Ogier/Landais ja Toyotad domineerisid Monte reedet. Tänak/Järveoja lähevad laupäevale vastu neljandalt kohalt.

Sebastien Ogier / Vincent Landais olid reedel teistest selgelt kiiremad ja isegi vahepeale ilma hübriidita sõites

Päeval, kui WRC All Live põhikommentaator Rebecca „Becs“ Williams tähistas sünnipäeva, ootas autoralli MM-võistlustel osalejaid ees Monte-Carlo ralli teine võistluspäev.

Liidrina startisid reedestele katsetele Sébastien Ogier/Vincend Landais (Toyota GR Yaris Rally1). Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) hoidsid kahe neljapäeva õhtul sõidetud katse järel kolmandat kohta (+15,4).

Reedel ootas hooaja esimesel täispikal võistluspäeval Monte-Carlo rallil ees kuus kiiruskatset, mille jooksul läbiti 105,34 katsekilomeetrit. Kui tavapäraselt on Monte hooaja kõige raskem ralli just olude poolest, siis reede pakkus võistlejatele enamuses täiesti kuivi tingimusi. Lõunapausi ajal said võistlejad koos kahe mehaanikuga vahetada rehve ja teha töid, mis võimalik kaasa võetud varuosade ja tööriistadega.

Monte-Carlo ralli reede hommikuse ringi rehvivalik:

SS3 Roure / Roubion / Beuil 1 18,33 km – Tänak/Järveoja kukuvad viiendaks

Reedese võistluspäeva avakatse võitsid Ogier/Landais, kes edestasid 3,2 sekundiga Elfyn Evans/Scott Martinit (Toyota GR Yaris Rally1). Kahe Toyota Gazoo Racing võistluspaari üldvahe oli 9,2 sekundit. Toyotale kindlustasid katsel kolmikvõidu Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1). See tähendas, et 2022. aasta maailmameistrid tõusid üldarvestuses kaks kohta ja nüüd oli Jaapani autotootjal kolmikjuhtimine ka ralli üldarvestuses.

Tänak/Järveoja sõitsid välja hommiku viienda aja ja kukkusid ka üldarvestuses samale positsioonile. Liidritest jäid eestlased 23,4 sekundi kaugusele, kuid poodiumi viimasest astmest lahutas neid kõigest 0,2 sekundit.

„Puhas sõit. See on hetkel kõik, mis me suudame ja me üritame hoida jõudlust. Siiani kõik hästi,“ võttis Tänak reede avakatse kokku.

SS3 TOP3 ja Tänak/Järveoja resultaat
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 09:54,7
2.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +3,2
3.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +6,1
 
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +8,0
Üldarvestus peale SS3
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 36:28,4
2.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +9,2
3.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +23,2
 
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +23,4

SS4 Puget-Théniers / Saint-Antonin 1 19,79 km – Liidrite Ogier/Landais autol ei tööta hübriid

Järgnevana ootas ees reede pikim katse, millel pikkuseks ligi 20 km. Liidrid Ogier/Landais näitasid ka sellel katsel konkurentidele tagatulesid, kuigi nende võistlusauto polnud 100% löögihoos. Prantslaste Toyota GR Yaris Rally1 autol oli lakanud töötamast Compact Dynamicsi poolt ettevalmistatud hübriidajam, mis annab autole juurde kuni 150 hobujõudu.

Neljandat katset järjest kirjutasid enda nimed paremusjärjestuse teisele reale Evans/Martin, kes jäid sel korral meeskonnakaaslastest 2,1 sekundi kaugusele.

Päeva esimesel katsel üldarvestuses viiendaks kukkunud Tänak/Järveoja lõpetasid katse küll jälle viiendana, kuid suutsid 2,2 sekundiga edestada Rovanperä/Halttuneni, mis tähendas koha võrra poisitsiooni parandust.

„Proovime õppida ja vaatame kuidas auto muutustele reageerib. Samm-sammult, kuid mõndagi on veel teha,“ sõnas eestlane katse finiši kommentaaris.

