Kalle Rovanperä:“ Naudin Eesti teid alati väga. Oli tore nädalavahetus, sest alati on tore flat-out sõita ja sel aastal läks kõik jälle hästi!

Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen kahel viimasel aastal olnud Rally Estonia parimad

Powerstage Podcastil oli au intervjueerida ja lõppenud WRC hooajale tagasi vaadata koos 2022. aasta autoralli maailmameistri Kalle Rovanperäga. 

Kalle, aastalõpp on käes ja ma olen väga tänulik, et leidsid aega, et vaadata tagasi sellele meistrivõistluste aastale. Alustame algusest. Uus hooaeg, uus Rally1 auto. Kui erinev oli sõita esimestel etappidel ja rallidel erinevatel pinnastel võrreldes eelmise põlvkonnaga autoga?

See oli muidugi teistsugune. Hooaja eelsetest testidest saime natukene ettekujutust ja tunnetust, kuid loomulikult ei olnud seda palju. Oli päris palju õppimist ja uusi asju igal rallil.

Kui vaatame tagasi reede õhtule Monte-Carlo rallil, siis hoidsite üldarvestuses üheksandat positsiooni ja olite kahe minuti kaugusel liidritest.  Kuid alates laupäevast tundus, et autosse istus hoopis teine piloot. Kuidas te sellist muutust kirjeldate?

Jah, Montega oli väga raske alustada, kuid tegelikult ootasin seda pärast testi. Ma ei tundnud testis kordagi, et olen autoga täiesti rahul ja enesekindel. Ma ei tundnud, et me leidsime kõik asjad autoga, mis meil oli vaja leida, nii et jah, ma teadsin, et see tuleb raske Monte.  Jah neljapäev ja reede olid rasked, kuid siis vahetasime põhimõtteliselt auto juures kõik välja. Muutsime peaaegu kõike, mida teatud piirkondades muuta saime ja siis leidsin tõelise seadistuse, millega mulle meeldib sõita. Läks palju lihtsamaks ja leidsime natuke kiirust.

Rootsi rallil saite Jonnega oma hooaja esimese võidu. See on ainus WRC ralli, mille Teie isa on ka võitnud. Kas see võit on Teie jaoks selle tõttu kuidagi eriline?

Jah, ma arvan, et see on natuke erilisem. Ma arvan, et see pole nii eriline, kuid muidugi on lahe võita sama ralli, mille võitis mu isa ja see oli ka sel aastal oluline. Meie meeskonna esimene võit uue autoga ja mul oli hea meel, et mina esimesena selle autoga võitsin.

Horvaatias asusite varakult juhtima ja hoidsite liidrikohta nendes rasketes tingimustes kuni eelviimase katseni. Võitlesite viimasel katsel tagasi ja võtsite võidu Tänaku ees. Kas mäletate, millised olid Teie mõtted viimasel katsel ja kui saite teate, et võitsite?

Jah, see oli keeruline regroup enne katset. Me ootame alati enne powerstage’i üsna kaua ja jah, ma mäletan, et olin väga vihane, et kaotasin oma eduseisu niimoodi. See on alati tõeliselt pettumust valmistav, kui kaotad millegi sellise pärast ja ise ei saa suurt midagi muuta. Sul on vihmas lihtsalt valed rehvid ja sa kaotad aega ja sa ei saa midagi teha, nii et jah, see ei olnud lihtne, kuid ma olin siiski üsna kindel, et proovime viimasel katsel kõik, mis meil on. Suure vahega kogu rallit juhtida, sellest oli tõesti kahju ja ma ei leppinud, et kaotan niimoodi ralli. See oli huvitav, sest ma vaatasin WRC+ enne katset ja mõtlesin, et me läheme panema.

Teie võiduseeria jätkus Portugalis, Keenias ja Eestis, kus võitsite eelmisel aastal oma esimese WRC ralli. Eesti olud olid võrreldes eelmise aastaga totaalselt teistsugused, aga võit õnnestus napsata üle minutilise vahega ja see powerstage’i võit – see oli nagu vau-faktor. 22,5 sekundit kiirem kui teine koht. Kust see tuli?

Ma ei tea. Ma arvan, et powerstage katsel muidugi olid tingimused keerulised. Enne katset sadas kõvasti vihma ja kindlasti läks olukord natuke paremaks võrreldes eessõitjatega, kuid kindlasti ei olnud minu ees sõitvatel autodel nii palju kehvem seis kui meil. Olen sel aastal kõigil rallidel vihma nautinud. Olles üsna kiire vihmas ja ka seal  tundsin lihtsalt, et ilma riski võtmata võib palju riskida. Tundsin end autos väga enesekindlalt ja teadsin, kus on nende tõeliselt keeruliste tingimuste piir.

Minu meelest on olnud üsna vihmane hooaeg?

Jah, see oli igal rallil.

Järgmine oli Teie koduralli Soomes. Esimesel päeval kaotasite teepuhastuse tõttu aega ja lõpuks jäite esimesest kodusest rallivõidust puudu vaid 6,8 sekundiga. Kas Teile meeldis võitlus Tänakuga, välja arvatud see, et ei võitnud?

