Mehhiko MM-rallit juhivad Esapekka Lappi / Janne Ferm. Ott Tänak / Martin Järveoja päeva rikkusid Fordi tehnilised probleemid.
- Ott Tänak / Martin Järveoja Ford Puma turbo probleem kukutas eestlased suurest mängust enne, kui see alatagi sai
- Kalle Rovanperä ja Thierry Neuville kaotasid aega mitte toimiva hübriidi tõttu
- Esapekka Lappi / Janne Ferm võitsid kaheksast katsest viis ja lähevad laupäevale vastu liidrina
Mehhiko MM-ralli sai Eesti aja järgi jätku reede õhtul, kui võistlejaid ootasid ees kaheksa kiiruskatset ja 121,97 katsekilomeetrit.
Reede hommiku rehvivalikud
Esimest täispikka võistluspäeva alustati MM-liidrite Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) juhtimisel, kelle edu lähimate jälitajate Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) ees oli 1,7 sekundit. Kui neljapäeval lisasid eestlased enda kontosse kaks katsevõitu, siis reede hommik algas nende jaoks negatiivsetes toonides. Juba avakatsel tekkis nende Ford Puma Rally1 autol turboprobleem ja finišisse jõudsid Tänak / Järveoja ligi kaheksa minutilise kaotusega.
„Turbo probleem. Autol on turbo, kuid see ei tööta,“ sõnas Tänak katse finišis.
M-Sport meeskonna hommiku pettumust suurendasid veel Pierre-Louis Loubet / Nicolas Gilsouli ja Jourdan Serderidis / Frederic Miclotte sõiduvead ja katkestamised. Kuna Serderidise auto blokeeris päeva avakatsel tee, siis katse peatati ja tema järgi startinud autod suunati järgmisele katsele.
Bore i'w anghofio i @MSportLtd 😔❌
— Ralïo+ (@RalioS4C) March 17, 2023
Triple Trouble for M-Sport in Mexico, Tänak with a turbo issue, Loubet & Serderidis stopped! 🇲🇽#RallyMexico #WRC pic.twitter.com/XKkEumQLS2
Reedese avakatse El Chocolate võit võistluspaarile Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1), kes ka ralli liidriteks tõusid. Nende edu Sébastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) ees oli 1,2 sekundit.
Järnevana ootas ees Ortega esimene läbimine, mis võrreldes rajakirjutamisega oli kellegi pahatahtlikuse tõttu muutunud ja oleks kahele võistluspaarile saatuslikuks saanud. Nii Rovanperä / Halttunen, kui Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) läbisid katse viiendal kilomeetril olnud pika sirge nagu neil legendis oli täiskiirusel, kuid kuna sinna sirgele oli tekkinud sügav lohk, siis said mõlemad võistluspaarid sealt korraliku löögi nii autodele, kui enda kehadele.
Katsevõit Ogier / Landais´ile, kes vähendasid Lappi / Fermi üldedu 0,8 sekundi peale.
Kolmandaks tõusid 9,3 sekundilise kaotusega Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1). Tänak / Järveoja jätkasid mitte töötava autoga, mille tippkiiruseks oli u. 90 km/h ja kaotasid juurde 2 minutit ja 40 sekundit.
Enne hoolduspausi sõidetud Las Minase katse võit Lappi /Fermile, kelle üldedu oli nüüd 1,4 sekundit. Katse järel vahetasid üldarvestuses positsioonid Rovanperä ja Neuville. Viiendaks tõusnud belglase edu oli nüüd soomlase ees 6 sekundit.
Reedel 30. sünnipäeva tähistanud Takamoto Katsuta tegi kahjuks endale kingi, mida ta kindlasti ei soovinud. Ühes vasakkurvis läks tema poolt juhitud Toyota GR Yaris Rally1 auto saba libisema ja sellele järgnes teel välja sõit ja katkestamine. Õnneks oli jaapanlase enda ja tema kaardilugeja Aaron Johnstoniga kõik korras.
#ÚltimaHora 🏁 Despiste de Takamoto Katsuta en el SS5 – Las Minas 😨 pic.twitter.com/k2M5u7d7PR
— TV4 Deportes (@tv4deportes) March 17, 2023
Tänak / Järveoja kaotasid küll Las Minas katsel veel veidi üle kahe minuti, kuid oluline oli see, et nüüd ootas ees hoolduspaus, kus M-Sport meeskond sai Ford Puma probleemidele leevendust tuua.
“Juba enne probleeme läks kehvasti ja olin autoga üsna hädas. Probleem tekkis äkki ja ei tundnud, et enne seda oleks auto kuidagi aeglasemaks muutunud. Lootsin, et meil on turbo lõdvik lahti, kuid kui nägin, et olukord on tõsisem, siis teadsin, et olukord on kehv. Oli õnne, et saime hübriidilt lisatuge, sest muidu poleks mõnest raskemast tõusust ja kohast jagu saanud. Kaotasime rohkem, kui 12 minutit nii, et olime ikka aeglased. Nüüd on vaja hoolduses auto korda seade ja siis edasine plaan paika panna, sest iga kilomeeter kruusal kulub ära. Nagu ma olen enne öelnud, siis sõidan selle autoga esimest korda kruusal ja esimese 15 km tagasiside ei olnud hea. Palju tööd on ees,” võttis Tänak hommikuse ringi meediatsoonis kokku.
