Läti MM-ralli testikatse võitnud Ott Tänak: „Maailmas pole lihtsat rallit, ralli on alati väljakutse.“

Ajaloolise Läti MM-ralli testikatse võitid Ott Tänak / Martin Järveoja

Neljapäeva hommikul sõidetud 3,58 km pikkuse Läti MM-ralli testikatse võitsid Ott Tänak / Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1). Eestlased läbisid lühikese Shakedown katse kahel korral ja said parimal korral kirja aja 1.33,6. Powerstage toob Teieni ka Tänaku testikatse järgsed mõtted sellest kuidas ta end tunneb peale Eestis juhtunut, kuidas meeldis esimene katsetus virtuaalšikaaniga ja mida ootab eestlane eesootavalt rallilt.

Kuidas oli tunne taas autos istuda peale seda, mis juhtus Eestis?

Läheb mõned kilomeetrid, et peale Eestis juhtunud jälle tunne ja rütm saada, kuid teine ring oli juba parem. Esimene ring oli veidi kõhklemist, kuid see on normaalne ja selleks testikatse ongi.

Aegu vaadates tundus, et said kohe tagasi temposse. Kas see juhtunu on nüüd seljataha jäetud?

Ja see on nüüd tehtud ja olen selle nüüd seljataha jätnud ning keskendun siinsele.

Saite võimaluse Shakedown katsel proovida virtuaalšikaani, mis on võistlustingimustes kasutusel Soomes. Kas kasutasid seda võimalust seda testida?

Ütleme nii, et see süsteem kuidas FIA hetkel neid planeerib ei toimi ja seda peaks organiseerima teisiti. Hetkel on see nii, et me peaksime teele vaatamise asemel tegelema ekraani vaatamisega ja see ei toimi nii. See on ohutuse teema, kui sa pead suurel kiirusel tee asemel vaatama ekraani.

Kas sa näed, et seda saaks kuidagi paremini teha?

Tänapäeva IT maailmas on kõik võimalik ja olen kindel, et see on kergesti parandatav. Ilmselgelt on see siin esimene proov ja see kõik tuli nii viimasel minutil, et kellelgi polnud seda aega korralikult ette valmistada, kuid ma loodan, et Soomeks on seda kõvasti täiendatud, et saaks korralikult kasutada.

Täna hommikune jututeema nr.1 oli kurvide lõikamistakistused, mis olid osad puudu jne.. Mis sa neist arvad?

Lõppkokkuvõttes pole see süsteem väga kehva. Ilmselgelt on siin palju lõikamis takistusi ja alati ei tundu asi olevat turvalisuses vaid ka selles, et saaks keskmist kiirust paberil alla. Korraldajale on oluline, et teed püsiks korras ja samas ka sõitjatele.

Millised on sinu ootused stardipositsiooni vaadates ja olusid teades?

Täna hommikused olud olid niisked, kuid rajakirjutamise ajal olid need teised. Kruus on siin unikaalne, sest on suurte kividega ja palju lahtist. Paar viimast õhtut on sadanud, seega loodame, et olud on niiskemad, kui olid reccel.

Kuidas katsed sulle tunduvad, kas need on sellised, kus sa lähed sõitma ja mõtled need on minu masti katsed, mis pakuvad väljakutseid?

Poola katsed olid ehk natukene rohkem väljakutsuvad, kuid seda on ka siinsed. Saab olema väga suur kiirus koos tehniliste kohtadega. Maailmas pole lihtsat rallit, ralli on alati väljakutse.

Testikatse teise aja sõitsid välja MM-liidrid Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), kes jäid meeskonnakaaslastele lõpuks alla 0,3 sekundiga. Belglased käisid juba esimese läbimise avakurvis teeäärest lisa võtmas, kuid pääsesid õnneks vaid auto kosmeetiliste vigastustega, mille mehaanikud hoolduspargis taas korda seadsid.
„Väga libe ja saime kohe teada, et kus on piirid. Sisenesime esimesse kurvi liiga kiiresti ja kaotasime pidurdusel pidamise, sest tagaosa läks lahtise peale. Õnneks suutsin jätkata ja auto seadisust paremaks saada. Minu eesmärk on leida rajapuhastamiseks võimalikult hea seadistus ja loodetavasti see toimib. Parem sellised sündmused täna, kui homme. See saab olema selle hooaja üks raskemaid väljakutseid, sest me pole kunagi varem siin sõitnud ja avastamist on palju. Samuti polnud meil ka võistluseelset testi ja homme on palju vaid ühe korra sõidetavaid katseid. Lisaks pole homme hooldust, mis tähendab, et kui lähed vale seadega, siis pead sellega terve päeva hakkama saama,“ sõnasNeuville testikatse järel.

Shakedown katse kolmandad olid parima Toyota võistluspaarina lõpetanud Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1), kes jäid Tänak / Järveojale alla 0,4 sekundiga. Läti kohaliku rallipubliku lemmikud Martins Sesks / Renars Francis (Ford Puma Rally1) läbisid testikatse kolmel korral ja said kirja neljanda aja. Kaotsut võitjatele kogunes lätlastel 0,7 sekundit. Katse identse kuuenda aja sõitsid välja Sebastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) ja Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), kes jäid Tänak / Järveojale alla võrdselt 1,1 sekundiga.  
“Olin siin viimati kaheksa aastat tagasi, kuid ma ei mäleta sellest ajast midagi ja see ei aita mind. Tore on Lätis tagasi olla, kuid valmistume selleks nii nagu iga uueks ralliks,” sõnas Rovanperä katse finišis.
Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1), kes hoidsid esimese läbimise järel Tänak / Järveoja järel teist kohta, lõpetasid lõpuks kaheksandal kohal. Meeskonnakaaslastele jäid soomlased alla 1,7 sekundiga.
“Väga äge on sellisel kiirel rallil tagasi olla. Ralli peaks selline alati olema. Mina sõitsin siin ammu ja lume, kuid proovime nautida ja vaatame, kus me lõpetame pühapäeval,“ sõnas Lappi testikatse finišis.

WRC2 klassi parimat aega näitasid oodatult Oliver Solberg / Elliott Edmondson. Škodad võtsid testikatsel koguni kolmikvõidu. Gregor Jeets / Timo Taniel näitasid Toyota GR Yaris Rally2 autol testikatse kaheksandat aega ja jäid võitjatele alla 2,6 sekundiga.

Läti MM-ralli avakatsele antakse start neljapäeva õhtul 20:05, kui ees on ootamas 11,13 km pikkune Bikernieki kompleksis sõidetav kiiruskatse.

Foto: Hyundai Motorsport

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Back to top button