Keenia MM-ralli laupäeva pakkus palju draamat. Tänak / Järveoja päeva rikkusid erinevad probleemid.

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen liiguvad Keenias karjääri teise võidu poole

Keenia MM-ralli jätkus laupäeval ja võistlejaid ootas ees kuus kiiruskatset, mille jooksul läbiti 160,96 katsekilomeetrit. Ralli pikimale võistluspäevale läksid liidrina vastu Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1). Pärast pettumust valmistanud reedet olid tagasi ka mõlemad reedel katkestanud Hyundai Motorsport võistluspaarid – Esapekka Lappi / Janne Ferm ja Ott Tänak / Martin Järveoja. Mõlemad Hyundai i20 N Rally1 autodega sõitnud võistluspaarid asusid teistele teed puhastama. Laupäeva märksõnadeks kujunesid – Pirelli rehvid, Keenia metsik loodus ja Hyundai tehnilised probleemid.
Kui ralli liidrid Rovanperä / Halttunen läbisid päeva vigadeta ja nende suurimaks probleemiks oli viimasel katsel kadunud hübriid, siis nende seljataga käis lisaks heitlusele poodiumikohtadele tehniliste probleemide virrvarr.

Toyotade purunenud rehvid ja tõrkuv Hyundai kütusesüsteem

TOP3 kohtade nimel käis heitlus neliku Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1), Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1), Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) ja Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Puma Rally1). Nimetatud nelikust pääsesid kõige kergemini M-Sport meeskonna võistlejad, kelle autol purunes viimasel katsel vasak esimene rehv. Päeva lõpetasid prantslased kolmandal kohal. Rehvide purunemisest ei pääsenud ka Evans ja Katsuta, kelle autode all läks kahe peale katki kokku kuus rehvi (Taka 2, Evans 4). Kui Katsuta pääses rehvide vahetusest katsel, siis Evans pidi koos kaardilugeja Martiniga seda tegema kahel korral.

„Ei olnud väga hea päev, kuid olid ka omad head momendid – tundsin end paremini autos, kui eile ja tempo oli kohati ok. Samas saada päeva jooksul kolm rehvipurunemist oli kõva tagasilöök. Tulemus ei olnud see, mis me tahtsime ja ma tunnen, et see on käest lastud võimalus. Peame homme saama võimalikult palju punkte, kuid see saab olema pikk ja raske pühapäev, mille me peame punktide saamiseks lõpetama. Peame keskenduma oma sõidule ja vaatama, mis me teha saame,“ võttis Evans päeva kokku.

Reede järel ainsa Hyundai võistluspaarina mängu jäänud Neuville / Wydaeghe alustasid päeva hästi ja võitsid katse ning tõusid teiseks, siis päeva teine pool tõi belglastele suure pettumuse. Kohe peale hoolduspausi sõidetud katsel tekkis nende autol kütusesüsteemi probleem, mis tähendas päeva lõpuks kukkumist viiendaks.

„Mul pole kui päris aus palju öelda. Nagu visuaalselt näha oli, siis me auto ei töötanud korralikult ja me ei saanud ka seda probleemi ise millegipärast ära lahendada. Ma olen väga pettunud, sest me olime sellesse päeva nii palju panustanud.  See on juba neljas aasta, kui meil on siin probleemid ja see ei tundu hea. Jätkame võitlust, kuid andsime siin konkurentidele liiga palju punkte ära,“ sõnas Neuville päeva lõpus.

Ainsana jäid Rally1 võistluspaaridest laupäeval rajaäärde Gregoire Munster / Louis Louka (Ford Puma Rally1), kes lõhkusid kohe avakatsel auto vasaku tagumise vedrustuse.

Tänak / Järveoja laupäev algas probleemidega ja lõppes katsevõiduga

Tänak / Järveoja pingutused algasid juba avakatsele ülesõidul, kui autot korda seada tuli. Selle kiirustamise tulemusel ununes eestlastel lahti kaardilugeja poolne kapoti kinnitus, mis katsel täitsa lahti tuli ja mida kinni oli vaja panna.