SS4 TOP3 ja Tänak/Järveoja resultaat
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 11:44,7
2.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +2,1
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +4,9
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +7,8
Üldarvestus peale SS4
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 48:13,1
2.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +11,3
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +28,2
4.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +31,2

SS5 Briançonnet / Entrevaux 1 14,55 km – Evans ja Loubet kaotavad aega

Kui reede kaks hommikust katset möödusid peaaegu draamavabalt, siis ringi lõpetanud 14,55 km pikkune katse tekitas vähemalt kahele võistluspaarile pettumust.

Evansist sai hooaja esimene Pirelli rehvipurunemise ohver

Evans/Martin, kes võistluse neli katset olid üritanud Ogieri tuules püsida, lõhkusid parema tagumise rehvi ja kaotasid katsel koguni 43,4 sekundit. See tähendas, et heal positsioonil olnud britid kukkusid viiendaks ja jäid nüüd liidritest 54,7 sekundi kaugusele.

„Mul pole aimu ka, et kus see rehv katki läks. See oli üleval mägedes väga kiire koha peal, kui sain autosse rehvi alarmi. See oli kõik,“ sõnas pettunud Evans katse lõpus.

Veel suurema ajakaotuse pidid vastu võtma Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul (Ford Puma Rally1), kes ühe paremkurvi pikaks sõitsid ja selle tagajärjel roolivõimu lõhkusid. Katsel üle pooleteise minuti kaotanud prantslased kukkusid üldarvestuses üheksandaks.

Rovanperä Toyota tagaosa peale rajaäärega kohtumist

Katse kohe esimeses lõigus tegid väga õnneliku sõiduvea Rovanperä/Halttunen, keda üllatas katse esimene suurem pidurdus, mille tagajärjel ka parema taganurgaga rajapiiret toetati, kuid soomlaste õnneks peale „kosmeetilise“ midagi muud Yaris GR Rally1 autoga ei juhtunud. Katsel välja sõidetud teine aeg tähendas neile Evansi probleemide tõttu hoopis üldarvestuses kolmandaks tõusmist.

VIDEO: Loubet/Landais ja Rovanperä/Halttuneni SS5 momendid

Tänak/Järveojale hommikuse ringi viimaselt katselt seitsmes aeg ja kaotust järjekordse katsevõidu võtnud Ogier/Landais´le 9 sekundit

„Probleeme pole. Olen veidi raskustes, on keeruline,“võttis Tänak katse kokku.

SS5 TOP3 ja Tänak/Järveoja resultaat
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 08:30,7
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +1,3
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +4,5
7.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +9,0
Üldarvestus peale SS5
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 56:43,8
2.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +32,7
3.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +34,5
4.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +40,2

Monte-Carlo ralli reede pärastlõunase ringi rehvivalik:

SS6 Roure / Roubion / Beuil 2 18,33 km – Toyotale katse nelikvõit

Monte-Carlo ralli jätkus peale rehvivahtuse pausi hommikuste katsete kordustega. Kui esimesel läbimisel võtsid Toyota Gazoo Racing võistluspaarid sellel katsel kolmikvõidu, siis nüüd koguni nelik. Katsevõit Evans/Martinile, kes olid nüüd marulise tempoga konkurente jälitama asunud. Esimest korda tänavusel Monte-Carlo rallil katsevõiduta jäänud Ogier/Landais võistlusautol oli vähemalt nüüd jälle töötav hübriid. Üldarvestuses tähendas Rovanperä 2,2 sekundiline edu katsel koha muutust soomlase kasuks, kes edestas nüüd omakorda belglast 0,4 sekundiga.

Kolmanda järjestikuse katse neljanda aja sõitsid välja Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyta GR Yaris Rally), kes kaotasid Evansile kõigest 3,8 sekundiga.

Tänak/Järveoja reede teine ring algas kuuenda ajaga (+4,4). Üldarvestuses jätkasid eestlased neljandana.

