Kalle Rovanperä:“Teame, et meistritiitli kaitsmine ei saa olema lihtne.“
Valitseva autoralli meeskondade maailmameistrina alustab hooaega Toyota Gazoo Racing ja pilootide / kaardilugejate arvestuses 2022. aastal läbi aegade noorimaks maailmameistriks kroonitud Kalle Rovanperä ja tema kaardilugeja Jonne Halttunen. Kui M-Sport ja Hyundai Motorsport meeskondade kooseisudes on kahe hooaja vahel toimunud suuremad muudatused, siis Jaapani meeskonnas kõige tagasihoidlikumad.
Toyota värve ei esinda enam Yaris WRC autol 2017.aastal karjääri seni ainsa MM-ralli võidu võtnud Esapekka Lappi / Janne Ferm, kes täitsid Hyundai meeskonnas Ott Tänak / Martin Järveojast vabaks jäänud positsiooni.
Meeskonna juhina jätkab kolmandat aastat järjest 2017. aastal Toyotale nende comeback aastal debüütvõidu toonud Jari-Matti Latvala. Soomlane on otse välja öelnud, et Jaapani meeskonna tänavuse hooaja eesmärk saa taas olema nii tootjate, kui ka pilootide / kaardilugejate MM-tiitel. Kogu meeskond eesotsas Toyota Gazoo Racing meeskonna tehnilise direktori Tom Fowleriga on teinud kahe hooaja vahel palju tööd ja jätkavad selle tegemist, et seatud eesmärgid täita.
Tähelepanelik rallisõber märkab, et 2023. aasta Toyota GR Yaris Rally1 autol puudub auto tagumisel küljel möödunud aastal olnud hübriidi jahutuse ava suunaja. Samuti on Toyotal uus täiustatud võimsusega mootor, tõsi mis homologeeriti juba 2022. aastal, kuid mis võetakse kasutusse nüüd.
Meeskonna juht Jari-Matti Latvala:
„Rallifännina on hooaja algus alati väga põnev hetk ja see aasta pole teistsugune. Iga meeskond on võimeline võitma, seega usun, et käesolev hooaeg tuleb raskem ja keerulisem. Kuid meile meeldib see väljakutse ja me naudime seda, kui peame võitude nimel tõeliselt võitlema. Muidugi peavad kolm tiitlit taas kord sihtmärgiks saama. Teame, et meil on tugev auto, kuid teame ka, et peame kõvasti tööd tegema ja et on valdkondi, kus peame eelmise aastaga võrreldes paremaks saama. Igal aastal peab otsima, kus saab autot paremaks muuta ja on mõned asjad, mida oleme selle aasta jaoks muutnud. Meil on kõik valmis – meil on auto, mis on olnud konkurentsivõimeline ja töökindel ning meie piloodid on kõik selle autoga tuttavad ja näljased tulemuste järele. Monte-Carlo ralliga alustame hooaja raskeima võistlusega. Neljapäeva õhtul pimedas esimestele katsetele minek on sõitjatele tohutu väljakutse ning nädalavahetuse lõpus tahad hooaja alustamiseks hea tulemusega lõpetada.“
Maailmameistrina alustavad tiitlikaitsmist Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen, kes võitsid möödunud hooajal sõidetud 13. rallist 6. Kui möödunud aastal tundus Monte-Carlos peale SS8, et Rovanperä kiirus kadus koos Rally1 auto tulekuga, siis sealt alates tegi noormees nii endale, kui autole seadistuste muudatuse, mis kestis pea terve hooaja. Kunagi varem ei ole Rovanperä Montes teistele teed avama läinud, kuid sel korral tuleb seda maailmameistri vääriliselt teha. Kuigi soomlasel oleks olnud võimalus staatusele kohaselt kasutada autol numbrit 1, siis sarnaselt Tänakuga hooajal 2020 ta sellest ta loobus ja jätkab sõitmist numbri all 69.
