Kalle Rovanperä:“ Meie aasta algus ei ole olnud täiuslik, sest sihtisin paremaid tulemusi, kuid oleme endiselt väga tihedas meistritiitli heitluses“

Portugali avapäeval puhastavad teistele teed kaks Toyota GR Yaris Rally1 autot

Viimased kolm Portugali MM-rallit on võidetud Jaapani autotootja Toyota toodangul. Lõuna-Euroopas Pürenee poolsaare lääneosas paiknevas Portugalis on Toyota võidurõõmu tundnud sarnaselt Fordiga viiel korral. Esimese võidu tõi Toyotale nendelt teedelt 1991. aastal legendaarne võistluspaar Carlos Sainz / Luis Moya, Toyota Celica GT-4 autol. Kulus kolm aastat, kui taas oli Toyota võidukas ja sel korral piloodiks Juha Kankkunen legendaarse Toyota Celica Turbo 4WD autoga.

Nagu eelpool mainitud, siis kolm viimast võitu on tulnud vahemikus 2019-2022 (2020 rallit ei toimunud). Toyota Yaris võidujada avasid Ott Tänak / Martin Järveoja, kelle järel veel võidu saanud Elfyn Evans / Scott Martin ja möödunud aastal Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen.

Toyotaga on võidetud tänavu sõidetud neljast rallist kolm ja liidripositsioone hoitakse nii individuaalses, kui ka meeskondlikus arvestuses. Kusjuures individuaalses arvestuses lahutab kolme esimest Toyota võistluspaari üks punkt.

Toyota eest on Portugalis võistlustulle minemas kolm võistluspaari – Elfyn Evans / Scott Martin, Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen ja Takamoto Katsuta / Aaron Johnston.

Jari-Matti Latvala Toyota Gazoo Racing meeskonnajuht: “Oleme meistrivõistlustel heal positsioonil, kuid see on endiselt äärmiselt tihe, eriti sõitjate vahel  ja peame jätkama positiivset tööd, et saavutada rohkem suurepäraseid tulemusi. Portugal on ralli mida ühest küljest saab rünnata, kuid teisalt tuleb ka rehvide kulumisega ettevaatlik olla ja vältida kividega kokkupõrkeid, eriti teisel läbimisel. See on ralli mida ma sõitjana alati nautisin ja ma usun, et ka meie sõitjad naudivad seda. Elfyn ja Kalle on mõlemad seal võitnud ja see on olnud tugev võistlus ka Takamoto jaoks. Tunneme end sinna minnes üsna kindlalt, kuna oleme GR Yaris Rally1 autot kruusal tublisti täiustanud, mis tasus end ära juba Mehhikos. Töötasime selle nimel oma hiljutisel testil Sardiinias, mis oli oluline ettevalmistus kolmeks karmi kruusaralliks, mis lähinädalatel järjest tulemas.”

Elfyn Evans / Scott Martinil ootab ees raske avapäev

#33 Elfyn Evans / Scott Martin MM-liidrid 69 punkti

Portugali parim resultaat 1.koht 2021

Elfyn Evans / Scott Martin lõpetasid Horvaatias pika võidupõua ja tõusid jagama MM-liidrikohta. Kuna Sebastien Ogier Portugalis ei stardi, siis lähevad 2021. aasta Portugali ralli võitjad avapäeval teistele teed puhastama. 2021 oli nende avapäeva stardipositsioon kolmas ja eelmisel aastal pärast avapäeva juhtides olid nad rajal üheksandana. Möödunud aastal pidid nad võidu lõpuks meeskonnakaaslastele loovutama 15,2 sekundiga, kuid kindlustasid Toyotale kaksikvõidu.  Kindlasti saab brittidel olema raske avapäev, kuid meeskonnakaaslased näitasid eelmine aasta, et miski pole võimatu.