„Tunne on ok. Vaatame, kus me selle ringi lõpuks oleme. Selle katsel oli pidamine parem ja see pole üldse paha,“sõnas eestlane katse finišis.

Kui vahepeal oli õhus küsimus, et kas hommikuse ringi viimasel katsel roolivõimu kaotanud Loubet üldse jätkab, siis mehed ise ja M-Sport meeskond võtsid vastu otsuse, et Monte „jõusaal“ oleks ikkagi tuleviku arvestades mõistlik läbida. Olgu etteruttavalt öeldud, et 25.aastane prantslane sai raske ülesandega hakkama ja soovitas väga väsinud ilmel päeva viimase kiiruskatse finišis, et kui keegi tahab head jõutrenni tasub proovida just seda.

SS6 TOP3 ja Tänak/Järveoja resultaat
1.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) 09:49,3
2.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +0,5
3.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +2,0
6.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +4,4
Üldarvestus peale SS6
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 1:06:33,6
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +36,0
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +36,4
4.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +44,1

SS7 Puget-Théniers / Saint-Antonin 2 19,79 km – Sordo ja Lappi ei mõista miks katseajad on nii kehvad

Päeva eelviimasel katsel võtsid võitluse kuuenda katsevõidu Ogier/Landais, kes suurendasid üldedu lähimate jälitajate ees juba 39,1 sekundile.

Esapekka Lappi sõnas päeva viimase katse finišis, et olgugi, et auto on uus, siis ta on professionaal ja see õppimine ei tohiks nii kaua aega võtta. Midagi on vaja kiiresti muuta.

Kui Neuville oli kõigil reedestel katsetel Rovanperä haardeulatuses, siis sarnase Hyundai i20 N Rally1 autoga Montes sõitvad Dani Sordo ja Esapekka Lappi lihtsalt ei mõistnud praktiliselt iga reedese katse finišis lõpu aegu vaadates, et kuidas see on võimalik. Nii hispaanlane, kui soomlane sõnasid, kui ühest suust, et auto tundub hea ja sõit samuti, kuid aeg mitte. Miks see nii on nad loogilist seletust ei suutnud leida. Mõlemad mehed sõnasid reede lõpus, et õhtuses hoolduses on midagi vaja kiiresti muuta, kui veel mängus tahetakse püsida. Reede järel hoiavad Sordo/Carrera kuuendat ja Lappi/Ferm kaheksandat positsiooni.

Tänak/Järveojale võistluse seitsmendalt katselt kuues aeg ja 7,5 kaotussekundit.

„Me peame olema stabiilsed. Üldiselt on meil siis jõudu puudu, kui läheb nö. võidusõiduks,“ sõnas Tänak.

SS7 TOP3 ja Tänak/Järveoja resultaat
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 11:38,7
2.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +1,6
3.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +3,1
6.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +7,5
Üldarvestus peale SS7
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 1:18:12,3
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +39,1
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +39,7
4.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +51,6

SS8 Briançonnet / Entrevaux 2 14,55 km – Rovanperäle hooaja esimene katsevõit

Pika, kuid Monte kohta üllatavalt normaasetes oludes sõidetud võistluspäeva lõpetas katse, mille teist poolt läbitakse kahel korral ka laupäeval. Päeva viimase kiiruskatse võit valitsevatele maailmameistritele, kes jätkasid selle tulemusega teist päeva Toyotade domineerimist. Kõik senised Monte-Carlo ralli kaheksa kiiruskatset on võidetud just Jaapani autotootja toodanguga.

Ogier/Landais ei läinud viimasel katsel enam suuri riske võtma, sest neil ei olnud huvi sarnaselt Evansi esimesele ringile rehvipurunemisega riskida. Prantslaste edu enne laupäevaseid katseid on Rovanperä/Halttunen ees täpselt 36 sekundit.

