Keerulistes oludes sõidetud Jaapani MM-ralli reedese võistluspäeva lõpetasid kolmikjuhtimisel Toyota võistluspaarid

Keerulise reede lõpetasid liidrina Elfyn Evans / Scott Martin

Jaapani MM-ralli sai Eesti aja järgi alguse neljapäeva pärastlõunal, kui MM-hooaja 2023 viimase ralli avakatsena sõideti Toyota staadionil 2,1 km pikkune publikukatse. Katse võidu võtsid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), kes edestasid 0,7 sekundiga Esapekka Lappi / Janne Fermi (Hyundai i20 N Rally1) ja 1,4 sekundiga Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1).

Päeva avakatse pakub draamat, teine piirab nähtavust ja kolmas tühistatakse

Jaapani MM-ralli jätkus Eesti aja järgi ööl vastu reedet ja esialgse ajakava järgi pidi võistlejaid ees ootama seitse kiiruskatset. Hommikused olud olid väga keerulised ja libedad ning tõid endaga kaasa erinevaid probleeme pea kõikidele võistluspaaridele. Avakatse võit võistluspaarile Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally), kes edestasid küll Sebastien Ogier / Vincent Landaisi (Toyota GR Yaris Rally) 4 sekundiga, kuid sealt edasi kärisesid vahed juba rohkem, kui 20 sekundiliseks.

Väga hästi alustasid päeva Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally) ja Dani Sordo / Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1), kes 9,3 km vaheajas juhtisid Evansi ees vastavalt 13 ja 7,4 sekundiga. Sealt edasi aga hakkas juhtuma. Alustuseks tegi katsel spinni ja lõhkus auto parema esimese nurga Katsuta. Kodupubliku lemmik sai küll jätkata, kuid kuna väljasõidu tõttu sai kannatada jahutussüsteem, siis kogunes katse finišiks kaotust meeskonnakaaslasele üle kahe ja poole minuti.

„Meil polnud mitte mingit võimalust seal kurvis, sest meil puudus esiauto poolt selle kurvi info,“ kommenteeris väga kuri Katsuta katse finišis.

VIDEO: Katsuta sõiduviga

Kui Katsuta sai ülesõidul auto nii korda, et esimese katseteringi siiski sõidetud ja tagasi hooldusesse, siis nii hästi ei läinud Sordol ja ka aastase pausi järel taas Ford Puma Rally1 auto roolis istuval Adrien Fourmaux´l, kes mõlemad samas kohas teelt välja sõitsid. Õnneks oli mõlema võistluspaari pilootide ja kaardilugejate tervis korras, kuid ralli tuli selleks korraks katkestada. Kuna Sordo auto ei jõudnud õigel ajal hooldusesse tagasi, siis sai hoolduseks mõeldud aeg otsa ja hispaanlasel tuli teist aastat järjest Jaapanis SS2 järel katkestada. Fourmaux autol olid väljasõidu tõttu liiga suured kahjustused, et jätkata.

VIDEOD: Dani Sordo väljasõit ja tulem

Peale Sordo ja Fourmaux väljasõite päeva avakatse peatati ja ees ootas päeva teine katse, kus pea kõigil võistlejatel oli probleeme uduse esiklaasiga. Kõige enam segas see Tänak / Järveoja. Hoolimata Järeoja püüdlusest kõrvalt vahepeal klaasi puhastada oli nähtavus endiselt nulli lähedane. Katse parimatele kaotasid nad 2.44,2.

Katsevõidu võtsid taas Evans / Martin, kes edestasid sel korral Neuville / Wydaeghe 10,1 sekundiga ja suurendasid üldedu belglaste ees 26 sekundile.  Kuna olud olid nii hullud, siis otsustasid korraldajad turvalisuse kaalutlustel hommikuse ringi viimase katse tühistada ja võistlejad võtsid suuna hoolduse poole.

