Malcolm Wilson:”Adrien Fourmaux hakkab nüüd näitama potentsiaali, mida ma olen alati uskunud, et tal on.”

Malcolm Wilsoni juhitud M-Sport meeskonnast on tuule tiibadesse saanud mitmed tänased MM-sarja tipud

Selles, et M-Sport meeskond hoiab MM-arvestuses Keenia ralli järel kolme meeskonna hulgas kolmandat kohta pole midagi uut, kuid see, et nende esipiloot Adrien Fourmaux on võtnud kahelt viimaselt rallilt poodiumikohad ja on TOP3 ka hooaja kokkuvõttes, on üllatav ja uus küll. Autosport.com võttis sellel teemal ühendust M-Sport meeskonna omaniku Malcolm Wilsoniga ja vestles ka päevakangelase endaga.
“Nende sõitjate tagasi lükkamine Rally2 autodesse näib toimivat,” muigab Wilson. “See töötas Elfyniga (Evans), see töötas Otiga (Tänak) ja nüüd tundub, et see töötas ka Adrieniga (Fourmaux). Ausalt öeldes ei tee Adrien tõenäoliselt midagi rohkemat, kui see milleks ma alati tundsin, et ta on võimeline. See, mida me eelmisel aastal tegime, on tema praegust seisundit palju mõjutanud. Ilmselgelt nagu võite ette kujutada, on mul hea meel, kuid ta on väga tark poiss ja saab nüüd aru mida ta peab tegema ja see on asi, mida mulle meeldib nende meestega töötades näha. See on küpsemine ja mõistmine, mis paneb maailma ringi käima. Ta hakkab nüüd näitama potentsiaali, mida ma olen alati uskunud, et tal on,“ sõnas M-Sport meeskonna omanik Wilson Autosport.com´ile antud intervjuus.
“Ma ei avalda kõiki oma saladusi,” naljatab Wilson, kui tal palutakse taktikat täpsustada. “See pole raketiteadus. Isiklikult mida see teeb ja kui vaadata neid kõiki, siis neil kõigil oli Rally1 autodes raske hooaeg nii, et enesekindlus pole seal, kus vaja. Minu jaoks on see töö nii palju seotud enesekindluse ja sõidu rahuloluga. Abiks on võimalus naasta Rally1 autosse ning kaasa võtta kindlustunne ja edu Rally2 autost. See kõik seisneb õiges meeleseisundis, jätkas Wilson.
„Ma olen talle öelnud, et tal on uskumatu võimalus ja ta saab sellest oma meeskonna teha. Ta võib lasta kõigil enda heaks töötada ja seda ta teebki. See koos sellega, kuidas ta on võistluste lõpetamiseks pead murdnud on kogu pakett, mis kokku tuleb. Ta õppis eelmisel aastal palju asju ja meil oli häid arutelusid selle üle, et kuidas sellega toime tulla. Tal oli väga selge mida ta inseneridelt tahab. Oleme andnud talle tööriistad selle töö tegemiseks ja sellest, et ta on küpseks saanud näeme mõlemad eeliseid. Me liigume nüüd hooaja osasse, kus palju rohkem keskendutakse jõudlusele. Kuid ta on sellega palju tööd teinud ja Horvaatias on ta varemgi kiire olnud. Järgmised võistlused  on tema jaoks järjekordne samm. See on Adrienile järjekordne samm redelil ja mul oleks väga hea meel, kui ta suudab Horvaatias lõpetada viie parema hulgas,“ lõpetas Wilson.

Adrien Fourmaux on olnud senise hooaja suurim ja positiivseim üllatus

Adrien Fourmaux / Alexandre Coria.
MM-arvestuse 3.koht 46p
Horvaatia parim tulemus 2021 5.koht

