Ogier/Landais liiguvad Monte-Carlo ralli võidu suunas. Tänak/Järveoja päeva segas Ford Puma roolivõimu probleem.
Monte-Carlo ralli jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega ja võitluse pikimat päeva alustasid liidrina Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), kelle edu lähimate jälitajate ees oli 36 sekundit. Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) hoidsid reede järel neljandat kohta ja jäid liidritest 54,2 sekundi kaugusele.
Laupäeval ootas võistlejaid ees kuus kiiruskatset, mille jooksul läbiti ilma hoolduspausita 111,78 katsekilomeetrit.
Sarnaselt reedega ootasid ka laupäeval ees Montele mitte omased kuivad ja lumevabad olud.
Monte-Carlo ralli laupäeva stardijärjestus:
Monte-Carlo ralli laupäeva hommikuse ringi rehvivalik (punasega kasutatud):
SS9 Le Fugeret / Thorame-Haute 1 16,80 km – Loubet katkestab ja Rovanperä võtab WRC karjääri 100. katsevõidu
Laupäeva alustati katsega, mida möödunud aastal läbiti vaid korra ja mille võidu võtsid Elfyn Evans/Scott Martin. Toyotal võideti katse ka tänavu, kuid selleks olid sel korral Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), kes edestasid Evans/Martinit 0,6 sekundiga. See oli soomlaste WRC karjääri 100. katsevõit. Ralli liidrid Ogier/Landais katsel suuri riske ei võtnud ja andsid neid jälitatavatele soomlastele ära 2,5 sekundit.
Möödunud aastal samal katsel rehvi lõhkunud Tänak/Järveoja hommik algas paremuselt viienda katseajaga ja 5,8 kaotussekundiga.
“(Kas hoidsid end siin tagasi eelmise aasta rehvipurunemise tõttu?) Ei ütleks, et siin jäi selle taha. Ei tahtnud siin rehvi puruks sõita küll, sest kruusa on teel palju. Liigume autoga edasi ja proovime täna midagi leida,” võttis Tänak katse kokku.
Hästi ei alanud päev Tänak/Järveoja meeskonnakaaslastel Pierre-Louis Loubet/Nicolas Gilsoul, kes said katselt kirja küll kaheksanda aja (+19,7), kuid kes viimases libedas kurvis Ford Puma Rally1 auto parema tagumise külje sillapiirdesse toetasid ja sellega autot nii palju lõhkusid, et nende jaoks oli laupäev lõppenud.
“On olnud keeruline. Eile kaotasime roolivõimu ja kadus lootus püüda head tulemust. Täna oli pettumus, kuid see ei muuda seda, mis juba eile juhtus. Olime täna seal lõigul esimesed ja see juhtus. Vahel on vaja rallis õnne, kuid meil polnud seda täna. Proovime homme enesekindluse tagasi saada ja kui tunnen end hästi, siis ehk üllatan punktiakatsel. Imeline oli neid katseid siin sõita ja kuivades oludes saab autot 100% kasutada. Tulevikuks väga vajalikud kilomeetrid. Ees sõitjad on miinimum viis korda siin sõitnud. Peame hoidma fookust ja andma parima,” sõnas Loubet juba Monaco hoolduspargis antud intervjuus.
VIDEOD: Loubet/Gilsoul lõhuvad SS9 auto ja katkestavad
SS9 paremusjärjestus
1.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) 09:05,5 |
2.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +0,6 |
3.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +2,5 |
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +5,8 |
Üldarvestus peale SS9
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 1:35:47,4 |
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +33,5 |
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +38,1 |
4.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +57,5 |
SS10 Malijai / Puimichel 1 17,31 km – Tänak/Järveoja autol tekivad roolivõimu probleemid
Järgnevana ootas ees katse, mis võistlejatel tuttav aastast 2020, kui seda sõideti Monte-Carlo ralli avakatsena. 17,31 km pikkuse katse parimad olid ralli liidrid Ogier/Landais, kellele see oli juba seitsmes kiiruskatse võit kümnest.
Kui enne katset oli küsimus, et kas Evans/Martin suudavad juba sellele katsel Tänak/Järveojast mööduda, sest kahe võistluspaari vahe oli vaid 2,9 sekundit, siis üsna pea oli selge, et suudavad küll. Kui katse esimene vaheaeg oli eestlastel ja brittidel peaaegu identne (+0,7), siis järgmisel juba üle 5 sekundi brittide kasuks ja finišis 9,2.
