Kesk-Euroopa MM-rallit juhivad reede järel MM-liidrid Thierry Neuville / Martin Wydaeghe

Thierry Neuville / Martin Wydaege näitasid reedel kõigile tagatulesid

Kesk-Euroopa MM-ralli jätkus reedel Tšehhis sõidetud kuue kiiruskatsega ja päevale läksid liidrina vastu Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kelle edu oli Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) ees 0,9 sekundit. Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1) hoidsid neljapäeva järel viiendat kohta ja jäid liidritest 2,1 sekundi kaugusele.

Ogier / Landais alustasid libedates ja kohati udus sõidetud tingimustes katsevõiduga, kuid sealt edasi nende tempo katse-katselt langes ja Remote hoolduspausile said prantslased teiselt kohalt. Liidriteks tõusnud Neuville / Wydaeghest jäid nad maha 3,3 sekundiga. MM-liidrid alustasid katsete teist ringi katsevõiduga ja suurendasid üldedu 6,9 sekundi peale. Päeva viimase katsevõidu võtsid Ogier / Landais, kes vähendasid belglaste üldedu laupäeva eel 6,9 sekundi peale.

„Kõik nägid tänase viimase katse lõpus mu naeratust ja olen õnnelik, et meil oli hea päeva ja lõpetasime selle. Tõenäoliselt olid need tänased nädalavahetuse kõige väljakutsuvamad tingimused. Ma ei teadnud, et me ei saa Remote hoolduses aerodetaile vahetada ja ma polnud väga hirmul, kuid heinapalli sõitsime, kuid kui ma aru sain, et see võib meie rajapositsiooni eelise ära võtta, kuid õnneks töötas auto lõpuks ilma selleta hästi. Tundsin end autos mugavalt, kiirus oli olemas ja täna oli põnev heitlus. Enesekindlus oli täna olemas ja see on positiivne, mille tahame ka homsesse kaasa võtta, kuid seal on ees ootamas teise tüübiga katsed, kui täna ja tõenäoliselt peame auto juures tööd tegema. Heitlus on super tihe ja me peame hoidma oma rütmi,“ võttis Neuville eduka päeva kokku.

Ott Tänak / Martin Järveoja püsisid terve võistluspäeva esikoha heitluses ja said ralli viiendal katselt kirja ka katsevõidu. See oli eestlaste hooaja 25 katsevõit. Katse TOP3 jäid eestlased välja kahel korral. Laupäevale lähevad Tänak / Järveoja vastu kolmandalt kohalt ja jäävad meeskonnakaaslastest maha 7,8 sekundiga.
“Üldiselt positiivne päev, mis oli väga nõudlik ja seda eriti metsa katsetel, kuid tegelikult nautisin neid väga. Mida keerulisemad olud, seda paremini auto käitus, kuid ringrajalaadsematel teedel kaotasin mõnes lõigus. Üldiselt oli tunne hea ja ülioluline on homme head rütmi hoida ja jääda raja piiridesse. Peame kõvasti suruma, sest meie nelja vahe on esiotsa heitlus väga tihe. Homsetel teedel on palju ristmikke, kuid need on samal ajal üsna kiired. Recce ajal nägid nad välja päris puhtad ja paljude anticutidega, nii et ma usun, et need on ühtlasemad kui meie tänased katsed. See tähendab kiiret sõitu ja me püüame sellest maksimumi võtta,“sõnas Tänak päeva kokkuvõtteks.

Hüpe, mis lõpetas mitme hübriidi töö

Päeva teisel katsel sõideti ralli pikima katse esimene läbimine, kus ootas ees ka üks päris korralikult autosid lennutanud hüpe, mis lisaks heale vaatele lõpetas Rally1 autodes olevate hübriidide töölepinguid. Katse finišis pidid nagu ühest suust tõdema, et hüppe järel lakkas hübriid töötamast – avapäeva järel kolmandat kohta hoidnud Andreas Mikkelsen, M-Sport esisõitja Adrien Fourmaux ja tema meeskonnakaaslane Gregoire Munster ning Kesk-Euroopa teedel Rally1 autoga debüüti tegev Sami Pajari. Kuna päeva jooksul oli vaid Remote hooldus, siis ei saanud seda ka korda teha ja päev tuli nii ka lõpetada.

Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen pidid sõiduvea tõttu katkestama

Reedel Hyundai meeskonna kolmanda i20 N Rally1 autoga Tšehhi teedel sõitnud Mikkelsen / Erikseni päev nii positiivne polnud, kui avapäev ja lõpuks sai see lõpu juba päeva kolmandal katsel, kus norralaste auto vasakkurvi järgselt liiga paremale vajus ja põrkas seal kokku võrkaeda hoidnud betoonpostidega. Auto kahjustused olid nii suured, et päev tuli katkestada, kuid tõenäoliselt on Mikkelsen / Eriksen laupäeval katsetele startimas esimese autona.

„Katsel olid keerulised olud ja see vasakkurv oli libeda, kui ma eeldasin ja libisesime teelt välja. Põrkasime kokku aiaga, mis oli nii korralik, et lõhkus kõvasti autot. Vaatame, kas me saame järgmistel päevadel jätkata,“ sõnas pettunud Mikkelsen.

Kesk-Euroopa MM-ralli järjestus SS8 järel

Kesk-Euroopa MM-ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, mis sõidetakse Austria ja Saksamaa teedel. Päeva esimene katse saab stardi 08:58.

Foto: Hyundai Motorsport

Back to top button