Ott Tänak jaMartin Järveoja tegid laupäeval õnnestunud rehvivaliku ning suurendasid edu lähimate jälitajate ees ligi minutile
Tšiili MM-ralli laupäevasel võistluspäeval tuli võistlejatel läbida kuus kiiruskatset ja 154 katsekilomeetrit. Liidrina alustasid päeva Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1), kelle edu Teemu Suninen/Mikko Markkula ees oli 4,2 sekundit. Reedel katkestanud Esapekka Lappi (Hyundai) ja Pierre-Louis Loubet (Ford) enam laupäeval rajale ei tulnud.
Tänak/Järveoja teevad õnnestunud rehvivaliku. Toyotad põruvad täielikult
Laupäeva hommik algas tõelise üllatusega, kui rehvivalikut vaadates selgus, et kolm Toyota Gazoo Racing võistluspaari, kellest Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) olid esikohast vaid 12,7 sekundi kaugusel olid rajale läinud ainult pehme seguga rehvidega. Liidrite Tänak/Järveoja valik oli 4 kõvema ja kaks pehmema seguga rehvi.
Avakatse võitsid Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), kes Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) rehvipurunemise tõttu ka koha võrra tõusid ja olid nüüd neljandad. Suninen/Markkula aga kaotasid eestlastele avakatsel 10,4 sekundit ja kukkusid kolmandaks. Evans/Martin, kes olid tõusnud teiseks kaotasid nüüd liidritele 13,8 sekundiga.
Kui avakatsel Toyotade pehmed rehvid toimisid, siis juba järgneval võtsid Tänak/Järveoja päeva esimese katsevõidu ja lisasid järgneval kontosse veel ühe. Kui veel võistluse kaheksanda kiiruskatse järgselt tundus, et äkki siiski Toyotade pehmed rehvid kestavad selle väga abrasiivsel pinnasel sõidetud 77 km ära, siis ringi viimane katse andis vastuse, et ega ikka ei kestnud küll.
Esimesena sattus probleemide küüsi Rovanperä, kes jõudis katse lõppu täiesti kulunud tagumiste rehvidega. Soomlane sõnas katse lõpus, et nad ootasid karme olusid, kuid mitte sellist rehvikulumist.
Kui MM-liidrid kaotasid eestlastele katsel 46,7 sekundiga, siis nende meeskonnakaaslastel kogunes kaotusekundeid veel enam ja selleks andis põhjuse rehvipurunemised.
Elfyn Evans jõudis katse finišisse mõlema purunenud taga rehviga ja ligi minutilise kaotusega (56,2). See tähendas briti jaoks üldarvestuses kukkumist neljandaks. Õnneks oli Evans erinevalt meeskonnakaaslastest kaasa võtnud kaks tagavararehvi ja võistlus võis jätkuda. Takamoto Katsuta/Aaron Johnstoni Toyota GR Yaris Rally1 autol purunes katsel parem tagumine rehv ja finišikell näitas neile ligi poolteist minutit kaotust (1.27,8).
Tänak/Järveoja tark rehvivalik ja Toyotade põrumine tähendas seda, et hoolduspausile said eestlased 47,8 sekundilised edus ja teiseks olid tagasi tõusnud Suninen/Markkula, kellest 15,2 sekundi kaugusele jäid Neuville/Wydaeghe.
Tänak/Järveoja tunnevad end mugavalt ja suurendavad veelgi edu
Kui hommikusel ringil oli erinevaid rehvivalikuid, siis pärastlõunasele ringile läksid kõik Rally1 võistluspaarid kõvema seguga rehvidega. Kasevõitude osas kujunes teine ring identseks esimesega. Avakatse võit Rovanperä/Halttunenile ja päeva kaks viimast Tänak/Järveojale, kes suurendasid sellega oma üldedu pühapäeva eel 58,3 sekundile.
Tänak: “Ammu pole nii hea päeva olnud. Kõik on töötanud hetkel meie kasuks, rasketel katsetel on võimalus hoogu maha võtta ja kui vaja, siis ka juurde panna. Hea töö tiimi poolt (siiani), aga ralli pole veel läbi, homme pean ka sõitma.”
Hyundaide laupäevase duelli võitsid Suninen/Markkula, kes edestavad enne viimast võistluspäeva Neuville/Wydaeghet 13,9 sekundiga. Parim Toyota võistluspaar oli laupäeva lõpuks Evans/Martin, kes jätkavad neljandal kohal ja keda lahutab poodiumi viimasest kohast 10,7 sekundit.
VIDEO: Tšiili MM-ralli laupäeva kokkuvõte
Solberg ja Pajari pidasid maha põneva duelli, millest võitjana väljus rootslane
WRC2 klassis jagus laupäeval katsevõite neljale võistluspaarile, kellest kaks suutsid parimad olla kahel korral. Päeva liidrina alustanud Sami Pajari/Enni Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally2) sattusid kohe avakatsel tolmu sisse ja kaotasid sellega palju aega. Lisaks olid nende autol mõningad tehnilised probleemid. See tähendas, et avakatse järel tõusid liidriteks Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2).
Kui hommikusel ringil oli Pajari konkurentidele aega ära andnud, siis teisel ringil hakkas soomlane seda tagasi sõitma ja tõusis kohe ka tagasi liidriks. Viimane sõna jäi aga Solbergile, kes võitis päeva viimase katse soomlase ees koguni 49,6 sekundiga ja nii tuli Pajaril paremusjärjestuses kukkuda koguni kolmandaks.
Oliver Solberg/Elliott Edmondsoni edu enne pühapäevaseid katseid on Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) ees 25,3 sekundit.
VIDEO: WRC2 klassi Tšiili MM-ralli laupäeva kokkuvõte
Tšiili MM-ralli TOP10 peale SS12
1.Ott Tänak/Martin Järveoja 02:36:16,2 |
2.Teemu Suninen/Mikko Markkula +58,3 |
3.Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe +1.12,2 |
4.Elfyn Evans/Scott Martin +1.22,9 |
5.Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen +2.02,2 |
6. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston +4.07,2 |
7.Oliver Solberg/Aaron Johnston +6.52,7 |
8.Gus Greensmith/Jonas Andersson +7.18,0 |
9.Sami Pajari/Enni Mälkönen +7.36,6 |
10.Yohan Rossel/Arnaud Dunand +8.01,1 |
Tšiili MM-ralli jätkub pühapäeval nelja kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse 54,12 katsekilomeetrit.
Foto: M-Sport