VIDEO: Kalle Rovanperä / Jonne Halttuneni Monte-Carlo ralli eelne test:
#69 Kalle Rovanperä:
„Enne uue hooaja algust on tunne hea. Teame, et meistritiitli kaitsmine ei saa olema lihtne. Oleme näinud, et võistlustase läheb kogu aeg kõrgemaks, seega peame proovima ka oma mängu tõsta ja edasi pingutama. Meeskond teeb taas suurepärast tööd, et püüda jõudlust maksimeerida ning muuta auto kiiremaks ja tugevamaks. Monte-Carlo ralli on eriline sündmus, mis tavaliselt muudab hooaja alguse pisut keeruliseks ja närviliseks. Olen rallile minnes enesekindlam kui eelmisel aastal, kui kõik oli autoga nii uus, nüüd tean, et meil peaks olema kõik õiges suunas ja meil peaks olema lihtsam alustada. Seal pole kunagi lihtne teha puhas ralli, kuid see on meie plaan – alustada hooaega õigel viisil.“
Kalle Rovanperä / Jonne Halttuneni Monte-Carlo parim resultaat: 4.koht (2021-22)
P.S Kui Toyota tunnustas Rovanperä ja ka Ogieri nende meistriks tuleku eest Jaapani autotootja toodanguga nende isiklike GR Yaris tänaveerioonidega mida lähitulevikus saavad endale soetada ka nende fännid, siis Soomes jäeti maailmameister Rovanperä parima sportlase valimisel alles viiendaks.
Neljandat hooaega alustavad Toyota Gazoo Racing meeskonnas Elfyn Evans / Scott Martin. Möödunud aastal hooaja kokkuvõttes alles neljandana lõpetanud britid jäid etapivõiduta ja kindlasti saab see olema nende hooaja esimeseks eesmärgiks. 2020. ja 2021. aastal WRC sarja hõbemedaliga lõpetanud mehed loodavad, et möödunud hooaja ebaõnn ja altminekud on nüüdseks ajalugu ja saab taas puhtalt lehelt alustada. Möödunud aastal näitasid Evans / Martin kuni kümnenda kiiruskatseni väga head tempot ja hoidsid kolmandat kohta (+9,3), kuid tegid siis järgmisel katsel sõiduvea ja sellega oli „suur kala“ Montes konksu otsast ära ujunud.
#33 Elfyn Evans:
„WRC kahe hooaja vaheline aeg on alati üsna lühike, kuid siiski olin õnnelik, et tegin väikese pausi ja nüüd tunnen, et olen uueks hooajaks valmis. Eelmine aasta ei vastanud minu ootustele isiklikult, kuid me suutsime teha mõningaid edusamme ja ma loodan, et suudame sel hooajal paremaid tulemusi vormistada. Meeskond töötab alati selle nimel, et autot arendada ja kaksteist kuud pärast Rally1 ajastut mõistame asju palju paremini. Nagu alati peaks see olema konkurentsitihe aasta, kuid ma kindlasti tunnen, et oleme väljakutseks paremas kohas ja tiitli eest võitlemine on minu eesmärgiks. Monte-Carlo ralli on klassikaline võistlus mida kõik tahavad võita. See on alati suur väljakutse ja eriti tingimustega, kuid see on väljakutse mida ma naudin ja loodetavasti saame alustada aastat positiivse tulemusega.“
Elfyn Evans / Scott Martin Monte-Carlo parim resultaat: 2.koht (2021)
Sarnaselt Evaniga alustab Toyotas neljandat hooaega ka kaheksakordne maailmameister Sébastien Ogier. Ainus erinevus on see, et juba teist hooaega ei tee nimekas prantslane kaasa tervet hooaega vaid osaleb vaid suuresti endale meelepärastel etappidel.