“Hea oli hübriidi tagasi saada. Ma ei olnud optimistlik ning meeskond ütles, et pigem ei suuda nad seda korda teha rehvivahetuse tsoonis, kuid Compact Dynamicsi tehnikud suutsid selle korda teha ja saime pärastlõunaks hübriidi tagasi. See oli oluline, sest teised läbimised on palju kiiremad ning see võib maksta palju aega. Teistel läbimistel teadsid, mida oodata, kuna olud on stabiilsed ning temperatuurid tõusid. Kuna ralli on lõuna pool, siis sellise ralli toimumine on etteaimatav. Igatsen natuke Alpe ning Ardeche piirkonda, kus olid väga ilusad kiiruskatsed. Kindlasti oleks rallile kasulik, kui neid alasid jälle kasutataks. Ikkagi on ralli üsna keeruline, kuna mõnes kohas hommikuti on siiski jäidet või lund,” võttis ralli liider päeva Media Zones kokku.

Parima mitte Toyota võistluspaarina lähevad laupäevale vastu Neuville/Wydaeghe, kes jäävad enda ees olevatest soomlastest maha 1,9 sekundiga.

„Võtsime päevast maksimumi, võttes arvesse rehvivalikuid ja muid asju. Pärastlõunal proovisime olla kiiremad, üritasin mõningaid asju, aga alati oli midagi puudu. Väga stabiilsed olud terve päev, kuid viimane katse oli üsna must. Keegi ei saa kindel olla, homme on uus ja pikem päev uue strateegiaga, kus katsed on abrasiivsed ning temperatuurid kõrgemad,“ võttis belglane päeva kokku.

Tänak/Järveoja tegid ühtlase ja veatu päeva ning andsid endast maksimumi.

Ott Tänak/Martin Järveoja sõitsid päeva viimasel katsel välja viienda aja (+5,7) ja lähevad laupäevale vastu neljandalt kohalt.

„Lõpuks oli üsna ühtlane päev. Lühidalt öeldes, mugavus on olemas, aga kiirust on puudu. Pidamine aina parenes ning katsed läksid aina kiiremaks, mida Monte-Carlost väga ei oskaks oodata. (Tänane viimane katse ka homme) Reccel oli juba katse esimene osa üsna mudane ning polnud praeguseks väga muutunud. Sooviks leida suunda, kus saame olla rohkem võitluses sees ja autost rohkem välja pigistada. Peame paljusid asju proovima, et seda suunda leida,” võttis Tänak Media Zone intervjuus päeva kokku.

SS8 TOP3 ja Tänak/Järveoja resultaat
1.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) 08:24,0
2.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +1,3
3.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +3,1
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +5,7
Üldarvestus peale SS8
1.Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 01:26:39,4
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +36,0
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +37,9
4.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +54,2
5.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +1:02,3
6.Dani Sordo/Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1) +1:30,2
7.Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +1:33,1
8.Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1) +1:57,5

VIDEO: Monte-Carlo ralli reedese võistluspäeva kokkuvõte  

Monte-Carlo ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, millest esimene saab Eesti aja järgi alguse 09:24. Kokku läbitakse 111,78 katsekilomeetrit.

Monte-Carlo laupäeva ajakava:

SS9 Le Fugeret / Thorame-Haute 1 16,80 km 09:24
SS10 Malijai / Puimichel 1 17,31 km 11:05
SS11 Ubraye / Entrevaux 1 21,78 km 13:17
 
Tyre fitting zone Puget-Théniers – 15 Min 14:36
 
SS12 Le Fugeret / Thorame-Haute 1 16,80 km 15:31
SS13 Malijai / Puimichel 1 17,31 km 17:05
SS14 Ubraye / Entrevaux 1 21,78 km 19:23
 
Flexi service E – Monaco – 50 Min 21:48

Terve laupäeva on taas otse sündmuste keskel ka Powerstage Monte-Carlo ralli Live Blogi 

Fotod: Toyota Gazoo Racing, RedBull Contentpool/Jaanus Ree, Hyundai Motorsport

Back to top button