritel on Rootsi teedelt head mälestused aastast 2020, kui nad saavutasid karjääri esimese katsevõidu, PowerStage võidu ja ka poodiumikoha. Loomulikult on soomlastel tänaseks nendelt teedelt ette näidata ka võit, mis tuli aastal 2022. Möödunud aastal maailmameistrite sõit sõiduvea tõttu Rootsi teedel ebaõnnestus ja tulemuseks oli alles 39. koht. Tänavuse ralli eel said soomlased uusi Hankook piikrehve testida võistlustingimustes Arctic Lapland rallil. Esimesel kahel päeval on Rovanperä / Halttuneni stardipositsioon kolmas.
“Meie jaoks ei olnud Monte-Carlo rallil kõige lihtsam hooaja algus, kuid nädalavahetuse lõpetasime heade punktidega ja nüüd tahame proovida Rootsis teha tugeva esituse. Lumel sõitmine on alati väga lõbus ja Arctic Rally läbimine koos meie võistluseelse testiga on olnud väga oluline, et uue rehviga sellel pinnasel mõned head kilomeetrid läbida ja neid tunnetada. Oleme meeskonnaga kõvasti tööd teinud, et leida meie auto jaoks parim seadistus ja õige suund ning siiani on tunne olnud päris hea. Peame nägema, et millised on tingimused, kuid loodetavasti on see meie jaoks hea ralli.”

#18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston

Takamoto Katsutal on head mälestused Rootsist aastast 2018, kui ta veel MM-Motorsport meeskonna ridades sõitis ja Rootsis suurüllatuse valmistas ning WRC2 klassi võitis. Senise karjääri parim üldarvestuse tulemus pärineb Jaapani / Iirimaa duol hooajast 2022, kui nad lõpetasid neljandana. Möödunud aastal tegid nad Umeå teedel väga head sõitu ja juhtisid kuue kiiruskatse järel rallit, kuid tegid siis laupäeva hommikul sõiduvea, mis lõpetas nende unistuse karjääri esimesest võidust. Tänavu starditakse võistlusele seitsmendalt positsioonilt.  
“Rootsi ralli on üks mu lemmikrallidest ja proovin seal meeskonna heaks endast parima anda. Uue rehviga saab sellel võistlusel olema suur väljakutse, mis tähendab, et tunne autos on ilmselt veidi erinev kui varem sellel pinnal, kuid ma püüan sellega kohaneda. Palju võib sõltuda tingimustest, millega me silmitsi seisame. Kui lund on palju nagu eelmisel aastal, siis võiks meie teepositsioon olla hea, kuid kui pind on puhas jää, võib see meie jaoks keerulisem olla. Loomulikult loodan palju lund, kuid annan endast parima mõlemal juhul.”

#5 Sami Pajari / Marko Salminen

Karjääri esimene Rootsi start Rally1 autoga ootab ees Sami Pajarit, kelle kõrval võtab teist rallit koha sisse kogenud Marko Salminen, kellel WRC kogemus Rootsi teedelt aastast 2019, koos Teemu Sunineniga. Salminen oli ka kaasosaline Katsuta 2018 WRC2 triumfis lugedes jaapanlasele kaarti. Pajari seni parim tulemus pärineb Rootsi teedelt möödunud aastast, kui ta lõpetas kuuendana.
“Ootan Rootsi rallit väga. See on üks mu lemmik võistluseid terve WRC hooaja jooksul. Võrreldes Monte-Carlo ralliga on see täiesti erinev sündmus, kus tingimused on tavaliselt stabiilsemad ja rehvivalik palju lihtsam, kuna saadaval on vaid üht tüüpi rehvid. Selles mõttes võib lähenemine olla sirgjoonelisem. Võib-olla mõned loodavad, et saan seal tipptulemuse nimel võidelda, kuid minu jaoks on see siiski taas õppimise koht, sest see on minu esimene talveralli Rally1 autoga. Ma ei sea nii suuri ootusi ja loodan, et saame rallit nautida ning teha korraliku võistluse.“

Nelja tehasemeeskonna võistluspaari kõrval teevad hooaja esimese stardi Rally1 autoga Lorenzo Bertelli / Simone Scattolin, kelle Rootsi MM-ralli parim tulemus pärineb möödunud aastast, kui nad lõpetasid kümnendana. Hooaja avastardi teevad WRC2 klassis RedGrey meeskonna poolt ettevalmistatud Toyota GR Yaris Rally2 autoga Georg Linnamäe / James Morgan ja hooaja esimese punktidele sõidu Oliver Solberg / Elliott Edmondson, kelle auto valmistab ette Soome meeskond Printsport.

Rootsi MM-ralli 2025 avakatsele antakse start 13.veebruaril 20:05.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Back to top button