Nii suure ajakaotuse põhjustas Tänak/Järveoja Ford Puma Rally1 auto, millel kadus peale kolme sõidetud kilomeetrit roolivõim. Roolivõimu probleemide küüsis olid vaevelnud päev varem ka eestlaste meeskonnakaaslased Loubet/Gilsoul.
“Mu autol pole roolivõimu, see kadus 3km peal,” sõnas Tänak katse finišis.
Katsel viies aeg Esapekka Lappi/Janne Fermile, kes end laupäeval oluliselt paremini neile uues Hyundai i20 N Rally1 autos tundsid. Katse võitjatest jäid nad maha 7,3 ja Hyundai meeskonnas kümnendat hooaega sõitvast Thierry Neuville´st 3,7 sekundiga.
Ülesõidul süttis võistluspaari #51 Jonathan Hirschi/Michael Volluz VW Polo GTI R5. Autoga läks kehvasti, kuid õnneks võistlejatega kõik ok.
SS10 paremusjärjestus
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 09:27,1 |
2.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +0,4 |
3.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +1,1 |
7.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +9,6 |
Üldarvestus peale SS10
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 1:45:14,5 |
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +34,6 |
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +41,7 |
↓5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +1.07,1 |
SS11 Ubraye / Entrevaux 1 21,78 km – Tänak/Järveoja saavad tekkinud probleemi enda kontrolli alla
Hommikuse ringi lõpetas katse mida aastatel 2015-17 sõideti vastassuunas võistluse avakatsena. Teise järjestikuse katsevõidu võtsid Rovanperä/Haltunen, kes vähendasid Ogier/Landais üldedu täpselt 30 sekundi peale.
Eesti rallisõprade suurim küsimus oli, et kuidas on läinud Tänak/Järveoja ülesõidul tehtud remont ja kas roolivõim on tagasi saadud. Probleem püsis katsel, kuid Tänaku sõnul oli see stabiilne ja sõidetav. Katselt eestlastele viies aeg ja 9,7 kaotussekundit.
„Teise katse alguses kadus meil abi ja rool muutus jäigemaks. Katse oli mitme lõikamisega ja “künklik”, sellel oli olukord kõige hullem. Viimasel oli sõidetav, lõikamistel ja kitsal osal on keeruline, kuid kui on sile, siis on parem ja me tuleme sellega koju. Tundub mingi sisene probleem, me ei saa palju teha. Mehaanikud vaatavad selle üle, ma pole veel nii tuttav autoga. Kahju, sest me tegime õhtul muudatusi ja kuigi esimene katse polnud veel parim, siis teiseks saime veel rohkem “tuunitud” ja auto balanss paranes üsna palju ja hakkas tunduma parem, kuid nüüd on meil muud probleemid ja me ei näe tegeliku potentsiaali, et kas oleme teistele lähemal. On nagu on ja peame jõudma täna tagasi. Loodetavasti on homme parem päev,” võttis Tänak rehvide vahetus tsoonis hommiku kokku.
Hommikul positsiooni kaotanud Sordo/Carrera autol kadus katsel hübriid.
VIDEO: WRC2 arvestuses sõitva Solbergi moment SS11
SS11 paremusjärjestus
1.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) 11:35,7 |
2.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +4,6 |
3.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +4,6 |
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +9,6 |
Üldarvestus peale SS11
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 1:56:54,8 |
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +30,0 |
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +42,4 |
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +1.12,2 |
Monte-Carlo ralli jätkus pärast rehvivahetust hommikuse ringi korduvkatsetega.
Monte-Carlo ralli laupäeva pärastlõunase ringi rehvivalik:
SS12 Le Fugeret / Thorame-Haute 1 16,80 km – Hyundaile hooaja esimene katsevõit ja Lappi lõhub rehvi
Laupäeva esimese korduvkatse võitsid Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe. See oli belglastele ja ka Hyundai meeskonnale hooaja esimeseks katsevõiduks. Sellega lõpetasid nad Montes 11 katset kestnud Toyotade võidujada.
Kui Neuville/Wydaeghe said nautida katsevõitu, siis nende meeskonnakaaslased Lappi/Ferm lõhkusid katse keskel parema tagumise rehvi ja kaotasid väärtuslike sekundeid.
„Kindlasti on seal lõikamistes teravaid kive, ju seal selle lõhkusin. Rohkem mul ideid pole,“võttis Lappi katse kokku.
Tänak/Järveoja jätkasid pooliku võistlusautoga ka teisel ringil ja sai avakatselt kirja kuuenda resultaadi (+6,2).