Kiires tempos leidis Järveoja enda kiivri side juhtme viimasel minutil ja järgmisel sõitsid nad üldse ilma sideta. Tänak sai suhteliselt kiirel katsel juhiseid kõrvalt käemärkide abil. Hommikuse ringi lõpetasid eestlased suurt sebrade karja üle tee lastes ja mõned kilomeetri hiljem purunes nende autol parem tagumine rehv.

 “Meil olid päeva alustades juba ülesõidul suvalised probleemid, millega pidime enne katsele minekut tegelema,” rääkis Tänak lõunapausil WRC otseülekandes. “Aega oli üsna vähe ja enne katse alustamist ei leidnud Martin oma raadiojuhet, leidsime selle minut enne starti. Kapott ei olnud kinni, pidin selle sulgema ja keskmisel katsel polnud raadiosidet enam üldse. Oli üsna põnev! Väikesed suvalised asjad, aga need hoidsid meid tegevuses.”

Eestlaste seiklused jätkusid kohe hoolduspausi järel, kui Tänaku poolsest küljeaknast palju tolmu sisse tuli. Sellega õnneks eestlaste suuremad probleemid lõppesid ja päev sai lõpu katsevõiduga. Paljud probleemid tähendasid ka seda, et päeva alguses olnud eesmärk püüda absoluudi kaheksandat kohta oli saanud tagasilöögi ja kuigi TOP10 jõuti, siis üheksanda koha punktid kaotati 1,7 sekundiga.

„Ma pole isegi jõudnud vaadata, et kuidas me tempo täna võrreldes teistega oli, sest on olnud nii kiire päev. Meil polnud võimalustki kedagi väga püüda, sest koguaeg midagi juhtus ja pidime vaeva nägema, et auto sõidus hoida. Lõppude lõpuks on see Safari ja see pole üllatus, et asjad juhtuvad. Meil pole muud võimalust, kui end motiveerituna hoida, sest inimesed on palju panustanud, et me siin olla saame. See mis juhtus eile polnud hea, kuid nii see on. Raske öelda homse osas, sest see on jälle uus päev. Hetkel on hea olla siin hoolduses ja proovime homme kindlasti punkte püüda, kuid täna jäime neist vaid mõne sekundi tõttu ilma,“ sõnas Tänak päeva lõpus.

Eestlaste meeskonnakaaslased Lappi / Ferm lõhkusid päeva jooksul kaks rehvi ja said samal katsel, kus ka Tänaku auto eest läks üle tee suur sebra parv neist ka ühele kahjuks pihta. Päeva viimasel katsel said nad kahel korral pihta lindudele, mille tulemusel läks esiklaas täitsa katki ja lisaks suurele ajakaole lendasid soomlase silma ka klaasikillud.

„Pärastlõunal ei olnud meil hea tempo, kuigi sõitsin hästi. Meil oli mootori jõudlusega probleeme ja ajad polnud nii head nagu hommikul. Viimane katse läks hästi kuni tabasime alguses ühte lindu, mille järel klaas mõranes, kuid ma nägin sõita, kuid paar kilomeetrit hiljem oli meil veel üks juhtum ja siis tuli juba esiklaas sisse ja ma ei näinud enam midagi. Pidime kõvasti hoogu maha võtma, sest muidu polnud ohutu sõita. Lähen pärast arsti juurde, sest silmas on klaasi tükid mis oleks vaja välja pesta. Homse eel olen kindel, et saame mingid punktid, kuid ma ei tea kui palju, sest oleme esimesed rajal.“

WRC2 klassis hoiavad liidrikohta Gus Greensmith / Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2), kelle edu Oliver Solberg / Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rall2) ees on 1.55,0.

VIDEO: Laupäeva tipphetked

Keenia MM-ralli järjestus peale SS13

Keenia MM-ralli punktid laupäeva järel

Keenia MM-ralli pühapäeva stardijärjestus

Keenia MM-ralli jätkub pühapäeval kuue kiiruskatsega, millest esimene saab alguse 07:02.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Back to top button