Fourmaux on kahel viimasel rallil lõpetanud poodiumil, mis tähendab, et tal on TOP3 koht käes nii lumel, kui kruusal ja nüüd püüdmas poodiumi asfaldil. Just Horvaatias 2021 tegi ta WRC autoga debüüdi , mis lõppes suurepärase  viienda kohaga. Aasta hiljem enam nii hästi ei läinud ja ta lõpetas ralli väljasõiduga. Möödunud aastal oli ta tagasi Horvaatias Rally2 autoga. WRC2 klassis tuli Horvaatias küll neljas koht, kuid oktoobris Kesk-Euroopa rallil juba kindel esikoht. Lisaks MM-rallidele sai 28.aastane prantslane eelmine aasta kogemusi asfaldil ka Briti meistrivõistlustel, mille ta hooaja kokkuvõttes võitis.
„See ei olnud halb otsus minna tagasi Rally2 autosse. Alguses oli see väga masendav, aga nüüd vaadates kus ma olen ja mida oleme teinud, on see tõesti positiivne. Ma arvan, et see oli õige otsus, sest sain olla mina ise ja panna palju asju kõrvale ning keskenduda lihtsalt sõidutunde ja nautimise taastamisele. Aastal 2022 ma lõpuks ei nautinud seda kõike, sest surve oli olemas ja see oli kohati negatiivne,“ vaatas Fourmaux tagasi möödunud kahele hooajale.
„Ma eelistan positiivset survet, nii et lõpuks oli lihtsalt parem olla Rally2 autos. Palju rohkem keskenduti Ottile ja Pierre-Louis’le (Loubet) ning ma pidin lihtsalt sõitma ja tegema parima tulemuse. Nüüd oskan survega toime tulla, sest tean, et olen võimeline seda tegema. Olen töötanud mõningate detailide kallal ja oleme saavutanud usaldusväärsuse ja ka mugavuse, kuid kõik on seotud ettevalmistuse ja rallide juhtimisega. Ma arvan, et kogemus oli samuti suur osa. Rallidel võid sa olla juhtpositsioonil või võidelda positsiooni eest ning sa pead ikkagi oma rehvide, autoga hakkama saama ja pead olema nutikas. Olen eelmisel aastal sellega palju tööd teinud ja see on aidanud mul selle nüüd Rally1 üle kanda. 2022. aastal ei olnud see alati minu süü, sest ka auto läks katki nii, et mõned rallid jäid töökindlusprobleemidega punktita. Kindlasti on meeskond teinud mõningaid edusamme ja auto on olnud töökindel, mis on tõesti positiivne. Need on väikesed detailid, mis teevad vahet,“ jätkas MM-arvestuse kolmandat kohta hoidev prantslane.

„Horvaatia on minu jaoks tõesti eriline võistlus, sest see oli minu esimene kord 2021.aastal WRC autos ja saavutasin viienda koha. Mulle väga meeldivad teed, kus on tõeliselt siledad asfaldilõigud, kuid see on ka üks selle hooaja raskemaid asfaldirallisid. Kuna pidavus on nii muutlik, siis pole lihtne teada, kus seda on ja kus mitte, sest asfaldi pinnas muutub nii palju. Seega vajame palju täpsust, sest ka lõikamist on palju. See on suur väljakutse kõigile ekipaažidele, kuid nauditav ralli kõigi pealtvaatajatega, kes igal aastal vaatama tulevad. Ootan seda väga ja pärast kahte senist poodiumit loodan, et saame samamoodi jätkata!,“ sõnas Fourmaux Horvaatia eel M-Sport pressiteate vahendusel.

Gregoire Munster on nüüd tagasi pinnasel, kus tunneb end kõige kindlamini

Gregoire Munster / Louis Louka
MM-arvestuse 15.koht 3punkti
Horvaatia parim tulemus 2023 26.koht

Gregoire Munsteri hooaeg pole olnud kindlasti see mida ta lootis, kuid samas on olnud ka ilusaid hetki. Peale Rootsi ja Keenia uut avastamist on ta tagasi endale tuttaval pinnasel. Tema karjäär sai alguse just Belgias asfaldil rallisid sõites ja seda, et talle kõval pinnasel meeldis tõestas ta ju ka Jaapanis 2022 WRC2 klassivõiduga. Möödunud aastal lõppes esimene asfaldiralli Kesk-Euroopas Rally1 autoga 7. kohaga ja mitmel korral oli katseaeg TOP6.
“Ootan põnevusega Horvaatiat ja naasmist asfaldile, mis on pinnas, kus mul on kõige mugavam olla. Meil oli väga hea test, kus tunne autoga oli tõesti julgustav nii, et tahame lihtsalt juba Horvaatias sõita! Ralli profiil on kiire, kuid rohkete nukkide, languste ja lõigetega ning teed võivad üsna mustaks minna, kuid ma naudin seda, kui tingimused on keerulised!“

Fotod: M-Sport

Back to top button