Reede pärastlõuna rehvivalikud
Võistlus jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega, millest sarnaselt hommikule võitsid kaks Lappi / Ferm ja ühe Ogier / Landais. Enne kahte päeva lõpetanud publikukatset oli Hyundai ja Toyota võistluspaaride vahe 3,4 sekundit.
Kui katsete avaring pakkus palju draamat, siis teisel ringil langesid Rally1 võistluspaaridest ainsana probleemide küüsi Dani Sorodo / Candido Carrera, kelle autol Ortega teisel läbimisel vasak tagumine rehv purunes ja hispaanlased minuti kaotasid. Üldarvestuses kukkusid nad neljandalt kohalt kuuendaks. Tänak / Järveoja auto turbo oli küll nüüd taas korras, kuid esimesena rajal olnud ja teistele teed puhastanud eestlaste parimaks katseajaks jäi seitsmes.
Pika võistluspäeva lõpetasid 3,53 ja 1,30 km pikkused publikukatsed, millest esimese võit Lappi / Fermile ja teine Sordo / Carrerale. 3,53 km pikkuse Las Dunas Superspecial katse kolmas aeg Škoda Fabia RS Rally2 autoga sõitnud Oliver Solberg / Elliott Edmondsonile.
Tänak / Järveojale päeva viimaselt katselt 0,5 sekundilise kaotusega teine aeg. Päeva lõpetasid eestlased 18. kohal. Liidritele kaotavad nad enne laupäevast võistluspäeva 14.05,0. Viimasest punktikohast lahutab neid veidi enam, kui üheksa minutit.
“Pole midagi teha on olnud raske päev. Teisel ringil oli lisaprobleeme, mida ma hommikul ei märganud. Meil on isegi probleeme püsida R5 autode tempos, peame rohkem hoogu leidma,” sõnas Tänak päeva lõpetuseks.
Mehhiko MM-ralli liidrina lähevad laupäevale vastu Esapekka Lappi / Janne Ferm, kelle edu Sébastien Ogier / Vincent Landais ees on 5,3 sekundit. Kolmandad on Elfyn Evans / Scott Martin, kelle edu Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe ees on 9,7 sekundit.
„See on olnud ilmselt üks mu karjääri parimaid päevi.Lootsin enne rallit, et suudan parimatega heidelda, kuid seda mõtet, et asun juhtima ja võitlen kogu aeg Ogieriga mul küll ei olnud. Olin kindel, et meie auto kiirus on konkurentsivõimeline, see on hea auto. Tegime palju tööd Monte-Carlo ja Rootsi rallidel ja samuti vahepealsel ajal. Nüüd võime lõpetada õige seadistuse otsimise, sest arvan, et oleme leidnud selle, mis mulle meeldib ja saan keskenduda lihtsalt sõitmisele. Olen püüdnud teha puhtast sõitu ja lihtsalt lõpus vaadata, mis ajad välja sõitsime. See on olnud positiivne algus,“ võttis õnnelik Lappi päeva kokku.
WRC2 klassis käis esikohale kuni kaheksanda kiiruskatseni väga tihe heitlus ja esinelik mahtus 11,7 sekundi sisse. Las Minas katse teisel läbimisel lõhkusid Solberg / Edmondson auto vasaku esimese rehvi ja kukkusid viiendaks. Päeva lõpetasid liidrina esimest korda Škoda Fabia RS Rally2 autoga sõitvad Gus Greensmith / Jonas Andersson. Nende edu Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Fiesta Rally2) ees on 8,5 sekundit. Kolmandad on Mehhikos vanema Škoda Fabia Rally2 evo autoga sõitvad 2022. aasta WRC2 klassi maailmameistrid Emil Lindholm / Reetä Hämäläinen, kes jäävad liidritest 26,4 sekundi kaugusele.
Mehhiko MM-ralli järjestus peale SS10
1.Esapekka Lappi / Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1) 1:25.12,0 |
2.Sébastien Ogier / Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +5,3 |
3.Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +30,1 |
4.Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +39,8 |
5.Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +59,7 |
6.Dani Sordo / Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1) +1.27,2 |
7.Gus Greensmith / Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +3.50,1 |
8.Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (Ford Fiesta Rally2) +3.58,6 |
9.Emil Lindholm / Reetä Hämäläinen (Škoda Fabia Rally2 evo) +4.16,5 |
10. Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) +4.53,1 |
18.Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +14.05,0 |
Mehhiko MM-ralli jätkub laupäeval Eesti aja järgi 16:13
VIDEO: Mehhiko ralli reede kokkuvõte
Mehhiko MM-ralli laupäevase võistluspäeva ajakava
SS11 Ibarrilla 1 14.82 km 16:13 |
SS12 El Mosquito 1 22.56 km 17:04 |
SS13 Derramadero 1 21.70 km 18:05 |
SS14 Las Dunas Superspecial 2 3.53 km 19:13 |
Flexi service D – – 30 Min 20:33 |
SS15 Ibarrilla 2 14.82 km 22:06 |
SS16 El Mosquito 2 22.56 km 22:59 |
SS17 Derramadero 2 21.70 km 00:05 |
SS18 Las Dunas Superspecial 3 3.53 km 01:18 |
SS19 Rock & Rally SSS 1.30 km 02:08 |
Ka laupäevastel Mehhiko ralli sündmustel hoiab pilku peal ja toob Teieni Powerstage Live Blogi
Fotod: Hyundai Motorsport, M-Sport