Elfyn Evans:”Portugal on tore ralli, kuid viimastel aastatel on see muutunud ka üsna karmiks. On lõike, mis on tõesti kiired ja voolavad ning lõbusad sõita ja teisi, kus rehvide ja auto eest hoolitsemine on väljakutse. Selles mõttes on see kindlasti segaralli, kuid see on selline mida ma naudin. Meil on praegu tegus periood, sest rallid tulevad tihedalt ja kiiresti ning Portugal on kruusaetappide jada algus. Nüüd, kui olime Horvaatias edukad on meil töö tee avamine, kuid olen kindel, et see on midagi, mis järgmistel rallidel sõitjate vahel paar korda edasi-tagasi kõigub. Peame lihtsalt proovima oma sooritust nendes tingimustes maksimeerida, millega reedel silmitsi seisame ja vaatama, mis on võimalik.“

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen lähevad Portugalis püüdma hooaja esimest võitu

#69 Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen MM-arvestuse 2.koht 68p

Portugali parim resultaat 1.koht 2022

Kalle Rovanperä ja Jonne Halttuen puhastasid möödunud aastal avapäeval teistele teed veidi üle 120 katsekilomeetri ja ka siis polnud avapäeval hooldust. Libedatele oludele vaatamata teenisid soomlased kaks katsevõitu ja olid avapäeva lõpuks liidritest vaid 13,6 sekundi kaugusel. Laupäeva eelviimase katse lõpus tõusid nad juba liidriteks ja enam tagasi ei vaadanud. Mullu oli see neile juba hooaja kolmas võit, kui sel aastal pole maailmameistrid veel võitnud ja on poodiumile jõudnud vaid korra. Sellest hoolimata on nad MM-liidrikohta hoidvatele meeskonnakaaslastele kaotamas kõigest punktiga.  

Kalle Rovanperä:”Mul on väga hea meel Portugali tagasi minna. See on alati olnud võistlus, mis on mulle väga meeldinud ja eelmisel aastal suutsime selle võita, kuigi startisime esimese autona teel. See on ralli mida me kõik sõitjatena tunneme mõne legendaarse katsega üsna hästi nii, et tempo on alati kõrge ja see peaks olema üsna võrdne võitlus. Meie aasta algus ei ole olnud täiuslik, sest sihtisin paremaid tulemusi, kuid oleme endiselt väga tihedas meistritiitli heitluses. Ma arvan, et pärast nelja etappi pole pikka aega nii tihe olnud. See kruusarallide jada ei saa olema lihtne, kuid jätkame pingutamist ja loodetavasti saavutame häid tulemusi.“

Takamoto Katsuta / Aaron Johnston loodavad sel korral lõpetada poodiumil

#18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston MM-arvestuse 8.koht 18p

Portugali parim resultaat 4.koht 2021 ja 2022

Jaapanlase senise hooaja parim resultaadid on kaks kuuendat kohta Montest ja Horvaatiast. Möödunud hooajal näitasid Katsuta / Johnston Portugalis head kiirust ja kuigi nad pidid poodiumi viimase koha viimasel katsel loovutama vaid 2,1 sekundiga, siis kiirust näitasid nad kindlasti. Kaheksa TOP3 katseaega ja lõppkokkuvõttes napilt poodiumilt välja jäämine, vot sellist sõitu ootaks Takalt ka sel korral. Mehed on teist korda hooaja jooksul heitlemas ka Toyota punktide nimel.

Takamoto Katsuta:”Ootan väga Portugali. Viimasel kahel aastal lõpetasin seal neljandana ja eelmisel aastal olin poodiumile väga lähedal. Lõpuks ma ei suutnud seda hoida ja jäime kahe sekundiga sellest ilma nii, et sel aastal püüan seda saavutada. See on suur väljakutse, kuid arvan, et see on võimalik. Selle aasta algus ei ole olnud see, mida ma tahtsin, kuid mul on autoga alati hea tunne olnud. See areneb iga kord ja meil oli hea test nii, et loodetavasti tasub meie raske töö järgmistel rallidel ära. Portugalis katsed mulle meeldivad ja ma tunnen end seal väga mugavalt nii, et pean end lihtsalt kokku võtma ja olen kindel, et meil on hea nädalavahetus.“

Fotod: Toyota Gazoo Racing

Back to top button