VIDEO: Sebastien Ogieri / Vincent Landais Monte-Carlo ralli eelne test
Teist korda karjääri jooksul kannab Ogieri võistlusauto numbrid 17. Kui möödunud aastal istus Ogieri kõrval viiel etapil kuuest Benjamin Veillas, siis alates Jaapani MM-rallist on Monte-Carlo eksperdi kaardilugejaks Vincent Landais. Prantsusmaa Alpide teid hästi tundev Sébastien Ogier oli möödunud aastal teel rekordilise üheksanda Monte-Carlo võidu poole, kuid rehvipurunemine võistluse eelviimasel katsel ja valestart viimasel tähendas seda, et rekordit minnakse püüdma tänavu. Ogierist sai muide eelmise hooaja Kataloonia ralli järel MM-ajaloo esimene piloot, kes sajal korral Powerstage katselt punkte teeninud. Kokku on prantslasel karjääri 2634 MM-punktist 288 saadud punktikatsetelt. Prantslast ootab tema koduteedel ees karjääri 175. MM-start.
#17 Sébastien Ogier:
„Olen hooaja alguses endiselt väga põnevil, kuigi ma ei võistle enam tervet hooaega. Alati on rõõm istuda WRC tippauto rooli taga. Eelmisel aastal nautisin neid väheseid rallisid väga ja oli tore oli näha, et suudan endiselt konkurentsivõimeline olla. Eesmärk on püüda sel aastal samale tasemele jääda ja võidelda veel mõne võidu nimel. Ma tean, et meeskond ei puhka kunagi, kuigi viimased hooajad on olnud väga edukad, siis tehakse endiselt kõvasti tööd. Monte-Carlo ralli on ilmselt see mida tahan kõige rohkem võita ja annan veel kord endast parima. Ettevalmistus on olnud keerulisem, kuna kõik piirduvad ühe testipäevaga, mis on nii keerulise ja erinevate tingimuste ja rehvivalikutega võistluse puhul keeruline. Kuid see on kõigile sama ja ma püüan oma kogemust maksimaalselt ära kasutada.
Sebastien Ogieri / Vincent Landais Monte-Carlo parim resultaat: 1 (2009, 2014-19, 2021) / 16 (2021)
Sebastien Ogieri GR Yaris tänavaversioon
Neljanda Toyota GR Yaris Rally1 auto toovad Monte-Carlo rallil rajale Takamoto Katsuta / Aaron Johnston. Kui veel möödunud aastal esindas Jaapani / Iirimaa võistluspaar Toyota Gazoo Racing WRT Next Generation meeskonda, siis tänavuseks hooajaks on nad saanud nö. ameti kõrgendust ja liitunud Toyota Gazoo põhimeeskonnaga. Kui veel sel korral nad meeskonna punktide eest ei heitle, siis etappidel, kus Ogier / Landais ei stardi nad seda teevad. Esimene etteaste ametlike TGR meeskonna punktide eest sõitjatena ootab ees juba Rootsi talverallil. Kui möödunud aastal külastasid Katsuta / Johnston kahe ralli finiši järel poodiumi alumusi astmeid, siis algaval hooajal ootavad nii mehed ise, kui ka meeskond neilt esimest võitu. Möödunud aastal lõhkusid nad Montes laupäeva viimasel katsel auto ja lõpetasid lõpuks kaheksandal kohal, mis kui jätta välja hooaja ainus katkestamine Uus-Meremaal jäi nende hooaja lõpetatud rallidest kõige kehvemaks tulemuseks.
Takamoto Katsuta / Aaron Johnston Monte-Carlo parim resultaat: 6 (2021) / 8 (2022)
Toyotaga on Monte-Carlo legendaarsetel teedel võidetud neljal korral. Esimese võidu tõid nendelt legendaarsetelt teedelt Jaapani meeskonnale 1991. aastal sama legendaarsed mehed Carlos Sainz / Luis Moya, kes sõitsid Toyota Celica GT-4 (ST165) autoga. Viimane võit pärineb hooajast 2021, kui Toyota Yaris WRC-l olid parimad Sebastien Ogier / Julien Ingrassia.
Fotod: Toyota Gazoo Racing