“Sõltub tempost. Kui on kurviline, siis raske nagu viimased 5km. Kiirel lõigul pole paha,”andis Tänak mõista, et probleem püsib, kuid ta saab sellega hakkama.
Heitluses esikohale vähendas Rovanperä Ogieriga vahet 0,5 sekundi võrra ja nüüd oli see kahe Toyota võistluspaari vahel 29,5 sekundit.
SS12 paremusjärjestus
1.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) 09.01,8 |
2.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +1,1 |
3.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +2,9 |
6.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +6,2 |
Üldarvestus peale SS12
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 2:06:00,0 |
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +29,5 |
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +39 |
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +1.15,0 |
SS13 Malijai / Puimichel 2 17,31 km 17:05 – Teine järjestikune katsevõit Neuville/Wydaeghele
Võistlus jätkus katsega, mis hommikusel ringil tekitas nii mõnelegi Eesti rallisõbrale halle juuksekarvu, kui rajalt tuli uudis, et Tänak/Järveoja autol on roolivõimu probleem.
Teist katset järjest näitasid parimat aega Neuville/Wydaeghe, kes sel korral edestasid Rovanperä/Halttuneni 0,2 sekundiga. Kuna katsel oli lõikamistest väga palju sodi, siis ei võtnud ralli liidrid suuri riske ja lõpetasid katse neljandana (+3,9).
VIDEO: Rovanperä väike moment SS13
Tänak/Järveoja kaotasid veidi aega juurde, kuid mis peamine mitte väga palju ja üldarvestuses jätkasid nad viiendana.
„Katse lõpus oli palju sodi. See on mulle sellise roolivõimuga raske sõita. Järgmine on kiirem ja seal parem. (Kuidas käed on?) Hakkavad sinna jõudma,“võttis Tänak päeva eelviimase katse kokku.
SS13 paremusjärjestus
1.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) 09.27,6 |
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +0,2 |
3.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +3,0 |
7.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +9,7 |
Üldarvestus peale SS13
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 2:15:31,5 |
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +25,8 |
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +35,1 |
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +1.20,8 |
SS14 Ubraye / Entrevaux 2 21,78 km – Rovanperä vähendab vahet ja Tänak/Järveoja lõpetavad päeva
Päeva viimase katsena sõideti juba õhtupimeduses ja sellel näitasid ülivõimsalt parimat minekut Rovanperä/Halttunen, kes võtsid liidritelt tagasi koguni 9,8 sekundit. Kahe Toyota võistluspaari vahe on enne viimast võistluspäeva täpselt 16 sekundit.
„Ma arvan, et see on homseks piisav. See oli kõige suurema riskiga katse rehvi puruks sõitmiseks ja mul on hea meel, et see nüüd möödas on,“ võttis ralli liider Ogier päeva viimase katse mõtted kokku.
Ott Tänak/Martin Järveoja andsid küll päeva viimasel katsel parimatele ära üle 25 sekundi, kuid peamine eesmärk streikiva autoga päeva finišisse jõuda sai täidetud. Eestlased lähevad hooaja avaralli viimasele võistluspäevale vastu viiendalt kohalt.
VIDEO: Ott Tänaku päeva kokkuvõte
Põnevust pühapäeva lisaks TOP3 heitlusesse on kindlasti ka kahe Hyundai võistluspaari vahel. Laupäeval väga tujust ära olnud Sordo ja auto enda sõnul 100% paremaks saanud Lappi vahe on kõigest 2,6 sekundit.
VIDEO: Monte-Carlo laupäeva kokkuvõte
SS14 paremusjärjestus
1.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) 11:30,2 |
2.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +6,7 |
3.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +8,7 |
7.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +26,3 |
Üldarvestus peale SS14
1.Sebastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) 2:27:11,5 |
2.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +16,0 |
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +32,0 |
4.Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) +56,5 |
5.Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) +1.37,3 |
6.Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +2.15,7 |
7.Dani Sordo/Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1) +3.08,8 |
8.Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1) +3.11,4 |
Pühapäeval jääb Monte-Carlo rallil veel sõita neli kiiruskatset ja läbida 67,88 katsekilomeetrit. Päeva avakatse saab Eesti aja järgi alguse 08:57. Monte-Carlo ralli Powerstage katsena sõidetakse legendaarde Col de Turini.
Monte-Carlo ralli pühapäevased kiiruskatsed
SS15 Lucéram / Lantosque 1 18.82 km 08:57 |
SS16 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 2 10:05 |
SS17 Lucéram / Lantosque 2 18.82 km 11:40 |
SS18 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 3 13:18 |
Fotod: M-Sport. Toyta Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, DirtFish