Jah, see oli tõeliselt nauditav lahing. Ma arvan, et kaotasime reedel tee avamisel natuke liiga palju aega, kuigi see oli meie poolt üsna veatu ralli. Kindlasti laupäeval ja pühapäeval, eriti laupäeval terve päev surusin kõvasti. Lihtsalt võitsin kogu aeg natukene aega tagasi, kuid see oli tõesti tore võitlus ja ma tõesti nautisin.

Siis oli kaks mitte nii head rallit Belgias ja Kreekas. Kas nõustute oma meeskonna juhi Jari-Matti Latvalaga, kes ütles, et pärast nii täiuslikku hooaja esimest poolt oli see ainult aja küsimus, kui see juhtub?

Jah ja ei. Ma arvan, et iga sõitjal on alati hooaeg, mis ei ole täiuslik. Ma ei tea kedagi, kes oleks teinud täiusliku hooaja ilma ühegi veata, kuid jah, Belgia oli natuke kahetsusväärne ainult minu enda legendi vea tõttu. Seal ei saakski rohkem teha. Peale selle olime vähemalt tempos ja võitlesime teistega, nii et polnudki nii hull nädalavahetus, kuid Kreeka oli kindlasti keerulisem. Nähes juba Shakedown katse, et meie autol kiirust ei ole ja siis pidime teed ka avama. See läks kogu aeg hullemaks ja siis nädalavahetuse alguses võitlusest väljalangemine oli üsna raske ja siis lõpetada see jälle veaga, nii et see polnud punktide osas parim.

Olite Uus-Meremaal tagasi võidukursil, kus kindlustasite oma esimese maailmameistritiitli. Kui hea tunne see oli ja kui suur oli surve, mis teie õlgadelt langes?

Muidugi oli peale Kreekat natuke rohkem survet. Kaks rallit mitte nii heade tulemustega. Teadsin, et Kreeka oli üldiselt halb nädalavahetus. Seda oleks saanud vältida, kuid ma teadsin siiski, et kui auto on kiire, saame kohe tagasi tempos olla nagu Uus-Meremaal olime. See oli esimene kord, kui ma tundsin natuke suuremat pinget, aga ma ka naudin seda rohkem kui tavaliselt. Mul läheb paremini, kui mul on pinge. Hakkad keskenduma.

Ja jälle vihm

(Naerab)  Jah, vihm aitas ka seal päris palju. Reedel oleks ilma vihmata päris halb olnud teed puhastada. Ma arvan, et laupäeval ja pühapäeval oleks meie teepositsiooniga kindlasti parem võistelda, aga vihm tegi selle minu jaoks mõnusamaks, nautisin ilma ja oli mõnus.

Kui hooajale tagasi mõelda. Mis oli sinu lemmikralli? Kas see oli Uus-Meremaa tiitli pärast?

Ei, ma arvan, et see oli Eesti. Naudin Eesti teid alati väga. Mulle meeldib väga Eesti teede stiil, nii et ma arvan, et Eesti oli sel aastal väga tore. Üldiselt oli tore nädalavahetus, sest alati on tore flat-out sõita ja sel aastal läks kõik jälle hästi. Lihtsalt algusest lõpuni flat out, nii et see on alati tore.

WRC maailmameistrid 2022 Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen

Kuidas on Teie elu pärast maailmameistriks saamist muutunud või on muutunud?

Mitte päris. Ma ise ei näe erinevust, kuid lühikese aja jooksul on olnud palju rohkem asju teha.   Vabal ajal ma ei näinud mingit muutust, nii et see on hea.

Kuidas Kalle Rovanperä enne tiitlijahti nr. 2 lõõgastub? Soomes lume driftimas?

Ma olin Jaapanis pikal puhkusel pärast meie tööd Jaapani rallil ja kõiki PR asju.Jäin sinna puhkama ja drifti tegema. Lihtsalt veetsin aega oma sõpradega. Meil on veel natuke vaba aega pärast mõningaid teste siin Monte jaoks, nii et see on sama asi. Proovime lihtsalt nautida ja lõõgastuda

Heidame kiire pilgu aastasse 2023. Tänak on M-Sport meeskonnas, Neuville Hyundais, Teil on tugevad meeskonnakaaslased – Evans, Ogier. Need mehed hoolitsevad selle eest, et Teie tiitlikaitsmine ei oleks lihtne. Kas arvate sama?

Jah, ma arvan seda ja eriti järgmisel aastal on see palju keerulisem, kui kõik on autodega lähemal. Samuti autodega rohkem kursis nii, et kindlasti peaks tulema palju raskem hooaeg.

Mida arvad Tänaku M-Sport´i siirdumisest? See on hea konkurentsi seisukohast. Kolm tippsõitjat on nüüd erinevates meeskondades. Fännide ja spordi jaoks on see väga hea turundus ja ma arvan, et võime oodata suuri lahinguid?

Jah, see on kindlasti väga hea, et Ott sinna läks. Hea, et kõigil meeskondadel on hooajaks väga tugevad sõitjad, mis on oluline, et kõiki rohkem suruda

Aitäh Kallele selle intervjuu eest ja soovin Teile ja Toyota Gazoole võidusõitudele kõike head ja edu WRC hooajal 2023 ning veel kord palju õnne tiitli puhul.

Tänan teid väga!

Fotod: Toyota Gazoo Racing

Back to top button