Neuville sõidab teelt välja ja Toyota lõpetab päeva kolmikjuhtimisega

Kui hommikusel ringil olid olud libedad ja vihmased, siis pärastlõunaks oli vihm lakanud. Kõige paremini tundsid end nendes oludes Katsuta / Johnston, kes võitsid kõik kolm kavas olnud katset. Esimesel korduvkatsel olid heas tempos liikumas Ogier / Veillas, kes edestasid 22km splitis Evansit 13,9 sekundiga, kuid tegid siis katse lõpuosas sõiduvea ja kaotasid väljasõidetud edust ligi 11 sekundit. Hea katseaja sõitsid välja Neuville / Wydaeghe, kes edestasid liidreid 15,5 sekundiga ja nüüd oli brittide edu belglaste ees 10,5 sekundit. Hommikusel ringil nähtavusega hädas olnud Tänak / Järveoja teine ring ei alanud paremini, sest nüüd oli nende Fordil elektriprobleem, mis väljendus selles, et gaasi vajutades ei reageerinud auto nii nagu peaks.

Kui katse varem olid Neuville / Wydaeghe liidritega vahet vähendanud, siis nüüd tegid möödunud aasta Jaapani MM-ralli võitjad 100m stardist sõiduvea ja pidid päeva katkestama.

VIDEO: Neuville väljasõit

Päeva lõpetas Toyota staadionil sõidetud publikukatse, mille võitsid kehva päeva ainsaks positiivseks hetkeks Hyundai võistlejad Esapekka Lappi / Janne Ferm.

Laupäevale lähevad kolmikjuhtimisel vastu Toyotade võistluspaarid. Elfyn Evans / Scott Martini edu suurenes Sebastien Ogier / Vincent Landais ees enne reede viimast katset minuti võrra, sest Ogieri auto vigastuste parandamiseks kulus 6 minutit üle lubatud aja. WRC2 klassi liidrid on Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen (Skoda Fabia Rs Rally2), kes hoiavad üldarvestuses kõrget neljandat kohta.

Ott Tänak / Martin Järveoja pidid lisaks konkurentidele heitlema reedel kehva nähtavuse ja tõrkuva tehikaga

Ott Tänak / Martin Järveoja päeva ainus helge hetke saabus siis, kui publikukatse eel sai auto taas sõidukorda ja eestlased katse neljanda aja välja sõitsid. Ralli üldarvestuses jäävad kaheksandal kohal olevad M-Sport võistlejad liidritest 4.42,8 kaugusele.

Jaapani MM-ralli seis peale SS8

1.Elfyn Evans / Scott Martin 1:25:22,7 
2.Sebastien Ogier / Vincent Landais +1.49,9 
3.Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen +2.06,6 
4.Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen 03.00,2 
5.Gregoire Munster / Louis Louka +3.05,0 
6.Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov +3.29,6 
7.Esapekka Lappi / Janne Ferm +3.44,3 
8.Ott Tänak / Martin Järveoja +4.42,8 
9.Takamoto Katsuta / Aaron Johnston +5.07,9 
10.Heikki Kovalainen / Sae Kitagawa +5.56,0 

Jaapani MM-ralli jätkub laupäeval seitsme kiiruskatsega, millest esimene saab Eesti aja järgi alguse 01:04

Jaapani MM-ralli laupäeva ajakava

Service D – 23:45
 
SS9 Nukata Forest 1 – 20.32 km – 01:04
SS10 Lake Mikawako 1 – 14.78 km – 02:05
 
Regroup – 03:45
 
SS11 Okazaki City SSS 1 – 3.18 km – 04:15
SS12 Okazaki City SSS 2 – 3.18 km – 04:26
 
Regroup – 04:31
Rehvitsoon – 05:16
 
SS13 Nukata Forest 2 – 20.32 km – 06:04
SS14 Lake Mikawako 2 – 14.78 km – 07:05
SS15 Shinshiro City – 6.70 km – 08:11
 
Flexi service E – 10:01
 
SS16 Toyota Stadium SSS 3 – 2.10 km – 12:35

Fotod: Toyota Gazoo Racing, M-Sport

Back to top button